Do čela marketingu knižního secondhandu Knihobot nastupuje David Novák. Za sebou má více než 13leté působení ve Vodafonu, kde měl na starost tvorbu a řízení marketingové strategie segmentu spotřebitelů, nákup a distribuci mobilních telefonů a následně pak digitální transformaci společnosti. V Knihobotu povede marketing napříč trhy. Speciálně se chce zaměřit na posílení a etablování značky v Německu tak, aby se i přes nenápadnou kategorii knih z druhé ruky stala silným knižním hráčem.
Advokátní kancelář Rowan Legal významným způsobem posiluje oblast fúzí, akvizic a korporátního práva. Na pozici Senior associate nastoupil od června Jiří Halaburt. Mgr. Jiří Halaburt, LL.M. se specializuje na oblast fúzí a akvizic, korporátní právo a litigace. Zkušenosti má rovněž v oblasti real estate či pracovního práva. Ve své praxi se specializuje na zprostředkování a rozvoj vztahů s klienty a obchodními partnery zejména v Německu, ale i dalších německy mluvících zemích. K tomu využívá svých zkušeností z dlouholeté spolupráce především s německými obchodními komorami a dalšími profesními organizacemi. Do Rowan Legal přichází z advokátní kanceláře Arrows, v minulosti rovněž působil v Havel & Partners, a také vedl AK Halaburt, Schwarzer & Partner.
O zaměstnaneckých benefitech se na trhu práce diskutuje velmi často - v personální agentuře Předvýběr.CZ proto formou reprezentativního průzkumu zjistili, které z nich považují zaměstnanci za nejdůležitější. Asi nepřekvapí, že mezi ně patří stravenky, stále víc ale roste význam volnějšího zacházení s časem. Například na Vysočině je jedničkou penzijní připojištění, stravenky vedou ve Zlínském a Ústeckém kraji, dovolenou navíc uvádějí nejvíc zaměstnanci Plzeňska a Olomoucka.
Roman Valný vstupuje do vedení českého Innomotics s 30letými zkušenostmi z oboru nízkonapěťových motorů, a to nejen na manažerských pozicích. Do tehdejší společnosti Siemens nastoupil již v roce 1995 jako výrobní dělník na elektro zkušebnu a navijárnu výrobního závodu ve Frenštátě pod Radhoštěm. Poté působil v oblasti zákaznického servisu a kvality, podílel se na přípravě celosvětových servisních konceptů pro velké zákazníky a sjednocoval servisní procesy ve výrobních závodech. V roce 2006 převzal vedení oddělení zákaznického servisu pro závody Siemens v České republice, Německu, Číně a Mexiku. Od roku 2013 řídil technologický vývoj frenštátského závodu, později převzal řízení výroby v závodě Siemens v Mohelnici. Od roku 2016 je ředitelem výrobního závodu Siemens, později Innomotics, ve Frenštátě pod Radhoštěm. Pozici generálního ředitele Innomotics Česká republika zastává od května a tuto pozici bude vykonávat spolu s vedením frenštátského závodu.
Společnost iBusiness Thein roste a na pozici nového obchodního ředitele vítá Matyáše Rezka, který do vedení obchodního týmu přináší dlouholeté zkušenosti z oblasti obchodu i znalosti technologií Applu. V nové funkci se postará o činnosti zahrnující komplexní strategii i následnou realizaci obchodních záměrů. Matyáš Rezek přichází ze společnosti iSTYLE CZ, kde zastával vedoucí pozice. Pod jeho vedením se firma obchodně soustředila nejen na dodávku produktů, ale také na jejich integraci s firemními sítěmi či podnikovými aplikacemi.
Česko-kanadská společnost Ataccama, specializující se od roku 2007 na správu dat s využitím umělé inteligence, jmenovala Jaye Limburna do nově vytvořené pozice vedoucího produktu (Chief Product Officer, CPO). Limburn rozšířil dosud sedmičlenné vedení firmy s cílem posílit expertízu společnosti v oblasti umělé inteligence a cloudového softwaru na principu předplatného (SaaS). Ataccama si tak upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení v oblasti kvality a správy dat, včetně správy hlavních dat pro velké podniky.
Agentura pro podnikání a inovace (API), zprostředkující subjekt Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Úspory energie. Firmy a vybrané organizace tak mohou začít žádat o finanční podporu na zlepšení hospodaření s energiemi. Výzvu vyhlásilo 10. května 2024 Ministerstvo průmyslu a obchodu, které je řídicím orgánem OP TAK. API bude žádosti přijímat do 31. října 2025. Pro žadatele je připraveno celkem pět miliard korun. Firmy mohou ve výzvě získat na jeden projekt až 30 milionů eur zpět formou dotace. Podrobné informace o této výzvě jsou dostupné na: https://www.agentura-api.org/cs/podporovane-aktivity-optak/uspory-energie-optak/uspory-energie-vyzva-ii/.
Web scrapingová platforma Apify nově posiluje vedení. Do čela HR oddělení nastupuje na pozici head of people zkušená Simona Baxa. Nová posila a nedávno oznámená 70milionová investice zapadají do strategie Apify, které má nyní ambice na další velký růst včetně posílení svého týmu. Během své kariéry Simona Baxa pracovala v PwC, Heinekenu, ale také pro GoodData nebo Accolade, kde se starala o náborové strategie a interní nastavení firmy. Díky svým bohatým zkušenostem se Simona nyní zaměří na HR procesy v týmu Apify, jejím úkolem je tedy podpořit další růst firmy.
Novým marketingovým a PR manažerem divize ProAV&Broadcast společnosti Panasonic Connect pro region střední a východní Evropy se stal Branislav Šimkanin, dosavadní sales manager produktů ProAV v tomto regionu. pozici přebírá od Hany Grůzové, která si ponechává vedení marketingu a PR u divize Visual. Branislav Šimkanin zároveň zůstává i na pozici sales managera a bude nadále úzce kooperovat s Hanou Grůzovou na podpůrných aktivitách pro obě divize v zemích střední a východní Evropy. Branislav působí ve společnosti Panasonic Connect 26 let, od roku 2005 je obchodním manažerem pro profesionální audiovizuální techniku a vysílací technologie. zajišťoval například zakázky na moderní odbavovací systémy pro velké komerční televize v České republice a na Slovensku nebo vybavení univerzitních učeben profesionálními kamerami.
Manažerkou externí a interní komunikace a zároveň tiskovou mluvčí Skupiny MONETA se od 1. června 2024 stává Lucie Leixnerová. Zuzana Filipová, která komunikaci banky vedla posledních pět let, odchází mimo bankovní sektor. Lucie Leixnerová pracuje na různých pozicích v týmu komunikace MONETA Money Bank od roku 2015. Tiskovou mluvčí banky byla do roku 2017, během rodičovské dovolené a po návratu v roce 2023 vedla Grantový program Nadace MONETA Clementia a agendu CSR aktivit. Svoji kariéru zahájila již při studiu a public relations v oblasti digitálních technologií a bankovnictví se věnuje 15 let. Kromě Monety působila také v Ogilvy PR a O2.
Agentura CzechTrade rozšiřuje své zastoupení v Kanadě a ve spolupráci s agenturou CzechInvest bude podporou pro exportéry ve sdílené zahraniční kanceláři v Torontu. Ve východní části Kanady bude pomáhat s expanzí českým firmám se zaměřením na inovace, IT, AI a kyberbezpečnost, udržitelnost či chytré zemědělství. Nové zastoupení CzechTrade v Torontu je v rámci jedné ze 14 sdílených kanceláří společné sítě obou agentur. Tato synergie mezi agenturami není ojedinělá, společné prostory sdílí nejenom v zahraničí, ale také v sedmi regionech Česka.
Šestačtyřicetiletá Omámiková vystudovala obor Finance na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Před nástupem do Ekospolu pracovala jako finanční ředitelka ve společnostech Tempus Next a Star Group. Profesní kariéru začínala jako samostatná účetní. Ve svém volném čase má ráda sport, knihy, kulturu a turistiku.
Společnost Huawei posílila svůj český bezpečnostní tým. Pozici ředitele strategie kybernetické bezpečnosti převzal dlouholetý zaměstnanec a expert v odvětví IT a telekomunikací Petr Mačák. Petr dříve působil v řadě technologických společností: Siemens, RadioMobil/T-Mobile (Deutsche Telekom Group). Do Huawei nastoupil před deseti lety. Jeho současným zaměřením je komunikace s externími partnery, veřejným sektorem a dalšími subjekty a podpora informovanosti široké veřejnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Ve dnech 13. až 15. června se bude v PVA Expo Praha konat největší bitcoinová konference v Evropě. Přilákat má kolem deseti tisíc bitcoinových expertů i začátečníků, podnikatelů, autorů, influencerů i vývojářů. Na akci vystoupí přes 130 spíkrů z řad významných osobností bitcoinového světa a zástupci více než sta firem. Do Prahy zavítá také Michael Saylor, CEO MicroStrategy, která vlastní 189 tisíc bitcoinů, největší množství na světě. Účastní se i britský kryptograf Adam Back, jehož počátky s bitcoinem sahají až ke konverzacím s bájným Satošim Nakamotem, zakladatelem bitcoinu. Kromě mezinárodních legend na konferenci, která vyhrála ocenění České eventové asociace, vystoupí též zástupci SatoshiLabs v čele se spoluzakladatelem Pavolem Rusnákem a dalšími představiteli největší české kryptospolečnosti. Součástí programu je i soutěž startupů, ve které budou moci účastníci konference a veřejnost hlasovat o vítězi přes síť Lightning.
Vysoká cena za licence pro využívání globálních komunikačních a kancelářských platforem vede IT manažery českých firem k hledání alternativních řešení. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost IceWarp vyplynulo, že tři čtvrtiny oslovených manažerů by se nerozpakovaly opustit Google Workspace nebo Microsoft 365, pokud by je alternativní služba s podobnými funkcemi vyšla levněji. Rozhodně by tak učinilo 21,4 % dotázaných, spíše by se pro takovou změnu vyslovilo 53,6 % respondentů. Průzkumu se ve dnech 26. až 30. dubna 2024 zúčastnilo 1050 respondentů ve věku 18 až 65 let z celé České republiky.
Společnost Trezor, stojící za hardwarovými kryptoměnovými peněženkami, přidala do aplikace Trezor Suite „staking“ etherea. To umožňuje držitelům etherea (ETH) bezpečnou cestou získávat průběžné odměny, pokud se rozhodnou drženou kryptoměnu uzamknout. Odměnu získají už při stakingu minimálně 0,1 ETH ve své peněžence Trezor. ETH staking v Trezoru je umožněn díky integraci se staking-as-a-service platformou Everstake. Staking přišel s novou aktualizací Trezor Suite 16. května, odkdy si uživatelé mohou vybrat různé možnosti stakingu na svém ETH účtu a také stanovit, kolik ze svých ETH chtějí uzamknout. Nová funkce funguje pro všechny kryptopeněženky Trezor – Model T, Model One a Trezor Safe 3. Uživatelé na jednom místě mohou bezpečně nakupovat, prodávat, vyměňovat a nyní i stakovat. „Začleněním stakingu do Trezor Suite může nyní naše komunita uživatelů a držitelů ETH pasivně získávat odměny v prostředí Trezoru a zároveň si zachovat plnou kontrolu nad svými kryptoaktivy,“ vysvětluje Matěj Žák, CEO Trezoru.
Agentura na podporu obchodu CzechTrade v prostorech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR uspořádala akci Sourcing Day Tschechien, jubilejní desátý ročník tuzemského setkání českých exportérů s německými nákupčími. Setkání se účastnilo 47 českých firem, které konzultovaly své obchodní záměry s pěti německými nákupčími napříč obory. Akce proběhla ve spolupráci se Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME) a Exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP). „Na jubilejním desátém ročníku této významné akce dnes proběhlo přes stovku obchodních jednání. Tuzemské firmy se akce pravidelně účastní především kvůli přítomnosti německých nákupčích, se kterými běžně nemají možnost své obchodní ambice probrat,“ konstatuje Ivana Třosková, ředitelka sekce zahraniční sítě CzechTrade a dodává: „Navíc zde hraje významnou roli aktivita zástupců CzechTrade, kteří dopředu shromažďují poptávky od německých firem a dokážou jim na míru dodat české dodavatele. Němečtí nákupčí již vědí, co na akci Sourcing Day Tschechien čekat, díky čemuž jsou jednání o spolupráci a kooperačních nabídkách velmi efektivní.“
Česká investiční skupina Star Capital Finance (SCF) koupila tento týden portfolio šesti polských obchodních center od globální investiční skupiny Cromwell Property Group. Hodnota transakce je přes sedm miliard korun. Jedná se o jednu z největších nemovitostních transakcí ve střední Evropě za posledních několik let. SCF tímto krokem vstupuje do třetí země a posiluje svou pozici na středoevropském retailovém trhu, kde již vlastní a provozuje obchodní centra v České republice a na Slovensku.
Čtvrtým členem představenstva Stavební spořitelny České spořitelny (Buřinky) se stal Jaroslav Rychna. Od roku 2016 působí v České spořitelně a od května 2024 vede divizi informačních technologií v Buřince. Jeho cílem je zrychlení digitalizace a implementace AI do co nejvíce oblastí a procesů. Jaroslav je absolventem Západočeské univerzity v Plzni, vystudoval obor Softwarové inženýrství. Působil ve společnosti Cleverlance, poté zastával vedoucí pozici v oddělení vývoje Českomoravské stavební spořitelny. V roce 2016 nastoupil do České spořitelny, kde je zodpovědný za rozvoj a provoz klíčových systémů banky.
Firmy aktuálně nejčastěji poskytují zaměstnancům stravovací benefity – stravenky či stravenkové karty (47 %), pružnou pracovní dobu (41 %), nápoje na pracovišti zdarma (37 %) a práci z domu (36 %). Dále firemní akce (35 %), mobilní telefon k soukromým účelům (34 %) a dovolenou navíc (32 %). Vyplývá to z dat portálu Platy.cz, který se specializuje na srovnávání výše mezd a platů. Zaměstnanci ocení i benefity, které si mohou zvolit, jsou netradiční či jim sniží soukromé výdaje, třeba poskytnutí firemního automobilu (nabízí je 9 % zaměstnavatelů) či parkovací místo pro osobní vůz (dokonce až 20 %).
Na pražském trhu s kancelářskými prostory dochází k zajímavým transakcím. Nájemci si pořizují do vlastnictví celé kancelářské budovy. To v minulosti nebylo příliš časté. Důvodem je nedostatek volných prostor v moderních kancelářských komplexech i snaha firem o dlouhodobé zajištění stability a kontroly nad svým pracovním prostředím. „Realitní trh v Praze se potýká s nedostatkem výstavby nejen v oblasti rezidencí, ale i v sektoru komerčních nemovitostí. Větší firmy se tak mohou dostávat do situace, kdy mají zájem o stěhování do nových prostor, ale pronájem v atraktivních lokalitách není dostupný. Nákup vlastní budovy se pro ně stává alternativou, která jim umožňuje dlouhodobě zajistit atraktivní a stabilní prostředí pro své zaměstnance,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners, specializující se na poradenství v oblasti komerčních nemovitostí. „Zároveň se jedná o atraktivní uložení vlastního kapitálu i dlouhodobou investici, která může firmě v kontextu rostoucích nájmů přinést i finanční úsporu.“
S nedostatkem pracovních sil má českým firmám pomoci nová služba agentury CzechTrade s názvem Podpora ekonomické migraci. Jejím cílem je zajistit českým firmám kvalifikované zahraniční pracovníky. Služba je aktivní v zemích, na které cílí vládní Program kvalifikovaný zaměstnanec, jehož gestorem je MPO. Jde o země, jako je Gruzie, Arménie, Srbsko či Černá Hora. CzechTrade plánuje firmám uspořit čas při procesu hledání, výběru a ověřování kvalifikace pracovníků ze zahraničí díky spolupráci s relevantními zahraničními agenturami. „Firmy neví, na koho se v dané zemi obrátit. To je ale náplní naší nové služby. Zástupci kanceláří CzechTrade znají místní trhy a mají kontakty na prověřené agentury či konzultační firmy. Čas a práci, kterou by firmy strávily nad hledáním personálních agentur v teritoriu, vykryjí naši zástupci za ně a firmy mohou mít jistotu, že jim bude doporučena prověřená agentura,“ uvádí generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal (na úvodní fotografii).
Agentura pro podnikání a inovace (API), zprostředkující subjekt Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Inovace. Firmy tak mohou žádat o finanční podporu na produktové a procesní inovace. Pro tuto výzvu je připravena miliarda korun, vyhlásilo ji 23. dubna 2024 Ministerstvo průmyslu a obchodu, které je řídicím orgánem OP TAK. API bude žádosti přijímat do 31. července 2024. Výzva cílí na posílení inovační výkonosti českých firem a zvýšení jejich konkurenceschopnosti na globálním trhu. Firmy mohou ve výzvě získat až 60 % způsobilých výdajů zpět formou dotace. Program OP TAK navazuje svým zaměřením na program OP PIK (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost).
Jen jednomu ze tří zájemců o práci se v dubnu ozval potenciální zaměstnavatel. Je to nejhorší výsledek od února 2020, kdy personální agentura Předvýběr.CZ začala monitorovat přístup firem k uchazečům. Index zpětné vazby zjišťuje personální agentura telefonickým ověřováním u lidí, kteří reagovali na pracovní nabídku vypsanou konkrétním zaměstnavatelem. V dubnu se firmy ozvaly jen 34,1 % zájemců o práci. „Potvrzuje se, že opravdový zájem o nábor nových zaměstnanců je výrazně slabší, než firmy tvrdí,“ shrnuje nejnovější data František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. Obecně mají zaměstnavatelé rezervy v komunikaci s uchazeči. Loni nějakou zprávu dostalo v průměru jen 50,4 % kandidátů, nejslabší byl kovidový rok 2020, kdy reakci dostalo jen 46,8 % zájemců o práci.
Úspěšné inovativní firmy z Česka často prošly nejstarší startupovou soutěží u nás. Letošní 17. ročník Vodafone Nápad roku ambiciózním podnikatelům nabízí větší podporu než kdy dřív. Vítěz si odnese 400 tisíc korun a všichni účastníci bez ohledu na pořadí mohou získat investice ve výši až 50 milionů i důležitá partnerství. Soutěží dosud prošlo bezmála 2400 projektů, které od investorů získaly přes 400 milionů korun. Do letošního ročníku mohou začínající firmy podávat přihlášky do 11. května 2024 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci mentoringu přístup k desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 17. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.
Do vedení společnosti Securitas ČR přichází na pozici Chief Commercial Officer (obchodní a marketingový ředitel) Tomáš Pánek (46). Společnost obohatí o své zkušenosti z řízení firem v rozmanitém kulturním a tržním prostředí a přispěje k formování zákaznicky orientované firemní kultury. Tomáš Pánek má dvacetiletou praxi v oblastech řízení obchodu, marketingu a country managementu. Vedl pobočky jak nadnárodních, tak českých společností působících v segmentu B2C nebo B2B, mezi jinými například Mars, Naut Group a dalších. Tomáš vystudoval podnikovou ekonomiku a managment na VŠE se zaměřením na marketing, získal titul MBA ve stejném oboru na VUT Brno, pod záštitou The Nottingham Trent University, UK.
Společnost Microsoft Česká republika a Slovensko jmenovala Michala Stachníka na pozici country managera. Tuto vedoucí pozici přebírá po Michalu Markovi, který se role přechodně ujal po odchodu Violety Luca, jenž vedla pobočku do konce roku 2023. Michal Stachník nastupuje do vedení společnosti 1. května 2024. Michal Stachník přichází do společnosti Microsoft s více než 25 lety zkušeností v IT průmyslu. Před nástupem do Microsoftu působil devět let jako generální ředitel společnosti Cisco v České republice a na Slovensku. Většinu své profesní kariéry strávil v amerických IT korporacích. Absolvoval Technickou univerzitu v Brně, kde se specializoval na informatiku.
Umělá inteligence ve využití pro automatický přepis hlasu, aktuální překlad a další funkce ušetří mnoho času. Hodiny času strávené přepisováním a překládáním lze strávit smysluplnější prací. Nová technologie se už masivně využívá v bankách, pojišťovnách, vzdělávacích institucích. „Pokročilá technologie s využitím AI v reálném čase zcela offline nahrává, přepisuje, překládá, titulkuje, indexuje a archivuje A/V obsah,“ říká Andrej Hronec ze společnosti Audiopro. Přepis zasedání představenstva a významných schůzí je prováděn, aniž by byla ohrožena důvěrnost informací. Technologie nahrává a zpracovává zvuk v zařízení Cabolo, jež je odpojené od internetu a zachová nejvyšší míru soukromí. Soubor s hotovým přepisem máte k dispozici hned po zastavení nahrávání. Pro snadnější vyhledávání je synchronizován se zvukem. Zápis není jen blokem textu, který se špatně čte, je rozlišeno, kdo mluví, včetně pauz a interpunkce. Další možností využití technologie s podporou AI je přidávání titulků do videa v reálném čase. Jde o snadno integrovatelný přenosný systém.
Výrobce analytických systémů Tovek uspořádal poprvé za svých 30 let existence setkání zahraničních obchodních partnerů. V Praze na tři dny přivítal partnery z Rakouska, Indie, Slovenska, Bulharska, Řecka a Rumunska. Hlavním cílem setkání bylo vytvořit komunitu, která se bude vzájemně podporovat, sdílet znalosti, zkušenosti a učit se z rozmanitosti jednotlivých trhů. Tovek nechal hosty nahlédnout do zákulisí oddělení podpory, vývoje a obchodu. Osvěžující byla otevřenost všech partnerů a jejich ochota sdílet zkušenosti a poznatky prostřednictvím společných diskusí.
Zkraje tohoto týdne odevzdali čeští startupisti a investoři otevřený dopis premiéru Fialovi, ve kterém žádají o úpravu systému zaměstnaneckých akcií. Čelní představitelé české startupové komunity vyjadřují jednotný postoj k aktuální legislativě týkající se programů zaměstnaneckých akcií, popis jejích hlavních nedostatků, a návrh parametrů, jak tyto nedostatky odstranit. Celkem se pod dopis, který incioval Jan Čurn ze startupu Apify a Vít Horký z neziskové organizace Czech Founders (na obrázku) sdružující české startupisty, podepsalo 146 startupistů a investorů. Mezi signatáři dopisu jsou i nejvýraznější jména české startupové scény. Dle autorů dopisu generují firmy těchto zakladatelů obrat 89,9 miliard korun ročně. Celé znění dopisu včetně seznamu podepsaných zakladatelů naleznete zde.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.
Česká poradenská společnost v oblasti komerčních nemovitostí Prochazka & Partners oznámila další personální novinku – Roman Bohumínský povýšil do pozice Director, Office Agency. K týmu Prochazka & Partners se připojil v roce 2017 na pozici analytika a přinesl zkušenosti z auditorské společnosti patřící do „velké čtyřky“. Postupem času prošel několika rolemi, podílel se na řadě významných projektů a poslední rok a půl se úspěšně věnoval vedení týmu konzultantů specializujících se na kancelářský trh.
Ve své roli Director, Office Agency se nadále zaměří na poskytování poradenství v oblasti kancelářských nemovitostí, vyjednávání nájemních podmínek a rozvoj obchodních vztahů s klienty. Zároveň se soustředí na další růst a posilování oddělení Office společnosti Prochazka & Partners.