Stále více Pražanů přichází na chuť sdíleným automobilům. Jezdí jimi 17 % obyvatel, o 6 % více než v roce 2021 (11 %). Třetina lidí využívajících carsharing necítí potřebu mít vlastní auto. „Zájem o sdílené automobily roste, což potvrzuje i průzkum agentury STEM/MARK. Na 6% nárůst reagujeme rozšiřováním naší flotily, letos ji plánujeme zdvojnásobit,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime. O 10 % vzrostl počet těch, kterým vadí neekologičnost vlastního auta, těch je mezi Pražany 33 %. Třetina uživatelů sdílených aut nemá vlastní auto a svou dopravu realizují v kombinaci s využitím MHD, kterou jezdí denně (43 %), několikrát týdně (33 %), jednou týdně pak 12,5 % obyvatel. Vlastní automobil denně používá 18 % Pražanů.
Czech Media Invest (CMI) prostřednictvím své dceřiné společnosti Czech News Center vydává čtyři deníky, několik desítek časopisů a webových titulů. Vlastní dvě tiskárny a několika rozhlasových stanic v České republice a Rumunsku. Ve Francii vlastní francouzskou verzi magazínu Elle, společensko-politický týdeník Marianne a má podíl v holdingu Le Nouveau Monde, který je jedním z akcionářů Le Monde. Karel Žalud před nástupem do CMI pracoval jako CFO a COO ve skupině Active Group a Hertford Investmenst, kde rovněž zastával funkci CFO a předsedy představenstva. Karel je absolventem VŠE, obor účetnictví a finanční řízení podniku.
Novou posilou pro pražský softwarový dům eMan je od začátku března Pavel Kalný. Na starosti má technologickou oblast, kde na postu CTO (technický ředitel) vystřídá Jiřího Pecha. Kromě koordinace jednotlivých týmů bude prosazovat inovativní přístup k moderním technologiím a pomáhat klientům ve vyhledávání nových příležitostí k digitalizaci. Pavel Kalný sbíral zkušenosti v bankovnictví ve společnosti Moneta Money Bank a v telekomunikačním sektoru v T-Mobile CZ. Naposledy působil jako Head of Delivery v softwarové společnosti BornDigital, která patří mezi lídry AI řešení pro automatizaci lidské konverzace.
Konzultační skupina Mind2Flo, za níž stojí Jan Galgonek, Karel Komárek a Jakub Havrlant, integruje firmy z jednotlivých divizí. Od března využívají společné zázemí v kancelářích na pražské Bořislavce, které v první fázi spojí obchodní, strategický a mediální tým. Na pozici Human Relations Director do skupiny nově nastupuje zkušená manažerka Miroslava Lukáčová, která bude v Mind2Flo zodpovědná za komplexní HR strategii podporující plánovaný rychlý růst skupiny. Postupné propojení týmů má za cíl zachovat jejich charakter a současně naplno vytěžit potenciál spojení.
Zakladatelka a CEO nakladatelství Pointa Veronika Mahdalová odchází po třech a půl letech v čele společnosti koncem března 2022 na mateřskou dovolenou. Na její pozici nastoupí Lucie Gilánik, bývalá výkonná ředitelka Palmknih, které jsou stejně jako Pointa od roku 2020 součástí skupiny Albatros Media. V líhni start-upů a kreativních nápadů, pražském Creative Docku, řídila Veronika Mahdalová několik projektů, až se pod jejím vedením ve spolupráci s Albatros Media zrodila v červenci 2018 i nakladatelská služba Pointa. Ta do tradičního nakladatelského prostředí vstoupila s několika cíli: pomáhat začínajícím i etablovaným autorům s vydáním knihy a její distribucí, zjednodušit proces vydání knihy a propojovat autory, čtenáře a profesionály z knižních a mediálních oborů.
Náš partnerský server Podnikatel.cz bude vydávat některé z článků i v ukrajinštině. Půjde především o návodné články, které budou určeny prioritně uprchlíkům. Byte pro to vytvořena speciální sekce. O vysokou úroveň překladů se bude starat rodilá Ukrajinka.
Ukrajinským občanům ČSOB nabízí otevření běžného účtu s několika výhodami včetně finanční pomoci ve výši 2500 korun na nově založený účet. K účtu dostanou zdarma do tří dnů platební kartu, pro placení mohou využít platební kartu virtuální. Mohou si zřídit i jeden devizový účet v eurech nebo dolarech bez měsíčního poplatku a vkládat hotovost na tento účet bez poplatků. Ke sjednání účtu stačí občanům ukrajinský pas, není třeba předkládat povolení k pobytu nebo vízum. Účet je možné založit na všech pobočkách ČSOB. Nanka navíc zrušila poplatek za využití svých bankomatů při výběrech ukrajinskými platebními kartami. Pro dotazy a podněty funguje bezplatná speciální linka v ukrajinském jazyce: 800 200 290.
Dentons vydalo unikátní studii využívání a regulace umělé inteligence ve světě. Studie pokrývá regulatorní vývoj v 31 evropských zemích. Podkladem byla data od více jak dvou stovek světových lídrů v oblasti AI a shromáždilo se téměř 700 dalších odpovědí. Není překvapením, že z oslovených respondentů více jak polovina využívá umělou inteligenci, nicméně 83 % vnímá jako největší bariéru při jejím zavádění vysoké náklady. Ty podle respondentů nesouvisejí jen s implementací těchto technologií, ale více jak 80 % respondentů uvedlo, že důvodem jsou též právní překážky, jako je ochrana osobních údajů a nejistota v odpovědnosti za jednání umělé inteligence. Více v připravovaném článku, který vyjde koncem března v časopisu CFOworld 01/2022.
Firmy si během pandemie ověřily, že i do budoucna musejí počítat s hybridními pracovišti a částečným fungováním ve virtuálním světě, školy dál zařazovaly distanční výuku a na dálku se naučili fungovat i lékaři prostřednictvím telemedicíny. I tam, kde ještě nedávno stačil papír a tužka, dnes vzniká obrovské množství dat. Klíčovým úkolem pro firmy, podnikatele i veřejný sektor tak v roce 2022 i nadále bude všudypřítomná data efektivně analyzovat a vyčíst z nich důležité informace pro další růst podnikání či pro zlepšování poskytovaných služeb. Hewlett Packard Enterprise (HPE), jež poskytuje edge-to-cloud platformu jako službu, firmám pomáhá zefektivnit podnikání využitím všech jejich nashromážděných dat. Sedm trendů dle HPE, jež se v IT letos budou výrazně prosazovat: exploze dat na okraji sítě, všudypřítomné cloudové prostředí, nové příležitosti pro dodavatele, strojové učení šetřící čas a peníze, IoT zařízení stále pod kontrolou, přechod na Wi-Fi 6E a dvě jasné cesty k SASE (Secure Access Service Edge).
Zdražení některých softwarových licencí oznámil například Microsoft. Firmy si od března připlatí za předplatitelské licence na balík nástrojů Microsoft 365 (dříve Office 365) pro komerční využití průměrně o 15 %. Licencí pro vzdělávání nebo soukromé účely se zdražení nedotkne. Microsoft již v loňském roce zdražil o 10 % i trvalé licence na Microsoft 365 a zkrátil jejich podporu na pět let. Podle něj se jedná o první nárůst ceny od vydání první verze Office před 11 lety. Na Office 2016 nabízel Microsoft desetiletou podporu, na Office 2019 pak sedmiletou. Po uplynutí této doby už vydavatel softwaru nenabízí pro software například bezpečnostní aktualizace.
Zhruba třetina lidí si po ukončení objednávky na online supermarketu Košík uvědomí, že jim chybí v nákupu některé z důležitých položek. Tento problém ale Košík vyřešil: Chybějící položky bude možné do nákupu přidat i po uzavření objednávky ještě několik hodin (typicky do tří) před příjezdem kurýra. Přidat zapomenuté zboží k původní objednávce půjde jednoduše, a to hned dvakrát. Potraviny nebo potřeby pro domácnost stačí vložit do košíku (tentokrát nebude třeba hledět na jeho minimální hodnotu, stačí jediná položka) a pak ho přiřadit k některému z nákupů, čekajících na doručení. Kurýr všechny položky přiveze spolu s hlavní objednávkou bez jakéhokoli navýšení ceny za dopravu. Doobjednat zboží půjde z logických důvodů jen u nákupů, které ještě nevyrazily na cestu k zákazníkovi.
Podle údajů společnosti Global Payments platí za poslední dva roky nákupy bezkontaktně více než 90 procent nakupujících. V počtu tzv. tokenizovaných karet, kdy s sebou kartu nemusíte vůbec nosit, protože ji máte nahranou v mobilu, jsou Češi v rámci střední Evropy dokonce na prvním místě. O více než polovinu se v roce 2021 zvýšil podíl plateb mobilními zařízeními jako jsou mobilní telefony nebo hodinky. Trh s mobilními kartami je v České republice rozdělený mezi Apple Pay a Google Pay v poměru 59:35. Zbývajících šest procent připadá na Garmin a jiné poskytovatele.
Investiční platforma The Royal Capital Club, za kterou stojí královské a další významné rodiny nejen z Jižní Asie, ve spolupráci s mezinárodní investiční skupinou IC Group nabízí možnosti prestižního klubového investování. The Royal Capital Club vybírá nejvhodnější investiční příležitosti a bankovní produkty napříč světovými finančními trhy a disponuje unikátními investičními produkty podle individuálních přání každého člena. Své jedinečné know-how přizpůsobuje konkrétním požadavkům investora. Investice do fondů či bankovních institucí jsou určeny těm, kteří hledají prestižní klubové investování s nejpřednějšími investory na několika kontinentech s důrazem na dodržování tradičních hodnot ve spojení s nejmodernějšími fintech řešeními.
Úvěrová pojišťovna Credendo – Short-Term EU Risks získala od agentury S&P Global Ratings hodnocení finanční síly pojistitele „A“ se stabilním výhledem. Společnost se sídlem v Česku a pobočkami v Polsku a na Slovensku se specializuje na pojištění krátkodobých pohledávek a kryje rizika zejména na evropských trzích. Pojišťovna patří do skupiny Credendo a je zcela vlastněna mateřskou společností Credendo – Export Credit Agency. Stejné hodnocení získala od agentury S&P Global Ratings i společnost Credendo – Short-Term Non-EU Risks, která do skupiny patří.
Otevřením depa v Bratislavě se logistický operátor pustil do zahraniční expanze. Nejprve bude dovážet na Slovensko zboží objednané na českých e-shopech, postupně však bude nabízet i další služby. Podle ředitele We/Do Daniela Mareše, je Slovensko logicky klíčový trh: „Slovenským klientům jsme doručovali řadu zásilek pomocí smluvního partnera. Teď budeme moci doručovat z Česka vlastními silami a využít vlastní depo. Měsíčně na Slovensko předpokládáme doručit několik desítek tisíc zásilek a do konce roku 2023 chceme mít na Slovensku plnohodnotný provoz stejně jako v Česku. Budeme tam mít i vlastní kurýry.“
Nová studie společnosti Accenture uvádí, že celosvětová oblast obchodování na sociálních sítích, se současnou hodnotou kolem 492 miliard dolarů poroste do roku 2025 třikrát rychleji než tradiční e-commerce a může dosáhnout 1,2 bilionu dolarů. Růst mají táhnout uživatelé sociálních sítí z řad generace Z a mileniálů, kteří do roku 2025 budou tvořit 62 % celosvětové útraty na těchto platformách. Do roku 2025 v rámci social commerce bude celosvětově nejvyšší počet nákupů v oblasti oblečení (18 % veškerých nákupů na sociálních sítích), spotřební elektroniky (13 %) a bytových dekorací (7 %). Kosmetika a osobní péče se prosadí v e-commerce a do roku 2025 bude stát za více než 40 % útrat na digitálních kanálech v dané kategorii.
Novým členem představenstva Buřinky zodpovědným za obchod a distribuci se od 1. dubna 2022 stane Radek Perman, dosavadní šéf divize hypoték v Air Bank. Bude zodpovědný i za externí prodej v České spořitelně. Radek Perman má více než dvacetiletou zkušenost z finančního sektoru a vedení obchodu převezme od Ondřeje Čtvrtečky.. Jmenování nového člena představenstva podléhá ještě schválení ČNB. „Do Buřinky i celé Finanční skupiny České Spořitelny přicházím s velkým respektem, chutí a energií do nové výzvy. Věřím, že se mi podaří využít tuto příležitost a posílit u našich klientů a externích partnerů tu nejlepší zákaznickou zkušenost,“ uvádí ke svému jmenování Radek Perman.
Fintech Mallpay má za sebou nejlepší rok ve své historii. Přilákal stovky tisíc nových klientů, zdvojnásobil počet transakcí a jeho revoluční platební karty, které zdarma prodlužují záruku na koupené zboží, se začínají objevovat v peněženkách Čechů stále častěji. Počet pravidelně nakupujících poprvé přesáhl hranici 100 tisíc, báze klientů přesáhla 400 tisíc a pokrytí v síti partnerů stouplo víc než padesátinásobně. Počet plateb, které přes Mallpay klienti realizovali, stoupl za jediný rok na dvojnásobek – konkrétně přesáhl hranici 255 tisíc transakcí. Tahounem růstu se staly především Mallpay karty, které se na něm v loňském roce podílely již skoro ze 60 procent. A rekordně vzrostla i celková hodnota plateb – vůbec poprvé s Mallpay Češi zaplatili zboží nebo služby za více než 300 milionů korun.
Udržet a zvýšit kvalitu péče o zákazníka a připravit projekt na násobný růst, to je mise nového obchodního ředitele startupu Munipolis, jež stojí za českou službou pro komunikaci samospráv s občany Mobilní Rozhlas. Otto Gross na tuto pozici přichází po více než dekádě v projektech současného investora Munipolis, investičního fondu PFC. Gross (44 let) působil v čele obchodu i vedení společnosti Elephant Orchestra. Po prodeji holdingu BMG (Bauer Media Group) vedl obchod skupiny, kam patřily projekty jako ePojisteni.cz či Tarifomat.cz. Před příchodem do Munipolis působil jako CMO v rámci projektu Srovnejto.cz, který předchozí projekty zastřešil. V Munipolis a službě Mobilní Rozhlas bude z pozice Chief Sales Officer se svým týmem zodpovídat za kompletní nastavení obchodních procesů – od identifikace nových klientů přes akvizice po následný onboardingu a accounting. Ve spolupráci se zakladatelem Munipolis bude spoluzodpovědný i za business development a spolupráci se třetími stranami – především státními institucemi.
Společnost Prochazka & Partners, která se zabývá poradenstvím pro nájemce v oblasti komerčních realit, povýšila Jakuba Saláta (37) na pozici Head of Marketing. Salát v Prochazka & Partners působil od ledna 2020 jako Marketing & PR Manager a za tu dobu si vzal na starost veškeré online marketingové aktivity, rebranding společnosti včetně redesignu webových stránek a přechod na nový CRM systém. Díky svým zkušenostem nejen z AMI Communications se ve firmě věnuje také public relations. Své sedmnáctileté zkušenosti Jakub Salát sbíral ve společnosti Renomia, předtím prošel PR agenturami AMI Communications a Previa. Svou kariéru začínal v oblasti médií. Je absolventem Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, oboru mediální studia, který zakončil rigorózní zkouškou.
Doba po pandemii přinesla mnoho změn, které formují požadavky a očekávání klientů a vyžadují lepší nástroje a zdroje. V souvislosti s tím byl od února nově jmenován Mark Richardson, aby vedl jak průmyslový, tak investiční tým Colliers Česká republika. Mark není na českém trhu ani v regionu střední a východní Evropy nováčkem, svou kariéru zde zahájil zhruba před dvaceti lety v pražské pobočce C&W jako vedoucí oddělení kapitálových trhů, poté přešel na pozici ředitele Pradery, následně se připojil k investičnímu týmu Colliers v Polsku a poté se vrátil zpět do Colliers v Praze.
Investiční společnost DT-holding a.s. sdružuje ve svém portfoliu společnosti realizující stavební a výrobní projekty (skupina H&Q), firmy poskytující investiční a realitní služby (skupina E&Q), vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod (NG retail), společnost (KROUŽKY) zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a zastřešující základní uměleckou školu a středisko volného času (Flow), a celorepublikový maloobchodní řetězec prodejen s tabákovými výrobky a tiskem (Traficon). Nyní oznámila jmenování Ing. Jiřího Puršla generálním ředitelem společnosti. Jiří Puršl je zkušený profesionál a manažer, který přináší zkušenosti z řízení a vedení firem, zejména v oblasti výroby, obchodu, maloobchodu a služeb. V byznysu působí již 30 let na různých manažerských postech a v samostatném podnikání. Zabývá se především restrukturalizací a řízením firem, tvorbou firemních strategií, zvyšováním výkonnosti a rozvojem lidí.
Dle agentury Bloomberg ceny lithia za poslední rok vzrostly pětinásobně. Přitom není jasné, kolik ho bude zapotřebí do roku 2025. Lithium je (zatím stále) základním prvkem pro výrobu baterií pro vozy s elektrickým pohonem. Jak EU vášnivě propagovala názor, že lithium bude možné zpětně získávat z použitých baterií, realita je zcela jiná. Třeba ve Francii stojí služební elektromobily a čekají, až se objeví technologie pro zpětné získání lithia z baterií odstavených aut. Odborníci na těžbu mají ale zcela rozdílné názory. Jedni tvrdí, že lithia může být v roce 2025 nedostatek a až o 13 % může zájem překročit potřeby výrobců, jiní tvrdí, že ho bude 17% přebytek – jde o odhady spotřeby mezi 502 tisíci tunami až 1,25 milionem tun lithia. Dá se vysledovat, že mezi roky 2021 až 2025 bude meziroční nárůst spotřeby lithia dosahovat minimálně 20 %. Největší producenti lithia, Chile, Austrálie a Kanada, jsou zatím relativně v klidu, i když v mnoha případech jsou už na hranici těžebních možností především kvůli obavám o životní prostředí. To je i důvod, proč se v některých zemích (ČR, Srbsko) neotevírají (zatím?) další těžební místa.
Jak plyne z nejnovějších dat Svazu dovozců automobilů a Evropské asociace výrobců vozů (ACEA), česká osobní auta zestárla na průměrných 15,6 let. Tuzemský vozový park je tak šestý nejstarší v Evropě, před námi je jen sousední Slovensko, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko a Litevsko. Výrazný podíl na tom má i skladba dovážených ojetin, z nichž je více než polovina starších deseti let a více než pětina dokonce starších 15 let. Stáří vozového parku se tak neustále zvyšuje. Za posledních deset let se průměrné stáří vozů zvýšilo o tři roky. Stárnutí aut v Česku zpomalují firemní flotily a vozy na operativní leasing, u kterých v průměru dochází k obnově po 5,6 letech.
První bankou v Česku, u které si firmy mohou otevírat účet online, se stala ČSOB. Pilotní provoz služby začal v lednu a od 1. února je veřejně dostupná. „Jsme první banka v České republice, která umí otevírat online účet pro všechny podnikatelské subjekty, jak fyzické osoby podnikatele, tak i firmy,“ uvádí Pavel Prokop, výkonný ředitel firemního bankovnictví ČSOB. Otevření účtu vzdáleně pro firmy žádná jiná další banka v Česku neumí. Účet se zakládá z webových stránek ČSOB. Ke sjednání jsou potřeba dva osobní doklady a identifikační údaje o firmě. Založení firemního účtu online je plně v souladu se všemi regulatorními požadavky. Formulář je napojený na obchodní rejstřík, takže se po zadání IČO žadateli doplní všechny údaje o společnosti, což ulehčuje vyplnění formuláře.
Společnost Visa spustila platební metodu Click to Pay s Visa v České republice. Reaguje tím na rostoucí segment e-commerce a rostoucí počty online plateb. Spotřebitelé mohou s Click to Pay s Visa platit bezpečně a pohodlně u zapojených obchodníků a na partnerských platformách. Lze ho využít při placení na internetu, ať už platba probíhá na mobilu či na jiném připojeném zařízení, u obchodníků a na serverech využívajících platební bránu od KB SmartPay a GoPay. E-shopy s tlačítkem Click to Pay s Visa umožní platbu bez nutnosti zadávat 16místné číslo karty a sníží tak počet kroků nutných pro dokončení objednávky. Platební metoda je zabezpečena nejmodernější technologií pro ověřování totožnosti, platební údaje jsou při nákupu nahrazeny unikátním tokenem, aby nebylo možné dohledání skutečných dat.
Vodík je dle Toyoty budoucností automobilového průmyslu a brzy doplní segment hybridů, ekologické varianty pohonu, využívané flotilami sdílených automobilů. Čtyři pětiny energetických firem plánují investice do vodíkových technologií, již nyní je provozuje 31 % ropných a plynárenských společností, dodavatelů energie a specialistů na obnovitelné zdroje. „Vodíkový pohon je na vzestupu a má před sebou výzvy, jako vytvoření infrastruktury pro skladování a distribuci. Jde o reálnou budoucnost automobilové dopravy – osobní, nákladní i veřejné,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus. Toyota nabízí sériově vyráběnou vodíkovou Toyotu Mirai, představila i vodíkový kamion a založila investiční fond Toyota Ventures Climate Fund. „Sledujeme pozorně vývoj na trhu alternativních pohonů a snažíme se najít ideální variantu pro blízkou budoucnost. Vodíkový pohon je smysluplným řešením,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime carsharing. V ČR prodej hybridů v posledním čtvrtletí meziročně rostl o 68 % a hybridy jsou dle Evropského sdružení prodejců automobilů (ACEA) po benzinu už druhou nejprodávanější variantou pohonu.
Malajský královský investiční fond The Royal Invest Fund of Kelantan (RIFK) získal v Malajsii licenci na provoz královské investiční banky The Royal Investment Bank of Kelantant (RIBK). V České republice a EU bude působit přes licencovanou entitu na Slovensku. RIBK se chce věnovat investicím v oblasti finančních technologií, nemovitostí, technologických parků a výrobě s důrazem na ekologii, obchodování s komoditami, dále vývoji softwarových a zdravotnických řešení. Klientela se generuje z řad významných královských a investorských rodin či investičních celků podnikajících v Malajsii i na mezinárodním poli. Mezi nejvýznamnější zakladatele RIBK patří malajská královská rodina a král Muhammad V. Kelantanský.
Stále zlepšovat kvalitu produktů i služeb, a to i v případě, že zákazníci vyjadřují vysokou míru spokojenosti. To je cílem českého lídra na trhu ERP, společnosti Asseco Solutions. Ta proto v posledních měsících přistoupila k realizaci změn ve své struktuře, přičemž jednou z důležitých změn bylo posílení oblasti vývoje. Řady top managementu Asseco Solutions proto rozšířil nový ředitel divize vývoje, Ing. Petr Vítek (naroz. 1970). Petr Vítek vystudoval ČVUT, Fakultu strojní obor hydraulika. Od 90. let pracoval na mnoha IT projektech, především pro české banky, kde vedl vývojové týmy. Před nástupem do Asseco Solutions působil v ČSOB.
Znalecká kancelář EqSA jmenovala novým partnerem Jiřího Wiesnera a vedoucí nemovitostního oddělení se stává Lenka Hluší. Jiří Wiesner ve znalecké kanceláři EqSA působí od roku 2015 a dosud zde vedl oddělení oceňování podniků, v čemž bude i jako partner pokračovat. Lenka Hluší je odbornicí na oceňování komerčních a rezidentských nemovitostí jak pro soudní účely, tak i pro účely akvizic či restrukturalizací. V současné době své znalosti rozšiřuje a zdokonaluje studiem MBA při VŠE, kde se zabývá především oceňováním komerčních nemovitostí.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.