Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.
Česká poradenská společnost v oblasti komerčních nemovitostí Prochazka & Partners oznámila další personální novinku – Roman Bohumínský povýšil do pozice Director, Office Agency. K týmu Prochazka & Partners se připojil v roce 2017 na pozici analytika a přinesl zkušenosti z auditorské společnosti patřící do „velké čtyřky“. Postupem času prošel několika rolemi, podílel se na řadě významných projektů a poslední rok a půl se úspěšně věnoval vedení týmu konzultantů specializujících se na kancelářský trh.
Ve své roli Director, Office Agency se nadále zaměří na poskytování poradenství v oblasti kancelářských nemovitostí, vyjednávání nájemních podmínek a rozvoj obchodních vztahů s klienty. Zároveň se soustředí na další růst a posilování oddělení Office společnosti Prochazka & Partners.
Česká technologická společnost FUTTEC rozšířila svůj tým o dalšího člena vrcholového managementu: do funkce ředitele zahraničního obchodu jmenovala Róberta Husára, který dlouhá léta působil v nadnárodní společnosti Bobcat. V rámci nově vytvořené pozice bude mít na starosti rozvoj firmy na mezinárodních trzích a tvorbu obchodní strategie pro klíčové zahraniční regiony.
Ve firměi Bobcat působil 20 let v různých manažerských a ředitelských funkcích – především v oblastech tuzemského a mezinárodního obchodu či produktového managementu. Titul MBA získal na European School of Management and Technology v Berlíně, kde studoval obchodní inovace, leadership a všeobecný management.
Advokátní kancelář ROWAN LEGAL významně posiluje svůj tým sporové agendy příchodem zkušeného advokáta Petra Syrovátka, který nastoupil na pozici Counsel. Syrovátko je specialistou na soudní spory, rozhodčí řízení a alternativní řešení sporů. Má rovněž bohaté zkušenosti s řešením komplexních přeshraničních sporů v regionu střední a východní Evropy, se závazkovým právem, restrukturalizacemi a insolvenčním řízením.
Do ROWAN LEGAL přichází z kanceláře PwC Legal, v minulosti rovněž působil jako vedoucí lokální praxe řešení sporů v kanceláři Wolf Theiss a litigační zkušenosti získal také v kanceláři BBH. Působil rovněž v bankovním prostředí, kde se věnoval obchodním sporům. Je členem České advokátní komory a působí také jako rozhodce. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy (JUDr., Ph.D.), a také získal titul LL.M. na Univerzitě v Pasově v Německu.
Skupina Rockaway Capital má od září novou marketingovou ředitelku. Stala se jí Iva Fišerová, která byla v rámci divize Rockaway Arts zodpovědná za marketing Colours of Ostrava. I nadále zůstává jako advisor v Rockaway Arts a v marketingovém vedení festivalu Colours of Ostrava.
Iva Fišerová se k Rockaway připojila už v prosinci 2023 a od té doby úspěšně vedla marketing pro portfolio aktivit Rockaway Arts, se zaměřením na multižánrový festival Colours of Ostrava. Má za sebou zajímavé zkušenosti – vystudovala politologii a ekonomii, pracovala v Deloitte, zastávala roli Head of Innovation v Creative Dock a působila jako CMO ve firmě SatoshiLabs (Trezor).
Tři roky před nástupem do Rockaway působila jako nezávislá konzultantka v oblasti marketingu a brandu pro fintech a bitcoinové společnosti. Spolu s režisérem Vladimírem Michálkem spoluzaložila produkční společnost Slothmachine, zaměřenou na reprezentaci umělců a filmovou produkci.
Jako marketingová ředitelka celé skupiny Rockaway přináší Iva nové impulsy a know-how, získané v oblasti kulturního marketingu i technologického podnikání – a to v době, kdy Rockaway spustila Rockaway Fund, svůj první otevřený fond pro kvalifikované investory, který kombinuje private equity, technologické inovace a blockchain v rámci jedné investiční platformy. Správné nastavení komunikace a marketingu je v této fázi pro skupinu zásadní.
Direct Fondee má od září novou CEO. Stává se jí Laureen Höllge, spoluzakladatelka startupu Mamio a předchozí provozní ředitelka Direct Fondee. Spoluzakladatelé této investiční platformy, Eva a Jan Hlavsovi, zůstávají součástí skupiny Direct. Eva se v rámci Direct Fondee zaměří na další rozvoj platformy a Jan bude součástí investičního pilíře skupiny Direct.
V předchozí roli provozní ředitelky Fondee, stála Laureen za řadou klíčových projektů – od úspěšného vstupu na slovenský trh až po aktivity, které podporují finanční gramotnost a zapojují více žen do investování. Na nové CEO oceňuje spoluzakladatelka Direct Fondee Eva Hlavsová především schopnost spojit strategické myšlení s citem pro značku a klienty: „Laureen má unikátní kombinaci strategického uvažování a schopnosti budovat vztahy. Umí vidět daleko dopředu, ale zároveň naslouchat lidem a rozumět jejich potřebám. Jsem ráda, že právě ona povede Direct Fondee do další kapitoly.“
Laureen Höllge působila před nástupem do Direct Fondee v poradenské společnosti Boston Consulting Group, vedla neziskovou organizaci Discover a spoluzaložila startup Mamio. Vystudovala Yale-NUS College a Central European University.
Tým wealth managementu ve finanční skupině WOOD & Company rozšiřuje Jan Cepák. Jako zkušený odborník s dlouholetou praxí v investičním bankovnictví a správě portfolií se bude věnovat řízení portfolií pro kvalifikované a institucionální klienty s působností v Brně a okolí.
Jan Cepák získával své předchozí zkušenosti například ve společnosti Patria Finance a v Komerční bance, kde působil více než 16 let na různých pozicích. Mezi jeho klienty patřily vedle movitých individuálních investorů i významní institucionální klienti jako třeba Generali, AXA, Allianz, Conseq, J&T nebo family offices. Inicioval a zároveň se podílel na vytvoření aplikace online portfolia pro Komerční banku. Jan má magisterský titul ze Sociálně ekonomické faktulty Univerzity J. E. Purkyně a může se pochlubit řadou certifkátů z Fin academy zaměřených na bankovní a investiční služby.
Realitně poradenská společnost Knight Frank oznámila povýšení Markéty Vrbasové do pozice Partner. Do firmy nastoupila před čtyřmi lety s úkolem vybudovat nové oddělení Industrial & Logistics Agency. Dnes vede respektovaný tým, který je partnerem řady významných společností a přináší klientům komplexní řešení v oblasti pronájmu průmyslových a logistických nemovitostí.
Za poslední čtyři roky se podílela na řadě významných transakcí. K těm nejúspěšnějším patří zajištění pronájmu pro společnosti HOPI, Vitesco a logistickou firmu Fiege. Její profesionalita a schopnost dlouhodobě rozvíjet vztahy byly oceněny dvěma předními industriálními developery, od nichž získala titul Agent roku.
Industriální tým Prochazka & Partners posílil od 1. září Robert Bocker. Zkušený odborník na průmyslové nemovitosti nastoupil na pozici Director, Industrial a povede s Petrem Narwou toto oddělení s cílem jeho dalšího rozvoje.
Robert Bocker přináší do společnosti Prochazka & Partners téměř dvacetiletou praxi v oblasti průmyslových nemovitostí, během níž se podílel na pronájmech více než milionu metrů čtverečních průmyslových ploch v rámci celé České republiky. Svou kariéru odstartoval v roce 2007 v Cushman & Wakefield v rámci průmyslového oddělení. V roce 2011 přešel do společnosti Colliers International na pozici Vedoucí oddělení průmyslových nemovitostí. V roce 2016 se vrátil do Cushman & Wakefield, kde vedl průmyslový tým zaměřený na pronájmy a zastupování klientů. V roce 2020 se stal Partnerem a od letošního roku vedl tým brokerage a business developmentu.
Inflace opět skončila tak, jak ji už minulý týden odhadoval statistický úřad. Meziroční číslo, které je v hledáčku ČNB skončilo na 2,5 % a je tedy dvě desetiny procentního bodu pod nejnovější prognózou centrální banky. Podstatné pro centrální banku ovšem bude i to, jak skončila její jádrová inflace.
Inflace pomalu klesá, avšak nepříznivé trendy přetrvávají. „Tím hlavním je soustavný růst cen ve službách, které se tentokrát zvýšily o 4,7 %. Výrazný nárůst zažívá nájemné a tzv. imputované nájemné zrcadlící vývoj cen bytů na realitním trhu. Stále velmi rychlé zdražování je vidět u dovolených, rekreačních a hotelových služeb, nadprůměrný je i růst cen potravin, zejména v důsledku rychle zdražujících masných a mléčných výrobků,“ uvádí hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.
Inflaci stále krotí energie, konkrétně elektřina, zemní plyn a samozřejmě i pohonné hmoty, které v posledním měsíci opět zlevnily. Napomáhá jim v tom nejenom příznivá cena ropy, ale i posilující koruna.
„Co čekat dál? Inflace může ještě do konce roku mírně poklesnout. Těžko ovšem čekat, že se zmírní růst cen ve službách nebo že by brzo došlo k obratu ve vývoji cen potravin. Nejistotu pro přelom roku představují distribuční poplatky za energie, o nichž se bude teprve jednat. Dnešní podrobná čísla o vývoji inflace zřejmě ČNB k brzkému snížení sazeb nepřesvědčí,“ dodává Dufek.
Společnost Geosan Development oznámila jmenování Elišky Koderové do funkce vedoucí prodeje a marketingu. V rámci této pozice bude zodpovědná nejen za kompletní podporu prodeje současných bytových projektů Rezidence Radimova Břevnov, Benkova Rezidence a Re.Start Petynka, ale také stavebních pozemků v Choťánkách u Poděbrad a dalších tří novostaveb v přípravě. Zároveň povede aktivity k posilování značky Geosan Development na trhu. Ve funkci nahrazuje Jiřího Balouna, který se po více než šesti letech úspěšné spolupráce rozhodl věnovat novým profesním příležitostem.
Eliška Koderová je absolventkou oboru politologie a mezinárodních vztahů na CEVRO Institutu. Svou kariéru budovala v několika soukromých převážně zdravotnických institucích. V ORP Centru měla na starosti koordinaci týmů podpory prodeje a specialistů léčby a odpovídala za bezproblémový chod regionálních poboček. Ve společnosti GI4 se specializovala na projektové řízení v segmentu správy apartmánů a krátkodobých pronájmů, což jí poskytlo cenné poznatky také z oblasti realitního trhu. V této oblasti se potom pohybovala i jako konzultant pro další soukromé společnosti jako Layana services, Bed & Cookie Apartments nebo HiddenPrague.
Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v srpna mírně vzrostla a po červencových 4,4 % vykázala 4,5 %. Na úřadech práce bylo registrováno 334 tisíc uchazečů o zaměstnání, tedy o čtyři tisíce více než před měsícem a o 48 tisíc více než před rokem. Vybírat si mohli z 95 tisíc volných pracovních pozic, kterých tak meziměsíčně ubylo o zhruba tisícovku. Na jedno volné místo tak připadalo 3,5 uchazeče.
Z geografického pohledu byla nezaměstnanost nejvyšší v okresech Most, Karviná a Chomutov, nejnižší naopak v okresech Praha-východ a Praha-západ, Rychnov nad Kněžnou a Pelhřimov.
„I srpen naznačil, že český trh práce oproti předchozím letům citelně ochladl. Samotná nezaměstnanost i počet uchazečů o zaměstnání je pak na srpnové poměry nejvyšší od roku 2016. Dlužno ovšem dodat, že v posledních letech byl český trh práce extrémně přehřátý a jeho mírné ochlazení tak zle vnímat spíše jako návrat k normálnější situaci. Zdá se navíc, že průmyslový sektor, který byl hlavním důvodem pozorovaného ochlazení, už našel své dno a čeká ho tendence k mírnému oživování. Letošní rok by tak měl představovat z pohledu nezaměstnanosti vrchol, když ta průměrně dosáhne zhruba 4,3 %. Hned příští čekáme opětovné snížení směrem k 4,1 %,“ uvádí hlavní ekonom INVESTIKA, investiční společnosti Vít Hradil.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.
Česká poradenská společnost v oblasti komerčních nemovitostí Prochazka & Partners oznámila další personální novinku – Roman Bohumínský povýšil do pozice Director, Office Agency. K týmu Prochazka & Partners se připojil v roce 2017 na pozici analytika a přinesl zkušenosti z auditorské společnosti patřící do „velké čtyřky“. Postupem času prošel několika rolemi, podílel se na řadě významných projektů a poslední rok a půl se úspěšně věnoval vedení týmu konzultantů specializujících se na kancelářský trh.
Ve své roli Director, Office Agency se nadále zaměří na poskytování poradenství v oblasti kancelářských nemovitostí, vyjednávání nájemních podmínek a rozvoj obchodních vztahů s klienty. Zároveň se soustředí na další růst a posilování oddělení Office společnosti Prochazka & Partners.