Česko-kanadská společnost Ataccama, která se svojí AI agentickou platformou patří mezi světové lídry ve správě dat, mění CMO. Novou marketingovou ředitelkou se stala Andrea Eaton, která firmě pomůže vést její globální go-to-market strategii. Pomůže také ještě více posílit pozici firmy na trhu a urychlit přijetí její nově představené platformy pro důvěryhodná data Ataccama ONE Agentic. Do funkce nastupuje ve chvíli, kdy firma rozšiřuje svou klientelu z řad finančních institucí a pojišťoven.
Andrea Eaton přináší více než 20 let zkušeností s transformacemi go-to-market strategií, přičemž k navýšení tržeb úspěšně pomohla rychle rostoucím firmám zaměřeným na AI, fintech, SaaS a vývoj softwaru. Řídila globální obchod a marketing ve firmách od raných startupů až po podniky s obratem přes 500 milionů dolarů.
Naposledy působila jako senior vice president of marketing ve firmě OutSystems, která vyvíjí AI low-code platformu. Předtím zastávala roli obchodní ředitelky v Bluefin Payment Systems, marketingové ředitelky v DadeSystems a vedoucí role v marketingu a obchodu firmy Bottomline Technologies.
Novým obchodním ředitelem Košíku.cz se stal Jan Navrátil, který přichází s dlouholetou zkušeností z kamenného retailu i FMCG. Jeho nástupem Košík rozdělí oddělení Sales & Operations na dva samostatné týmy. Tomáš Anděl se nově zaměří výhradně na provoz, zatímco Navrátil má posílit privátní značky, rozvíjet strategická partnerství, například s Makrem, a lépe pochopit měnící se chování českých zákazníků. Cílem je také snazší propojení lokálních farmářů a maloproducentů se zákazníky v jednotlivých regionech, včetně expresního doručení.
Svoji klíčovou zkušenost získal Navrátil v Globusu, kde strávil 16 let a postupně se z produktového manažera stal na dva roky i jednatelem. Opačnou, dodavatelskou perspektivu poté získal v české pobočce společnosti Borgy, kterou jako ředitel provedl restrukturalizací. Jejím vyvrcholením bylo mimo jiné zajištění licenční smlouvy pro výrobu spotřební elektroniky značky Bosch.
„Trh je jiný než před covidem a spoustu cest budeme muset prošlapat znova. Je to ale příjemná výzva, i díky tomu, jaké nové možnosti se otevírají třeba na úrovni práce s daty,“ říká Navrátil. Dodává, že právě na datovou analytiku se chce se svým týmem opřít při práci se sortimentem i cenotvorbou. Na Košíku se tak bude objevovat více sezonních produktů, přibude řada specializovaných položek a postupně se rozšíří i portfolio privátních značek, které se mají podle Navrátila „formovat“ na základě chování zákazníků.
Index nákupních manažerů se v listopadu mírně zlepšil ze 47,2 bohu na 48, ale dál zůstává v negativním teritoriu pod hranicí 50 bodů. „Příčina je jednoduchá, její řešení složité. Jde totiž stále o slabé zakázky, takže ani mírné zvýšení zahraniční poptávky nedokázalo zvrátit jejich dosavadní negativní trend a zlepšit vyhlídky celého odvětví. Firmy na slabou poptávku logicky reagují omezováním zásob a zaměstnanosti, aby si trochu uvolnily ruce z pohledu nákladů,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek a dodává, že to dělají už řadu měsíců stejně, nicméně už tak optimisticky nehledí do budoucna. Vlastně se víra v budoucnost po čase konečně potkala s objednávkami.
Průmysl podle něj dál přešlapuje na místě pod tlakem slabých zakázek, logistických problémů v oblasti automotive a elektrotechniky a všeobecně klesající konkurenceschopnosti. Nadějně zatím nevypadá ani slibovaná fiskální expanze v Německu, které se uchyluje ke zvýhodňování vlastních výrobců cestou dotací cen elektřiny. Oživení v našem největším odvětví se tak odkládá pravděpodobně do druhé poloviny příštího roku.
„Je otázkou, zda firmy získají určitou výhodu z pohledu cen energií nebo budou pod tlakem zvýhodněných německých konkurentů. Průmysl bude zatím v každém případě dál propouštět a rozšiřovat tak řady nezaměstnaných v Česku,“ uzavírá Dufek.
Do týmu pronájmu maloobchodních nemovitostí realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield v České republice nastoupila Michaela Peštová na pozici Associate se zaměřením na pronájem obchodních center. Přináší bohaté zkušenosti ze společností Unibail-Rodamco-Westfield, Tesco a Cushman & Wakefield, kde se věnovala pronájmu a provoznímu řízení předních retailových projektů. Michaela je držitelkou titulu MBA v oboru Business Management na Business Institut EDU.
V Cushman & Wakefield se zaměří na klíčový projekt Dornych v Brně, který realizuje společnost Crestyl. Díky své zkušenosti s jednáním s nájemci, strategickým pronájmem a hlubokým znalostem retailového trhu bude cenným přínosem pro tento prémiový multifunkční projekt.
Nový odhad českého HDP za třetí kvartál vyznívá ještě lépe než ten předběžný. Česká ekonomika si v tomto období polepšila mezikvartálně o 0,8 % a s meziročním 2,8% růstem se stala spolu se Španělskem šestou nejrychleji rostoucí ekonomikou EU. Dlužno ovšem dodat, že ne všechny země už svá čísla prezentovaly.
„Za tímto růstem stojí nepřekvapivě silná domácí poptávka, především spotřeba domácností. Nízká inflace spolu se solidním tempem mezd vytvořila prostor pro obnovený růst spotřeby. Domácnosti i tentokrát více utrácely za služby a zboží s výjimkou toho dlouhodobého, takže poptávka po automobilech nebo nábytku z jejich strany zůstala slabší,“ vysvětluje hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek s tím, že pozitivní je fakt, že se po téměř šesti letech konečně podařilo překonat úroveň průměrné spotřeby roku 2019.
Na výsledcích HDP je zajímavý i vývoj investic, které rostou především díky veřejným projektům v oblasti infrastruktury, které uvedly odvětví stavebnictví do fáze boomu, ale soukromá sféra se do investic moc nehrne. Opadla auta, nicméně se alespoň stabilizovaly investice do strojů a zařízení. Ekonomiku přitom příznivě ovlivňovala všechna odvětví, zejména stavebnictví, IT, nicméně největší měrou se na něm podílel obchod včetně cestovního ruchu.
Z dat vyplývá, že si česká ekonomika letos může připsat růst okolo 2,5 %. „Bude to zřejmě nejlepší výsledek za poslední tři roky, ale nejistoty ohledně příštího roku se nemění. Teprve nyní začínáme pociťovat primární a sekundární efekty nových amerických cel, zatímco konkurenceschopnost tuzemského průmyslu v důsledku vysokých cen energií klesá. Pokud se v příštím roce udrží růst HDP nad dvěma procenty, bude to možné považovat za úspěch,“ uzavírá Dufek.