| Článek | Téma | Datum vydání | Počet názorů |
|---|---|---|---|
| Že patří Češi k nejpracovitějším Evropanům? V tom případě vyhrál dobrý voják Švejk první světovou válku… | Komentáře | 5. 3. 2012 | |
| Intuo Aliance u protinožců | 10. 3. 2011 | ||
| Světlo na konci digitálního tunelu | Trendy | 12. 1. 2011 |
Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu znovu potvrdila stabilitu a kontinuitu vedení nejvýznamnějšího průmyslového odvětví v Česku. Jeho členové opět zvolili Martina Jahna prezidentem AutoSAP. Jednání se též soustředilo na diskusi priorit průmyslové politiky nové vlády, dopady umělé inteligence na průmyslovou praxi, volby dalších orgánů a rozšíření členské základny.
Kromě opětovného zvolení Martina Jahna prezidentem se stal nově zvoleným členem představenstva Petr Michník z Hyundai Motor Manufacturing Czech, post člena představenstva obhájil Jiří Socha z TÜV SÜD Czech. Do dozorčí rady byli znovuzvoleni Ivo Juřička z Ferony a Tomáš Pavlík z firmy QPAG. Řady členů AutoSAP v roce 2025 rozšířily společnosti Adastra, ADMASYS CZ, AutoForm Engineering Czech Republic, BMW Czech Republic, Dassault Systemes Czech Republic, Detail CZ, Kistler Eastern Europe a OKULA Nýrsko.
Tým PwC Legal posiluje o tři experty v oblasti pracovního práva, fúzí a akvizic i regulace finančního sektoru. Do pražské kanceláře nastupuje advokátka se specializací na pracovní a korporátní právo Soňa Krayzlová, která má zkušenosti s interdisciplinární spoluprací s daňovými poradci, účetními a auditory. Přináší též know-how z realizace projektů pro klienty s převahou mezinárodního prvku. V posledních letech se podílela na poradenství pro významné společnosti z autoprůmyslu, maloobchodu, distribuce, hotelnictví a výrobního sektoru, včetně účasti na řadě právních prověrek. Je absolventkou Právnické fakulty UK, členkou České advokátní komory a Českoněmecké obchodní a průmyslové komory.
Dalším novým příchozím je Vladimír Kykal, jenž se specializuje na fúze a akvizice, korporátní právo, financování a komplexní obchodní smlouvy, zejména v energetice, technologiích a infrastruktuře. Má zkušenosti s vedením přeshraničních transakcí napříč Evropou a s poradenstvím významným českým i mezinárodním klientům.
Třetím nováčkem v PwC Legal je Lukáš Tománek, která se zaměřuje na fúze a akvizice, korporátní právo a regulaci investičních společností a fondů. Ve své praxi se věnuje rovněž private equity a venture capital, fintechu, kryptoaktivům a právním aspektům umělé inteligence. Právní služby poskytoval domácím i zahraničním klientům v renomovaných kancelářích v Praze. Je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity a členem České advokátní komory.
V Komerční bance dochází k personální změně ve vedení financí. Jiří Šperl předává k 15. prosinci svoji dosavadní roli finančního ředitele a míří do čela KB Penzijní společnosti, zatímco finanční řízení banky převezme Etienne Loulergue. Ten dosud působil jako CFO MIBS (Mobility, International retail Banking and financial Services) ve skupině Société Générale.
Šperl, který vystudoval VŠCHT v Praze, patří k nejzkušenějším lídrům Komerční banky, kde působil od roku 1992 v odboru Řízení aktiv a pasiv. Následně přešel do Modré pyramidy, kde z pozice člena představenstva vedl úseky Financí, Řízení rizik a Provoz. V roce 2009 se stal finančním ředitelem druhé největší soukromé banky v Egyptě NSGB, která patřila do Skupiny SG. V návaznosti na její prodej byl pověřen řízením due diligence i celé transakce. Poté se stal výkonným ředitelem pro Strategický plán KB, od roku 2015 zastával pozici výkonného ředitele pro Strategii a finance KB.
Loulergue má rozsáhlé zkušenosti s řízením financí v mezinárodním prostředí. V SG vedl transformační projekty, posiloval efektivitu finančních procesů a dříve působil jako Deputy CEO pro Finance & Treasury v BRD Romania. V rámci své kariéry působil také v Komerční bance na pozici Deputy CFO a aktivně se podílel na rozvoji finanční strategie banky. Je absolventem École Nationale Supérieure de Aéronautique et de l’Espace.
Novým CEO tradiční jindřichohradecké likérky Fruko Schulz je Tomáš Panenka, který přichází s bohatými zkušenostmi z oblasti řízení provozu, logistiky a obchodu v nadnárodních firmách. Do tradiční likérky, která neustále rozšiřuje své portfolio výrobků a je klíčovým hráčem na českém trhu, nastupuje s vlastní vizí s ohledem na celkový obchodní plán a strategické směřování organizace. Pod jeho vedením se firma chce zaměřit především na zefektivnění provozních procesů, posílení jak českého trhu, tak i exportních aktivit a podporu inovací v rámci produktového portfolia.
Do Fruko Schulz přichází Tomáš Panenka z předchozí pozice obchodního ředitele Rohlig SUUS Logistics pro ČR i SR, kde se věnoval budování úspěšných obchodních týmů pro obě země. Na starosti měl zároveň marketing a provozní procesy celé nadnárodní skupiny. Zkušenosti s řízením provozu a obchodu získal také na svých předchozích pozicích, například jako Branch and Sales Manager v logistické společnosti GONDRAND nebo jako Business Development Manager pro UTi Worldwide.
Ani říjen nepřinesl žádnou dramatickou změnu v chování českých spotřebitelů, tržby obchodů rostly podobně jako v předchozích měsících umírněným 2,8% tempem. Žádný nákupní boom se tedy nekoná, i když reálně si tuzemské domácnosti polepšily. Část spotřebitelů si totiž dál udržuje vyšší sklon k úsporám, navíc domácnosti spíše utrácejí za služby než za zboží.
„I tentokrát platí, že motorem maloobchodu jsou internetové obchody, ty se totiž na jeho růstu podílejí více než třetinou. Od začátku roku se jejich tržby reálně zvýšily o 9,3 %, zatímco celý maloobchod si připsal jen 3,6 %. Příklon k internetovým nákupům je evidentní a znamená, že tento typ prodeje ještě zdaleka nedosáhl svého potenciálu, i když každý rok přichází s novým rekordním výsledkem,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.
Pozornost se nyní samozřejmě obrací k vánočním svátkům, které jsou pro obchodníky hlavním obdobím roku, přičemž letošní Vánoce by měly být pro maloobchod rekordní. Podle Dufka oslní nepochybně e-shopy, avšak celkově bude v prosinci maloobchod možná 3 % nad loňským výsledkem a zhruba 1 %o nad koncem roku 2019. „V delším kontextu to tedy nebude žádná nákupní horečka, jak by napovídala plná parkoviště u nákupních center. A za celý letošní rok maloobchodní tržby vzrostou o zhruba 3,7 %, což znamená zpomalení oproti předchozímu roku i méně, než se vypadalo na začátku roku,“ uzavírá Dufek.