CFOworld.cz Informační servis pro finanční ředitele
  • Analýzy
  • Legislativa
  • Finanční služby
  • Rozhovory
  • Komentáře
  • Digitální trafika
  • Evropa a svět
  • Trendy
  • Ostatní
    • Hledat
    CFOtrends  »  Témata  »  facility management

    facility management

    1–2 / 2
    • M2C expanduje na západ. Nový kontrakt s LKQ přináší výrazný růst tržeb

      Facility management M2C
      Skupina M2C uzavřela nový kontrakt se skupinou LKQ, jedním z předních evropských distributorů náhradních dílů a služeb pro automobily. M2C bude zajišťovat fyzickou ostrahu, úklid, pravidelnou i ad hoc technickou údržbu – ve čtyřech zemích západní Evropy: Rakousko, Belgie, Německo a Nizozemsko. Jde o významné rozšíření stávající spolupráce, která již pokrývá trhy v České republice, na Slovensku a v Rumunsku.
      redakce
      18. 7. 2025
    • M2C kupuje většinový podíl divize facility managementu společnosti CPI Property Group

      Nová forma spolupráce vznikla koncem roku 2020 mezi M2C a CPI Property Group. M2C, jako společnost s dlouholetou zkušeností ve facility managementu, bude nově spravovat facility management, který si pro většinu nemovitostí skupina CPIPG doposud zajišťovala sama.
      redakce
      20. 1. 2021

    1–2 / 2

    Krátce

    • 4. 12.  Příjemné inflační překvapení. Energie dál tlumí zdražování, ale tlak ve službách trvá

      Podle prvního odhadu ČSÚ klesla meziročně inflace v listopadu na 2,1 %. Je tak už jen symbolicky nad cílem ČNB, která pro tento měsíc počítala s výsledkem 2,2 %. O překvapivě lepší výsledek se evidentně postaraly nevyzpytatelné potraviny a možná i chvilkové slevy alkoholu, ale to se dozvíme až z finálních dat.

      „V každém případě i tentokrát držely inflaci na uzdě energie. Sice už v posledních měsících nezlevňují nijak dramaticky, ale v meziročním srovnání je jejich efekt stále citelný. Příjemné překvapení z inflace ovšem stále zastiňuje poměrně silný růst cen ve službách. I tentokrát služby meziročně podražily o 4,6 %, a to nejspíš, podobně jako v předchozích měsících, v důsledku dalšího růstu nájemného, cen nemovitostí, dovolených či rekreačních služeb,“ vysvětluje hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek a dodává, že navzdory rychlému růstu cen služeb zájem spotřebitelů o ně neopadá.

      Co čekat dál? Je před námi poslední měsíc v roce, kdy se s cenami dějí „psí kusy“. Dají se čekat různé slevové akce, prodlužování tzv. Black Friday a další dočasné taktiky prodejců. „Inflace nicméně nejspíš zůstane u dvojky, nicméně podstatný z pohledu dalšího vývoje inflace nebude prosinec ale až leden. V každém případě by ani poté ČR neměla mít s inflací problém. Už třeba proto, že silná koruna zlevňuje dovážené zboží v obchodech a ještě více pak v zahraničních e-shopech,“ uzavírá Dufek.

    • 4. 12.  ČSOB PS vede od prosince Aleš Zíb, do představenstva firmy míří i Petra Hlávková

      Vedení ČSOB Penzijní společnosti převzal od 1. prosince Aleš Zíb a ve funkci generálního ředitele a předsedy představenstva naváže na práci Marcely Suchánkové, která společnost vedla v uplynulých letech a nyní přechází do vedení společnosti KBC Group Services. Zároveň se členkou představenstva stává Petra Hlávková, která vede v penzijní společnosti útvar obchodu a marketingu.

      Aleš Zíb působí v ČSOB PS od roku 2017 jako člen představenstva zodpovědný za oblast investic, financí a řízení rizik. V rámci svých pracovních priorit se věnuje oblasti investování a profesionální správy portfolií. Ve skupině ČSOB působil na pozicích CIO a CFO v ČSOB Asset Managementu, ve financích ČSOB a strategických projektech ČSOB. Svou kariéru zahájil v akademickém prostředí v oblasti jaderného výzkumu. Vystudoval jaderné inženýrství na ČVUT a finance na VŠE.

      Petra Hlávková působí ve skupině ČSOB od roku 2011. Postupně zastávala různé pozice v investičním segmentu, podílela se i na uvedení DIP na trh. Od letošního července zastává pozici ředitelky obchodu a marketingu ČSOB PS a odpovídá za obchodní strategii, produktový rozvoj a spolupráci s distribučními partnery. Zodpovědnost za stejné agendy bude mít i v představenstvu. Před nástupem do ČSOB získávala profesní zkušenosti v Komerční bance, vystudovala podnikovou ekonomii a marketing na VŠE v Praze.

    • 3. 12.  Šéfkou marketingu Ataccamy je Andrea Eaton. Pomůže s go-to-market strategií

      Česko-kanadská společnost Ataccama, která se svojí AI agentickou platformou patří mezi světové lídry ve správě dat, mění CMO. Novou marketingovou ředitelkou se stala Andrea Eaton, která firmě pomůže vést její globální go-to-market strategii. Pomůže také ještě více posílit pozici firmy na trhu a urychlit přijetí její nově představené platformy pro důvěryhodná data Ataccama ONE Agentic. Do funkce nastupuje ve chvíli, kdy firma rozšiřuje svou klientelu z řad finančních institucí a pojišťoven.

      Andrea Eaton přináší více než 20 let zkušeností s transformacemi go-to-market strategií, přičemž k navýšení tržeb úspěšně pomohla rychle rostoucím firmám zaměřeným na AI, fintech, SaaS a vývoj softwaru. Řídila globální obchod a marketing ve firmách od raných startupů až po podniky s obratem přes 500 milionů dolarů.

      Naposledy působila jako senior vice president of marketing ve firmě OutSystems, která vyvíjí AI low-code platformu. Předtím zastávala roli obchodní ředitelky v Bluefin Payment Systems, marketingové ředitelky v DadeSystems a vedoucí role v marketingu a obchodu firmy Bottomline Technologies.

    • 2. 12.  Jan Navrátil míří z Globusu do Košíku. Zaměří se hlavně na privátky a klíčová partnerství

      Novým obchodním ředitelem Košíku.cz se stal Jan Navrátil, který přichází s dlouholetou zkušeností z kamenného retailu i FMCG. Jeho nástupem Košík rozdělí oddělení Sales & Operations na dva samostatné týmy. Tomáš Anděl se nově zaměří výhradně na provoz, zatímco Navrátil má posílit privátní značky, rozvíjet strategická partnerství, například s Makrem, a lépe pochopit měnící se chování českých zákazníků. Cílem je také snazší propojení lokálních farmářů a maloproducentů se zákazníky v jednotlivých regionech, včetně expresního doručení.

      Svoji klíčovou zkušenost získal Navrátil v Globusu, kde strávil 16 let a postupně se z produktového manažera stal na dva roky i jednatelem. Opačnou, dodavatelskou perspektivu poté získal v české pobočce společnosti Borgy, kterou jako ředitel provedl restrukturalizací. Jejím vyvrcholením bylo mimo jiné zajištění licenční smlouvy pro výrobu spotřební elektroniky značky Bosch.

      „Trh je jiný než před covidem a spoustu cest budeme muset prošlapat znova. Je to ale příjemná výzva, i díky tomu, jaké nové možnosti se otevírají třeba na úrovni práce s daty,“ říká Navrátil. Dodává, že právě na datovou analytiku se chce se svým týmem opřít při práci se sortimentem i cenotvorbou. Na Košíku se tak bude objevovat více sezonních produktů, přibude řada specializovaných položek a postupně se rozšíří i portfolio privátních značek, které se mají podle Navrátila „formovat“ na základě chování zákazníků.

    • 1. 12.  PMI lepší než minule, avšak rozhodně ne pozitivní

      Index nákupních manažerů se v listopadu mírně zlepšil ze 47,2 bohu na 48, ale dál zůstává v negativním teritoriu pod hranicí 50 bodů. „Příčina je jednoduchá, její řešení složité. Jde totiž stále o slabé zakázky, takže ani mírné zvýšení zahraniční poptávky nedokázalo zvrátit jejich dosavadní negativní trend a zlepšit vyhlídky celého odvětví. Firmy na slabou poptávku logicky reagují omezováním zásob a zaměstnanosti, aby si trochu uvolnily ruce z pohledu nákladů,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek a dodává, že to dělají už řadu měsíců stejně, nicméně už tak optimisticky nehledí do budoucna. Vlastně se víra v budoucnost po čase konečně potkala s objednávkami.

      Průmysl podle něj dál přešlapuje na místě pod tlakem slabých zakázek, logistických problémů v oblasti automotive a elektrotechniky a všeobecně klesající konkurenceschopnosti. Nadějně zatím nevypadá ani slibovaná fiskální expanze v Německu, které se uchyluje ke zvýhodňování vlastních výrobců cestou dotací cen elektřiny. Oživení v našem největším odvětví se tak odkládá pravděpodobně do druhé poloviny příštího roku.

      „Je otázkou, zda firmy získají určitou výhodu z pohledu cen energií nebo budou pod tlakem zvýhodněných německých konkurentů. Průmysl bude zatím v každém případě dál propouštět a rozšiřovat tak řady nezaměstnaných v Česku,“ uzavírá Dufek.

    Další krátké zprávy

    SPECIÁLNÍ PROJEKTY

    • CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

      CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

    • CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

      CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

    • CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

      CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

    TOP 100 ICT společností 2025 tabulky

    Inovovaná tabulka TOP 100 ICT společností 2025 se správnými údaji

    Doporučujeme

    • Právě vyšlo nové číslo CFOtrends 4/2025

      Právě vyšlo nové číslo CFOtrends 4/2025

    • Většina českých firem už počítá a zveřejňuje svou uhlíkovou stopu, třetina ale stále zaostává

      Většina českých firem už počítá a zveřejňuje svou uhlíkovou stopu, třetina ale stále zaostává

    • NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

      NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace


    Analýzy

    • Právě vyšlo nové číslo CFOtrends 4/2025

      Právě vyšlo nové číslo CFOtrends 4/2025

    • Data vyvracejí ekonomickou nostalgii. Životní úroveň se zvýšila nejen z hlediska cen

      Data vyvracejí ekonomickou nostalgii. Životní úroveň se zvýšila nejen z hlediska cen

    • Zaměstnavatelé plánují mírné zvýšení mezd, CFO čeká tlak na personální náklady

      Zaměstnavatelé plánují mírné zvýšení mezd, CFO čeká tlak na personální náklady

    • Česko katapultoval na špičku M&A trhu ve střední Evropě prodej Zentivy

      Česko katapultoval na špičku M&A trhu ve střední Evropě prodej Zentivy

    • NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

      NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace


    Dále u nás najdete

    Vánoční nákupy ohrožují podvodné e-shopy a falešné reklamy

    Máte záložní plán, pokud byste chtěli odjet z ČR?

    Co nového přináší Securitytrends 4/2025?

    Agentní AI nakupování přichází. I do Česka

    Většina her už běží v Linuxu, potřebujeme ještě Windows?

    Jak funguje platforma IBM Power11?

    Digitální pracoviště budoucnosti: Bez AI a DEX se už neobejdete

    Nemocenská 2026. Spočítali jsme, kdo dostane za marodění víc

    Firmy nejsou připraveny na změny. Čeká je krize komunikace

    HP chce propouštět a šetřit, argumentuje AI

    Česká televize chystá projekt Tak moment pro mladé

    Evropa už utíká od amerických cloudů

    Celková anestezie u zubaře bude na pojišťovnu, ale jen pro někoho

    OpenAI zaznamenala velký únik dat některých uživatelů

    Huawei se ne a ne odporoučet z Česka a Evropy

    Kubík musel na mimotělní oběh hned po porodu

    Zdravotní pojišťovny přispějí na sport, prevenci i helmu na lyže

    Mateřská 2026: Jak se zvýší dávka čerstvým maminkám

    AI reklama Rohlíku to schytala na sítích. Prý je bezpohlavní

    Legitimní weby jsou zneužívány k manipulaci prohlížečů

    • CFOtrends.cz do mailu
    • Podmínky užívání
    • RSS exporty
    • Kontakt
    Byznys:
    Podnikatel.cz Euro.cz Businesscenter.podnikatel.cz
    Finance:
    Měšec.cz Finance.cz
    IT:
    Lupa.cz Root.cz Cnews.cz Zdroják.cz
    Zdraví:
    Vitalia.cz Zdraví.euro.cz
    Software:
    Slunečnice.cz Stahuj.cz SW.cz Můjsoubor.cz Stáhnu.cz
    Zájmy:
    Edna.cz Autobible.euro.cz Rodičov.cz Videačesky.cz Hryprodívky.cz Raketka.cz Nasvah.cz
    B2B:
    Computertrends.cz CIOtrends.cz Channeltrends.cz CFOtrends.cz
    Odborné akce:
    Tuesday.cz

     

    • O společnosti
    • Inzerce
    • Kariéra
    • Kontakty
    • Osobní údaje
    • Nastavení soukromí
    Copyright © 1997 – 2025 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.