Kyberzločinci dobře vědí, že přetížené nemocnice si nemohou dovolit výpadek služeb. Zvyšuje se tak cena výkupného při úspěšném ransomwarovém útoku. Z dat kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies vyplývá, že v uplynulém roce čelila jedna zdravotnická organizace v průměru 1462 kybernetickým útokům týdně, což je o 74 % více než v roce 2021 a jde o nejvyšší nárůst ze všech sledovaných odvětví. Jak atraktivním terčem je zdravotnictví, vypovídá i fakt, že se jedná o 3. nejčastěji napadaný sektor. Ransomwarové útoky se nevyhýbají ani českým nemocnicím, jak se ukázalo při útocích na nemocnice v Benešově nebo Brně.
David Kneř nastoupil na třetí nejvyšší pozici v oddělení Management Consulting české kanceláře KPMG. Kneř je expertem na finančnictví a obchod s 22 lety zkušeností. Bude odpovídat za poradenství pro finanční sektor. Před tím pracoval sedm let v ČSOB jako interní poradce zejména pro retailovou divizi banky. Do ČSOB přišel po osmi letech ve funkci Country Managera pro ČR a Slovensko v německé poradenské firmě zeb Consulting, specialisty na finanční sektor. Dříve působil přes čtyři roky v Accenture na transformačních projektech pro banky a pojišťovny. Zkušenosti sbíral i jako finanční a investiční analytik v PPF a private equity fondu.
Placení bankovkami a mincemi v budoucnu zcela vymizí a nahradí ho bezhotovostní platby, ať už prostřednictvím platebních karet nebo digitálních nástrojů jako jsou digitální peněženky. Myslí si to tři čtvrtiny Čechů (74,6 %), které prostřednictvím agentury STEM/MARK oslovila společnost Barion, provozovatel chytrých platebních bran a digitálních peněženek. Průzkumu se zúčastnilo 505 respondentů z internetové populace České republiky ve věku 18 až 64 let.
Check Point Research zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb, podle nějž se v listopadu ve velkém stylu vrátil agresivní trojan Emotet, jeden z nejnebezpečnějších malwarů a stal se druhým nejrozšířenějším malwarem. Původně bankovní trojan se vyvinul v distributora dalších malwarů a je kombinován i s ransomwarem. Šíří se phishingovými kampaněmi a k vzestupu mohly přispět i malspamové kampaně, určené k distribuci bankovního trojanu IcedID. POZOR! Největšímu množství kyberútoků čelí vzdělávací a výzkumné instituce, vládní a vojenské subjekty a zdravotnické organizace. V žebříčku zemí, jež jsou nejčastěji terčem kyberútoků se Česká republika posunula mezi méně bezpečné země a patří jí celosvětově 30. pozice. Nic moc.
Agentura CzechTrade bude od nového roku firmám ještě blíž, a to díky synergické spolupráci s agenturou CzechInvest. Od začátku roku 2023 bude sedm regionálních exportních konzultantů zajišťovat aktivity pro agenturu CzechTrade. Dochází tím k ještě užší spolupráci a efektivnějšímu fungování týmů obou agentur. CzechTrade se tímto krokem více přiblíží regionálním firmám ve všech krajích České republiky a zkvalitní své služby na podporu exportu.
Home Credit a.s. a Home Credit Slovakia, a.s., (dále jen „Home Credit“) se začátkem příštího roku poté, co budou získány nezbytné regulatorní souhlasy, stanou 100% dceřinými společnostmi Air Bank a.s. Půjde tak jen o formální přesun v rámci vlastnické struktury PPF Financial Holdings a.s., zastřešující investice skupiny PPF do finančního sektoru. Cílem změny vlastnické struktury původně sesterských společností je jednodušeji využívat synergických efektů zejména v provozní oblasti. Na klienty Air Bank ani na klienty společností Home Credit nebude mít tato změna žádný dopad.
Spolupráci v oblasti sdílení bankomatů na území České republiky zahájila Komerční banka s Moneta Money Bank v červnu2022. Od 1. února 2023 se ke spolupráci připoují Air Bank a UniCredit Bank. Cílem všech zúčastněných je zvýšit dostupnost hotovostních služeb pro klienty a současně akcelerovat aktivity v zájmu udržitelného rozvoje. Klienti všech jmanovaných bank budou moci od 1. února 2023 vybírat hotovost ve sdílených bankomatových sítích za stejných podmínek jako z bankomatů své vlastní banky. Projekt sdílení bankomatů zahrnuje vedle okamžitých benefitů pro klienty i využití stávajících duplicitních bankomatů v nových lokalitách, kde zúčastněné banky své hotovostní služby zatím nenabízejí.
V rámci postkomunistické Evropy dosahuje lepšího hodnocení než my pouze Estonsko, ukázalo souhrnné vyhodnocení všech deseti pilířů Indexu prosperity za rok 2022. Ve srovnání se všemi zeměmi Evropské unie se však Česko umístilo na 13. místě. Jsme na tom velmi dobře v oblasti zdraví a bezpečnosti, mezi největší slabiny nicméně patří kvalita životního prostředí a špatná dostupnost bydlení. Výsledky Indexu poukazují i na často propastné rozdíly mezi východními a západními členskými státy. Tabulku vedou především severské státy – první je Švédsko, které se v žádném z pilířů neumisťuje hůř než na třinácté pozici. Na pomyslných stupních vítězů stojí i Dánsko a Finsko. Naopak na samotném konci tabulky se nachází Řecko, potažmo celý Balkán. Celý průzkum je zde.
Společnost tak reaguje na rostoucí počet kybernetických hrozeb. Již dvě třetiny organizací zaznamenaly jeden nebo více kybernetických útoků na svá koncová zařízení, které ohrozily jejich data či infrastrukturu IT. Firmám proto T-Mobile nabídne měsíční „zabezpečený“ tarif, díky kterému budou moci rozšířit svoji IT bezpečnost o blokování potenciálně nebezpečných internetových stránek a získají sofistikovaný přehled o mobilních zařízeních, s možností jejich vzdálené správy. Samozřejmostí je oddělení firemního a soukromého prostoru v telefonu, aby bylo respektováno právo zaměstnanců na soukromí.
Agentura CzechTrade již po osmnácté obhájila mezinárodní certifikaci ISO 9001:2015, jejíž audit potvrdil kvalitu služeb a vyspělý systém řízení. Certifikace platí pro činnosti, jako je podpora exportu a mezinárodního působení českých firem, poskytování poradenských a asistenčních služeb či organizace vzdělávacích akcí z pohledu exportu a další. CzechTrade je držitelem certifikace od roku 2002. „Firmám chceme poskytovat servis na vysoké úrovni, to je pro nás priorita! Jsem moc rád, že jsme certifikaci ISO, jež potvrzuje kvalitu služeb agentury, o kterou se pod značkou CzechTrade staráme už 25 let, obhájili. Úspěšný audit nám vždy připomene, že má naše práce včetně nových služeb smysl,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Pozici obchodního ředitele v HRIS startupu Sloneek, který se zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a analýzu personální agendy a procesů, obsadil Sebastian Fešar. S budovaným obchodním týmem má jediný cíl – stát se jedničkou v Česku a postupně i ve světě. Pomáhat mu budou zkušenosti s obchodem v EMEA regionu i vývoj, který Sloneeka nepřestává zdokonalovat na základě požadavků samotných klientů. Sebastian Fešar se na manažerských pozicích startupových projektů pohybuje od roku 2018. Kromě obchodních zkušeností ze segmentu zaměřeného na e-learning má mezinárodní zkušenosti s odvětvím digitalizací korporátní agendy, pro které řídil obchodní strategie v rámci celého EMEA regionu. Právě tyto klíčové zkušenosti nyní přenese do Sloneeka s cílem vybudovat nejsilnějšího zástupce své kategorie nejen ve středoevropském regionu.
Majitelé investiční skupiny WOOD & Company (Vladimír Jaroš, Jan Sýkora, Ľubomír Šoltýs) a Igor Pauer (na obrázku), který patří k předním expertům na krypto a blockchain, založili společnost VEROBLOCK. Jejím cílem je propojit znalosti a zkušenosti z klasického finančního světa, které přinášejí majitelé WOOD & Company, a expertizu, kterou díky více než 12 letům stráveným v oblasti krypta a blockchainu získal Igor Pauer. Ten se v tomto oboru pohybuje už od jeho vzniku a vybudoval si v něm široký respekt mezi odborníky i krypto komunitou.
Skupina Mind2FLO posiluje svou mediální divizi Mindsquared. Na pozici Global Digital Media Director přichází Radovan Manko s mnohaletými zkušenostmi z mezinárodního byznysu. Bude koordinovat nadnárodních aktivit a naplňovat klientské potřeby globálních značek. Radovan strávil 12 let ve Velké Británii, kde pracoval mj. pro Yahoo!, Paramount Pictures, Swatch nebo Eurosport. Na pozici Digital Media Director ve společnosti IPG MediaBrands měl na starost koordinaci a implementaci digitální strategie pro značku Lego na 20 trzích a třech kontinentech. Díky svým zkušenostem je tak schopný řešit specifické aspekty nadnárodního byznysu, kde vstupují do hry tržní i kulturní specifika současně.
„Meziročně export v říjnu narostl o 17,2 %. Je to dáno také vyššími vývozními cenami. Nárůst je vidět i oproti roku 2019, a to o 15,1 %. Exportu se i přes veškeré překážky stále daří. Podíváme-li se na aktuální statistiku zahraničního obchodu ze sektorového pohledu ukazuje se, že mobilita, doprava a infrastruktura zůstávají pro české firmy perspektivní. Vývoz motorových vozidel vzrostl o 22,9 mld. Kč a vývoz elektrických zařízení o 8,6 mld. Kč. Meziroční nárůst zaznamenává i sektor potravin a nápojů. Právě tuto oblast jsme v listopadu podpořili založením nové potravinářské aliance,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Veeam Software oznámil jmenování Larissy Crandallové do funkce viceprezidentky pro globální prodejní kanály a aliance. Crandallová, která v poslední době zastávala stejnou funkci ve společnosti Gigamon, je špičkou v oboru a bude řídit investice společnosti Veeam do globálního partnerského a aliančního ekosystému, který zajišťuje ochranu dat zákazníků v různých prostředích, ať už jde o cloud, virtuální, fyzické, SaaS a Kubernetes prostředí.
Kvůli aktuálně schválené unijní směrnici NIS2 budou muset stovky podniků i státních institucí dodržovat přísnější pravidla kyberbezpečnosti (mj. ji budou muset hlídat i v rámci svých dodavatelských řetězců). K tomu přinášíme vyjádření experta KPMG, který byl nedávno účastníkem kulatého stolu se zástupcem NÚKIB a MMR: „Revoluční je rozšíření počtu subjektů, na které bezpečnostní regulace dopadne. Další poměrně převratnou věcí je přísnost sankcí, které mají být strašákem na management, jenž nese za kyberbezpečnost odpovědnost. Zásadní novinkou je i požadavek certifikace produktů,“ shrnul hlavní změny v NIS2 direktor technologického týmu KPMG Tomáš Kudělka. „NIS2 přinese problémy v HR a organizační oblasti. Firmy, kterých se dnes žádná zvláštní regulace přímo nedotýká, budou muset posílit a přebudovat IT oddělení. Sehnat kvalifikované odborníky ale nebude jednoduché, protože už dnes je jich nedostatek.“
Start it @UNI, společný projekt ČSOB a českých univerzit podporující studentské podnikání, má za sebou premiérový Validation Camp. Na třídenním workshopu se studenti učili, jak ověřit poptávku po svých nápadech a získávali zpětnou vazbu od odborníků a investorů. Hned šest podnikatelských nápadů obdrželo finanční podporu na další rozvoj, ale porota (na obrázku) to neměla vůbec lehké. Studentský tým TeatroArt dokonce zaujal nakolik, že dostal divokou kartu přímo do akceleračního programu Start it @ČSOB.
Marcela Suchánková se stala ředitelkou české pobočky KBC Asset Management a generální ředitelkou ČSOB Penzijní společnosti. Zároveň se stala výkonnou ředitelkou Investičních produktů ve skupině ČSOB. Marcela má za sebou 25 let zkušeností v bankovnictví. Do skupiny ČSOB nastoupila v roce 1997. Prošla řadou oblastí, od komunikace až po retail a vývoj produktů. Vykonávala i roli obchodní a později generální ředitelky ČSOB Penzijní společnosti. Významné profesní zkušenosti si přináší z role členky představenstva ČSOB, kterou vykonávala mezi lety 2017 až 2022. Zde byla zodpovědná za oblasti IT, HR, Operations, Právní a Facility Management. Marcela vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, fakultu informatiky a statistiky, obor informační management a MBA na US Business School Prague.
Miloslav Rut z poradenské skupiny Moore Czech Republic komentuje schválené ukončení EET Poslaneckou sněmovnou: „Když už k zavedení elektronické evidence tržeb došlo, nemělo vůbec dojít k jejímu přerušení. Předešlá vláda neměla pro tento krok žádný relevantní důvod, naopak pro tu současnou bylo úplné zrušení o to snazší.“ Přerušení povinnosti evidovat snížilo podíl bezhotovostních transakcí, jelikož určitá část podnikatelů opět začala preferovat neevidované hotovostní příjmy. „Dotažený systém elektronické evidence tržeb přitom mohl být významným krokem vpřed v rámci digitalizace státní správy. Právě takový nástroj fungující v plném rozsahu měl mimo jiné potenciál být dobrým pomocníkem například ve chvílích, kdy je nutné vyměřovat kompenzace podnikatelům podobně, jako tomu bylo v době pandemických restrikcí,“ dodává Miloslav Rut.
Bývalý místopředseda představenstva ČEZ ESCO Lukáš Roubíček se od října stal novým jednatelem společnosti Energon Energy Solutions, specializující se na vytváření komplexních energetických řešení pro střední a větší podniky – a jen za první dva měsíce Roubíčkova vedení získala zakázky v objemu vyšších desítek milionů korun. V příštím roce plánuje dosáhnout obratu v řádu stovek milionů. Svými službami chce oslovit také municipality. Lukáš Roubíček působil na vedoucích pozicích několika energetických korporátů (ČEZ ESCO, RWE, Innogy), kde měl na starosti finance a později řízení projektů a dceřiných společností působících v oblasti decentralizace energetiky.
Česká technologická agentura ACTUM Digital pokračuje v transformaci spojené s náborem významných profesionálů v oboru. Vedle rozšiřování týmu o seniorní IT experty získala i novou HR posilu do čela personálního týmu – Štěpána Lukeše. Ten zde zúročí předchozí bohaté zkušenosti z nadnárodních firem, naposledy působil deset let ve společnosti IBM. ACTUM Digital tak potvrzuje, že cílí i na historicky nejvyšší tržby a tempo růstu hodlá nadále zvyšovat. O tom svědčí právě i nově získaná Cena za největší potenciál.
Ženy si jsou stále víc vědomé své hodnoty. Nebojí se říct si o vyšší výplatu a zpravidla ji i dostanou. „Ženy zajímající se o pracovní pozici ve srovnání s mužem se stejnou praxí řeknou o stejně nebo více peněz. Všechny, které jsme umísťovali, práci za požadovaných podmínek dostaly,“ říká Kateřina Csirková, koordinátorka externích projektů IT společnosti Integra EMEA. „Většinou šlo o zahraniční společnosti, kde rovné podmínky mužů a žen dávno nejsou jen na papíře.“ Ženy se často hlásí na pozice systémových analytiků, software manažerů, manažerů kvality, manuálních testerů nebo agilních koučů. Podle Integry byly požadavky kandidátek na odměnu asi o čtrnáct procent vyšší, rozpětí bylo od šesti do dvaceti procent. „Ženy nevynikají na vývojářských místech, ale v manažerských rolích. Ty vyžadují schopnosti komunikace, vyjadřování, prezentace a organizace, a tyto soft skills jsou typické právě pro ženy.“
Po dvou letech covidových restrikcí a nucených home office, kdy bylo žádoucí se kolegům co nejvíce vyhýbat, se většina lidí těší, že se konečně se spolupracovníky potkají na vánočním večírku. A zdá se, že navzdory extrémně drahým energiím a vysoké inflaci se jim jejich přání splní. Více než 80 procent firem totiž firemní večírky v prosinci pořádat bude. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity zpracovala v listopadu agentura Ipsos. „Je to pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje,“ říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity. „Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší.“ Večírky se budou konat především v malých a středně velkých firmách – plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců.
Jak vidí aktuální výsledky průzkumu pro podnikatele Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic: „Pokles důvěry na straně podnikatelů je dán zejména extrémní nejistotou na straně dodávek energií a materiálu, méně pak poklesem poptávky. V energeticky náročných oborech přibývá firem, které zvažují ve střednědobém horizontu omezení či dokonce pozastavení výroby, často spojené s propouštěním.“ Součástí komentářů je i hodnocení názorů spotřebitelů: „I přes mírné zlepšení indexu důvěry je mezi spotřebiteli cítit napětí z nejistého budoucího vývoje, který může v nejbližších měsících vést k růstu nezaměstnanosti.“ Už nyní dochází například k pozastavení náboru na volné pozice, které nepatří k těm naprosto klíčovým. „Je pravděpodobné, že k dalšímu zhoršení sentimentu dojde na začátku příštího roku, kdy řadě domácností končí fixace energií a budou informovány o nových cenících.“
Poskytovatelé služeb mohou eliminovat rutinní práce a zaměřit se na úkoly s vyšší hodnotou. Acronis představil aktualizace své platformy Acronis Cyber Protect Cloud ve formě nových automatizačních nástrojů v produktu Advanced Automation a inovativních prvků strojové inteligence (MI) v rámci řešení Advanced Management. Obě pomohou poskytovatelům MSP služeb zjednodušit svou práci, zaměřit se na aktivity přinášející vyšší hodnotu, a nabízet nástroje nezbytné k zabezpečení zákaznických systémů, dat, aplikací. S novým balíčkem Advanced Automation získají MSP poskytovatelé vyšší úroveň automatizace s možností integrovat zákaznické back-office funkce se službami Acronis. Nové funkce zahrnují automatizaci vyúčtování služeb, sledování a reportování SLA, podporu ticketovacího systému, automatizované určování účtovatelného a neúčtovatelného času, reportování provozní výkonnosti a ziskovosti, centralizované řízení z konzole Acronis i další vymoženosti.
Renata Šolcová bude v daném regionu řídit aktivity ATL i BTL, konkrétně nastavení marketingové a retail-marketingové strategie, včetně posílení a prezentace značky TCL na vybraných trzích. Spolu se svým týmem se zaměří na public a media relations, sponzoring (zejména sportovní), retail management a partnerské marketingové aktivity. Renata nastoupila do společnosti TCL Electronics po předchozí práci pro značku Samsung, kde zodpovídala za retail marketing. Předtím pracovala jako brand manažerka, respektive trade marketing manažerka, u společností Bongrain, Bell nebo Nutricia.
Jaroslav Malina vede od listopadu jako Chief Communications Officer komunikační divizi Publicis Groupe. Tu tvoří agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL, které se specializují na kreativu, tvorbu obsahu, PR a influencer marketing. Do Publicis Groupe přichází z reklamní agentury McCann Prague, ve které působil na různých pozicích víc než 12 let. V Publicis Groupe bude Malina pokračovat v rozvoji modelu Power of One, dlouhodobé strategie založené na poskytování integrovaných řešení napříč marketingovými disciplínami. Komunikační divize je jedním ze tří pilířů Publicis Groupe. Zbylé dva se specializují na nákup a plánování médií a digitální transformaci. Jako člen boardu bude Malina úzce spolupracovat se všemi částmi skupiny.
Agentura na podporu obchodu CzechTrade uspořádala pro české firmy podzimní konferenci s názvem Future of Export Summit 2022, který se konal v multifunkčních prostorech Cubex Centrum Praha. Na 300 účastníků poslouchalo diskuzi s odborníky z českých exportně orientovaných společností, jako je například Petrof, Wikow Industry nebo Plzeňský Prazdroj. Na závěr se účastníci mohli se svými otázkami zapojovat do diskuzních bloků na témata dnešní doby, jako je udržitelnost v podnikání, specifika vybraných teritorií nebo digitalizace.
Společnosti Accion Labs, poskytovatel komplexních inženýrských služeb a softwarového poradenství, a Veracode, poskytovatel řešení pro testování bezpečnosti aplikací, oznámily partnerství a vybudují nové inženýrské centrum Veracode v Evropě, v Praze. Výsledkem spolupráce bude větší schopnost společnosti Veracode dodávat vysoce kvalitní bezpečnostní řešení nové generace využitím rozšířené globální podpory. Nové centrum umožní rozšíření možností společnosti v oblasti výzkumu a vývoje v Evropě. Zároveň zajistí vyšší efektivitu, rychlost vývoje a v neposlední řadě inovaci produktů.
Skupina ABRA, jež vznikla spojením hráče na trhu firemních informačních systémů ABRA Software a investiční skupiny Elvaston Capital, získala do své skupiny společnost Inekon Systems. Ta je úspěšná mj. v oblasti podpory firemního plánování, controllingu, reportingu a oblasti BI. „Chceme spojovat kvalitní firmy se silnými týmy a lídry, kteří chtějí zhodnotit špičková softwarová řešení a úspěšně se etablovat na západních trzích jako dodavatel plnohodnotných řešení. A Inekon Systems je jednou z nich,“ říká Jaroslav Řasa (na obrázku vpravo), předseda představenstva ABRA Software. „Na společnosti Inekon System nás zaujalo to, jak přistupují k vývoji svého produktu. Cíl není pouze ve vyvinutí dalšího nástroje pro reportování, ale nabídnout vrcholovým manažerům možnost, jak propojit vize a cíle společnosti s jejím reálným fungováním a dát jim nástroj, jež je schopen vyhodnotit, zda dílčí kroky vedou k jejich naplňování. A to je unikátní.“
Tuzemský průmysl vstoupil do třetího čtvrtletí téměř stagnací, když index nákupních manažerů PMI v červenci klesl z 50,2 na 49,7 bodů, tedy těsně do pásma recese. „Oproti červnu nejde o žádný dramatický sešup, oživení zpracovatelského sektoru ale bude evidentně během na delší trať, zvláště v podmínkách nepříznivého dopadu amerických celních tarifů,“ komentuje aktuální čísla Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking.
Zhoršení podmínek jde na vrub svižnějšímu poklesu zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu, přičemž zaměstnanost ve zpracovatelském sektoru klesá již třetím rokem v reakci na slabou zahraniční poptávku po průmyslových výrobcích. Potvrzuje to i červencový průzkum mezi českými průmyslníky, kteří upozorňují na utlumenou poptávku, zejména z Německa. Právě zaměstnanost v průmyslu zůstane pod tlakem zřejmě i ve druhém pololetí. Povzbudivou zprávou je stabilizace výroby, ovšem na svižnější oživení to zatím nevypadá. I proto očekávají ekonomové další růst míry nezaměstnanosti na 4,7 % ke konci roku.
„Shrnuto, podtrženo, tuzemský průmysl je z nejhoršího venku, výraznějšímu oživení ale stále brání absence silné zahraniční poptávky. I tak ale za letošní rok odhadujeme růst české ekonomiky okolo 2 %, především díky pokračujícímu růstu spotřeby domácností. Bilance rizik je však nadále vychýlená směrem k pomalejšímu tempu,“ uzavírá Rusinko.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.