Marketingová konzultační společnost Proficio jmenovala Jabuba Kalába manažerem Business Intelligence týmu. Společnost svůj tým navíc rozšířila i o Lukáše Cikánka a Michala Filípka, otevřela nové kanceláře v centru Prahy a plánuje další růst. Jakub vystudoval Mendelovu univerzitu v Brně, magisterský obor Business a Managerial Economics. V letech 2015 až 2021 působil ve společnosti Zebra Technologies. V srpnu 2020 se připojil k Business Intelligence týmu Proficia jako konzultant. V něm nově povýšil na post manažera a bude se věnovat zejména rozvoji současného týmu, integraci účetních dat a v neposlední řadě také rozšíření Business Intelligence služeb společnosti o další produkty.
Pokud jste dosud využívali bezplatnou službu e-mail pod vlastní doménou od Google, vězte, že za ni budete muset platit. Šlo o to, že jste mohli mít firemní účet a v něm určitý počet uživatelských účtů zdarma a propojit si ho s vlastní doménou. Jako CFO vás jistě bude zajímat, že nově vám Google nabízí službu Workspace, kde ale za jeden uživatelský účet budete platit 5,20 €. Jaké máte možnosti v tento okamžik, můžete dál používat bezplatný účet u jiného poskytovatele nebo přijmout podmínky Google? Na to vám odpoví skvělý článek z našeho partnerského serveru Root.cz, kde se autor zabývá podrobným rozborem nově vzniklé situace.
Zájem o jízdu ve sdíleném elektromobilu roste a s ním i jejich množství na platformě HoppyGo. Loni se jejich přírůstek téměř zdvojnásobil, nejvýdělečnějším autem se stala Škoda Enyaq iV. Zájem řidičů o vozy s elektrickým pohonem podněcuje stále více majitelů elektromobilů, kteří svá auta ke sdílení registrují. V roce 2020 jich bylo 37, loni jich přibylo 69 (+86 %). Průměrný denní nájezd sdíleného elektromobilu je 250 km, což elektromobily zvládnou na jedno nabití. „Poptávka po elektromobilech loni meziročně stoupla o 400 %,” říká Robin Švaříček, CEO společnosti HoppyGo, která sdílení aut mezi lidmi umožňuje. Ta loni vylepšila svou aplikaci – majitelé nyní mohou zaznamenat stav nabití baterie a po skončení zápůjčky vyúčtovat spotřebu energie, tak jako u benzinových či naftových vozidel. Mohou přidat i dobu nabíjení a dojezd vozu. Platforma pro sdílení aut HoppyGo spadá mezi inovační projekty mobility Škoda Auto DigiLab. Nabídka 2500 vozů je dostupná ve všech velkých městech.
Petra Heinrich Liedtke byla jmenována do funkce viceprezidentky pro partnerský a komerční prodej VMware v regionu EMEA. Povede divizi s 500 zaměstnanci a bude zodpovědná za to, aby rozvinutý ekosystém partnerů společnosti měl digitální základ pro poskytování modernizovaných aplikací a multi-cloudu zákazníkům usilujícím o dosažení obchodních výsledků prostřednictvím své digitální transformace. Bude spolupracovat na zlepšování partnerských obchodních modelů a uvolňování schopností partnerů prostřednictvím řešení a služeb společnosti VMware. Petra s sebou přináší znalosti obchodních kanálů, které získala během více než 25 let působení v oboru. Naposledy jako viceprezidentka pro partnerský a produktový prodej v regionu EMEA ve společnosti Red Hat.
Ing. Kateřina Trčalová (1982) ve společnosti Asseco Solutions působí na marketingových pozicích od roku 2006. Od ledna se stala členkou managementu firmy – šéfkou marketingového oddělení. Kateřina absolvovala Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, Fakultu managementu a ekonomiky, magisterský program Podniková ekonomika. Pracovala na analytické pozici v obchodním controllingu společnosti Delta pekárny (dnešní United Bakeries), nyní v Asseco Solutions (dříve LCS International). Kateřina Trčalová říká: „Být vedoucí marketingu je velká výzva a těší mě, že mohu ovlivňovat komunikaci značky HELIOS. Chci pokračovat v budování jejího mediálního obrazu.“
Společnost Mastercard začíná spolupracovat s jednou z největších kryptoměnových burz na světě Coinbase. Na nově vznikajícím tržišti s nezaměnitelnými tokeny (NFT) budou zákazníci moci nakupovat jednoduše přímo platebními kartami Mastercard. Cílem společnosti Mastercard je učinit nezaměnitelné tokeny dostupnějšími. Čím více lidí má k moderním technologiím snadný přístup, tím rychlejší jsou další inovace. Ty pak podporují růst ekonomiky i rozšiřování nabídky pro spotřebitele. Digitální statky v podobě NFT velmi často tvoří hudebníci, umělci či tvůrci počítačových her. Přístup většího množství potenciálních kupců na tento trh tak podpoří další tvůrce a může vyvolat další evoluci digitálního obchodu.
Přestože nejzazší termín podání daňového přiznání fyzických osob za minulý rok (2021) je až 1. dubna 2022, někteří podnikatelé nebo OSVČ ho potřebují podat například za účelem prokázání příjmů za předchozí rok pro účely získání úvěru nebo hypotéky. Bohužel ale mají smůlu, stát nemá prozatím vlastní online formuláře. Ti, kdo byli zvyklí využívat elektronický formulář na webu Finanční správy, ale letos neprojdou. Formulář pro daň z příjmu fyzických osob za rok 2021 totiž ještě není dostupný, k dispozici má ale být až v druhé polovině měsíce února tohoto roku. Více podrobností získáte na webu Měšec.cz na této adrese.
Populární e-commerce integrátor BaseLinker, který umí snadno a rychle napojit e-shopy na největší online tržiště, přichází do Česka a na Slovensko. Nástroj tak nově mohou využít i čeští a slovenští obchodníci, kteří se díky BaseLinkeru snadno dostanou na MALL a přímo v jeho rozhraní budou moci zalistovat zboží i odbavovat objednávky zákazníků. Z BaseLinkeru lze navíc své zboží vystavit i na další online tržiště včetně polského Allegra či Amazonu. „Jsme největší evropský e-commerce integrátor a naši službu aktivně využívá více než 15 000 obchodníků. Máme za sebou 15 let vývoje a nabízíme přes 400 integrací. Náš vstup do Česka a na Slovensko znamená, že e-shopy mají nově možnost napojit se na MALL pomocí jednoduchého a spolehlivého nástroje, na který si snadno napojí i třeba svůj účetní a skladový systém,“ popisuje Radek Klouda, ředitel BaseLinkeru pro Českou republiku a Slovensko.
Důvodem, proč společnost Asseco Solutions v posledních měsících přistoupila k realizaci změn ve své struktuře, jsou především snaha o zlepšování kvality produktů i služeb a dokonalé zacílení na spokojenost zákazníka. Firma nyní klade extrémní důraz nejen na vývoj a služby, ale zejména na obchod. Proto řady jejího top managementu posílil nový obchodní ředitel, zkušený obchodník a manažer Michal Andraško (1981), absolvent několika univerzit, kde vystudoval marketing, ekonomii a management. Následně vystudoval program MBA zaměřený na strategický management na The Nottingham Trent University. Celý svůj profesní život, který započal již při studiu střední školy, věnoval prodeji v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Advokátní kancelář Rowan Legal oznámila příchod výrazné personální posily. Její právnický tým od února 2022 doplní Jan Frey (40), který patří mezi přední tuzemské experty na fúze a akvizice (M&A). Této oblasti se věnuje dlouhodobě. Partneři kanceláře věří, že se díky Freyově reputaci a expertize podaří tuto kategorii právních služeb Rowan Legal ještě rozšířit. Frey na nové působiště přichází po deseti letech v manažerských pozicích u Havel & Partners a kariéře v týmu KPMG. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších tuzemských expertů na oblast fúzí a akvizic, právních auditů a procesů due dilligence.
Poskytovatel ICT služeb, společnost CDC Data, oznámila personální změny. Novým generálním ředitelem společnosti se od 6. ledna 2022 stal Pavel Smoleň. Na této pozici střídá zakladatele a spolumajitele CDC Data Luboše Strapinu, který se přesunul do představenstva společnosti. Hlavním úkolem nového generálního ředitele bude vyhledávání a využívání příležitostí k dalšímu růstu CDC Data. Jako CEO bude Pavel Smoleň odpovědný za chod firmy a její hospodářské výsledky, které bude pravidelně předkládat představenstvu společnosti. Dále se novým obchodním ředitelem stane Martin Bedroš, když dosavadní obchodní ředitel Jiří Prokeš bude zastávat pozici provozního ředitele společnosti.
Škoda Auto jmenuje od ledna 2022 Meredith Kelly do funkce vedoucí globálního marketingu. Kelly má pracovní zkušenosti v mezinárodním marketingu a naposledy byla zodpovědná za marketingové aktivity značky Volkswagen v Jihoafrické republice. Meredith Kelly pracuje pro koncern Volkswagen od října 2015. S obchodním vzděláním a titulem v oboru podnikové finance Kelly dříve pracovala pro mezinárodní společnosti v oblasti spotřebního zboží.
Skupina Aricoma miliardáře Karla Komárka plní svou strategii expanze a získává polskou softwarovou vývojářskou společnost Clearcode, specializující se na vývoj AdTech a MarTech platforem na zakázku. Ta spolupracovala s řadou předních AdTech firem, agentur, vydavatelů a globálních mediálních společností. Skupina Aricoma, nový celoevropský hráč v oblasti IT služeb, za kterým stojí skupina KKCG, získá společnost Clearcode s cílem vstoupit na rychle rostoucí trh reklamních a marketingových technologií. Spolu se stovkou odborníků společnosti Clearcode bude skupinu Aricoma tvořit deset společností s konsolidovaným obratem přes 340 milionů eur a s více než 3 000 zaměstnanci.
Dceřinná společnost ČEZ, Telco Pro Services (TPS), rozšiřuje své portfolio o další regionální telekomunikační operátory. Poskytovatelé služeb internetu na Královéhradecku, Liberecku a Mladoboleslavsku, Magnalink a Cerberos, se od listopadu staly součástí skupiny Telco Pro Services. Cílem je nabídnout jejich prostřednictvím další služby ze sféry internetu, digitální televize či VOIP. TPS bude investovat do výstavby nových lokalit, které jsou vhodné pro instalaci optických sítí poslední míle a napojení na páteřní sítě.
Škoda Auto založila společný podnik s IT holdingem Etnetera Group. Spojením odborných znalostí a agilních metod vývoje automobilka dále pokračuje ve své strategii digitalizace. Cílem je optimalizovat uživatelskou zkušenost zákazníků společnosti Škoda Auto a vytvořit software nové generace pro éru elektromobility. Nový společný podnik Green:Code v příštích letech přijme až 200 vývojářů, softwarových architektů, obchodních analytiků, designérů UX/UI a testerů.
Ireneusz Kubies byl ve společnosti Infor jmenován na pozici Alliance Director pro region CEE, kde buduje a řídí partnerství s aliančními partnery v regionu s důrazem na rozvoj cloudových nabídek Infor na platformě Amazon Web Services (AWS). Ireneusz se v roce 2014 stal součástí týmu Infor CEE v Praze jako regionální Channel and Direct Sales Manager. Dnes je zodpovědný za rozvoj regionálních aliančních strategií a řízení vztahů s partnery z řad systémových integrátorů, technologickými či konzultačními partnery v České republice, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku a Srbsku. Před tím strávil čtyři roky v HP jako Account Executive pro střední a východní Evropu a předtím v ICZ na pozici Product Management Manager. Vystudoval Fakultu strojní na ČVUT, obor automatizované systémy řízení.
Novým předsedou představenstva Expobank CZ se od 2. ledna stal Lubomír Lízal (na fotografii), bývalý člen bankovní rady České národní banky. Nahradil tak dosavadního člena a předsedu představenstva Ilju Mitelmana. Z představenstva odešel také Sridhar Cadambi a nahradil ho Jan Winkler. Už od loňského září posílil představenstvo Martin Provazník, čtvrtým členem je od loňského března Martin Kubíček. Novým předsedou dozorčí rady byl zvolen její dosavadní člen John McNaughton. Expobank má od Nového roku i nového mluvčího. Stal se jím Jakub Švestka, který byl do loňského května mluvčím Moneta Money Bank.
Od prosince 2021 zastává tuto funkci Martin Marek (54), pod něhož nově spadá nejen Brand Marketing a PR, ale i řízení značkových prodejen (Samsung Brand Shops Operations) a ambasadorů v místě prodeje (Field Operation) v Česku a na Slovensku. Martin Marek bude ze své pozice reportovat přímo prezidentovi společnosti Ki Young Younovi. Dříve pracoval ve společnostech Philip Morris International, Ritchy Group a zastával pozici Head of Branding ve společnosti Makro, pomáhal společnosti Imperial Brands budovat značkovou kategorii „produktů nové generace“ pro český a slovenský trh. Martin Marek získal inženýrský titul na VŠE v Praze, obor ekonomika obchodu.
Společnost Axis Communications, výrobce IP kamer a chytrých technologií v oblasti videodohledu, představila změnu na pozici regionálního ředitele pro oblast zahrnující 28 států východní Evropy, Turecko, Rusko a Společenství nezávislých států. Od Nového roku do této funkce nastoupila Anna Arwidi, která s firmou spolupracovala od roku 2013 ve službách partnerské společnosti Cognimatics AB. Ta se v roce 2016 stala součástí Axis Communications a Anna Arwidi působila na vedoucích obchodně-manažerských pozicích pro strategický rozvoj maloobchodu a měla na starosti spolupráci s významnými globálními partnery v regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Anna má přes 20 let zkušeností s prací v oblasti rozvoje trhu a podnikání ve společnostech všech velikostí.
Pražskou vývojářskou společnost eMan, zalistovanou na pražské burze Start, počínaje Novým rokem vede Michal Košek, jeden z jejích zakládajících členů. Po jedenácti letech přechází z postu provozního ředitele a v roli CEO střídá předsedu představenstva Jiřího Horynu. Michal stojí v čele stopadesátičlenného týmu a bude upevňovat pozici eManu na trhu. Tuzemský software house aspiruje na to být přirozeným technologickým partnerem pro korporace a inovativní projekty v oblastech softwarového vývoje a digitalizace. Ke svému jmenování uvedl: „Máme v plánu navázat na úspěchy roku minulého. Plánujeme rozvoj našeho investičního fondu eMan Innovations, který bude sloužit jako inkubátor ambiciozních technologických projektů. Velký potenciál spatřujeme v blockchainu, machine learningu, AI, a proto pracujeme na jedné z prvních kryptoměnových RPG her Alteration a dalších projektech, které tyto technologie využívají.“
Na pozici s názvem Chief Solutions Officer nastupuje Jan Peroutka (42). Jde o nově definovanou nejvyšší technickou pozici, v níž bude Jan Peroutka vést tým manažerů zodpovědných za vývoj, instalaci a servis bezpečnostních technologií, inovace a návrhy integrovaných řešení a služby Securitas Operations Center včetně monitoringu více než 12 000 objektů. Jan Peroutka pracuje v Securitas ČR od roku 2008, z toho posledních devět let na různých pozicích vysokého managmentu. Je absolventem Přírodovědecké Fakulty Univerzity Karlovy.
Kyberbezpečnostní firmy varují před nárůstem ransomwarových útoků spojených s návratem Emotetu, který Europol nazval „nejnebezpečnějším malwarem na světě“. Poskytuje kyberzločincům přístup do napadených počítačů a umožňuje jejich pronájem ransomwarovým gangům. Emotet nyní sílí s pomocí malwaru Trickbot, který za 11 měsíců v roce 2021 má na svědomí přes 140 000 obětí ve 149 zemích, nejvíce z Portugalska a USA, zaměřuje se zejména na vládní a vojenské organizace. Hackeři se snaží uživatele přimět ke stažení zaheslovaných souborů ve formátu zip se škodlivými dokumenty obnovující síť botnetu Emotet. „Emotet byl nejvýkonnějším botnetem v historii a prodával svou síť infikovaných strojů hackerským skupinám. Návrat Emotetu je předzvěstí nárůstu ransomwarových útoků v roce 2022,“ říká Peter Kovalčík z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Nová studie společnosti Accenture upozorňuje, že přes polovinu (55 %) velkých společností nedokáže účinně zastavit kybernetický útok, efektivně rozpoznat a reagovat na bezpečnostní incident nebo nežádoucí dopad incidentu snížit. Průzkum byl proveden mezi 4 700 vedoucími pracovníky z celého světa a zkoumá, jakou má kybernetická bezpečnost ve firmách prioritu, jaká je účinnost současných bezpečnostních opatření a jak je na tom úroveň investic do IT zabezpečení. Čtyři z pěti respondentů (81 %) si myslí, že „zachovat si náskok před útočníky je neustálý boj a náklady jsou neudržitelné“, což představuje nárůst oproti 69 % v loňském průzkumu. A přestože 82 % respondentů v průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce své výdaje na kybernetickou bezpečnost navýšili, vzrost počet nežádoucích narušení útočníkem, která zahrnují neoprávněný přístup k datům, aplikacím, službám, sítím nebo zařízením – a to o 31 % na průměrných 270 na jednu firmu.
Globální krize v automobilovém průmyslu, způsobená nedostatkem čipů, materiálu, ale i pracovních kapacit, se promítá i do trhu ojetin. Počet nabízených vozů z druhé ruky spadl na úroveň krizového období roku 2009. A aut bude ještě méně a budou dražší. Začátkem letošního roku byly ojetiny s nájezdem od 500 do 500 tisíc km a nebourané na českém trhu v průměru za 377 tisíc korun, v říjnu už za 425 tisíc, to je nárůst o 13 procent! Kdo s koupí auta váhal, mohl v případě modelů nižší střední a střední třídy reálně prodělat 50 tisíc. A přitom si koupil opotřebovanější auto. Na začátku roku ukazoval tachometr ojetin průměrně 111 tisíc kilometrů, v říjnu už 118 tisíc. Na základě analýz Carvago.com předpokládá, že v průběhu tří měsíců klesne nabídka vozů k prodeji o dalších 5 až 10 procent díky dalším odstávkám výroby během Vánoc, nižší prodejnosti vozů v prosinci a současné nechuti lidí prodávat svá auta. To se odrazí na cenách. Vzniká zpětná vazba, kdy růst cen vytváří tlak na jejich další růst. Pokud zvažujete pořízení ojetého vozu, jednejte rychle. „Zlepšení není na dohled,“ radí Jakub Šulta, CEO Carvago.com.
Business Network International (BNI), největší světová organizace pro byznys networking (budování obchodních kontaktů), oznámila rozšíření své působnosti v České republice pod vedením ředitelky Diany Masopust (38). Ta pracuje na vytvoření skupin podnikatelů, kteří by spolupracovali na rozvoji svého podnikání prostřednictvím doporučení v České republice i v zahraničí. BNI je založena na principu Givers Gain (Dárci získávají) a tato filozofie spojuje přes 285 000 členských firem po celém světě. Online platforma sítě umožňuje podnikatelům se spojit a rozšiřovat své podnikání rychleji a v důvěryhodném prostředí. Jen v posledních 12 měsících (od října 2020 do října 2021) pomohly obchodní reference sítě BNI vytvořit nový byznys v hodnotě přes 18,2 miliardy amerických dolarů.
Podle údajů z The National Vulnerability Database (NVD) již letošní počet softwarových zranitelností překonal rekordní úroveň z roku 2020. Zranitelná místa v softwarových systémech mají navíc, jak ukázal případ aktuálně odhalené zranitelnosti Log4Shell, stále závažnější a globálnější dopady. Zatímco v roce 2020 se objevilo celkem 18 352 zranitelností, k polovině prosince tohoto roku evidovala NVD již 18 970 zranitelností, což je historicky nejvyšší zaznamenané číslo.
Od dnešního dne je vykryta signálem LTE (4G) celá síť pražského metra. Konsorcium operátorů O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic a společnosti CETIN dnes ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) připojilo poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. I pandemickou situaci se však vykrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok.
Tomáš Kudělka povýšil na pozici direktora technologického týmu poradenské společnosti KPMG. Dohlíží na IT projekty, zejména v oblastech strategie IT, kybernetické bezpečnosti, ale i řízení a návrhů IT architektur. Zaměřuje se mimo jiné na pomoc firmám v přípravě na nové předpisy EU o digitálních službách (DSA) a trzích (DMA). Působil v Británii a řídil týmy v Německu a Španělsku. Dříve zastával vedoucí pozice v nadnárodní společnosti Diebold Nixdorf a u mezinárodního systémového integrátora Simac.
Česká agentura pro standardizaci uzavřela smlouvu se spolkem Odborná rada pro BIM – buildingSMART Česká republika (czBIM) a získala kompletní práva k datovému standardu SNIM. To otevírá cestu k dalšímu rozvoji Datového standardu staveb (DSS), který se tak stane univerzálním a společným digitálním jazykem pro české stavby. Smlouvu podepsali za Agenturu ČAS její generální ředitel Zdeněk Veselý, za spolek czBIM pak jeho předseda Petr Matyáš. Datový standard staveb (DSS) je jednou z klíčových částí metody BIM. Otevírá totiž cestu k možnosti strojově zpracovávat data v digitálním modelu stavby (DiMS) v otevřeném formátu IFC, a tedy ke sdílení informací o stavbě napříč stavařskými profesemi a životním cyklem stavby.
Aby si důležité, ověřené informace od státu a samospráv samy našly občana a aby se naopak názory a potřeby lidí dostaly jednoduše k samosprávám, které s nimi dokážou efektivně pracovat. Globální mise start-up Munipolis Ondřeje Švrčka, který v Česku funguje pod značkou Mobilní Rozhlas, začíná dostávat zcela konkrétní obrysy. Jeho cestu do zahraničí nyní zajistí Zdeněk Komenda, který úspěšně vedl v expanzi Kiwi.com. Komenda do Munipolis přechází z vyhledávače letenek a dalších dopravních spojení Kiwi.com, kde více než šest let působil v nejužším vedení jako Chief Business Development Officer.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.