Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.
Indikátor důvěry se v červenci znovu kosmeticky propadl, když klesala důvěra podnikatelů a naopak narostla u domácností, kde je nyní nejvyšší za poslední čtyři krizové roky. V průmyslu firmy krotí svá očekávání pro následující tři měsíce, přičemž hlavní překážkou, která trápí téměř polovinu podniků, je nedostatečná poptávka. Problém se zásobováním vstupy téměř pominul a stejně tak firmy ve větší míře nebrzdí ani nedostatek pracovníků.
„Není to vlastně ani překvapivé s ohledem na fakt, že v průmyslu se dlouhodobě propouští. Korekce výhledů průmyslových firem jde nejspíš na vrub obavám z cel i slabé evropské poptávky,“ komentuje aktuální data hlavní ekonom Banky Creditas Petr s tím, že svá pozitivní očekávání korigují směrem dolů i podnikatelé ve službách, kde se neočekává až tak silná poptávka jako ještě před měsícem.
„Dlužno dodat, že hodnocení vychází ze sezónně očištěných dat, takže žádné zdůvodnění koncem prázdnin a podobně není relevantní. Vedle toho je brzo na hodnocení, zda byla letošní letní sezóna výrazně lepší či horší než ta předchozí. V každém případě téměř polovina firem ve službách žádné překážky pro svůj růst nevidí ani nyní,“ uzavírá Dufek.
Česko-kanadská IT konzultační společnost Adastra Group, která se specializuje na AI, data a přechod firem do cloudu, oznámila, že se jejím novým majoritním vlastníkem stává globální investiční skupina Carlyle. Spolu se zakladateli Adastry bude společnost Carlyle, která se obchoduje na technologické burze NASDAQ, podporovat další růst firmy v oblasti zpracování dat, cloudu a AI. Cílem je rovněž mezinárodní expanze prostřednictvím organických investic i cílených akvizic.
Adastru založili v roce 2000 Jan Červinka, Petr Jech a česko-kanadský podnikatel Jan Mrázek. Dnes má centrály v Praze a Torontu a svým klientům pomáhá na cestě světem dat, cloudu a umělé inteligence – od tvorby strategie až po realizaci řešení, která přinášejí skutečné výsledky. Má silné know-how v celé řadě odvětví, zejména ve finančních službách, automotive, výrobě, technologiích, médiích a telekomunikacích, zdravotnictví, retailu a službách. V regionálních pobočkách působících na klíčových trzích a v globálních delivery centrech zaměstnává přes dva tisíce lidí.
Investici realizují fondy Carlyle Europe Technology Partners V, zaměřený na technologické firmy v Evropě, a Carlyle Asia Partners Growth II, který investuje do rychle rostoucích firem z různých odvětví v Asii. Carlyle je globální investiční skupina s rozsáhlými zkušenostmi v různých odvětvích, která spravovala ke konci letošního března aktiva v hodnotě 453 miliard dolarů a zaměstnávala přes 2 300 lidí v 29 kancelářích na čtyřech kontinentech.