Tým externí a interní komunikace v poradensko-technologické společnosti Deloitte vede od září Tomáš Myler. Kromě interní a externí komunikace bude mít pod sebou v Deloitte i contentový tým, sociální média a grafické designéry. V oblasti komunikace a marketingu působí 14 let.
Do Deloitte přichází z McDonald´s, kde do letošního září působil na pozici impact directora pro Česko, Slovensko a Ukrajinu. Přes dva roky tam vedl tým interní a externí komunikace, byl zodpovědný za public affairs a témata udržitelnosti nebo diverzity. Byl také zodpovědný za klíčové oblasti transformace a integrace česko-slovenského a ukrajinského klastru. Ještě předtím působil několik let na pozici šéfa komunikace maloobchodního řetězce Lidl. Tam stál například u zrodu pilotního programu pro zálohování PET lahví a plechovek, projektu Lidl les nebo iniciativy Skutečně zdravá škola v zájmu zdravého stravování pro děti.
Raiffeisenbank posílila vedení v oblasti malých a středních firem. Nově tuto klíčovou oblast povede Roman Herman, který má za sebou téměř dvacetileté zkušenosti z finančního sektoru v regionu střední a východní Evropy. Ekonomii studoval ve Spojených státech a v Kanadě.
Do Raiffeisenbank nastoupil před deseti lety, během nichž prošel řadou pozic a útvarů – od řízení projektů a procesů, přes oblast platebních a karetních služeb, až po vedení strategických iniciativ. Podílel se mimo jiné na úspěšné migraci klientů z ING a integraci Equa bank, působil také jako programový manažer v rámci strategických a transformačních projektů banky.
Ve své nové roli chce nadále posilovat značku Raiffeisenbank jako přirozeného partnera pro podnikání a navázat na dosavadní úspěchy v oblasti akvizice, digitálních kanálů a klientské zkušenosti. Zároveň chce usilovat o to, aby byla banka pro podnikatele první volbou, ať už hledají financování, každodenní bankovní služby, nebo dlouhodobého partnera pro svůj rozvoj.
Je tomu necelý rok, co se největší česká „bezrealitní“ služba Bezrealitky propojila se svým německým protějškem Ohne-Makler. Společně nyní působí na čtyřech trzích (Česko, Slovensko, Německo, Rakousko) a chystají se vstoupit na další. Ale také vzájemně obohatit lokální služby technologickým know-how druhého partnera. Pomůže tomu i nově utvářená manažerská struktura, která poprvé definuje pozice regionálních ředitelů. Česko a Slovensko bude nově zastupovat jako CEO Zdeno Dubnička.
Přichází po jedenáctileté kariéře v jedné z největších českých konzultačních společností RSM, která se zaměřuje na rozvoj a expanzi středních a velkých podniků a v loňském roce vykázala půlmiliardové obraty. Zde působil jako konzultant, vedoucí divize zaměřující se na implementaci firemních systémů a následně technologický ředitel.
Mezi klíčové projekty, na kterých bude Dubnička pracovat, patří například kompletní přetvoření prodejního procesu Bezrealitky. Ten bude na jedné straně maximálně digitální, s plánovaným širokým využitím AI nástrojů a rostoucí automatizací v rámci celého procesu. Na druhé straně je však v brzké budoucnosti v plánu spuštění nové služby určené pro klienty, kteří stále chtějí být v osobním kontaktu a jednat s partnery napřímo.
Novým ekonomem J&T BANKY se stal Adam Ruschka. Analytický tým dlouhodobě vedený Milanem Vaníčkem obohatí především o všeobecný makroekonomický nadhled a hlubší porozumění ekonomickým procesům v Česku i zahraničí. Zejména skrze důkladnou analýzu aktuálních ekonomických dat přispěje Adam k popisu a vyhodnocení současného nejen investičního světa.
Do J&T BANKY přichází Adam s několikaletými zkušenostmi z ČNB, kde působil postupně jako analytik a hlavní analytik se specializací na makroekonomickou analýzu, krátkodobé prognózování, především za účelem poskytování analytických podkladů pro rozhodování bankovní rady o měnové politice.
Paralelně s praxí v centrálním bankovnictví vyučoval ekonomické a ekonometrické kurzy na Vysoké škole ekonomické, kde v současnosti působí jako externí spolupracovník. Adam absolvoval magisterské studium ekonomie a následně doktorské studium ekonomické teorie na katedře ekonomie VŠE v Praze. Své znalosti rozšiřoval také během studijního pobytu na Technological University v Dublinu.
Podle předběžného odhadu ČSÚ klesla v září inflace meziměsíčně o 0,6 %, a to napříč spotřebitelským košem, zatímco meziroční inflace dosáhla komfortní hranice 2,3 % blízko inflačního cíle ČNB. Nahoru ji i nadále táhnou potraviny a hlavně služby, kde přetrvává ohnisko inflace, zatímco protiinflačně působí v meziročním vyjádření energie.
„Navzdory tomuto komfortnímu vývoji ale nepředpokládáme, že by došlo k dalšímu poklesu úrokových sazeb. Bankovní rada ČNB spíše vyčká na další vývoj fiskální politiky pod taktovkou nové vlády vzešlé z víkendových voleb. Pokud by výdajově štědrý program vítěze voleb nezůstal jen na papíře, ale mělo by dojít k jeho naplňování, uvolněná fiskální politika by s určitým odstupem začala znovu působit silně proinflačně a ČNB by tak znovu musela inflaci brzdit svými nástroji měnové politiky,“ předpovídá analytik PwC Dominik Kohut.