AI se stává novým standardem, 70 % Čechů ji už pravidelně využívá

1. 9. 2025

Sdílet

AI, umělá inteligence
Autor: Shutterstock
Češi si na umělou inteligenci rychle zvykají. Podle aktuálního průzkumu realizovaného agenturou Ipsos pro společnost Visa a Komerční banku dnes pravidelně využívá nástroje AI 7 z 10 lidí. Loni to přitom byla jen polovina populace. Zásadně roste i frekvence – zatímco před rokem s AI denně pracovalo jen 16 % uživatelů, letos je to 24 %.

Češi podle průzkumu nejčastěji AI využívají k osobním činnostem (88 %), práci (48 %) nebo škole (14 %). Nejotevřenější přístup k AI vykazují mladší uživatelé ve věku 18–26 let, kde využití dosahuje 86 %. Právě tato skupina přináší impuls pro nové typy služeb, které kombinují jednoduchost, digitální přístup a přehlednost.

Cyber25

V oblasti bankovnictví lidé stále u většiny činností preferují kontakt s lidským pracovníkem. Nejvíce by lidé svěřili umělé inteligenci sledování účtu kvůli neobvyklým aktivitám a prevenci podvodů (42 %). Naopak nejméně by s ní chtěli řešit konfliktní situace – až 80 % dotázaných dává v těchto případech přednost kontaktu s člověkem.

IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI Přečtěte si také:

IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI

Podle Komerční banky bude klíčovou oblastí rozvoje umělé inteligence v bankovnictví především kybernetická bezpečnost. Chytré systémy dokážou v reálném čase odhalit neobvyklé chování a zabránit podvodům ještě dříve, než by mohly ohrozit klienta. Právě spojení inovací a maximální ochrany dat považuje banka za základ důvěryhodného digitálního bankovnictví budoucnosti.