Vyšel CFOtrends 3/2025 Aktuální číslo
CFOworld.cz Informační servis pro finanční ředitele
  • Analýzy
  • Legislativa
  • Finanční služby
  • Rozhovory
  • Komentáře
  • Digitální trafika
  • Evropa a svět
  • Trendy
  • Ostatní
    • Hledat
    CFOtrends  »  Témata  »  Trendy

    Trendy

    1 111–1 140 / 1 512
    První strana Předchozí strana 30 36 37 38 39 40 50 Následující strana Poslední strana
    • Bojíte se krádeže dat? Workshop Jak zabránit úniku informací se koná 6. prosince

      Žijeme v informační době a informace jsou alfou omegou úspěchu. Jak velké informační bohatství vlastní vaše firma? A jak své bohatství chráníte?
      Alexandra Maděrková
      18. 11. 2012
    • Obavy uživatelů internetu o osobní údaje rostou

      Na druhou stranu se naopak potvrzuje, že se spotřebitelé nebrání komerčnímu využití poznatků o své osobě, pokud je jim ovšem za to něco slíbeno.
      Lucie Neubergová
      16. 11. 2012

    • Konference a workshopy? Spíš než bankéře naverbují pořadatelé ajtýho

      Bezmála polovina českých specialistů a manažerů se účastní oborových konferencí a profesních workshopů. Podle šetření Jobs.cz, do něhož se zapojilo 880 respondentů, dokonce 8 % lidí navštěvuje odborné akce nejméně čtyřikrát ročně. Nové trendy tímto způsobem nejčastěji sledují lidé z IT, nejméně z bankovnictví.
      Tomáš ErvínDobrovský
      15. 11. 2012
    • Homeworking devastuje soustředění a výkonnost

      Práce v profesionálním pracovním prostředí v blízkosti domova je výhodnější než vlastní práce z domova, protože se tak lze vyhnout stresovým situacím v rodině a atakům domácích zvířat. Vytvoříte si tak lepší profesionální image a zlepšíte svou celkovou produktivitu.
      Miroslav Fribert
      13. 11. 2012
    • Ralph Solveen, Commerzbank: Situace eura je do roku 2015 dobrá

      „Situace eura je do konce roku 2014 či maximálně do roku 2015 celkem dobrá a udržitelná, ale účet dostaneme až na konci tohoto období. Jaký bude, nedovedou odhadnout ani renomovaní analytici,“ říká Ralph Solveen, zástupce hlavního analytika německé Commerzbank.
      Vladimíra Bohatová
      4. 11. 2012
    • Důvěra firem v ČR roste, i přes nestabilní globální ekonomické podmínky

      Prudký pokles důvěry firem v ekonomický vývoj v mnoha rozvíjejících se ekonomikách je varováním, že globální podmínky pro podnikání mohou být nestabilní i v následujících měsících. V ČR se naopak úroveň důvěry zvýšila. Dokazuje to Index důvěry firem společnosti Regus, jehož hodnota od dubna 2012 vzrostla o 34 bodů (z 64 na 98).
      Miroslav Fribert
      2. 11. 2012
    • T.M.A. o polednách: čeká nás slabý růst ekonomiky, deprese a deflace?

      Typický interim manažer má rád změny, projektovou práci s jasnými cíli a výzvy. Nebaví ho stereotyp, chce rozhodovat a konat. Oceňuje nezávislost a pravomoci. Vyplynulo to z dotazníkového průzkumu, provedeného asociací Turnaround Management Association v ČR (T.M.A.), který byl představen na historicky první konferenci Turnaround Management Forum 2012, pořádané 23. října v prostorách ČNB.
      Eva Vítková
      30. 10. 2012
    • Nejefektivněji se v ČR podniká v chemii, dopravě a potravinářském průmyslu

      Celkovým vítězem hodnocení efektivity mezi 16 nejvýznamnějšími obory podnikání v ČR se stal chemický průmysl, následovaný dopravou, potravinářským a automobilovým průmyslem. Na opačném konci spektra se umístily obory, které se zabývají vzděláváním, ubytováním a stravováním.
      Petra Štěpánová
      28. 10. 2012
    • Radek Sazama, Fujitsu: Cloud computing stojí blízko finančnímu světu

      „Cloudové řešení by každého CFO mělo zaujmout úsporami a schopností předvídat své náklady,“ říká Radek Sazama, generální ředitel společnosti Fujitsu Technology Solutions pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
      Stanislav Kužel
      26. 10. 2012
    • Obrácená inovace. Vynikají v ní Čína a Indie

      Firmy, které chtějí využít inovačního potenciálu rozvíjejících se trhů, by měly své aktivity, počínaje vývojem přes výrobu až po distribuci, přesunout na lokální orientální trhy.
      Milan Deutsch
      26. 10. 2012
    • Firemní průzkumy: optimismus v USA, Británii, Brazílii, Rusku a Irsku

      Předstihové indikátory pro firemní sektor vykreslují podle posledních průzkumů globálně mírný optimismus, v Evropě pak pesimismus. My v ČR jsme někde uprostřed.
      Drahomíra Dubská
      25. 10. 2012
    • Ceny energií jsou vražedným nožem vetknutým do průmyslu

      Ceny energií, představující zhruba 35 procent nákladů, silně dopadají na tuzemský chemický průmysl. „Ve srovnání s Německem platí naše podniky dvakrát více,“ uvedl Ladislav Novák, ředitel Svazu chemického průmyslu.
      Milan Mostýn
      25. 10. 2012
    • Business Intelligence. Stále levnější třešnička na dortu ERP

      Z celého řešení nejvíc využíváme OLAP kostky,“ vysvětluje Pavel Novák, IT manager společnosti ProFitness a dodává: „Jsou potřebné zejména k vyhodnocování obratů, zisku a statistikám ohledně členské základny či zásob zboží na skladech.
      Milan Juřen
      24. 10. 2012
    • Petr Pacas, Le Chéque Déjeuner: Stravenky a poukázky na volný čas šetří firemní náklady

      Vzhledem k probíhající ekonomické recesi někteří zaměstnavatelé omezili své investice a výdaje, mnohdy na úkor vlastních zaměstnanců. Položili jsme několik otázek Petru Pacasovi, obchodnímu řediteli společnosti Le Chèque Déjeuner, která se specializuje na poskytování služeb a poradenství v oblasti motivace zaměstnanců a efektivního vynakládání nejen personálních nákladů.
      Zuzana Tornikidis
      21. 10. 2012
    • Workshop: Jak zabránit úniku informací

      Žijeme v informační době a informace jsou alfou omegou úspěchu. Jak velké informační bohatství vlastní vaše firma? A jak vaše bohatství střežíte?
      Alexandra Maděrková
      19. 10. 2012
    • K poskytnutí úplatku se přiznává deset procent podnikatelů

      Podnikatelé mají více svobody a méně si stěžují na nedostatek času, zároveň ale mají více starostí a pracovní stres se přesouvá od přepracovanosti k obavě o budoucnost jejich podnikání.
      Martin Lánský
      18. 10. 2012
    • Martin Jirmann, ABRA: iGATE. Dokonalý finanční přehled na dotyk

      „Pro CFO je na iGATE nejpřitažlivější rychlost získání informací. Chce vidět zůstatek hotovosti, vývoj pohledávek, změny na bankovních účtech, cokoliv. Určí si, jak v čase chce vybranou veličinu sledovat, pak už jen stačí ťuknout na příslušnou ikonu,“ říká Martin Jirmann, generální ředitel společnosti ABRA Software.
      Stanislav Kužel
      17. 10. 2012
    • V Česku je 3 044 dynamických firem

      Žebříček nejdynamičtějších firem v ČR sestavila společnost Soliditet. Z celkového počtu 531 tisíc hodnocených společností vzešlo 3 044 dynamických firem – jde o elitní skupinu společností s víceletým růstem a minimálně dva roky trvajícím stabilním postavením.
      Ruben Vančo
      17. 10. 2012
    • Archivace důležitých dokladů: koruna za celý život dokumentu

      Společnost Software602 dnes oznámila, že začala nabízet službu dlouhodobé péče o doklady s elektronickým podpisem. Jednotná cena za údržbu celého životního cyklu jednoho dokumentu (bez ohledu na délku jeho údržby) konečně umožňuje klientům přesně určit celkové náklady na dlouhodobou archivaci. V ceně je zahrnuto provádění všech úkonů potřebných k tomu, aby dokument zůstal nezpochybnitelným po celou dobu, po kterou má být podle zákona uchováván.
      redakce
      16. 10. 2012
    • Jan Petr, Software602: Archivační normy nad zlato – PAdES a PDF/A

      Od července vstoupila v účinnost novela dvou norem klíčových pro práci s elektronickými originály dokumentů – zákona o elektronickém podpisu (227/2004 Sb.) a zákona o spisové službě a archivnictví (499/2004 Sb.). Jsou tak jasně stanoveny normy pro dlouhodobou archivaci elektronických dokladů. PDF/A zajišťuje čitelnost dokumentu, PAdES zajišťuje nezpochybnitelnost jeho autenticity. Nicméně novela zákona je ještě čerstvá a řada firem se zdráhá přejít na čistě elektronickou archivaci. Proto jsme požádali o rozhovor Jana Petra, výkonného ředitele společnosti Software602, která se elektronickým originálům dokumentů věnuje již řadu let.
      Stanislav Kužel
      14. 10. 2012
    • Proč zavést elektronickou fakturaci? Bezpapírová kancelář stále v říši snů

      S nástupem počítačů se zdálo téměř jisté, že elektronika odstraní papírovou dokumentaci. Místo toho však docházelo a stále dochází k pravému opaku.
      Milan Bauman
      14. 10. 2012
    • Financování realitních projektů v ČR: začátek další recese?

      Investice bank do realitních projektů ve střední a východní Evropě jsou letos na nejnižší úrovni od roku 2005. Za prvních šest měsíců roku 2012 dosáhly pouze 2,1 miliardy eur. Snížená důvěra investorů ve financování realitních projektů je důsledkem přetrvávající ekonomické nejistoty.
      Lucie Neubergová
      14. 10. 2012
    • Oživení tuzemské ekonomiky nastane v roce 2013, porosteme pak rychleji než EMU

      Na otázku redakce CFO worldu, zda se při negativním hodnocení chabého spotřebitelského apetitu v ČR zohledňuje možnost, že v příhraničních oblastech nakupují lidé za hranicemi v Německu, Rakousku nebo Polsku, kde jsou potraviny i jiné zboží levnější a kvalitnější, a tím klesají tržby, odpověděl Luděk Niedermayer, že pro tuto domněnku nic nesvědčí, protože zhruba v té míře, v jaké klesají příslušné nákupy, rostou úspory obyvatelstva.
      Zbyněk Hutar
      10. 10. 2012
    • Tržby: změna spotřebitelských zvyklostí jiná než v Evropě

      Spotřebitelé změnili během posledního půldruhého roku své zvyklosti. Ale jinak než v krizovém roce 2009.
      Drahomíra Dubská
      8. 10. 2012
    • Proč některá města vzkvétají, zatímco v jiných se zastavil čas?

      Podle studie společnosti KPMG Česká republika Benchmark měst v České republice se lépe žije v těch českých městech, kde je stabilní politické klima a místní koalice v čele se starostou řídí město i několik funkčních období v řadě. Významnou roli hraje přítomnost podnikatelských subjektů a tím i pracovních příležitostí. Důležitá je také občanská vybavenost včetně dostupnosti škol a školek a v neposlední řadě dobré předpoklady pro cestovní ruch.
      Lucie Neubergová
      6. 10. 2012
    • Svaz průmyslu a dopravy ČR je proti kvótám pro ženy ve vedení evropských firem

      „Jsme znepokojeni navrhovanými sankcemi, které by dopadly na evropské podniky v době, kdy napínají síly, aby se dostaly z recese. Nezatěžujme je novou svěrací legislativní kazajkou,“ uvedl prezident Svazu Jaroslav Hanák.
      Milan Mostýn
      6. 10. 2012
    • Máte už na smartphonu miniaplikaci podnikového informačního systému?

      ERP je vám blíž, než myslíte. Ekonomický ředitel využije indikátor denního přehledu cash flow.
      Olga Koupilová
      5. 10. 2012
    • Miroslav Zámečník, NERV: Diskutujme o dánském modelu flexikurity

      Ekonomický expert a člen Národní ekonomické rady vlády Miroslav Zámečník se zamýšlí nad kvadraturou kruhu s dvanácti hvězdami, tj. nad zastřenými plány přípravy transferové eurounie. A hledá pozitivní východiska pro naši zemi.
      Zbyněk Hutar
      3. 10. 2012
    • Rusové a Ukrajinci převládají mezi cizinci ve statutárních orgánech českých firem

      Ve statutárních orgánech českých firem aktuálně působí 460 tisíc fyzických osob, z toho 81 % trvale žije v ČR a 19 % v cizině. Mezi cizinci jednoznačně převládají Ukrajinci a Rusové, s velkým odstupem následují Slováci a Němci. Údaje vyplývají z detailní analýzy statutárních orgánů tuzemských akciových společností a společností s ručením omezeným, kterou zveřejnila poradenská společnost Dun & Bradstreet (D&B).
      Petra Štěpánová
      26. 9. 2012
    • Podnikatelský boom na Slovensku pokračuje, V Česku vzniká nejméně firem za posledních pět let

      Za prvních šest měsíců letošního roku na Slovensku vzniklo více než 10 500 nových firem. Pokud budou podnikatelé zakládat nové společnosti alespoň stejným templem i v druhém pololetí, v roce 2012 na Slovensku vznikne nejvíce firem za posledních šest let. Zájem o akciové společnosti prudce poklesl. Údaje vyplývají z databází a výpočtů České kapitálové informační agentury(ČEKIA).
      redakce
      21. 9. 2012
    1 111–1 140 / 1 512
    První strana Předchozí strana 30 36 37 38 39 40 50 Následující strana Poslední strana

    Krátce

    • 30. 9.  Novým šéfem komunikace podniku Škoda Auto je Jozef Baláž, střídá Tomáše Koteru

      Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.

      Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).

    • 29. 9.  Je třeba dohasit ohnisko inflace ve službách, míní Zamrazilová

      Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.

      „Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.

    • 26. 9.  David Kureš je novým výkonným ředitelem Traficonu. Zaměří se na transformaci a posílení značky

      Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.

      Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.

      Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.

    • 24. 9.  Michal Čábela se stal obchodním ředitelem společnosti Anect

      Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí. 

      V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.

    • 23. 9.  Roman Bohumínský povýšil v Prochazka & Partners na pozici Director, Office Agency

      Česká poradenská společnost v oblasti komerčních nemovitostí Prochazka & Partners oznámila další personální novinku – Roman Bohumínský povýšil do pozice Director, Office Agency. K týmu Prochazka & Partners se připojil v roce 2017 na pozici analytika a přinesl zkušenosti z auditorské společnosti patřící do „velké čtyřky“. Postupem času prošel několika rolemi, podílel se na řadě významných projektů a poslední rok a půl se úspěšně věnoval vedení týmu konzultantů specializujících se na kancelářský trh.

      Ve své roli Director, Office Agency se nadále zaměří na poskytování poradenství v oblasti kancelářských nemovitostí, vyjednávání nájemních podmínek a rozvoj obchodních vztahů s klienty. Zároveň se soustředí na další růst a posilování oddělení Office společnosti Prochazka & Partners.

    Další krátké zprávy

    SPECIÁLNÍ PROJEKTY

    • CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

      CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

    • CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

      CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

    • CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

      CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

    TOP 100 ICT společností 2025 tabulky

    Inovovaná tabulka TOP 100 ICT společností 2025 se správnými údaji

    Doporučujeme

    • IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI

      IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI

    • Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025

      Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025

    • Účetnictví budoucnosti? Jak AI a digitalizace mění roli CFO a jejich týmů

      Účetnictví budoucnosti? Jak AI a digitalizace mění roli CFO a jejich týmů


    Analýzy

    • Česko chystá startupový zákon. Má usnadnit zakládání firem a přilákat investice

      Česko chystá startupový zákon. Má usnadnit zakládání firem a přilákat investice

    • Krachy firem v Česku zrychlují. Nejvíce mizí obchody a stavební společnosti

      Krachy firem v Česku zrychlují. Nejvíce mizí obchody a stavební společnosti

    • Rychlost rozhoduje. Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne

      Rychlost rozhoduje. Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne

    • Globální vlna bankrotů dosahuje 12letého maxima. Firmy čelí tlakům inflace, vysokých sazeb a změně chování zákazníků

      Globální vlna bankrotů dosahuje 12letého maxima. Firmy čelí tlakům inflace, vysokých sazeb a změně chování zákazníků

    • Když umělá inteligence lže, jsou důvěra a ochranná opatření ještě důležitější

      Když umělá inteligence lže, jsou důvěra a ochranná opatření ještě důležitější


    Dále u nás najdete

    Google vyvíjí nový AI model chránící vaše osobní údaje

    Pro kadeřnice i zoo. Jak má fungovat rezervační systém?

    Paušální daň 2026: Podnikatelé si připlatí o 15 tisíc více

    AWS a SAP posilují digitální suverenitu v Evropě

    OSVČ zapláčou, zálohy na sociální a zdravotní pojištění vzrostou

    Potvrzování odpracovaných směn za rizikové profese v praxi

    Minimální mzda a zaručený plat pro rok 2026 v tabulkách

    „No, tohle nespálíte!“ Zjistěte, jak Tomáš začínal pracovat se dřevem

    Lovebrand, který přetrval generace. Merkur je víc než hračka

    Klasickým SIM kartám už zvoní hrana

    OpenAI buduje gigantická datová centra za stovky miliard

    Co nového přináší Securitytrends 3/2025?

    Spolu: paušální daň zavedeme i pro menší firmy

    Vyplatí se víc jít do důchodu ještě letos nebo až příští rok?

    Jak bude otevřeno v neděli 28. září?

    První český zákon o umělé inteligenci je zde

    EU zacílila na technologické giganty kvůli falešným aplikacím

    Ashwagandha, kreatin, vitamíny, bílkoviny: co má smysl užívat

    Římané v parfémech koupali psy, šlechta jimi maskovala zápach

    VZP zavede nový příspěvek pro diabetiky

    • CFOtrends.cz do mailu
    • Podmínky užívání
    • RSS exporty
    • Kontakt
    Byznys:
    Podnikatel.cz Euro.cz Businesscenter.podnikatel.cz
    Finance:
    Měšec.cz Finance.cz
    IT:
    Lupa.cz Root.cz Cnews.cz Zdroják.cz
    Zdraví:
    Vitalia.cz Zdraví.euro.cz
    Software:
    Slunečnice.cz Stahuj.cz SW.cz Můjsoubor.cz Stáhnu.cz
    Zájmy:
    Edna.cz Autobible.euro.cz Rodičov.cz Videačesky.cz Hryprodívky.cz Raketka.cz Nasvah.cz
    B2B:
    Computertrends.cz CIOtrends.cz Channeltrends.cz CFOtrends.cz
    Odborné akce:
    Tuesday.cz

     

    • O společnosti
    • Inzerce
    • Kariéra
    • Kontakty
    • Osobní údaje
    • Nastavení soukromí
    Copyright © 1997 – 2025 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.