Vyšel CFOtrends 3/2025 Aktuální číslo
CFOworld.cz Informační servis pro finanční ředitele
  • Analýzy
  • Legislativa
  • Finanční služby
  • Rozhovory
  • Komentáře
  • Digitální trafika
  • Evropa a svět
  • Trendy
  • Ostatní
    • Hledat
    CFOtrends  »  Témata  »  leader

    leader

    1 nalezený článek
    • Vedení není vše: I šéf musí někdy následovat

      Při vedení podniku jde nejen o umění vést, ale také o schopnost následovat. Ostatně události z nedávné doby ukázaly, že vést někdy znamená následovat. Prozíravý lídr by toho měl být schopný zejména v pěti popsaných klíčových oblastech.
      Mike Elgan
      1. 3. 2021

    1 nalezený článek

    Krátce

    • 16. 10.  Marketing firmy Dachser povede Jan Šplíchal, expert na digitální strategie a B2B komunikaci

      Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic posiluje svůj marketingový tým. Na pozici Marketing & Communications Manager nastoupil zkušený marketér Jan Šplíchal, který do společnosti přináší bohaté zkušenosti z oblasti informačních technologií i segmentu nákladních přeprav. Je absolventem oboru Informační studia na Karlově univerzitě v Praze. Svoji profesní dráhu zahájil v médiích jako šéfredaktor časopisu PC World Magazine. Poté působil na obchodních a marketingových pozicích ve společnostech zabývajících se IT pro B2B segment, jako například Fujitsu Technology Solutions či Panasonic TOUGHBOOK.

      Do Dachseru přichází ze společnosti Ford Trucks CZ. Zde jako Head of Marketing & PR řídil komunikační strategii pro nákladní a užitková vozidla značky Ford. V oblasti marketingové komunikace se dlouhodobě zaměřuje na digitální strategie, brand management a propojování obchodu s marketingem. Zajímá se o praktické využití AI ve firemní komunikaci, zejména v oblasti automatizace obsahu, a personalizaci zákaznické zkušenosti. Má zkušenosti s řízením kampaní v mezinárodním prostředí i s komunikací napříč segmenty B2B a B2C.

      Ve své nové roli bude Šplíchal zodpovědný za vedení oddělení marketingové komunikace. Jeho úkolem bude rozvoj a řízení marketingových a komunikačních aktivit na národní úrovni a implementace globální strategie společnosti v Česku. Bude se zaměřovat na realizaci marketingových plánů v souladu s omnichannel přístupem a úzce spolupracovat s obchodním oddělením.

    • 15. 10.  Útlum evropského průmyslu nekončí. Irsko opticky zachraňuje čísla, ale kontinent ztrácí konkurenceschopnost

      Průmysl v zemích EU prochází velmi nepříznivým obdobím. Na jaře jej sice podpořily zakázky vyvolené předzásobením amerických zákazníků, avšak s tím, jak tento efekt odezněl, průmysl se vrátil do kolejí vedoucích k dalšímu útlumu. Meziroční čísla rozhodně nevypadají úplně zle (+1,1 %), avšak jsou silně ovlivněna kreativními výsledky irského průmyslu. Ten se sice svojí velikostí nemůže rovnat větším zemím, avšak s dvoucifernými růsty (aktuálně +29 %) už s celkovým výsledkem EU silně zahýbat umí. A dělá to vlastně letos nepřetržitě. Fakticky bez zahrnutí Irska je evropský průmysl už 28 měsíců na ústupu.

      „Z červených čísel ho nedostal ani pozvolný růst evropské ekonomiky, protože jak je zřejmé, že problémy průmyslu nejsou cyklického, ale strukturálního charakteru. Ostatně jen samotný automotive tento scénář vlastně docela dobře ilustruje. Zatímco prodeje aut mírně rostou, evropští výrobci (čest výjimkám) ztrácejí tržní podíly na domácím evropském trhu i na dříve tolik protěžovaném asijském trhu. Celní handicap v podobě amerických cen a k tomu výrazné posílení eura vůči dolaru jsou už jen doplňkové políčky tomuto dříve úspěšnému odvětví,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.

      Průmysl EU podle něj trpí ztrátou konkurenceschopnosti v důsledku ztráty inovačního leadershipu, nesrovnatelně drahých energií a bující byrokracie. První problém jde přitom na vrub především samotným firmám, nicméně druhé dva jsou dílem politických rozhodnutí na evropské i národní úrovni. „A jaké je řešení? Dotace, tedy spíše dotační sliby – viz Německo. Deindustrializace EU paradoxně v časech deglobalizace ‚úspěšně‘ pokračuje dál a nic na tom nemění ani šum irských statistik, které opticky vylepšují výsledky upadajícího dříve silného odvětví,“ uzavírá Dufek.

    • 14. 10.  Holding Safe Word Invest posiluje řízení i růst, Centr Group povede zkušený manažer Pavel Vašíček

      Holding Safe World Invest jmenoval k 1. říjnu 2025 Pavla Vašíčka novým generálním ředitelem společnosti Centr Group. Zkušený manažer s více než dvacetiletou praxí v průmyslu, bezpečnosti a strategickém řízení přebírá odpovědnost za všechny aktivity skupiny v Česku a na Slovensku. Cílem změny je posílit obchodní růst, zvýšit efektivitu napříč divizemi a urychlit technologický rozvoj skupiny, která patří mezi významné poskytovatele služeb v oblasti bezpečnosti, facility managementu a energetiky.

      Pavel Vašíček přináší do Centru Group zkušenosti z velkých průmyslových a servisních společností. Působil ve vedení CE Industries, Vítkovice Steel, Hyundai Motor Manufacturing Czech či Celestica, kde vedl rozsáhlé týmy a projekty s mezinárodním přesahem. Svoji kariéru začínal u Vojenské policie, následně působil jako důstojník OSN a později jako bezpečnostní konzultant v Kanadě. Jeho manažerský styl staví na disciplíně, strategickém myšlení a důrazu na týmovou spolupráci.

      Zakladatel a vlastník holdingu Safe World Invest Jaroslav Pajonk však zůstává v roli strategického lídra skupiny, který se soustředí hlavně na akviziční činnost, investice do technologií a rozvoj nových projektů.

    • 13. 10.  Finance Direct auta povede Jan Zejda

      Direct auto posiluje svůj vrcholový management. Od 1. září se novým finančním ředitelem (CFO) stal Jan Zejda, který přichází s bohatými zkušenostmi z firem Eurowag, Vodafone a LutherOne. V minulosti se specializoval na finance a controlling, zejména v komerčním prostředí, a nyní bude zodpovědný za stabilizaci a modernizaci finančního řízení Direct auta. Na pozici CFO nahradil Jardu Louženského, který se rozhodl k 23. září odejít.

      „Automotive vnímám jako velice konkurenční prostředí, ve kterém je třeba dosahovat maximální efektivity, aby firma uspěla. Mým cílem je stabilizovat a modernizovat finance, abychom těchto efektivit dosáhli a vytvořili solidní základ pro budoucí expanzi jak na českém, tak zahraničním trhu,“ říká Jan Zejda.

    • 10. 10.  Komunikaci Deloitte nově řídí Tomáš Myler. Přichází z McDonald´s, dříve působil v Lidlu

      Tým externí a interní komunikace v poradensko-technologické společnosti Deloitte vede od září Tomáš Myler. Kromě interní a externí komunikace bude mít pod sebou v Deloitte i contentový tým, sociální média a grafické designéry. V oblasti komunikace a marketingu působí 14 let.

      Do Deloitte přichází z McDonald´s, kde do letošního září působil na pozici impact directora pro Česko, Slovensko a Ukrajinu. Přes dva roky tam vedl tým interní a externí komunikace, byl zodpovědný za public affairs a témata udržitelnosti nebo diverzity. Byl také zodpovědný za klíčové oblasti transformace a integrace česko-slovenského a ukrajinského klastru. Ještě předtím působil několik let na pozici šéfa komunikace maloobchodního řetězce Lidl. Tam stál například u zrodu pilotního programu pro zálohování PET lahví a plechovek, projektu Lidl les nebo iniciativy Skutečně zdravá škola v zájmu zdravého stravování pro děti.

    Další krátké zprávy

    SPECIÁLNÍ PROJEKTY

    • CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

      CFO pod lupou: Pavel Hofrichter, výkonný ředitel společnosti ČMIS

    • CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

      CFO pod lupou: Zuzana Hofová, CFO, OKsystem

    • CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

      CFO pod lupou: Jan Rosenberg, MoroSystems

    TOP 100 ICT společností 2025 tabulky

    Inovovaná tabulka TOP 100 ICT společností 2025 se správnými údaji

    Doporučujeme

    • NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

      NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

    • IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI

      IT krize dopadá i na finanční ředitele. CFO tak řeší dilema, zda investovat do lidí, nebo do AI

    • Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025

      Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025


    Analýzy

    • NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

      NIS2 přináší novou odpovědnost managementu. Největším rizikem nejsou hackeři, ale chybějící dokumentace

    • Česko chystá startupový zákon. Má usnadnit zakládání firem a přilákat investice

      Česko chystá startupový zákon. Má usnadnit zakládání firem a přilákat investice

    • Krachy firem v Česku zrychlují. Nejvíce mizí obchody a stavební společnosti

      Krachy firem v Česku zrychlují. Nejvíce mizí obchody a stavební společnosti

    • Rychlost rozhoduje. Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne

      Rychlost rozhoduje. Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne

    • Globální vlna bankrotů dosahuje 12letého maxima. Firmy čelí tlakům inflace, vysokých sazeb a změně chování zákazníků

      Globální vlna bankrotů dosahuje 12letého maxima. Firmy čelí tlakům inflace, vysokých sazeb a změně chování zákazníků


    Dále u nás najdete

    Z václavek uvaříte skvělý guláš. Sbírejte jen mladé houby

    Češi nadále nejvíc umírají kvůli nemocnému srdci

    IKEA představila kuličky se zcela novou chutí. Stojí 99 korun

    Dá se vytvořit e-shop pro velkoobchod?

    Máte záložní plán, pokud byste chtěli odjet z ČR?

    Soudy zpřísňují pohled na švarcsystém. Za co hrozí pokuta?

    Hollywoodské hvězdy naštvala nová AI herečka

    Motoristé chtěli snížit OSVČ odvody, ale navrhli jejich zvýšení

    Zálohy OSVČ nakonec vzrostou méně. Co změní nová vláda?

    Merkur: stoletý příběh šroubků, fantazie i české vytrvalosti

    Třetina Čechů dá za průměrný nákup elektroniky přes 5 tisíc korun

    Pizzu za korunu zaplatili daty. QR kódy jako brána pro kyberútoky

    Světová premiéra sportovní videotechnologie v české extralize

    Léky na křečové žíly má smysl brát celý rok

    Lázně nemusí předepsat jen praktik. Jak probíhá schvalování?

    Videoslužby zdražily. Kolik stojí a jak hlídají přístupy?

    Vyzkoušejte osvědčený recept na křupavé bramboráky

    České firmy zaostávají i za slovenskými ve využívání AI

    O nemocné příbuzné se stará až 800 tisíc lidí. Stát je často přehlíží

    AI modely pořád lichotí uživatelům a snižují jejich ochotu řešit konflikty

    • CFOtrends.cz do mailu
    • Podmínky užívání
    • RSS exporty
    • Kontakt
    Byznys:
    Podnikatel.cz Euro.cz Businesscenter.podnikatel.cz
    Finance:
    Měšec.cz Finance.cz
    IT:
    Lupa.cz Root.cz Cnews.cz Zdroják.cz
    Zdraví:
    Vitalia.cz Zdraví.euro.cz
    Software:
    Slunečnice.cz Stahuj.cz SW.cz Můjsoubor.cz Stáhnu.cz
    Zájmy:
    Edna.cz Autobible.euro.cz Rodičov.cz Videačesky.cz Hryprodívky.cz Raketka.cz Nasvah.cz
    B2B:
    Computertrends.cz CIOtrends.cz Channeltrends.cz CFOtrends.cz
    Odborné akce:
    Tuesday.cz

     

    • O společnosti
    • Inzerce
    • Kariéra
    • Kontakty
    • Osobní údaje
    • Nastavení soukromí
    Copyright © 1997 – 2025 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.