Před nástupem do společnosti 2N pracoval Jan Pleskot jako regionální ředitel finančního oddělení v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Wilo Group. Před touto rolí působil jako finanční senior manažer ve společnosti KPMG Česká republika. Jan Pleskot je členem Mezinárodní komory certifikovaných účetních (ACCA) a členem Komory certifikovaných účetních ČR. „Jsem rád, že se mohu připojit ke společnosti 2N, která má výjimečné technologické schopnosti a silnou pozici na trhu. I přes pandemii zdravě roste a má vysoké ambice. Mým cílem je přispět k dlouhodobému a udržitelnému růstu 2N,“ říká Jan Pleskot. „Odvětví přístupových systémů prochází obrovskou proměnou v důsledku rozšíření IP technologie a společnost 2N je motorem této změny.“
Český výrobce špičkových karbonových rámů pro jízdní kola jmenoval generálním ředitelem Roberta Sadowského (45), bývalého šéfa společnosti Pinarello US. Společnost loni oslavila desáté narozeniny a nechce usnout na vavřínech. Roberto Sadowsky přináší zkušenosti z byznysu na nejvyšší úrovni. Narodil se a vyrostl v Itálii a posledních jedenáct let vedl americké pobočky prestižních italských sportovních značek. V předchozí etapě své kariéry se věnoval oblasti prodeje na všech možných úrovních a získal při působení v USA zkušenosti ve všech aspektech podnikového řízení. Jeho matka je Češka, která jej učila svůj rodný jazyk. „Ambicí společnosti Festka je stát se celosvětově nejvýznamnějším a nejautentičtějším klíčovým hráčem v oblasti luxusních a high-end jízdních kol,“ řekl ke svému jmenování Sadowsky.
Hledání kandidáta se prodloužilo. Technologické firmy jsou neukojitelné a spousta z nich potřebuje desítky vývojářů, které není možné nabrat z místních zdrojů. Proto se využívá kapacit outsourcingových firem ze zahraničí (často z Ukrajiny nebo Ruska). Tento stav bude pokračovat. Pohovory s kandidáty budou probíhat pomocí videokonferencí – je to komfortnější, šetří to čas a proces je diskrétnější. Finální schůzky jsou pak už výhradně osobní. „Neverbální komunikace je pro navázaní vztahu klíčová a není zvykem dělat kariérní rozhodnutí na dálku. Výjimkou je IT obor, kde si obě strany třesou rukou i virtuálně,“ uvádí Havlíček ze společnosti Wolf Hunt. Nedostatek lidí je v oborech IT a u výrobních firem, vedoucích, manažerů a obchodníků. Kromě toho i v mladých oborech, jako je e-commerce.
Snaha o zneužití nejnovější zranitelnosti v Apache Log4j připomíná kybernetickou pandemii. V pátek po odhalení zranitelnosti byly hlášené „jen“ tisíce útoků, během soboty počet útoků vzrostl na 40 tisíc a 72 hodin po odhalení zranitelnosti překročil hranici 800 tisíc! Jedná se o jednu z nejzávažnějších zranitelností posledních let a škody mohou dosáhnout astronomických výšek. V období svátků mohou bezpečnostní týmy reagovat pomaleji, čímž riziko vzrůstá a hackeři s tím mohou kalkulovat. Pokud organizace okamžitě nepřijmou odpovídající opatření, může vzhledem ke složitosti záplatování a jednoduchosti zneužití být tato zranitelnost nebezpečnou hrozbou po mnoho dalších let. Check Point upozorňuje na extrémní nárůst nových variant původního exploitu – více než 60 pod 24 hodin. Check Point od pátku zastavil přes 845 000 pokusů o zneužití zranitelnosti, přes 46 % pokusů mají na svědomí známé hackerské skupiny. Pokusy o zneužití zranitelnosti zaznamenalo přes 40 % podnikových sítí ve světě, v Česku dokonce 51 %! „Jde o jednu z nejzávažnějších zranitelností za poslední roky, šířící rychlostí požáru. V jednu chvíli jsme zaznamenali přes sto hacků za minutu. Nové varianty původního exploitu výrazně zvyšují možnosti, jak mohou hackeři zranitelnost zneužít a obejít tradiční bezpečnostní řešení. Jedna vrstva ochrany proto nestačí a je potřeba využívat pokročilé vícevrstvé zabezpečení,“ radí Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu v Check Point Software Technologies.
Red Hat, poskytovatel řešení založených na open source technologiích, který provozuje v České republice své celosvětově největší výzkumné a vývojové centrum, oznámil personální změny v týmu v regionu EMEA. Werner Knoblich, senior viceprezident a generální ředitel společnosti pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA), se rozhodl ke konci roku 2021 Red Hat opustit. Jeho nástupcem v této funkci bude od ledna známá osobnost IT oboru a Red Hatter Hans Roth, který je v současné době senior viceprezidentem a generálním ředitelem divize Global Services and Technical Enablement.
Společnost Visa spustila celosvětovou poradenskou službu Crypto Advisory Practice, jejímž cílem je pomoci klientům a partnerům pokročit na jejich vlastní cestě ke kryptoměnám. Tato služba přichází ve chvíli, kdy se digitální měny dostávají stále více do povědomí veřejnosti – podle výzkumu, který společnost Visa zveřejnila, je povědomí o kryptoměnách mezi dotázanými osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti financí téměř všudypřítomné – 94 procent na celém světě.
Podle průzkumu společnosti Accenture patří téměř dvě třetiny řidičů mezi tzv. „sustainability-minded drivers“, řidiče, kteří sebe hodnotí jako velmi nebo extrémně udržitelně smýšlející. Celkem 64 % dotázaných se řadí k řidičům se zájmem o udržitelnost, většina z nich chce, aby jejich další vůz využíval nových zdrojů energie (tzv. NEV, new energy vehicle): elektromobil, hybridní vůz, vozidlo na zemní plyn, plug-in hybrid, palivově flexibilní auto nebo vozidlo na palivové články. „Celkem 53 % řidičů, pro které udržitelnost není tak důležitá, by také dali přednost NEV,“ potvrzuje Martin Paulina, konzultant pro automobilový průmysl v Accenture. Žádná značka není prioritně vnímána jako lídr s globálně nejlepším konceptem udržitelnosti – Tesla má 12 %, BMW a Audi po 11 %. V oblasti servisu nemá 28 % ekologicky orientovaných řidičů jasný názor na nejlepší koncepci udržitelnosti, 97 % řidičů by kvůli ní změnilo značku a 99 % by tak učinilo kvůli větší udržitelnosti servisu a oprav. Udržitelně orientovaní řidiči jsou ochotni za „udržitelný vůz“ zaplatit i vyšší cenu, 63 % přijme spíše funkční než atraktivní design či vůz s nižším výkonem (62 %).
Zpráva Acronis Cyber Readiness Report 2021 informuje, že letos nebylo napadeno jen 20 % dotazovaných společností (vloni 32 %). K rizikovým faktorům patří podceňování nejnovějších hrozeb ze strany IT manažerů (ti typicky nepoužívají vícefaktorové ověřování) a nedostatečné proškolení a zabezpečení vzdálených pracovníků. Přes polovinu společností má falešný pocit bezpečí, pokud jde o „supply chain“ útoky, protože nerozumí jejich podstatě a k ochraně používají pouze tradiční programy:
• Nejčastějším útokem je phishing (58 %), DDoS útoky (40 %), malwarové napadení (36,5 %) a útoky na videokonference (31,5 %)
• 57 % IT manažerů vidí hlavní výzvy v proškolování vzdáleních pracovníků, 50 % v jejich zabezpečení a 44,5 % v zajištění dostupnosti firemních aplikací a sítí.
• Jen 52 % IT manažerů používá vícefaktorové ověřování, 38 % jen na některých účtech a 10 % vůbec.
• Proti „supply chain“ útokům 53 % administrátorů nepoužívá speciální ochranu, 24 % AV/EDR skenování a 18 % si ochranu outsourcuje.
• Při výběru nástrojů IT manažeři upřednostňují antimalware/antivirus (73 %), integrované zálohování & disaster recovery (48 %), patch management (45 %) a RMM nástroje (36 %).
Společnost Mastercard Europe a Europol (Agentura Evropské unie pro spolupráci v oblasti prosazování práva) podepsaly smlouvu o partnerství, na jejímž základě budou koordinovat své cíle při potírání kyberkriminality v evropských zemích. Organizace budou sdílet informace a vyhledávat oblasti, v nichž může vzájemná spolupráce přispět k posílení odolnosti vůči kyberkriminalitě. Agentura Europol členským zemím EU poskytuje podporu v boji s terorismem, kyberkriminalitou a závažnými formami zločinu, včetně zločinu organizovaného. Cílem této podpory je zajistit všem občanům EU co nejvyšší míru bezpečí. Na základě nově uzavřené smlouvy budou Mastercard Europe a Europol spolupracovat při posilování odolnosti evropských zemí vůči kyberzločinu v době, kdy se zvyšuje množství kybernetických hrozeb.
Pokud něco kromě peněz brzdí rozvoj průmyslové automatizace, pak je to česká záliba v improvizaci a operativním zavádění „kreativních“ nesystémových řešení. Podle Josefa Slámy, šéfa české pobočky společnost Renishaw, je improvizace ve výrobním procesu něco jako chyba v Matrixu: nelogický odklon od programu, který vyřeší okamžitý problém, ale dlouhodobě nevede k dobrým výsledkům. Firmám u nás se daří automatizací nahrazovat chybějící pracovní sílu, ale dělají zbytečné chyby. Za tu největší považuje Sláma chápání robotizace jako jakéhosi izolovaného úkonu ve stylu: chybí nám lidi, tak tam dáme robota a ten toho vyrobí víc a levněji. „To ale nemusí znamenat konkurenceschopně. Robotizaci je třeba vnímat jako souvislý tok propojené výroby a ne izolovaně řešit výrobní problémy. Nasazením robota na úzké místo posune úzké místo jinam. Na jiném místě podniku se začnou hromadit přebytečné výrobky, jež nestíhá zpracovat jiné pracoviště.“ Roboty musejí být součástí celého procesu a je třeba výrobu propojit s informačními systémy, vyhodnocujícími a sdílejícími data v reálném čase. CNC obráběcí stroj na základě měřených údajů modifikuje parametry řezných nástrojů. Změřením hotového dílu zjistí velikost opotřebení nástrojů a ví, v jakém stavu jsou obráběcí nástroje. Výsledkem je zlepšená přesnost obrábění dílů, kratší doba nastavení a seřízení procesu a integrace s ostatními systémy.
Pokud jste OSVČ a zvažujete vstup do paušálního režimu (místo daní a pojištění platíte jednu měsíční částku a už o nic se nestaráte, nemusíte vyplňovat a ani podávat daňové přiznání a přehledy pro pojišťovnu), na webu Podnikatel.cz nyní běží poradna zdarma, kde se můžete zeptat odborníků přímo z Ministerstva financí České republiky. Dotazy můžete pokládat samozřejmě i anonymně pod přezdívkou, viz: https://www.podnikatel.cz/poradna/pausalni-rezim/.
Od 1. ledna 2022 převezme oblast facility managementu ve skupině ČSOB Josef Šedivý, který nastoupí na pozici výkonného ředitele a nahradí Zoru Křičkovou. Josef vystudoval VŠE v Praze se zaměřením na informační technologie a manažerské účetnictví. Před nástupem do ČSOB působil ve společnosti Deloitte. Do ČSOB nastoupil v roce 2011 jako manažer informační bezpečnosti. V rámci oblasti řízení nefinančních rizik Josef pracoval jako vedoucí týmu, manažer a od roku 2016 byl ředitelem tohoto útvaru. V roce 2018 se stal ředitelem pro oblast Přímé distribuce s odpovědností za oblast přímého prodeje, digitalizace ČSOB retailu a za služby klientského centra. V roce 2021 působil jako lídr Agilní transformace s misí zavádět a zlepšovat agilní řízení ve skupině ČSOB.
Logistický startup DoDo prochází transformací a po vydařené zahraniční expanzi mění i strukturu. Jako doklad přerodu startupu v mezinárodně firmu vzniká skupina DoDo Group, v jejímž čele bude stát dosavadní CEO DoDo Michal Menšík. Provozním ředitelem skupiny se stává Martin Marek, který dočasně zastane roli CEO pro Českou a Slovenskou republiku. Od svých ambicí DoDo ani v koronavirové době neustoupilo a podařilo se mu značku úspěšně etablovat v Maďarsku, posílit pozici na Slovensku a růst v Polsku a Bulharsku. V rozšiřování služeb za hranice chce firma pokračovat a aktivně připravuje vstup na německý a rakouský trh.
Velký rozhovor s Michalem Menšíkem a Martinem Markem si můžete přečíst na webu Lupa.cz.
Společnost TP-Link oznámila personální změnu na marketingovém oddělení své české a slovenské pobočky. Novou marketingovou manažerkou se stává Jana Křístková. Ta na této pozici oficiálně působí již tři měsíce. Předtím pracovala jako marketingová manažerka společnosti ALSO Group (dříve ABC Data). Zde se vypracovala z funkce Junior Marketing Specialist přes Marketing Specialist na Marketing Manager. Ve své nové funkci bude mít na starosti organizaci marketingových aktivit a propagaci značky TP-Link na českém a slovenském trhu, jakož i komunikaci s médii a koordinaci marketingového oddělení. Ve své nové funkci nahrazuje Terezu Kufnerovou, která odešla na mateřskou dovolenou.
Evropský online prodejce vozů Carvago posiluje své oddělení komunikace. Na pozici Head of PR nastupuje Jan Vavřík, který dříve působil jako tiskový mluvčí O2 Czech Republic a v Carvagu bude mít na starosti kompletní řízení mezinárodní komunikace. Jako Senior Content Manager pak tým posílí Jiří Červenka, který přichází z pozice šéfredaktora webu Euro.cz. Nový komunikační tým se zaměří na podporu probíhající celoevropské expanze Carvago i posílení vnímání značky jako lídra změny a nových standardů při nákupu ojetého vozu online.
Společnost Visa spustila program Visa Eco Benefits, balíček nových produktů a služeb pro vydavatele karet, kteří chtějí své zákazníky motivovat k udržitelnému životnímu stylu. Visa tímto programem pomáhá klientům uspokojit rostoucí poptávku po ekologických produktech ze strany držitelů platebních karet. Balíček Visa Eco Benefits umožní vydavatelům karet Visa rozšířit stávající benefity kreditních a debetních karet o nabídku produktů a služeb zaměřených na udržitelnost. Balíček obsahuje kalkulačku uhlíkové stopy, uhlíkový offset, personalizované vzdělávání zákazníků o podpoře udržitelné spotřeby, udržitelné materiály pro platební karty, příspěvky environmentálním organizacím a odměny pro držitele karet za udržitelné chování.
Důraz na automatizaci průmyslu je zřetelný celosvětově. V českých podmínkách se odehrává ne kompletní výměnou strojů, ale formou upgradu stávajících výrobních technologií. „Cílem je zajistit, aby se v méně lidech dalo vyrábět více nebo alespoň stejně. Trendem je i zjednodušování technologicky náročných úkonů tak, aby je zvládl i krátce zaškolený pracovník,“ říká Josef Sláma, ředitel české pobočky společnosti Renishaw. Největší zájem je o inovativní snímací systémy, kterými lze stroje dodatečně vybavit a modernizovat. Lze tak automatizovat proces výroby od ustavení obrobku přes jeho opracování až po kontrolní měření. „Velký zájem je o bezkontaktní laserovou nástrojovou sondu NC4 s modrým laserem, která poskytuje přesnější měření než klasické dotykové sondy,“ shrnuje Sláma.
Navazuje tak na řadu let trvající působení v Evropě i Severní Americe. Poprvé se v tomto rostoucím odvětví objevil v roce 2012 a do dnešního dne získal podíl 60 % na evropském trhu. Segment palubních kamer, jehož hodnota může – podle průzkumu společnosti Orbis – do roku 2023 překročit 5 miliard amerických dolarů, získává stále větší popularitu. Všechny modely s označením „GW“ nabízejí GPS, Bluetooth a Wi-Fi konektivitu pro přesnou lokalizaci a snadné připojení k chytrému telefonu. Bezplatný softwarový balíček MyNextbase obsahuje aplikaci pro přenos videa, software pro přehrávání, nástroje pro úpravu záznamu a bezplatné cloudové úložiště.
V České republice prodej elektromobilů čtvrtletně meziročně rostl o 18 %, hybridů o 68 %. Hybridní pohon je po benzinových agregátech druhým nejprodávanějším, předskočil diesely, jak uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Prodej nových hybridních vozů od ledna do října vzrostl o 97 procent na 18 641 aut. Z toho plug-in hybridy rostly o 140 procent na 3213 vozů. Odbyt elektromobilů se zvýšil o sedm procent na 2021 aut. Podle Svazu dovozců automobilů vozy s elektrickým pohonem (hybridy a elektromobily) se na prodejích podílely 12 procenty. Ve třetím čtvrtletí se u nás prodalo 563 elektromobilů a 5787 hybridů (hybrid + plug-in hybrid). „Hybridní pohon je pro dobu, kdy není tolik dobíjecích stanic, ideální. Lze jezdit ekologicky a mít jistotu dojezdu, která plně elektrickým autům chybí,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing.
Společnost ChargeUp spadající do skupiny Unicorn, oznamuje akvizici ELEXIM eMobility – divize elektromobility společnosti ELEXIM. ChargeUp tak posiluje svou roli dodavatele komplexních řešení pro elektromobilitu na evropském trhu a tento krok je vyústěním dlouhodobé spolupráce mezi společnostmi. ChargeUp tím rozšíří svou nabídku dobíjecích stanic, které společně se softwarem ChargeUp CPO a ChargeUP ESP tvoří komplexní řešení pro dobíjení elektromobilů na klíč. Zároveň se stává autorizovaným distributorem dobíjecích stanic společnosti Circontrol, Alpitronic a IES Synergy v České republice, na Slovensku a v dalších zemích EU.
Odborníci z oblasti e-commerce očekávají rekordní zájem zákazníků o Black Friday. Podle společnosti Shoptet, která má pod správou přes 28 000 e-shopů, se letošní tržby během tohoto slevového období přiblíží čtyřem miliardám korun. Pro maloobchodníky je to hnací motor prodejů před blížícími se Vánocemi. Letošní svátek slev mnoho prodejců prodlouží z pátku 26. listopadu na celý víkend. „Během Black Friday víkendu očekáváme, že největší zájem bude o hračky, elektroniku a hry na počítače a konzole,“ říká CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.
Společnost NortonLigeLock, gigant na poli ochrany proti kybernetické bezpečnosti, vezme pod svá křídla společnost Avast, kterou v roce 1988 založili matadoři bezpečnostních řešení Eda Kučera a Pavel Baudiš. Akcionáři společnosti Avast budou vyrovnáni formou financí a nově vydaných akcií NortonLifeLock. Částka, o kterou se jedná, má být ve výši až 186 miliard korun. Pavel Baudiš se má stát členem představenstva společnosti NortonLifeLock jako nezávislý ředitel. Generálním ředitelem zůstane stávající CEO NortonLifeLock Vincent Pilette a pozici finanční ředitelky má nadále vykonávat Natalie Derse. Generální ředitel Avastu Ondřej Vlček má být jmenován do pozice prezidenta NortonLifeLock a stane se i členem představenstva. Společnost bude mít po spojení dvě sídla, jedno v Tempe v Arizoně, druhé v Praze, a bude kótována na newyorské burze NASDAQ.
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA) bude mít příští dva roky své zástupce v nejvyšším vedení Eurofinas – Evropské federace asociací finančních domů. Do představenstva Eurofinas byli zvoleni Jana Hanušová, předsedkyně představenstva ČLFA a generální ředitelka společnosti ESSOX, a Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA. Eurofinas na celoevropské úrovni zastupuje 16 národních asociací sdružujících finanční domy, specializované banky a nebankovní finanční společnosti, leasingové firmy a další finanční instituce. Dohromady v Bruselu zastupuje 490 finančních institucí s objemem financování 1,1 bilionu eur. „Eurofinas řeší na evropské úrovni témata, která jsou členům ČLFA i mně osobně blízká: udržitelné a odpovědné financování, podporu finanční gramotnosti, digitalizaci i zlepšování legislativy. Česká republika dělá v těchto oblastech obrovské pokroky. Nominaci zástupců ČR do představenstva Eurofinas vnímám jako ocenění dobré práce všech členů ČLFA,“ uvedla Jana Hanušová, předsedkyně představenstva České leasingové a finanční asociace.
Česká spořitelna, ČSOB a KB přinášejí od 18. listopadu službu BankID SIGN, zaručený podpis smlouvy nebo PDF dokumentu. Ta garantuje totožnost osoby díky identifikaci bankovní identitou a zpětně lze ověřit, kdo se podepsal. „Zaručený podpis BankID SIGN je přelomová služba, ekvivalent písemné formy právního jednání, který přispěje v rozvoji digitalizace. I proto, že v České republice žádná všeobecně používaná forma digitálního podpisu rozšířená zatím není,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita. BankID SIGN ověří klienta bankovní identitou, jednoznačnou identifikací, a vytvoří jednorázový podpisový certifikát pro podpis dokumentu. Digitální podpis může využít každý, kdo má aktivní bankovní identitu v uvedených bankách. Další zaručený podpis plánují zavést ještě letos. BankID SIGN už poskytují firmy Digital Solution a Sefira a doplní digitální službu BankID – bezpečné přihlašování k firemním službám přes bankovní identitu. Tu zavedlo přes 40 firem a další ji chystají. Bankovní identita je pro občany prostředek, pomocí kterého se mohou bezpečně a snadno elektronicky prokázat při používání klientských portálů firem, ale i online služeb státu.
Novým CFO skupiny Packeta, majitele Zásilkovny, je David Soukup, který předtím zastával pozici obchodního ředitele Linet Group. Soukup bude v Packetě zároveň členem nejužšího vedení a podílí se na strategických rozhodnutích a směřování Packety.
Investiční skupina Pale Fire Capital má nového finančního ředitele. Stal se jím Jiří Ponrt, který stejnou funkci zastával donedávna ve společnosti Alza.cz Jiří Ponrt. V Pale Fire Capital bude mít na starost řízení financí skupiny, podporu finančního řízení v jednotlivých firmách v portfoliu a hledání nových investičních příležitostí.
Pokračující práce zaměstnanců z domova klade na IT administrátory a MSP poskytovatele vyšší nároky. Ti se tak musejí přizpůsobit a rozšířit své služby o nástroje IT bezpečnosti v oblasti ochrany koncových bodů. Mezi ně nepatří už jen počítače či notebooky, ale do firemních sítí se připojují i soukromá PC, tablety, chytré telefony a hodinky či IoT zařízení. Pokud nejsou koncové body chráněny, vystavují se sítě organizací hrozbám útoku v důsledku neaktualizovaného softwaru, nakažených e-mailů, domácích sítí zabezpečených slabými hesly nebo malwaru staženého z podezřelých webů. Vedle funkčností vzdálené správy a monitoringu je třeba rozšíření MSP portfolia o poskytování služeb ochrany koncových bodů s pomocí nástrojů Endpoint Detection and Response (EDR), centrálně řízeným antivirem, správou hesel aochranou e-mailů. „Před poskytovateli MSP služeb stojí úkol – chránit sítě svých zákazníků, ale i koncové body jejich vzdálených pracovníků,“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti Zebra Systems.
V kancelářských budovách i moderních prostorech firem se prosazuje nový trend – budování takzvaných „huddle rooms“, komorních místností ideálních pro krátkou, spontánní spolupráci. Neznamená to však, že by větším zasedačkám odzvonilo. V závislosti na velikosti a potřebách firmy můžete najít vedle velké, konvenční konferenční místnosti i několik huddle rooms. Jde o nový trend v pojetí pracovního prostoru, který si získává stále větší oblibu i mezi českými firmami. „Jedná se o malou a flexibilní zasedací místnost pro tři až šest osob, která je dobře vybavena technologiemi pro komunikaci a spolupráci,“ říká Ondřej Mareček ze společnosti SSI Group.
Dodavatel cloudového softwaru, společnost Infor, oznámila akvizici Lighthouse Systems, dodavatele softwaru pro řízení výrobních operací (MES – Manufacturing Execution System). Jeho vlajkovou lodí je řešení Shopfloor-Online, které pomáhá výrobním společnostem řídit a zefektivňovat výrobní operace v oblasti řízení výrobní linky, kvality, zásob a údržby. MES řešení od Lighthouse Systems, které lze plně integrovat se systémy Infor CloudSuite ERP, pomůže společnosti Infor reagovat na požadavky svých zákazníků a aktuální nároky na moderní, chytrou výrobu. Infor očekává, že tak bude moci zákazníkům chystajícím se na implementace ERP a MES systému nabídnout jedno integrované řešení, jež významně zkrátí návratnost investice.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.