Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic posiluje svůj marketingový tým. Na pozici Marketing & Communications Manager nastoupil zkušený marketér Jan Šplíchal, který do společnosti přináší bohaté zkušenosti z oblasti informačních technologií i segmentu nákladních přeprav. Je absolventem oboru Informační studia na Karlově univerzitě v Praze. Svoji profesní dráhu zahájil v médiích jako šéfredaktor časopisu PC World Magazine. Poté působil na obchodních a marketingových pozicích ve společnostech zabývajících se IT pro B2B segment, jako například Fujitsu Technology Solutions či Panasonic TOUGHBOOK.
Do Dachseru přichází ze společnosti Ford Trucks CZ. Zde jako Head of Marketing & PR řídil komunikační strategii pro nákladní a užitková vozidla značky Ford. V oblasti marketingové komunikace se dlouhodobě zaměřuje na digitální strategie, brand management a propojování obchodu s marketingem. Zajímá se o praktické využití AI ve firemní komunikaci, zejména v oblasti automatizace obsahu, a personalizaci zákaznické zkušenosti. Má zkušenosti s řízením kampaní v mezinárodním prostředí i s komunikací napříč segmenty B2B a B2C.
Ve své nové roli bude Šplíchal zodpovědný za vedení oddělení marketingové komunikace. Jeho úkolem bude rozvoj a řízení marketingových a komunikačních aktivit na národní úrovni a implementace globální strategie společnosti v Česku. Bude se zaměřovat na realizaci marketingových plánů v souladu s omnichannel přístupem a úzce spolupracovat s obchodním oddělením.
Průmysl v zemích EU prochází velmi nepříznivým obdobím. Na jaře jej sice podpořily zakázky vyvolené předzásobením amerických zákazníků, avšak s tím, jak tento efekt odezněl, průmysl se vrátil do kolejí vedoucích k dalšímu útlumu. Meziroční čísla rozhodně nevypadají úplně zle (+1,1 %), avšak jsou silně ovlivněna kreativními výsledky irského průmyslu. Ten se sice svojí velikostí nemůže rovnat větším zemím, avšak s dvoucifernými růsty (aktuálně +29 %) už s celkovým výsledkem EU silně zahýbat umí. A dělá to vlastně letos nepřetržitě. Fakticky bez zahrnutí Irska je evropský průmysl už 28 měsíců na ústupu.
„Z červených čísel ho nedostal ani pozvolný růst evropské ekonomiky, protože jak je zřejmé, že problémy průmyslu nejsou cyklického, ale strukturálního charakteru. Ostatně jen samotný automotive tento scénář vlastně docela dobře ilustruje. Zatímco prodeje aut mírně rostou, evropští výrobci (čest výjimkám) ztrácejí tržní podíly na domácím evropském trhu i na dříve tolik protěžovaném asijském trhu. Celní handicap v podobě amerických cen a k tomu výrazné posílení eura vůči dolaru jsou už jen doplňkové políčky tomuto dříve úspěšnému odvětví,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.
Průmysl EU podle něj trpí ztrátou konkurenceschopnosti v důsledku ztráty inovačního leadershipu, nesrovnatelně drahých energií a bující byrokracie. První problém jde přitom na vrub především samotným firmám, nicméně druhé dva jsou dílem politických rozhodnutí na evropské i národní úrovni. „A jaké je řešení? Dotace, tedy spíše dotační sliby – viz Německo. Deindustrializace EU paradoxně v časech deglobalizace ‚úspěšně‘ pokračuje dál a nic na tom nemění ani šum irských statistik, které opticky vylepšují výsledky upadajícího dříve silného odvětví,“ uzavírá Dufek.
Holding Safe World Invest jmenoval k 1. říjnu 2025 Pavla Vašíčka novým generálním ředitelem společnosti Centr Group. Zkušený manažer s více než dvacetiletou praxí v průmyslu, bezpečnosti a strategickém řízení přebírá odpovědnost za všechny aktivity skupiny v Česku a na Slovensku. Cílem změny je posílit obchodní růst, zvýšit efektivitu napříč divizemi a urychlit technologický rozvoj skupiny, která patří mezi významné poskytovatele služeb v oblasti bezpečnosti, facility managementu a energetiky.
Pavel Vašíček přináší do Centru Group zkušenosti z velkých průmyslových a servisních společností. Působil ve vedení CE Industries, Vítkovice Steel, Hyundai Motor Manufacturing Czech či Celestica, kde vedl rozsáhlé týmy a projekty s mezinárodním přesahem. Svoji kariéru začínal u Vojenské policie, následně působil jako důstojník OSN a později jako bezpečnostní konzultant v Kanadě. Jeho manažerský styl staví na disciplíně, strategickém myšlení a důrazu na týmovou spolupráci.
Zakladatel a vlastník holdingu Safe World Invest Jaroslav Pajonk však zůstává v roli strategického lídra skupiny, který se soustředí hlavně na akviziční činnost, investice do technologií a rozvoj nových projektů.
Direct auto posiluje svůj vrcholový management. Od 1. září se novým finančním ředitelem (CFO) stal Jan Zejda, který přichází s bohatými zkušenostmi z firem Eurowag, Vodafone a LutherOne. V minulosti se specializoval na finance a controlling, zejména v komerčním prostředí, a nyní bude zodpovědný za stabilizaci a modernizaci finančního řízení Direct auta. Na pozici CFO nahradil Jardu Louženského, který se rozhodl k 23. září odejít.
„Automotive vnímám jako velice konkurenční prostředí, ve kterém je třeba dosahovat maximální efektivity, aby firma uspěla. Mým cílem je stabilizovat a modernizovat finance, abychom těchto efektivit dosáhli a vytvořili solidní základ pro budoucí expanzi jak na českém, tak zahraničním trhu,“ říká Jan Zejda.
Tým externí a interní komunikace v poradensko-technologické společnosti Deloitte vede od září Tomáš Myler. Kromě interní a externí komunikace bude mít pod sebou v Deloitte i contentový tým, sociální média a grafické designéry. V oblasti komunikace a marketingu působí 14 let.
Do Deloitte přichází z McDonald´s, kde do letošního září působil na pozici impact directora pro Česko, Slovensko a Ukrajinu. Přes dva roky tam vedl tým interní a externí komunikace, byl zodpovědný za public affairs a témata udržitelnosti nebo diverzity. Byl také zodpovědný za klíčové oblasti transformace a integrace česko-slovenského a ukrajinského klastru. Ještě předtím působil několik let na pozici šéfa komunikace maloobchodního řetězce Lidl. Tam stál například u zrodu pilotního programu pro zálohování PET lahví a plechovek, projektu Lidl les nebo iniciativy Skutečně zdravá škola v zájmu zdravého stravování pro děti.