Zkraje tohoto týdne odevzdali čeští startupisti a investoři otevřený dopis premiéru Fialovi, ve kterém žádají o úpravu systému zaměstnaneckých akcií. Čelní představitelé české startupové komunity vyjadřují jednotný postoj k aktuální legislativě týkající se programů zaměstnaneckých akcií, popis jejích hlavních nedostatků, a návrh parametrů, jak tyto nedostatky odstranit. Celkem se pod dopis, který incioval Jan Čurn ze startupu Apify a Vít Horký z neziskové organizace Czech Founders (na obrázku) sdružující české startupisty, podepsalo 146 startupistů a investorů. Mezi signatáři dopisu jsou i nejvýraznější jména české startupové scény. Dle autorů dopisu generují firmy těchto zakladatelů obrat 89,9 miliard korun ročně. Celé znění dopisu včetně seznamu podepsaných zakladatelů naleznete zde.
„Dle dubnového Indikátoru důvěry sestavovaném ČSÚ dlošlo k meziměsíčnímu zvýšení o 2,8 na 97,0 bodů. Důvěra podnikatelů vzrostla o 2,6 bodu na 95,6. Ve srovnání s dubnem 2023 je ale podnikatelský indikátor důvěry na nižší úrovni. Firmy stále limituje nedostatečná poptávka, když v průmyslu ji považuje za hlavní bariéru růstu téměř 42 % firem – nejvíce od druhého čtvrtletí 2020. K problémům v dodavatelských řetězcích se přidaly potíže s lodní dopravou v Rudém moři. Pro české firmy je problém i chřadnoucí německé hospodářství, s nímž je řada z nich provázaná,“ upozorňuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Lepší nálada je mezi spotřebiteli, zde se důvěra v dubnu zvýšila již počtvrté v řadě. Indikátor důvěry vzrostl o 3,9 bodu na hodnotu 103,8. V meziročním srovnání je důvěra spotřebitelů vyšší, podíl respondentů očekávajících zhoršení ekonomické situace u nás se snižuje už čtyři měsíce po sobě. Klesají obavy z růstu nezaměstnanosti. Obavy z růstu cen jsou nejnižší od prosince 2009. Růst domácí poptávky, který jde ruku v ruce s růstem důvěry spotřebitelů, je jedním z faktorů nastartování české ekonomiky letos a spotřeba domácností roste, jak potvrdily únorové tržby v maloobchodě, kdy už potřetí po sobě meziročně rostly, když se zvýšily o 1,6 %. V únoru rostly i tržby za potraviny, meziročně o 1,1 %, jež až do ledna dvacet měsíců klesaly. To svědčí o mírném restartu spotřebitelské poptávky. I díky ní by mohly vyjít letošní odhady růstu HDP. MF předpokládá, že poroste o 1,4 % a ČNB odhaduje 0,6 %.“
Společnost Garbe, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje. Do firmy přichází Tomáš Hanuš na pozici Property Managera pro Českou republiku, který přináší 25 let zkušeností z oblasti technického provozu a správy nemovitostí v České republice i na Slovensku. Tomáš během své kariéry získal komplexní zkušenosti ve správě komerčních nemovitostí, hlavně kancelářských budov třídy A a logistických areálů, ale i ve správě památkově chráněných historických objektů. Byl zodpovědný za management stavebních projektů a rekonstrukcí včetně kontroly rozpočtových výdajů OPEX a CAPEX s cílem zhodnotit nemovitostní portfolio. Do Garbe přichází ze společnosti Savills, kde působil v oddělení property managementu téměř osm let. Vystudoval elektrotechnický obor a neustále si rozšiřuje vzdělání v oblasti facility a property managementu.
Česká společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, rozšířila svůj tým. Novým Delivery Directorem se stal Radim Klabal, jehož úkolem je zajistit kvalitu i efektivitu realizovaných projektů po technické i ekonomické stránce a řídit vývojové aktivity v rámci produktového portfolia. ComSource tak pokračuje v plánovaném rozvoji poskytování svých IT služeb i v hledání nových příležitostí ve strategickém směřování firmy. Radim Klabal působí v IT přes 20 let. Do ComSource přichází ze společnosti GC System, kde pracoval na pozici technického ředitele pro rozvoj a implementaci inovativních technologií v oblastech bezpečnosti, analýzy a vizualizace dat, umělé inteligence a vývoje aplikací. V ComSource se Radim Klabal podílí na strategickém rozvoji a modelech poskytování služeb zákazníkům, pomáhá vytvářet a optimalizovat procesy, které z hlediska technologie a efektivity vedou ke zlepšení kvality dodávaných produktů. V rámci rozvoje poskytovaných řešení zaštiťuje se svým týmem také modernizaci a hledání nových technologií pro efektivnější fungování realizovaných řešení.
Do čela marketingového oddělení českého zastoupení mezinárodní poradenské společnosti EY nastoupila od dubna 2024 Monika Spálavská. Ve své nové roli bude mít na starosti veškeré marketingové aktivity a business development společnosti v České republice. Monika se pohybuje v marketingu 25 let. Během své kariéry působila v řadě nadnárodních společností v oborech telekomunikace, finance, retail a zdravotnictví, kde vedla tuzemské i zahraniční marketingové týmy. Své znalosti a zkušenosti z řízení B2B i B2C marketingu produktů a služeb využila také jako lektorka marketingu na Univerzitě Palackého v Olomouci a pražského ČVUT.
Na pozici šéfa obchodu české IT společnosti Algotech se v rámci top managementu přesunul David Kazda. Jako Chief Sales Officer má od začátku roku 2024 na starosti aktivity týkající se řízení obchodu a marketingu. V Algotechu působí David Kazda přes 16 let, z toho pět let ve vedení společnosti a 12 let ve správní radě Nadačního fondu Algo. Do současné doby byl odpovědný za vedení oddělení podnikových systémů zabývajících se implementací ERP a CRM systémů. Zaměřoval se na rozvoj týmu a péči o stávající klienty. Jeho úkolem bylo, a v nové pozici stále je, pochopit a vyřešit specifické problémy zákazníků. V dřívějším období získával zkušenosti i na obchodních pozicích. David Kazda vystudoval VUT v Brně. Pracoval v oblasti dodávek softwaru pro automatickou identifikaci a řízení logistických operací. V roce 2008 nastoupil na pozici obchodníka a projektového manažera do společnosti BSC Praha. Po začlenění BSC Praha do společnosti Algotech zde působil na několika pozicích.
Snadnější dostupnost kvalifikovaných služeb pro elektronické podepisování a rozšíření produktů a služeb Software602 umožní partnerství, které společnost uzavřela s První certifikační autoritou (I.CA). Jejím prostřednictvím budou moci zákazníci Software602 vzdáleně podepisovat a pečetit s kvalifikovanými certifikáty I.CA včetně kvalifikovaných časových razítek. Dosud Software602 spolupracoval v této oblasti pouze s Českou poštou. Její služby bude využívat i nadále, nově však bude svým klientům nabízet možnost využití dvou certifikačních autorit na českém trhu.
Investujeme proto, že peníze ztrácejí hodnotu. Na tom se shodli řečníci na debatě v rámci projektu Technology Fast 50 společnosti Deloitte. Hodnota Bitcoinu může ještě letos přesáhnout hodnotu 100 tisíc dolarů. Zároveň však upozornili, že s ohledem na inflaci jeho reálná hodnota stále nedosáhla úrovně z roku 2021. Zatímco v jiných kryptoměnách budoucnost nevidí, vhodná doba je podle nich i nadále pro investice do nemovitostí a akcií. Reálná hodnota standardních měn bude klesat a otázka spočívá jen v tom, jak rychle. Na tom se shodli všichni účastníci akce pořádané poradensko-technologickou společností Deloitte pod hlavičkou žebříčku Fast 50, který hodnotí nejrychleji rostoucí technologické společnosti. Naopak Bitcoin podle nich nelze zastavit.
Seyfor navázal spolupráci se společností Satomar, provozovatelem platformy Proficenovky, a integroval do svého podnikového systému Money ERP rozhraní pro elektronické cenovky a štítky. Otevírá tak nové možnosti okamžité úpravy cenotvorby či přípravy nebo i realizace krátkodobých cenových nabídek ve stylu „happy hours“. Na začlenění proficenovek do firemního systému mohou společnosti čerpat dotaci poskytovanou Ministerstvem průmyslu a obchodu na elektronizaci prodejen. Integrace Proficenovky s Money ERP umožňuje automatizovat přeceňování a popisování zboží na základě dat vložených v IS obchodníka. Změny informací o cenách nebo produktech, provedené v systému Money ERP, se do elektronických cenovek promítnou během pár sekund. Změny lze předem plánovat na datum a čas a ceny není nutné uvádět v konkrétních částkách. V Money ERP stačí nastavit slevu v procentech nebo výši marže a IS částky přepočte a odešle do cenovek. Obchodníci působící ve více zemích mohou současně spravovat cenovky v různých jazycích i měnách.
Dvacet let po položení základů žilinského závodu se Kia ohlíží za cestou představující příběh úspěchu pro společnost i pro region. Zahájení výstavby závodu se konalo 7. dubna 2004 v Tepličce nad Váhom, výstavba trvala 25 měsíců včetně šesti měsíců zkušební výroby. První vůz, model cee'd (dnes Ceed), se začal sériově vyrábět v prosinci 2006. Od té doby si zákazníky našlo na pět milionů vozů všech vyráběných modelů. Současně byla zahájena i výroba motorů. Během dvaceti let vyráběla továrna čtyři modely – Kia Ceed, Sportage, Venga a v letech 2009 až 2011 model ix35 sesterské značky Hyundai. Kia se stala součástí regionu a přispívá k jeho rozvoji. Automobilka zaměstnává 3800 lidí, průměrná délka zaměstnání je 11 let a průměrný věk zaměstnanců 40 let. Průměrná mzda ve výrobě loni přesáhla 2400 eur. V komplexu Kia Slovakia pracuje na 6 000 lidí včetně dodavatelů.
Ve dnech 19. nebo 20. 4. 2024 nastane halving (půlení) bitcoinu. Pokud vás tohle téma zajímá, podívejte se sem: https://www.mesec.cz/clanky/6-bitcoin-a-blondyna-co-je-halving-a-co-od-nej-cekat/ nebo sem: https://www.lupa.cz/clanky/tomas-krause-kdo-chce-na-bitcoinu-snadno-a-rychle-zbohatnout-nejspis-se-spali/. V obou případech najdete podrobné informace o tom, co to je halving a proč k němu dochází.
Největší přehlídka inovací, vynálezů a kreativity v Česku se letos koná o víkendu 11. a 12. května v Křižíkových pavilonech Výstaviště Praha. Čeká se přes 130 expozicí a své dílo můžete přihlásit do 21. dubna. Do Křižíkových pavilonů zavítají rodiny s dětmi, technologičtí nadšenci i profesionální inovátoři v byznysu i vzdělávání. Vstupenky jsou k dostání v síti Goout. „Počítáme se 130 expozicemi a hlavní body festivalu se už rýsují – kromě programu pro rodiny s dětmi si na své přijdou i ti, kteří hledají inovace a trendy v byznysu a vzdělávání,“ říká koordinátor Maker Faire Prague Vojtěch Kolařík z organizace Make More. „Chystáme workshopy v oblasti digitální výroby, elektroniky a 3D tisku, expozice českých aerospace projektů, pak i divadelní představení s kinetickými objekty nizozemské skupiny Abacus Theather nebo superfinále Robosoutěže ČVUT. Užít si budete moci jak vědecké projekty, tak třeba i stavbu mostu ze špaget.“
Tewfik Sabongui, současný generální ředitel české pobočky Colliers, rozšíří své kompetence a převezme vedení i slovenského zastoupení této realitní společnosti. Tewfik Sabongui v oboru platí za uznávaného manažera s více než 24 lety zkušeností na realitním trhu v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Má zkušenosti s řízením provozu a transakcí v regionu střední a východní Evropy, nastavil a implementoval strategie, umožňující propojovat příležitosti, platformy a klienty. Jako odborník na kapitálové trhy, pronájem kanceláří, developerské poradenství a realizaci fúzí a akvizic v České republice a na Slovensku Tewfik Sabongui úzce spolupracuje s leasingovými, poradenskými a investičními odděleními ve firmách s cílem získávat a rozvíjet obchody i vztahy s klienty.
Petr Podzimek se od začátku dubna stal manažerem PR a marketingu v advokátní kanceláři Rowan Legal. Na starosti bude mít plánování a realizaci marketingových a PR strategií, udržování a rozvíjení vztahů s médii a veřejností, komunikaci CSR a ESG aktivit, a také vedení interního marketingového týmu a vztahy s dodavateli. Petr přináší do své nové role zkušenosti z oblasti PR a marketingu. V minulosti působil řadu let v marketingových týmech předních tuzemských i mezinárodních společností (PwC, Česká spořitelna, ČSA), ale i v univerzitním a vědeckém prostředí (Univerzita Karlova). Petr Podzimek je absolventem Univerzity Palackého v Olomouci, Vyšší odborné školy publicistiky a London School of PR.
Okin Facility od dubna obsadil nově vytvořenou pracovní pozici. Ve funkci technického ředitele pro šest zemí (Česko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Polsko a Ukrajina) nově působí Michal Lom, který dříve zastřešoval služby systémů BMS/IoT. Jeho hlavním cílem bude zajištění větší integrace robotů, AI a IoT do facility služeb společnosti. Nově vytvořená pozice má sloužit strategii společnosti, která se chce výrazně zaměřit na oblast technické správy. Lom v minulosti působil v technologických společnostech Honeywell, Siemens a Future2. Je také jedním ze zakladatelů společnosti Loduos, která se zabývá distribucí produktů a poskytováním služeb v oblasti automatizace budov a chytrých měst.
Seyfor pokračuje v rozšiřování portfolia a získává 35% podíl ve společnosti Digitask propagátora digitálních inovací Filipa Dřímalky. Seyfor tak významně posiluje svou kompetenci v oboru využití umělé inteligence ve firemním prostředí a získané know-how využije napříč produkty, které vyvíjí a poskytuje společnostem ve 38 zemích. Digitask se zaměřuje na zákazníky z enterprise segmentu a středně velké firmy, které chtějí urychlit transformaci svých podnikových procesů pomocí implementace pokročilých AI technologií. Seyfor si v rámci dokončené akvizice připisuje v Digitasku 35% podíl a posiluje svou pozici na rychle se rozvíjejícím trhu s AI aplikacemi. Spolu s tím rozšíří postupně své stávající produkty o služby spojené s praktickým zavedením umělé inteligence do firemních procesů.
Na pozici obchodního ředitele společnosti Kia Czech povýšil od 1. dubna 2024 pan Michal Dolanský. Pan Dolanský je zkušený manažer s více než 20letou praxí v oblasti automobilového průmyslu, z toho 13 let působící v Kia Czech. Ve funkci obchodního ředitele Kia Czech bude zodpovídat za obchodní a fleetové aktivity a logistiku. Nově je zodpovědný za prodejní strategii s cílem zvýšit tržní podíl značky Kia na českém trhu a ve střednědobém horizontu docílit pozice TOP 3 ze stávající páté příčky nejprodávanějších značek v České republice. Dolanský bude odpovídat i za úspěšný vstup automobilky do segmentu elektrických vozů PBV (Platform Beyond Vehicle) na tuzemský trh. Kia si stanovila cíl do roku 2027 uvést na český trh až 11 nových čistě bateriových elektromobilů.
Zážitkový portál Slevomat jmenuje za svého nového ředitele Tomáše Bravermana. Tomáš do funkce nastoupí v červenci 2024 a do Slevomatu přichází ze společnosti Heureka Group, evropské skupiny srovnávačů cen a online nákupních rádců, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Během svého působení se zasloužil o rozvoj firmy v mezinárodní e-commerce platformu s 26 miliony unikátních uživatelů. Za dobu jeho působení ve funkci se tržby společnosti zdesetinásobily a počet zaměstnanců vzrostl ze 40 na 550. Tomáš také dohlížel na realizaci čtyř akvizic a řídil jejich následnou hladkou integraci.
Prologis v Evropě dále roste a v rámci zvýšení efektivity představuje organizační změny. Martin Baláž, dosavadní senior viceprezident a country manager pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, byl jmenován jedním ze čtyř nových Head of Asset Management, čímž se stal zodpovědným za provoz společnosti Prologis v celé střední Evropě. Z pozice Head of Asset Management dohlíží na všechny aspekty provozu, zákaznickou péči, pronájem, správu budov a řízení výstavby v Polsku, České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Nová organizační struktura Prologis byla představena 1. ledna 2024 s cílem zefektivnit řízení a rozvržení portfolia v rámci regionu tak, aby bylo možné ještě efektivněji reagovat na potřeby zákazníků, kteří stále častěji vyhledávají nemovitosti a provozní řešení na míru. Díky optimalizaci správy evropského portfolia dosáhne Prologis mnohem větší provozní flexibility a efektivity.
Novým prezidentem společnosti Epson Europe se dnešním dnem stává Takanori Inaho. Pan Inaho pracuje ve společnosti Epson již více než 33 let. Zastával pozice v Evropě i v Americe a v současné době působí v Japonsku jako generální manažer pro administrativu v divizi prodeje a marketingu. Pan Inaho má odborné znalosti v oblasti tiskáren, domácích i firemních projektorů a mikrozařízení.
Michal Korejs bude jmenován členem představenstva NN Penzijní společnosti a ředitelem produktu a underwritingu NN Životní pojišťovny s účinností od 1. dubna 2024, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení produktové nabídky a péči o stávající i nové klienty NN v České republice. Michal Korejs (47) má dvacetiletou praxi v oblasti produktového vývoje, působil v pojišťovnách Victoria-Volksbanken, ČSOB a Aegon. Od roku 2019 zastává roli ředitele produktového vývoje v NN Životní pojišťovně. Stojí i za vývojem nového a v mnoha ohledech průlomového životního pojištění NN Orange, které jako první na trhu nabízí i možnost připojištění dlouhodobé péče s daňovou úlevou od státu. Je propagátorem témat spojených se závažnými životními riziky, jako jsou například invalidita nebo nesoběstačnost.
Strojírenská a technologická firma TGS má nové vedení své klíčové divize Nástroje. Od března ji coby Ředitel vede Martin Čermák. Na pozici se posouvá po 11 letech zkušeností ve firmě, a to z role Provozního ředitele. Jeho hlavním úkolem bude řízení celého procesu dodání obráběcích nástrojů pro zákazníky v ČR a SR, který zahrnuje vývoj, výrobu včetně speciálních nástrojů na míru a případné zastoupení značek světových výrobců, až po finální prodej koncovému zákazníkovi z primárně strojírenského prostředí. Martin Čermák je absolventem oboru Vzdělávání dospělých na Univerzitě Jana Ámose Komenského. V TGS působí od roku 2013. Začínal na pozici Manažera rozvoje obchodníků, poté pracoval 3,5 roku jako HR manažer a následně čtyři roky jako HR ředitel. Na pozici ředitele divize nástrojů se přesouvá po téměř dvouletém vedení provozu celého TGS. Jeho předchozí zkušenosti plynou z téměř 15leté kariéry u T-Mobile v oblasti rozvoje obchodníků a vlastních obchodních jednání.
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil. V Česku tržiště získalo za necelý rok působení přes 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi.
Polostátní energetická skupina ČEZ koupila 55,2 procenta podílu v české plynárenské společnosti GasNet, která provozuje distribuční síť v České republice. Společnosti Macquarie Asset Management za ni zaplatí 846,5 milionu eur (přes 21,3 miliardy korun). Od akvizice si skupina slibuje posílení své pozice na trhu s plynem. Dokončení transakce musí schválit Evropská komise a české ministerstvo průmyslu a obchodu. „To, že se ČEZ rozhodl k takové akvizici nepřekvapuje. Ale i pro ty, co je tato informace nezaujme, by měla být důležitá. Končí totiž doba uhelná a ČEZ tímto ukazuje, že s tím počítá a chce na tom vydělat. Uhlí vyrábí téměř polovinu elektřiny u nás a tuto část bude nutné vyrábět i po ukončení provozu uhelných elektráren. A jediná alternativa je plyn. Takže mít pak vlastní a zároveň u nás největší distribuční síť je správné. Jen to má ještě jeden pohled na věc – tak zásadní potřeba plynu povede k větší závislosti na jeho dovozu a k růstu jeho ceny. A bude jedno, zda to bude plyn ruský anebo ne. Stejné kroky čekají celou Evropu, a tak nutnost zvýšení dovozu plynu nebude jen náš problém, ale celoevropský a o to větší bude prostor pro cenový růst,“ komentuje Lukáš Kaňok, ředitel sekce Energo společnosti Kalkulátor.cz.
Czechitas posílila zkušená lídryně, mentorka a business koučka Ivana Šedivá. Ta má za sebou téměř 30 let zkušeností ve vrcholných pozicích společností, jako jsou McDonald’s nebo Johnson & Johnson, i spolupráci s Google for Startups. Ivana přišla do Czechitas zastávat roli Brand Engagement Officer. Její expertní témata zahrnují leadership, diverzitu, firemní kulturu, marketing, public speaking, ovlivňování a vyjednávání. Se vzděláním v oblasti umělé inteligence, obchodu a žurnalistiky má Ivana široký rozhled a hluboké porozumění klíčovým oblastem, které ovlivňují současný podnikatelský svět. Je členkou advisory boardu UNYP, spolupracuje intenzivně s VŠE a přednáší. „Jsme nadšení, že se k nám Ivana Šedivá připojila. Věřím, že i díky ní budeme v Czechitas ještě rychleji reagovat na výzvy současného rychle se měnícího světa IT. Chceme pružně zavádět všechny novinky ze světa IT do našich kurzů a motivovat tím ženy ke vzdělávání v tak perspektivním oboru, do kterého nyní vstupuje generativní umělá inteligence,“ dodává ředitelka Czechitas Senta Čermáková.
Na pozice CFO, CRO a jednatele Skip Pay nastupuje Michal Kročil. Přichází v době, kdy je Skip Pay v cílové rovince řízení o licenci platební instituce od ČNB. Přináší s sebou dvě dekády zkušeností. Jeho hlavní misí je zajistit, aby se Skip Pay nad rámec skvělého produktu pro zákazníky stal i službou, která doručuje silné výsledky svým akcionářům z ČSOB. Dosáhnout toho chce nejen zdokonalením procesů řízení rizik, ale také důrazem na jednotkovou ekonomiku a efektivním řízením portfolia. Michal má ve finančním sektoru dlouholetou praxi. První dovednosti v řízení rizik sbíral v České spořitelně, kde působil v oddělení vývoje prediktivních modelů. Velkou dávku zkušeností absorboval v dynamickém startupovém prostředí. Posledních téměř deset let se podílel na budování Twista – brandu, který v Česku nastartoval éru BNPL. A právě dekádu zkušeností z Twisto, které od „garážové firmy“ dorostlo až ke dvou a půlmiliardovému prodeji, nyní zúročí ve Skip Pay.
Novou šéfkou marketingu ve společnosti OMV se stala Eva Šmelová. Své zkušenosti se strategickým plánováním využije v OMV k posilování vztahů s partnery i zákazníky a dalšímu budování povědomí o značce. Eva Šmelová bude mít v OMV na starost přípravu lokálních marketingových aktivit a kampaní a zaměří se také na zvyšování povědomí o značce, která je jedním z mála výrobců prémiových pohonných hmot dodávaných na český trh. Soustředit se bude také na podporu aktivit OMV spojených s udržitelností.
Do čela globální technologické společnosti Daktela se v únoru postavil její dosavadní technický ředitel Jiří Havlíček. Vystřídá tak Martina Skabu, který se po úspěšné akceleraci zahraniční expanze přesouvá do skupiny Sandberg Capital. V investičním týmu Sandbergu bude mít na starost rozšiřování portfolia o nové firmy z oblastí IT, FinTech a e-commerce. Daktela poskytuje firmám svůj software pro komunikaci se zákazníky, řízení zákaznické zkušenosti a také pro komunikaci uvnitř firem. Právě odcházející Martin Skaba (35 let) má zásluhu na tom, že Sandberg Capital investoval v roce 2021 do tehdy české telekomunikační firmy a během tří let ji přivedl mezi špičky oboru na evropské úrovni. Po dokončení investice vstoupila Daktela na maďarský, rumunský a srbský trh, zároveň posílila svou přítomnost na polském a vyspělém britském trhu. Navíc se jí podařilo uspět i v německy mluvících zemích (regionu DACH).
Bojovat proti neférově vysokým finančním závazkům a poskytnout uživatelům příležitost ušetřit desetitisíce korun ročně – to je smyslem nové spolupráce českého online finančního poradce Frenkee a aplikace Patron Go, která identifikuje přemrštěné ceny na více než 100 tisících bankovních účtech. Patron Go vnímá Frenkeeho jako alternativu k tradičnímu sjednávání finančních produktů, které se dnes děje z více než 90 % offline, a touto spoluprací chce nabídnout řešení i lidem, kteří řeší své finance a poptávají finanční služby online. „Společně s PatronGo, který se zaměřuje na odhalování finančních příležitostí v účtech klientů, jsme připraveni lidem poskytnout rychlá, na míru šitá řešení, která nabídnou lepší podmínky, než jsou ty stávající. Na tuto spolupráci se velmi těším,“ uvádí Jiří Hluchý, zakladatel a CEO Frenkee.
J&T Arch Investments, fond kvalifikovaných investorů, se stal nepřímým minoritním podílníkem Emma Aplha Holding, hlavní investiční platformy skupiny Emma Capital Jiřího Šmejce. Výše jeho podílu bude činit 8,1 %. Investice ve výši 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy korun) navazuje na řadu úspěšných projektů a letité obchodní vztahy obou skupin a je naplněním dlouhodobé ambice rozšířit vzájemnou spolupráci z oblasti financování i do ekvitních investic. Podepsání dohody mezi fondem a společností Mef Holdings Limited o nepřímé minoritní investici do Emma Alpha Holding Limited, ve které kromě Jiřího Šmejce drží minoritní podíly i klíčoví manažeři, ji tak zpečetila.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.