Krátce - archív

11. 10. 
Porota Banka roku 2021
Obměněná porota podvacáté rozhodne o vítězích Mastercard Banka roku 2021

Již podvacáté budou letos vyhlášeny nejlepší banky a pojišťovny v rámci ocenění Mastercard Banka roku 2021. O vítězích rozhodne odborná porota a vyhlášení vítězů devíti kategorií se uskuteční 18. listopadu v Obecním domě. I letos převzal záštitu nad oceněním guvernér ČNB Jiří Rusnok. Porota, která bude hlasovat 4. listopadu, prošla obměnou. Nově v ní zasedli Mojmír Hampl (KPMG), Veronika Jůvová (Conseq), Marie Karfíková (profesorka finančního práva PF UK), David Manych (partner Natland), Martin Prunner (Global Sales Executive ve společnosti PayU), Karel Šulc (místopředseda představenstva Fincentrum & Swiss Life Select) a Ilona Švihlíková (prorektorka Vysoké školy obchodní). Sedmnáctičlennou skupinu porotců doplní odborníci, kteří se účastnili i minulých ročníků – Vlastislav Bříza (majitel společnosti KOOH-I-NOOR), Michal Čarný (generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko), Robert Čásenský (šéfredaktor časopisu Reportér), Petr Dvořák (vysokoškolský pedagog), Daniel Heler (předseda představenstva Four Dimensions), Pavel Kysilka (předseda představenstva správní rady 6D), Miroslav Zámečník (analytik týdeníku Hrot), Eva Zamrazilová (předsedkyně Národní rozpočtové rady), Tereza Zavadilová (CEO Newstream.cz) a Jan Žůrek (spoluzakladatel české pobočky KPMG).

8. 10. 
Online nákupy
Pandemie rázně změnila hodnoty a motivaci lidí k nákupům

Podle nové studie Accenture už cena a kvalita není při nákupu rozhodujícím faktorem. Většina spotřebitelů přehodnocuje své nákupní chování a až 50 % dotazovaných během pandemie přehodnotilo, co je pro ně v životě důležité, a v rámci nákupního rozhodování více zohledňují hodnoty, které jim osobně dávají smysl. To má přímý dopad na jejich nákupní chování. Dalších 33 % lidí ještě své nákupní chování přehodnocuje a u 17 % respondentů se zkušenost s pandemií na jejich nákupním chování nijak nepodepsala. Do popředí rozhodování o nákupech se dostaly zdraví a bezpečnost, zákaznický servis a péče, jednoduchost a pohodlí, původ produktu adůvěra ve značku a pověst značky.

7. 10. 
Windows 11
Windows 10 budou podporovány do 14. října 2025

Microsoft oficiálně uvedl na trh novou verzi Windows 11. Abyste mohli vyzkoušet, zda nový operační systém bude možné naistalovat i na váš počítač, je třeba nainstalovat a spustit aplikaci PC Health Check (pro uživatele české verze: Kontrola stavu osobního počítače). Pokud váš počítač hardwarové nevyhoví, Microsoft dává naději, že minimálně po čtyři roky bude podporovat ještě předchozí verzi Windows 10.

6. 10. 
Příklad ransomwarového útoku, kdy se pachatel snaží dostat příjemce do stresu a používá na první pohled podvrženou adresu.
Ransomware: stále podceňovaná hrozba pro firmy i stát

Vyděračské útoky hackerů jsou častější, cílenější, sofistikovanější i závažnější. Firmy i státní instituce je stále podceňují, upozorňuje expert na kyberbezpečnost Adam Koudela z firmy XEVOS. Investice do zabezpečení sítě je přitom řádově nižší než výkupné. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) důrazně nedoporučuje výkupné platit. Koudela ale upozorňuje na existenci firem, které se na vyjednávání s hackery specializují a dokážou vyhodnotit, kdy může mít platba výkupného smysl. Podle letošního průzkumu společnosti Sophos dostane po zaplacení výkupného firma zpět zhruba 65 % svých digitálních informací. Počet firem a institucí, které vyděračům za data raději zaplatí, se za poslední rok zvýšil z 26 na 32 %. Finanční škody způsobené ransomwarem dle průzkumu rostou díky sofistikovanějším způsobům útoků: u jedné společnosti v průměru ze 761 106 dolarů na 1,85 milionu dolarů.

5. 10. 
Jaroslav Holý, Inveo
Personálie: Jaroslav Holý je novým CEO Inveo

Technologická agentura Inveo specializující se na tvorbu komplexních řešení pro e-commerce má nového CEO. Do čela agentury se postavil Jaroslav Holý, jehož cílem bude přetvořit Inveo v marketingový a byznysový hub pro celou e-commerce scénu i domovskou skupinu V-Sharp, pod níž spadá také logistický startup DoDo nebo venture studio V-Sharp Alpha.

4. 10. 
Cyber Security 2021
Konference Cyber Security ukáže, jak čelit hrozbám při hybridním způsobu práce

Na 11. ročníku Cyber Security se zaměříme na klíčové faktory ovlivňující kyberochranu organizací v souvislosti s růstem využívání home office. Dále se podíváme na nedostatek personálu i dovedností: víte, kde jsou vaše citlivá data? Pomůže přechod na architekturu kyber-rezilience a podpora ze strany AI?

Zaměříme se na detekci a blokaci cílených útoků bez využití malwaru, podíváme se, jak útočníci pronikají skrze vícefaktorové ověřování (2FA/MFA), zastavíme se také u informací, dat a služeb z temné strany internetu. Témat je celá řada, seznamte se s nimi na webu konference.

Těší se na vás profíci ze společností AVAST, f5, Novicom, System4u, ESET, McAfee, MyQ, PATRON-IT, Cyber Rangers nebo eLegal advokátní kancelář.

Čeká nás pořádná dávka témat, která odpovídají současným potřebám firem. Sejdeme se 19. října v hotelu Don Giovanni v Praze.

4. 10. 
Jan Hollmann, šéf B2B segmentu MALL Group.
Personálie: Jan Hollmann je novým šéfem B2B segmentu MALL Group

Novým šéfem B2B segmentu MALL Group se stává Jan Hollmann (45). Přichází z Alzy, kde se se svým týmem čtyři roky staral o firemní byznys představující největší rozvojový segment. V oblasti byznysu a obchodu se pohybuje již téměř 20 let. Ze své pozice chce změnit nákupní návyky ve firmách a pomoci jim se zjednodušením nákupního procesu jeho digitalizací.

1. 10. 
Obchodnice
Mastercard a KB představují Smart Pay novinku, Portál obchodníka – analytickou platformu pro podnikatele

Ucelený vhled do podnikání i podrobné informace nejen o samotném trhu, ale i o konkurenci či trendech v chování zákazníků přinese podnikatelům nová analytická platforma Portál obchodníka. Stojí za ní společnost Mastercard, která ji společně s Worldline přináší na Český trh a začíná poskytovat obchodníkům právě ze sítě Worldline / KB SmartPay. Obchodníci na ní oceňují zejména podrobné analýzy, o které mohou opřít svá strategická rozhodnutí a nastavit tak co nejlepší služby pro své zákazníky.

30. 9. 
Práce z domova má svá pro i svá proti.
Zaměstnanci chtějí z domova pracovat dvakrát častěji než loni

Největší část zaměstnanců si nyní přeje pracovat z domova tři až čtyři dny v týdnu. Ještě před rokem to bylo jen jednou až dvakrát týdně. Přes čtyři pětiny manažerů chtějí zvýšit podíl home office ve svých týmech. Lidé oceňují zejména úsporu času pro dojíždění do kanceláře. Vyplývá z průzkumu mezi 4,5 tisíci zaměstnanci skupiny ČSOB. Čtvrtina z nich se doma může lépe na práci soustředit a je efektivnější. Pětina může pracovat doma s lehkou nemocí či drobným zraněním. Na druhou stranu 40 % uvedlo, že jim chybí potkávání s kolegy a čtvrtina nemá vhodné podmínky pro práci.

29. 9. 
VISA
Visa má za sebou 16 milionů digitalizovaných malých firem

SpolečnostVisa pomohla s digitalizací už zhruba 16 milionům malých podniků a mikropodniků (SMB) po celém světě. Dlouhodobý cíl z roku 2020 dosáhnout hranice 50 milionů digitalizovaných firem tak splnila z více než 30 procent. Od začátku pandemie Visa zahájila řadu komunitních programů na podporu podnikatelů, aby mohli začít přijímat digitální platby a rychle se adaptovat na digitální ekonomiku. Zároveň zveřejnila páté vydání studie Back to Business. Z ní plyne, že 68 % spotřebitelů permanentně změnilo své platební návyky v důsledku koronavirové pandemie.

28. 9. 
Mastercard
Mastercard posiluje akvizicí společnosti CipherTrace svou pozici na poli kryptoměn

Společnost Mastercard posiluje v oblasti digitálních aktiv uzavřením dohody o akvizici firmy CipherTrace. Ta zpracovává a analyzuje údaje o více než devíti stovkách kryptoměn. Díky tomu Mastercard rozšíří svou strategii na poli kryptoměn a urychlí její realizaci. Akvizice propojí znalosti CipherTrace v oblasti digitálních aktiv s bezpečnostními řešeními Mastercard. Pro podniky a firmy to znamená vyšší míru transparentnosti, jež jim umožní identifikovat a rozumět existujícím rizikům. Přínosem bude i snadnější naplňování zákonných a regulatorních požadavků uplatňovaných v oblasti digitálních aktiv.

27. 9. 
Sustainability Mastercard
Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost

Společnost Mastercard otevírá Laboratoř pro inovace a udržitelnost ve švédském Stockholmu. Ta bude stát v čele rozvoje portfolia ekologicky šetrných digitálních produktů a řešení. Umožní firmám a spotřebitelům změnit způsoby, jakými vyrábějí, distribuují a nakupují výrobky a služby tak, aby z toho v době, kdy se globální ekonomika digitalizuje, měli prospěch lidé i planeta. Staví na zkušenostech s inovacemi v oblastech finančního začlenění a bude zkoumat, jak lze technologie typu 5G, kvantové počítače a umělou inteligenci uplatnit při řešení environmentálních výzev. Skládat se bude z výzkumného a vývojového centra na řešení pro udržitelnou spotřebu a hodnotové řetězce, platformy „Labs as a Service“, pro sdružování partnerů a zákazníků ke spoluvytváření udržitelných řešení a Mastercard Experience Center pro praktické ukázky produktů.

24. 9. 
ARBES Technologies spojení s Crede Experto.
ARBES Technologies získal majoritu v Crede Experto Praha

Většinový vlastnický podíl v české firmě Crede Experto Praha specializující se na software pro oblast bankovnictví a platebního styku, odkoupila společnost ARBES Technologies. Sloučením aktivit obou podniků vznikne jednička na českém i slovenském trhu v oblasti informačních systémů pro bankovnictví a platební styk s ročním obratem přes půl miliardy korun. Regionálně bude společný tým obsluhovat stávající země, kde působí. Předpokladem je však expanze i do dalších zemí, zejména s novou generací řešení pro platební styk a bankovnictví.

24. 9. 
Kit Colbert, CTO VMware.
VMware jmenovala Kita Colberta šéfem pro technologie

Kit Colbert nastoupil do VMware v roce 2003 jako technický vedoucí pracovník. Během působení v VMware zastával řadu funkcí, například technického ředitele pro cloudové služby, generálního manažera pro cloudově nativní řešení, technického ředitele divize End-User Computing a hlavního architekta VMware vRealize Operations Suite. V nové pozici bude utvářet technickou vizi společnosti a transformaci na výzkum a vývoj zaměřený na cloud a předplatné. Jeho úkolem bude i rozvoj úsilí v oblasti výzkumu a vývoje a dohled nad realizačními týmy a nad závazky společnosti v oblasti ESG.

24. 9. 
KoiRetail pomáhá získat přehled o chování zákazníků a díky využití AI tak stanovit obchodní strategie.
KoiRetail je řešení pro chytrý maloobchod s analýzou dat na bázi umělé inteligence

QNAP KoiRetail nabízí analýzu videí na bázi umělé inteligence (AI) a pomáhá obchodům, maloobchodníkům i nákupním centrům získat přehled o chování zákazníků a obchodním výkonu. Pomáhá uživatelům při budování obchodních strategií založených na aktivitách zákazníků v obchodech na základě teplotních map, mírou dlení a aktivních oblastí. Vše je přístupné z uživatelsky přívětivého rozhraní. KoiRetail podporuje detekci mezi kamerami technologií opětovné identifikace v cloudových službách. Ta dokáže rozpoznat stejnou osobu zachycenou více kamerami současně, což obchodníkům umožňuje získat profily zákazníků pro přesnější plánování marketingových strategií.

24. 9. 
Nabíjecí kabely
Evropská komise představila návrh na sjednocení portů pro nabíjení

EU se léta snaží prosadit legislativu pro jednodušší užívání elektroniky. Včera představila návrh na standardizaci nabíjecích portů pro snížení množství elektronického odpadu a ochranu životního prostředí. Výrobci elektroniky od smartphonů přes tablety, čtečky až po fotoaparáty, budou muset využívat jednotnou koncovku USB-C pro napájecí kabely. Nabíječka nemá být součástí balení při koupi přístroje. Návrh musí ještě podpořit Europarlament i jednotlivé členské státy.

24. 9. 
Zástupci Arrows
Skupina ETL kupuje podíl v advokátní kanceláři Arrows a chce do ní masivně investovat

Do české advokátní kanceláře Arrows, jež za poslední tři roky vyrostla mezi lídry trhu, vstupuje poradenský gigant ETL Global. Tato německá skupina chce navázat na celosvětové akviziční úspěchy a dále rozvinout svůj byznys v České republice. Společnou ambicí je překročit obrat 1 miliardy korun do pěti let, k čemuž ETL poskytne investice do rozvoje poradenství i technologických projektů. Arrows má ambici proniknout mezi největší poradenské firmy regionu a stát se první volbou pro podnikatele a majitele kapitálu v oblasti práva, daní a poradenství.

23. 9. 
PPL Parcel Smart Servis
Zásilky klientům do výdejních míst PPL vyjdou levněji

Pokud posíláte často svým klientům zásilky, asi vám pomůže informace o nové službě Parcel Smart Servis od PPL. Ta doručí balíček už od 54 korun do jednoho z více než 34 tisíc výdejních míst, kde je možnost vyzvednutí pro klienta velmi flexibilní. Cílem může být nyní Česká republika, Slovensko, Německo či Polsko. Zásilku lze objednat a sledovat za pomoci aplikace.

23. 9. 
Správné boty prozradí o muži, na jehož nohou jsou obuty, víc, než si myslíte!
Máte na nohou správné boty?

Správný manažer musí reprezentovat nejen sebe, ale svou firmu a postavení v ní. A základem toho všeho je obuv. Víte třeba, že 64 % žen hodnotí muže podle jeho bot? Už letmý pohled jim naznačí váš smysl pro oblékání, smysl pro detail, finanční zázemí. Více jak polovina žen dokáže podle bot posoudit i jaká jste osobnost. Žen v byznysu se pohybuje stále více a na vaší úrovni záleží. Nevěříte? Jak vybrat správnou obuv a získat body ještě před tím, než jednání začne?

23. 9. 
Základní modelová řada Surface, kterou Microsoft představil včera těsně před půlnocí našeho času.
Microsoft v noci představil nový Surface s Windows 11

Jde o největší aktualizaci portfolia Surface v jeho historii. Díky displejům PixelSense, nové technologii pera, prémiovým mikrofonům a kamerám, výkonnému procesoru jsou nová zařízení Surface navržena tak, aby posunula inovace systému Windows 11 na vyšší úroveň. Nová modelová řada má čtyři kameny: Surface Laptop Studio, Surface Pro 8, Surface Go 3 a Surface Pro X, k tomu ještě dvouobrazovkový model Surface Duo 2. Současně přichází ovládací pero Surface Slim Pen 2 a myš Ocean Plastic Mouse, vyrobená z odpadů moře – proto ten název. Chcete vidět víc?

22. 9. 
Kamera Trust Iris je kompatibilní se systémy Windows i Mac OS a podporují ji aplikace Teams, Zoom, Google Meet, GoToMeeting, Webex i další aplikace pro online videokonference.
Videokonference pro náročné s profi kamerou

Využívání videopřenosů se v koronavirové době stalo samozřejmostí. Mnoho z uživatelů si ale stěžovalo na horší či nedostatečně reprezentativní kvalitu přenosu, i když kvalita připojení byla dostačující. Řešení videopřenosů v profesionální kvalitě pro malé i střední kanceláře a zasedací místnosti nyní nabízí Trust ve formě nové webkamery IRIS s rozlišením obrazu 4K a vylepšenými audio a video funkcemi.

22. 9. 
Systém Helios iNuvio.
Nová generace systému Helios je na trhu

Od poloviny září letošního roku produktovou řadu Helios oficiálně doplnila nová generace ERP pro malé a střední firmy – Helios iNuvio. Cílem je plná náhrada jeho předchůdce, systému Helios Orange, který byl dlouhou dobu vynikající volbou na trhu ERP pro segment SME.

22. 9. 
Emplifi kupuje Go Instore spolu s platformou pro vido nákupy

Společnost Emplifi, poskytovatel jednotné cloudové platformy zákaznickou zkušenost, oznámila akvizici britské společnosti Go Instore. Ta stojí za vývojem stejnojmenné platformy pro prodej pomocí live stream videa. Ta umožňuje online video prodej na základě výběru produktů a spojuje online zákazníky s odborníky na prodejně, a to živě v HD rozlišení. Technologie Go Instore tak poskytuje nový prodejní kanál, díky kterému mohou firmy navázat přímý živý kontakt se zákazníkem.

20. 9. 
Logo České pošty.
Česká pošta dodržuje zákoník práce

Česká pošta respektuje zákoník práce a pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. K přetěžování zaměstnankyň či zaměstnanců nedochází. Na základě prováděných šetření v problematice nepřiměřené zátěže zaměstnanců nedošlo k pochybením, na něž by státní autority poukázaly. Každoročně dochází k externím kontrolám krajskými hygienickými stanicemi či oblastními inspektoráty práce. Letos bylo krajskými hygienickými stanicemi provedeno 20 kontrol, jedna stále probíhá. Problematika nakládání s nadměrnými zásilkami (balíky) je upravena v interních Poštovních pravidlech. Podání a příjem takových zásilek je umožněno po předchozí telefonické dohodě v době a způsobem stanovenými podací poštou. Přijde-li zákazník s nadměrnou zásilkou na podací poštu bez předchozí telefonické domluvy, nevyužije žádnou z níže uvedených možností a dožaduje se jejího podání, pracovník pošty může příjem takové zásilky odmítnout.

17. 9. 
Bankovní identita umožní snadnější přístup k běžným službám
Bankovni identita zjednoduší život, víme ale, o co se jedná?

O pojmu bankovní identity slyšelo podle průzkumu společnosti Cleverlance pouze 57,2 % oslovených účastníků jejího průzkumu. Přitom pomocí bankovní identity lze přitupovat snedno nejen k internetovému bankovnictví, ale otevírá například i datové schránky. Tím se spousta věcí zjednoduší. Dá se používat na úřadech, v Portálu občana, ale i v e-shopech a klientských centrech webů. Většina bank už bankovní identitu nabízí, nicméně pětina lidí neví, zda k nim patří i ta jejich.

Více informací najdete na našem sesterském portálu Euro.cz.

16. 9. 
Napadení firem lze čelit důkladným záplatováním a volbou silných hesel
Záplatováním a používáním silných hesel sníží firmy riziko kyberútoků až o 60 %

Útoky hrubou silou a zneužití zranitelností patří mezi nejčastější způsoby, jakými útočníci pronikají do prostředí organizací. Dělo se tak v 63 % kybernetických útoků vyšetřovaných týmem Kaspersky Global Emergency Response. Z jeho analytické zprávy ale vyplývá, že pouhé zavedení vhodné politiky správy záplat snižuje riziko incidentů o 30 % a politika silných hesel pravděpodobnost úspěšného napadení firem o 60 %. Analýza anonymizovaných dat ukazuje, že nejčastěji používaným prostředkem pro průnik do firemní sítě je útok hrubou silou, což jsou pokusy o uhádnutí hesla systematickým testováním možných kombinací. Ve srovnání s předchozím rokem podíl útoků hrubou silou prudce vzrostl z 13 % na 31,6 %. Druhým nejčastějším typem útoku je zneužití zranitelnosti (31,5 %).

15. 9. 
Rozvoj marketingové automatizace, návrh a implementace dlouhodobé CLM strategie i rozvoj webových služeb převzala ve společnosti ESET Michaela Kadlečková.
Michaela Kadlečková povede v ESET digitální marketing

Rozvoj marketingové automatizace, návrh a implementace CLM strategie i rozvoj webových služeb převzala ve společnosti ESET Michaela Kadlečková. ESET mění i interní strukturu oddělení marketingu české pobočky. Michaela Kadlečková říká: „Mým cílem je rozvoj e-commerce, marketingové automatizace a návrh dlouhodobé strategie pro CLM i realizace souvisejících aktivit a projektů s cílem přiblížení se našim zákazníkům v segmentech B2B i B2C.“ Do ESETu přichází ze společnosti Kverneland z pozice marketingové manažerky. V rámci změn kompetencí v ESET Šárka Píšová nyní zastává pozici Marcom manažerky pro online i offline aktivity a podporu aktivit resellerů. Ondřej Šafář, manažer PR a komunikace, přebírá vedení komunikačních projektů na sociálních sítích a interní tvorbu AV obsahu a kampaní. Marketingové oddělení dále vede Jaroslav Fabián.

14. 9. 
Jednatelé společností Solitea a Prytanic po podpisu smlouvy
Solitea dokončila akvizici české společnosti Prytanis

Posílila tak svou pozici předního českého dodavatele řešení pro společnosti zabývající se spedicí, osobní i nákladní dopravou. Získání 100% podílu ve společnosti Prytanis a.s., dodavatelem informačních systémů pro autodopravce, provozovatele osobní přepravy, spediční a logistické společnosti přináší know-how v oblasti ERP či datové analytiky, kterým Solitea dokáže zjednodušit a zefektivnit řešení vnitrofiremních procesů zákazníků. „Spojení se Soliteou jako velkým softwarehousem nám poskytne tolik potřebné zázemí pro další rozvoj a implementaci nejmodernějších technologií,“ sdělil Luboš Florián, předseda představenstva PRYTANIS a.s.

13. 9. 
UPS zprovoznilo svůj zcela nový terminál v Tuchoměřicích u Prahy, poblíš pražského letistě. Má čtyřikrát vyšší výkon než to, které dosud sloužilo v Ruzyni.
UPS otevřelo logistické centrum v Tuchoměřicích

Zařízení představuje největší investici UPS v České republice a posiluje propojení ČR s globální sítí UPS. Centrum o rozloze 9000 m2 je vybavené nejnovější třídicí technikou je schopno třídit 5000 zásilek za hodinu, což je pětkrát více než to, které nahrazuje v Ruzyni. Centrum je součástí víceletého evropského investičního plánu UPS ve výši 2 miliard dolarů na modernizaci a rozšíření sítě UPS v Evropě. „Toto nové logistické centrum v srdci střední Evropy, bude hrát zásadní roli v růstu dovozu a vývozu po celé České republice a Evropě,“ uvedl prezident UPS Východoevropská oblast Ufku Akaltan.

10. 9. 
Acronis změnil název svého ochranného nástroje

Společnost Acronis uvedla Acronis Cyber Protect Home Office, novou verzi řešení kybernetické ochrany pro domácí použití a malé firmy. Jde o nový název řešení Acronis True Image, jež odráží integraci širokého spektra funkcí nutných ke komplexní ochraně před současnými kybernetickými riziky. Od roku 2017, kdy integroval anti-ransomwarovou ochranu, vylepšuje Acronis své řešení s ohledem na objevující se nové výzvy. Přidal ochranu proti malwaru, cryptojackingu a filtrování webu, a posunul se jen od zálohovacího produktu k ucelenému řešení osobní kybernetické ochrany s ochranou nejen záloh, ale i samotných zařízení.