Okin Facility od dubna obsadil nově vytvořenou pracovní pozici. Ve funkci technického ředitele pro šest zemí (Česko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a Ukrajina) nově působí Michal Lom, který dříve zastřešoval služby systémů BMS/IoT. Jeho hlavním cílem bude zajištění větší integrace robotů, AI a IoT do facility služeb společnosti. Nově vytvořená pozice má sloužit strategii společnosti, která se chce výrazně zaměřit na oblast technické správy. Lom v minulosti působil v technologických společnostech Honeywell, Siemens a Future2. Je také jedním ze zakladatelů společnosti Loduos, která se zabývá distribucí produktů a poskytováním služeb v oblasti automatizace budov a chytrých měst.
Seyfor pokračuje v rozšiřování portfolia a získává 35% podíl ve společnosti Digitask propagátora digitálních inovací Filipa Dřímalky. Seyfor tak významně posiluje svou kompetenci v oboru využití umělé inteligence ve firemním prostředí a získané know-how využije napříč produkty, které vyvíjí a poskytuje společnostem ve 38 zemích. Digitask se zaměřuje na zákazníky z enterprise segmentu a středně velké firmy, které chtějí urychlit transformaci svých podnikových procesů pomocí implementace pokročilých AI technologií. Seyfor si v rámci dokončené akvizice připisuje v Digitasku 35% podíl a posiluje svou pozici na rychle se rozvíjejícím trhu s AI aplikacemi. Spolu s tím rozšíří postupně své stávající produkty o služby spojené s praktickým zavedením umělé inteligence do firemních procesů.
Na pozici obchodního ředitele společnosti Kia Czech povýšil od 1. dubna 2024 pan Michal Dolanský. Pan Dolanský je zkušený manažer s více než 20letou praxí v oblasti automobilového průmyslu, z toho 13 let působící v Kia Czech. Ve funkci obchodního ředitele Kia Czech bude zodpovídat za obchodní a fleetové aktivity a logistiku. Nově je zodpovědný za prodejní strategii s cílem zvýšit tržní podíl značky Kia na českém trhu a ve střednědobém horizontu docílit pozice TOP 3 ze stávající páté příčky nejprodávanějších značek v České republice. Dolanský bude odpovídat i za úspěšný vstup automobilky do segmentu elektrických vozů PBV (Platform Beyond Vehicle) na tuzemský trh. Kia si stanovila cíl do roku 2027 uvést na český trh až 11 nových čistě bateriových elektromobilů.
Zážitkový portál Slevomat jmenuje za svého nového ředitele Tomáše Bravermana. Tomáš do funkce nastoupí v červenci 2024 a do Slevomatu přichází ze společnosti Heureka Group, evropské skupiny srovnávačů cen a online nákupních rádců, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Během svého působení se zasloužil o rozvoj firmy v mezinárodní e-commerce platformu s 26 miliony unikátních uživatelů. Za dobu jeho působení ve funkci se tržby společnosti zdesetinásobily a počet zaměstnanců vzrostl ze 40 na 550. Tomáš také dohlížel na realizaci čtyř akvizic a řídil jejich následnou hladkou integraci.
Prologis v Evropě dále roste a v rámci zvýšení efektivity představuje organizační změny. Martin Baláž, dosavadní senior viceprezident a country manager pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, byl jmenován jedním ze čtyř nových Head of Asset Management, čímž se stal zodpovědným za provoz společnosti Prologis v celé střední Evropě. Z pozice Head of Asset Management dohlíží na všechny aspekty provozu, zákaznickou péči, pronájem, správu budov a řízení výstavby v Polsku, České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Nová organizační struktura Prologis byla představena 1. ledna 2024 s cílem zefektivnit řízení a rozvržení portfolia v rámci regionu tak, aby bylo možné ještě efektivněji reagovat na potřeby zákazníků, kteří stále častěji vyhledávají nemovitosti a provozní řešení na míru. Díky optimalizaci správy evropského portfolia dosáhne Prologis mnohem větší provozní flexibility a efektivity.
Novým prezidentem společnosti Epson Europe se dnešním dnem stává Takanori Inaho. Pan Inaho pracuje ve společnosti Epson již více než 33 let. Zastával pozice v Evropě i v Americe a v současné době působí v Japonsku jako generální manažer pro administrativu v divizi prodeje a marketingu. Pan Inaho má odborné znalosti v oblasti tiskáren, domácích i firemních projektorů a mikrozařízení.
Michal Korejs bude jmenován členem představenstva NN Penzijní společnosti a ředitelem produktu a underwritingu NN Životní pojišťovny s účinností od 1. dubna 2024, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení produktové nabídky a péči o stávající i nové klienty NN v České republice. Michal Korejs (47) má dvacetiletou praxi v oblasti produktového vývoje, působil v pojišťovnách Victoria-Volksbanken, ČSOB a Aegon. Od roku 2019 zastává roli ředitele produktového vývoje v NN Životní pojišťovně. Stojí i za vývojem nového a v mnoha ohledech průlomového životního pojištění NN Orange, které jako první na trhu nabízí i možnost připojištění dlouhodobé péče s daňovou úlevou od státu. Je propagátorem témat spojených se závažnými životními riziky, jako jsou například invalidita nebo nesoběstačnost.
Strojírenská a technologická firma TGS má nové vedení své klíčové divize Nástroje. Od března ji coby Ředitel vede Martin Čermák. Na pozici se posouvá po 11 letech zkušeností ve firmě, a to z role Provozního ředitele. Jeho hlavním úkolem bude řízení celého procesu dodání obráběcích nástrojů pro zákazníky v ČR a SR, který zahrnuje vývoj, výrobu včetně speciálních nástrojů na míru a případné zastoupení značek světových výrobců, až po finální prodej koncovému zákazníkovi z primárně strojírenského prostředí. Martin Čermák je absolventem oboru Vzdělávání dospělých na Univerzitě Jana Ámose Komenského. V TGS působí od roku 2013. Začínal na pozici Manažera rozvoje obchodníků, poté pracoval 3,5 roku jako HR manažer a následně čtyři roky jako HR ředitel. Na pozici ředitele divize nástrojů se přesouvá po téměř dvouletém vedení provozu celého TGS. Jeho předchozí zkušenosti plynou z téměř 15leté kariéry u T-Mobile v oblasti rozvoje obchodníků a vlastních obchodních jednání.
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil. V Česku tržiště získalo za necelý rok působení přes 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi.
Polostátní energetická skupina ČEZ koupila 55,2 procenta podílu v české plynárenské společnosti GasNet, která provozuje distribuční síť v České republice. Společnosti Macquarie Asset Management za ni zaplatí 846,5 milionu eur (přes 21,3 miliardy korun). Od akvizice si skupina slibuje posílení své pozice na trhu s plynem. Dokončení transakce musí schválit Evropská komise a české ministerstvo průmyslu a obchodu. „To, že se ČEZ rozhodl k takové akvizici nepřekvapuje. Ale i pro ty, co je tato informace nezaujme, by měla být důležitá. Končí totiž doba uhelná a ČEZ tímto ukazuje, že s tím počítá a chce na tom vydělat. Uhlí vyrábí téměř polovinu elektřiny u nás a tuto část bude nutné vyrábět i po ukončení provozu uhelných elektráren. A jediná alternativa je plyn. Takže mít pak vlastní a zároveň u nás největší distribuční síť je správné. Jen to má ještě jeden pohled na věc – tak zásadní potřeba plynu povede k větší závislosti na jeho dovozu a k růstu jeho ceny. A bude jedno, zda to bude plyn ruský anebo ne. Stejné kroky čekají celou Evropu, a tak nutnost zvýšení dovozu plynu nebude jen náš problém, ale celoevropský a o to větší bude prostor pro cenový růst,“ komentuje Lukáš Kaňok, ředitel sekce Energo společnosti Kalkulátor.cz.
Czechitas posílila zkušená lídryně, mentorka a business koučka Ivana Šedivá. Ta má za sebou téměř 30 let zkušeností ve vrcholných pozicích společností, jako jsou McDonald’s nebo Johnson & Johnson, i spolupráci s Google for Startups. Ivana přišla do Czechitas zastávat roli Brand Engagement Officer. Její expertní témata zahrnují leadership, diverzitu, firemní kulturu, marketing, public speaking, ovlivňování a vyjednávání. Se vzděláním v oblasti umělé inteligence, obchodu a žurnalistiky má Ivana široký rozhled a hluboké porozumění klíčovým oblastem, které ovlivňují současný podnikatelský svět. Je členkou advisory boardu UNYP, spolupracuje intenzivně s VŠE a přednáší. „Jsme nadšení, že se k nám Ivana Šedivá připojila. Věřím, že i díky ní budeme v Czechitas ještě rychleji reagovat na výzvy současného rychle se měnícího světa IT. Chceme pružně zavádět všechny novinky ze světa IT do našich kurzů a motivovat tím ženy ke vzdělávání v tak perspektivním oboru, do kterého nyní vstupuje generativní umělá inteligence,“ dodává ředitelka Czechitas Senta Čermáková.
Na pozice CFO, CRO a jednatele Skip Pay nastupuje Michal Kročil. Přichází v době, kdy je Skip Pay v cílové rovince řízení o licenci platební instituce od ČNB. Přináší s sebou dvě dekády zkušeností. Jeho hlavní misí je zajistit, aby se Skip Pay nad rámec skvělého produktu pro zákazníky stal i službou, která doručuje silné výsledky svým akcionářům z ČSOB. Dosáhnout toho chce nejen zdokonalením procesů řízení rizik, ale také důrazem na jednotkovou ekonomiku a efektivním řízením portfolia. Michal má ve finančním sektoru dlouholetou praxi. První dovednosti v řízení rizik sbíral v České spořitelně, kde působil v oddělení vývoje prediktivních modelů. Velkou dávku zkušeností absorboval v dynamickém startupovém prostředí. Posledních téměř deset let se podílel na budování Twista – brandu, který v Česku nastartoval éru BNPL. A právě dekádu zkušeností z Twisto, které od „garážové firmy“ dorostlo až ke dvou a půlmiliardovému prodeji, nyní zúročí ve Skip Pay.
Novou šéfkou marketingu ve společnosti OMV se stala Eva Šmelová. Své zkušenosti se strategickým plánováním využije v OMV k posilování vztahů s partnery i zákazníky a dalšímu budování povědomí o značce. Eva Šmelová bude mít v OMV na starost přípravu lokálních marketingových aktivit a kampaní a zaměří se také na zvyšování povědomí o značce, která je jedním z mála výrobců prémiových pohonných hmot dodávaných na český trh. Soustředit se bude také na podporu aktivit OMV spojených s udržitelností.
Do čela globální technologické společnosti Daktela se v únoru postavil její dosavadní technický ředitel Jiří Havlíček. Vystřídá tak Martina Skabu, který se po úspěšné akceleraci zahraniční expanze přesouvá do skupiny Sandberg Capital. V investičním týmu Sandbergu bude mít na starost rozšiřování portfolia o nové firmy z oblastí IT, FinTech a e-commerce. Daktela poskytuje firmám svůj software pro komunikaci se zákazníky, řízení zákaznické zkušenosti a také pro komunikaci uvnitř firem. Právě odcházející Martin Skaba (35 let) má zásluhu na tom, že Sandberg Capital investoval v roce 2021 do tehdy české telekomunikační firmy a během tří let ji přivedl mezi špičky oboru na evropské úrovni. Po dokončení investice vstoupila Daktela na maďarský, rumunský a srbský trh, zároveň posílila svou přítomnost na polském a vyspělém britském trhu. Navíc se jí podařilo uspět i v německy mluvících zemích (regionu DACH).
Bojovat proti neférově vysokým finančním závazkům a poskytnout uživatelům příležitost ušetřit desetitisíce korun ročně – to je smyslem nové spolupráce českého online finančního poradce Frenkee a aplikace Patron Go, která identifikuje přemrštěné ceny na více než 100 tisících bankovních účtech. Patron Go vnímá Frenkeeho jako alternativu k tradičnímu sjednávání finančních produktů, které se dnes děje z více než 90 % offline, a touto spoluprací chce nabídnout řešení i lidem, kteří řeší své finance a poptávají finanční služby online. „Společně s PatronGo, který se zaměřuje na odhalování finančních příležitostí v účtech klientů, jsme připraveni lidem poskytnout rychlá, na míru šitá řešení, která nabídnou lepší podmínky, než jsou ty stávající. Na tuto spolupráci se velmi těším,“ uvádí Jiří Hluchý, zakladatel a CEO Frenkee.
J&T Arch Investments, fond kvalifikovaných investorů, se stal nepřímým minoritním podílníkem Emma Aplha Holding, hlavní investiční platformy skupiny Emma Capital Jiřího Šmejce. Výše jeho podílu bude činit 8,1 %. Investice ve výši 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun) navazuje na řadu úspěšných projektů a letité obchodní vztahy obou skupin a je naplněním dlouhodobé ambice rozšířit vzájemnou spolupráci z oblasti financování i do ekvitních investic. Podepsání dohody mezi fondem a společností Mef Holdings Limited o nepřímé minoritní investici do Emma Alpha Holding Limited, ve které kromě Jiřího Šmejce drží minoritní podíly i klíčoví manažeři, ji tak zpečetila.
Jana Zelinková se stala novou generální ředitelkou Generali penzijní společnosti a od začátku března 2024 přebírá vedení největšího tuzemského poskytovatele penzijního spoření. Na pozici nahrazuje Lenku Kejíkovou, která se od února letošního roku stala členkou představenstva Generali České pojišťovny v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění. Jana Zelinková se po pěti letech vrací zpět do skupiny Generali, kde v minulosti působila v oblasti risk managementu. S bohatými zkušenostmi a odbornými znalostmi získanými během svého působení v oblasti financí a pojištění bude nyní dále rozvíjet růst Generali penzijní společnosti.
Česká fintechová asociace, která má za cíl podporovat inovace ve finančním sektoru, má nového člena představenstva. Je jím William Jalloul, zakladatel fintech společnosti Flowpay, která usnadňuje přístup k provoznímu financování malým a středně velkým firmám pomocí prediktivních AI modelů, automatizace & embedded finance. Svým působením v asociaci chce podpořit rozvoj fintech ekosystému v České republice a podpořit cíle organizace, mezi něž patří například spoluvytváření regulačního prostředí a prosazování moderní digitální ekonomiky bez překážek, papírování a hotovosti. Jedná se o další posun k posílení tuzemského fintechu. Na konci roku svou funkci ve vedení obhájil Miroslav Lukeš a Ondřej Machač. Do role místopředsedů asociace byli zvoleni členové představenstva Matěj Vácha a Maria Staszkiewicz.
Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil. Nyní schválil transakci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a vše tak směřuje k jejímu dokončení v dubnu letošního roku. Virtuální mobilní operátor SAZKAmobil se letos stane součástí společnosti Vodafone. Ta v prosinci 2023 podepsala smlouvu o koupi se společností Sazka. Pro zákazníky a zákaznice SAZKAmobilu, kterých má v České republice přes 200 tisíc, se teď nic nezmění. Už dosud firma využívala mobilní síť právě Vodafonu. Zároveň platí, že lidé budou moci i nadále využívat více než 7500 prodejních míst s terminálem Sazky pro dobíjení kreditu na předplacených kartách, platbu vyúčtování a nákup SIM karet. Stejně tak jim zůstane stejný zákaznický účet a budou využívat zákaznické centrum SAZKAmobilu.
Společnost Unit IT jmenovala Fritze Øhlenschlægera do pozice generálního ředitele své pražské pobočky. Øhlenschlæger, který již dříve úspěšně vedl založení pobočky společnosti Itadel (nyní ITM8) se 160 zaměstnanci v České republice, přináší zkušenosti jak s provozem startupů, tak s mezinárodním získáváním IT talentů. Fritz Øhlenschlæger bude řídit a rozšiřovat pobočku v České republice. Fritz žije v Praze již pět let a má zkušenosti i houževnatost potřebné pro zvládnutí výzev spojených s budováním a rozšiřováním firem.
Společnost Mastercard udělila českým bankám a platebním institucím 13 prestižních ocenění Mastercard Awards. Dvě hlavní kategorie Issuer of the Year a Acquirer of the Year ovládla s nejvyšším meziročním nárůstem objemu transakcí ČSOB. V produktových a inovačních kategoriích si nejvíce cen odnesla Komerční banka. ČSOB získala ocenění i v kategorii Credit Card Issuer za nejvyšší absolutní meziroční nárůst objemu transakcí kreditními kartami a její výkonný ředitel pro oblast Daily Banking Vladimír Vojtíšek byl vyhlášen jako Payments Leader of the Year za podporu plateb a platebních inovací v České republice. Komerční banka ovládla kategorie Premium Card Issurer za nejvyšší absolutní meziroční nárůst objemu transakcí prémiovými kartami a Responsible Innovation za první uvedení platebních karet s výřezem Touch Card usnadňujícím orientaci nevidomým a slabozrakým. KB SmartPay si odnesla cenu Sustainability Award za přínos k udržitelnosti. V kategorii Commercial Card Issuer uspěla Raiffeisenbank s nejvyšším absolutním meziročním nárůstem objemu transakcí firemními kartami. Segment Digital Issuer za nejvyšší nárůst počtu transakcí tokenem ovládla Air Bank. mBank si jedinečným projektem podmanila kategorii Unique Issuing Project Award. Cenu eCommerce Acquierer za nejvyšší meziroční nárůst objemu transakcí v prostředí ecommerce získalo PayU. Fintech Innovation obdržela platební aplikace Twisto za nárůst jednorázových karet s možným nákupem na splátky. Global Payments získala cenu Unique Acquiring Project Award za nejvyšší objem transakcí a počet Tap On Phone zařízení v České republice.
Při hledání nové práce 48 % lidí osloví přímo zaměstnavatele, u kterého chce pracovat, ukázal reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ. „Většina zaměstnavatelů ocení, pokud má potenciální nový kolega jasno, jakou práci chce dělat. Uchazeč by měl přesvědčivě doložit, že je ideálním uchazečem o práci,“ říká František Boudný, šéf personálky. Nejčastěji lidé hledají práci na internetu (69 %), zejména na pracovních portálech (62 %). Na sítě přátel a známých spoléhá 47 % dotázaných a 24 % respondentů se na volná místa poptá v rámci rodiny. S rostoucím věkem přibývá podíl těch, kteří napřímo osloví konkrétního zaměstnavatele. Nejvíc takový postup uplatňují obyvatelé Karlovarského kraje (77 %), nejméně tak postupují Pražané (37 %). Data pro reprezentativní průzkum sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 500 pracujících ve věku 18-59 let.
Česká společnost ComSource zaměřená na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku otevřela novou pobočku v Brně. Zde chce vybudovat své technologické centrum a pořádat i školení. „Chceme využít potenciálu Brna v oblasti technologického know-how a náš tým tak zde budou tvořit především techničtí odborníci. Samozřejmě nám ale nové kanceláře umožní být i blíže našim zákazníkům z Moravy. Kromě běžných obchodních setkání se zde pro ně chystáme pořádat i školení v rámci naší ComSource akademie,“ říká Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource (na obrázku vlevo). „Stávající počet několika brněnských zaměstnanců budeme postupně navyšovat. Vidíme zde díky řadě zajímavých univerzitních studijních programů velký potenciál, ostatně zvažujeme i přímou spolupráci s místními univerzitami a jejich studenty,“ dodává druhý spolumajitel společnosti ComSource Michal Štusák.
Seyfor posiluje manažerský tým. Na pozici ředitele komunikace nastupuje Marek Steiger, který se zaměří na posílení povědomí o nedávno rebrandované ryze české společnosti. Jeho cílem bude i sjednocení komunikace všech 34 platforem, které Seyfor vyvíjí a dodává podnikatelům, firmám i korporacím v 38 zemích. V rámci přípravy a realizace komunikačních aktivit bude spolupracovat s agenturou FYI Prague. Marek Steiger má v oblasti komunikace, brand buildingu, vedení velkých projektů i týmů bohaté zkušenosti. Kromě nové pozice v Seyforu si zachovává i dosavadní post šéfa brandu a komunikace v sesterských společnostech Imper a Mediaboard (dříve Monitora). V rámci svých dalších aktivit se Marek Steiger dlouhodobě věnuje pedagogické činnosti se zaměřením na etologii a životní prostředí a ve volném čase aktivně sportuje.
Společnost Capgemini uzavřela dohodu o aliančním partnerství s jedním z nejinovativnějších hráčů v oblasti umělé inteligence, společností Mistral AI. Obě společnosti plánují pro firmy v daleko větším měřítku urychlit vývoj a zajistit dostupnější, všestrannější a nákladově efektivnější implementaci generativní umělé inteligence. Partnerství umožní Capgemini začlenit inovativní modely generativní umělé inteligence od Mistral AI do svých služeb, čímž posílí svou nabídku a přinese zákazníkům významnou konkurenční výhodu.
Kariérní portál StartupJobs změnil svou vizuální identitu. Pana Žraloka, který společnost provázel od jejího založení, nahradí nová identita z dílny Studia Najbrt, postavená na myšlence neustálého posunu vpřed. V rámci nové koncepce StartupJobs rozšiřuje i cílovou skupinu. Kvalifikované pracovníky přes portál budou moci nově hledat také velké firmy, které si však zachovávají inovační mindset a posouvají sebe i své zaměstnance vpřed. Aktuální proměna vizuální identity je největší vizuální změnou, kterou portál od svého založení prošel. Dodnes kandidáty provázel Pan Žralok, který pomohl s hledáním práce již téměř sedmi stům tisícům uchazečů. Portál StartupJobs eviduje přes 3 200 registrovaných společností. V portfoliu inzerujících dávno nejsou jen malé projekty. Se změnou vizuální identity umožní StartupJobs inzerci i velkým firmám.
Od března na pozici CFO v O2 nastoupil Jan Bechyně, který nahradil Tomáše Kouřila. Ve firmě deset let působil jako Chief Controller a měl na starosti finanční výkonnost a zdraví firmy. Současně se stává i členem představenstva. Bechyně vystudoval mezinárodní vztahy na VŠE v Praze a další zkušenosti nasbíral v rámci studia na École de Commerce et de Gestion v Orléans ve Francii. Přes deset let působil na různých finančních pozicích ve společnosti Unilever v Česku a v Nizozemí. Do O2 nastoupil v roce 2007 na pozici finančního ředitele pro B2B a postupně se propracoval až na pozici Chief Controllera.
Jen 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR. Lhůta pro transpozici směrnice do legislativy končí v říjnu, a platnost povinností se tak dá předpokládat do konce roku 2025. Určující bude novela Zákona o kybernetické bezpečnosti, předložený vládě Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost. Přes polovinu respondentů (52 %) uvedla, že největší výzvy spatřuje v nedostatečných personálních kapacitách a ve výši nákladů spojených s implementací NIS2. Přes čtvrtinu dotazovaných nemá o NIS2 dostatečné povědomí, i když se jich má týkat. „Podle našich odhadů se jedná o více než tisíc firem, jež se na regulaci nepřipravují,“ upozornil Jan Pich, Cyber Security Manager ve společnosti EY Česká republika. „Polovina z respondentů s nedostatečným povědomím zastává vrcholné řídicí pozice nebo jsou členy představenstva. Podle NIS2 ale právě vedení nese přímou odpovědnost za její zavedení.“ Společnosti, které jsou již regulovány jinými normami kyberbezpečnosti, přistupují k NIS2 systematicky a pragmaticky. Nově regulované společnosti očekávají navýšení nákladů na kyberbezpečnost až o 40 %, již regulované počítají s navýšením nákladů o 15 %. Tyto společnosti do své počítačové bezpečnosti v minulosti již významněji investovaly.
Advokátní kancelář Rowan Legal posiluje své daňové poradenství. Z KPMG na pozici vedoucího daňového týmu nastupuje od března 2024 zkušený daňový odborník Luděk Vacík. Na starosti bude mít vedení daňového týmu, jeho další rozšiřování a pokračování v integraci daňových služeb do produktů advokátní kanceláře. Ing. Luděk Vacík patří k významným tuzemským daňovým a účetním odborníkům. Má přes 25 let zkušeností, které získal v rámci působení v největších mezinárodních poradenských společnostech. Zaměřuje se na strukturování tuzemských a přeshraničních investic, fúze a akvizice, daňové prověrky (due diligence), mezinárodní zdanění a poradenství v oblasti daně z příjmů právnických osob. Má i dlouholeté zkušenosti z jednání s finanční správou a soudy při sporech a soudních daňových řízeních, přípravou a revizí kalkulací daně z příjmů právnických osob, účetním poradenstvím včetně výpočtů odložených daní, vývojem a implementací daňově správných a efektivních řešení a strategií odrážejících potřeby a činnost klientů.
Čtyři z deseti tuzemských zaměstnanců už teď využívají v práci umělou inteligenci (AI). Dvanáct procent z nich s ní pracuje v rámci firemního přístupu k novému fenoménu na trhu práce, další čtvrtina spíš z vlastní iniciativy. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel. „Vypadá to, že AI je pro Čechy každodenní realita. Dalších skoro třináct procent dotázaných uvedlo, že využívání umělé inteligence jejich firma plánuje v brzké době zavést,“ říká František Boudný, ředitel personální agentury. Jen necelým čtyřem procentům zaměstnanců firma spolupráci se strojem zakázala. Nějakou znalost práce s AI potvrdilo pětačtyřicet procent respondentů, dalších jednadvacet procent se chystá něco naučit. U nejmladší cílové skupiny 18–24 let je tato znalost téměř šedesátiprocentní.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.
Indikátor důvěry se v červenci znovu kosmeticky propadl, když klesala důvěra podnikatelů a naopak narostla u domácností, kde je nyní nejvyšší za poslední čtyři krizové roky. V průmyslu firmy krotí svá očekávání pro následující tři měsíce, přičemž hlavní překážkou, která trápí téměř polovinu podniků, je nedostatečná poptávka. Problém se zásobováním vstupy téměř pominul a stejně tak firmy ve větší míře nebrzdí ani nedostatek pracovníků.
„Není to vlastně ani překvapivé s ohledem na fakt, že v průmyslu se dlouhodobě propouští. Korekce výhledů průmyslových firem jde nejspíš na vrub obavám z cel i slabé evropské poptávky,“ komentuje aktuální data hlavní ekonom Banky Creditas Petr s tím, že svá pozitivní očekávání korigují směrem dolů i podnikatelé ve službách, kde se neočekává až tak silná poptávka jako ještě před měsícem.
„Dlužno dodat, že hodnocení vychází ze sezónně očištěných dat, takže žádné zdůvodnění koncem prázdnin a podobně není relevantní. Vedle toho je brzo na hodnocení, zda byla letošní letní sezóna výrazně lepší či horší než ta předchozí. V každém případě téměř polovina firem ve službách žádné překážky pro svůj růst nevidí ani nyní,“ uzavírá Dufek.