Jana Zelinková se stala novou generální ředitelkou Generali penzijní společnosti a od začátku března 2024 přebírá vedení největšího tuzemského poskytovatele penzijního spoření. Na pozici nahrazuje Lenku Kejíkovou, která se od února letošního roku stala členkou představenstva Generali České pojišťovny v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění. Jana Zelinková se po pěti letech vrací zpět do skupiny Generali, kde v minulosti působila v oblasti risk managementu. S bohatými zkušenostmi a odbornými znalostmi získanými během svého působení v oblasti financí a pojištění bude nyní dále rozvíjet růst Generali penzijní společnosti.
Česká fintechová asociace, která má za cíl podporovat inovace ve finančním sektoru, má nového člena představenstva. Je jím William Jalloul, zakladatel fintech společnosti Flowpay, která usnadňuje přístup k provoznímu financování malým a středně velkým firmám pomocí prediktivních AI modelů, automatizace & embedded finance. Svým působením v asociaci chce podpořit rozvoj fintech ekosystému v České republice a podpořit cíle organizace, mezi něž patří například spoluvytváření regulačního prostředí a prosazování moderní digitální ekonomiky bez překážek, papírování a hotovosti. Jedná se o další posun k posílení tuzemského fintechu. Na konci roku svou funkci ve vedení obhájil Miroslav Lukeš a Ondřej Machač. Do role místopředsedů asociace byli zvoleni členové představenstva Matěj Vácha a Maria Staszkiewicz.
Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil. Nyní schválil transakci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a vše tak směřuje k jejímu dokončení v dubnu letošního roku. Virtuální mobilní operátor SAZKAmobil se letos stane součástí společnosti Vodafone. Ta v prosinci 2023 podepsala smlouvu o koupi se společností Sazka. Pro zákazníky a zákaznice SAZKAmobilu, kterých má v České republice přes 200 tisíc, se teď nic nezmění. Už dosud firma využívala mobilní síť právě Vodafonu. Zároveň platí, že lidé budou moci i nadále využívat více než 7500 prodejních míst s terminálem Sazky pro dobíjení kreditu na předplacených kartách, platbu vyúčtování a nákup SIM karet. Stejně tak jim zůstane stejný zákaznický účet a budou využívat zákaznické centrum SAZKAmobilu.
Společnost Unit IT jmenovala Fritze Øhlenschlægera do pozice generálního ředitele své pražské pobočky. Øhlenschlæger, který již dříve úspěšně vedl založení pobočky společnosti Itadel (nyní ITM8) se 160 zaměstnanci v České republice, přináší zkušenosti jak s provozem startupů, tak s mezinárodním získáváním IT talentů. Fritz Øhlenschlæger bude řídit a rozšiřovat pobočku v České republice. Fritz žije v Praze již pět let a má zkušenosti i houževnatost potřebné pro zvládnutí výzev spojených s budováním a rozšiřováním firem.
Společnost Mastercard udělila českým bankám a platebním institucím 13 prestižních ocenění Mastercard Awards. Dvě hlavní kategorie Issuer of the Year a Acquirer of the Year ovládla s nejvyšším meziročním nárůstem objemu transakcí ČSOB. V produktových a inovačních kategoriích si nejvíce cen odnesla Komerční banka. ČSOB získala ocenění i v kategorii Credit Card Issuer za nejvyšší absolutní meziroční nárůst objemu transakcí kreditními kartami a její výkonný ředitel pro oblast Daily Banking Vladimír Vojtíšek byl vyhlášen jako Payments Leader of the Year za podporu plateb a platebních inovací v České republice. Komerční banka ovládla kategorie Premium Card Issurer za nejvyšší absolutní meziroční nárůst objemu transakcí prémiovými kartami a Responsible Innovation za první uvedení platebních karet s výřezem Touch Card usnadňujícím orientaci nevidomým a slabozrakým. KB SmartPay si odnesla cenu Sustainability Award za přínos k udržitelnosti. V kategorii Commercial Card Issuer uspěla Raiffeisenbank s nejvyšším absolutním meziročním nárůstem objemu transakcí firemními kartami. Segment Digital Issuer za nejvyšší nárůst počtu transakcí tokenem ovládla Air Bank. mBank si jedinečným projektem podmanila kategorii Unique Issuing Project Award. Cenu eCommerce Acquierer za nejvyšší meziroční nárůst objemu transakcí v prostředí ecommerce získalo PayU. Fintech Innovation obdržela platební aplikace Twisto za nárůst jednorázových karet s možným nákupem na splátky. Global Payments získala cenu Unique Acquiring Project Award za nejvyšší objem transakcí a počet Tap On Phone zařízení v České republice.
Při hledání nové práce 48 % lidí osloví přímo zaměstnavatele, u kterého chce pracovat, ukázal reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ. „Většina zaměstnavatelů ocení, pokud má potenciální nový kolega jasno, jakou práci chce dělat. Uchazeč by měl přesvědčivě doložit, že je ideálním uchazečem o práci,“ říká František Boudný, šéf personálky. Nejčastěji lidé hledají práci na internetu (69 %), zejména na pracovních portálech (62 %). Na sítě přátel a známých spoléhá 47 % dotázaných a 24 % respondentů se na volná místa poptá v rámci rodiny. S rostoucím věkem přibývá podíl těch, kteří napřímo osloví konkrétního zaměstnavatele. Nejvíc takový postup uplatňují obyvatelé Karlovarského kraje (77 %), nejméně tak postupují Pražané (37 %). Data pro reprezentativní průzkum sesbírala agentura Talk Online Panel na vzorku 500 pracujících ve věku 18-59 let.
Česká společnost ComSource zaměřená na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku otevřela novou pobočku v Brně. Zde chce vybudovat své technologické centrum a pořádat i školení. „Chceme využít potenciálu Brna v oblasti technologického know-how a náš tým tak zde budou tvořit především techničtí odborníci. Samozřejmě nám ale nové kanceláře umožní být i blíže našim zákazníkům z Moravy. Kromě běžných obchodních setkání se zde pro ně chystáme pořádat i školení v rámci naší ComSource akademie,“ říká Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource (na obrázku vlevo). „Stávající počet několika brněnských zaměstnanců budeme postupně navyšovat. Vidíme zde díky řadě zajímavých univerzitních studijních programů velký potenciál, ostatně zvažujeme i přímou spolupráci s místními univerzitami a jejich studenty,“ dodává druhý spolumajitel společnosti ComSource Michal Štusák.
Seyfor posiluje manažerský tým. Na pozici ředitele komunikace nastupuje Marek Steiger, který se zaměří na posílení povědomí o nedávno rebrandované ryze české společnosti. Jeho cílem bude i sjednocení komunikace všech 34 platforem, které Seyfor vyvíjí a dodává podnikatelům, firmám i korporacím v 38 zemích. V rámci přípravy a realizace komunikačních aktivit bude spolupracovat s agenturou FYI Prague. Marek Steiger má v oblasti komunikace, brand buildingu, vedení velkých projektů i týmů bohaté zkušenosti. Kromě nové pozice v Seyforu si zachovává i dosavadní post šéfa brandu a komunikace v sesterských společnostech Imper a Mediaboard (dříve Monitora). V rámci svých dalších aktivit se Marek Steiger dlouhodobě věnuje pedagogické činnosti se zaměřením na etologii a životní prostředí a ve volném čase aktivně sportuje.
Společnost Capgemini uzavřela dohodu o aliančním partnerství s jedním z nejinovativnějších hráčů v oblasti umělé inteligence, společností Mistral AI. Obě společnosti plánují pro firmy v daleko větším měřítku urychlit vývoj a zajistit dostupnější, všestrannější a nákladově efektivnější implementaci generativní umělé inteligence. Partnerství umožní Capgemini začlenit inovativní modely generativní umělé inteligence od Mistral AI do svých služeb, čímž posílí svou nabídku a přinese zákazníkům významnou konkurenční výhodu.
Kariérní portál StartupJobs změnil svou vizuální identitu. Pana Žraloka, který společnost provázel od jejího založení, nahradí nová identita z dílny Studia Najbrt, postavená na myšlence neustálého posunu vpřed. V rámci nové koncepce StartupJobs rozšiřuje i cílovou skupinu. Kvalifikované pracovníky přes portál budou moci nově hledat také velké firmy, které si však zachovávají inovační mindset a posouvají sebe i své zaměstnance vpřed. Aktuální proměna vizuální identity je největší vizuální změnou, kterou portál od svého založení prošel. Dodnes kandidáty provázel Pan Žralok, který pomohl s hledáním práce již téměř sedmi stům tisícům uchazečů. Portál StartupJobs eviduje přes 3 200 registrovaných společností. V portfoliu inzerujících dávno nejsou jen malé projekty. Se změnou vizuální identity umožní StartupJobs inzerci i velkým firmám.
Od března na pozici CFO v O2 nastoupil Jan Bechyně, který nahradil Tomáše Kouřila. Ve firmě deset let působil jako Chief Controller a měl na starosti finanční výkonnost a zdraví firmy. Současně se stává i členem představenstva. Bechyně vystudoval mezinárodní vztahy na VŠE v Praze a další zkušenosti nasbíral v rámci studia na École de Commerce et de Gestion v Orléans ve Francii. Přes deset let působil na různých finančních pozicích ve společnosti Unilever v Česku a v Nizozemí. Do O2 nastoupil v roce 2007 na pozici finančního ředitele pro B2B a postupně se propracoval až na pozici Chief Controllera.
Jen 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR. Lhůta pro transpozici směrnice do legislativy končí v říjnu, a platnost povinností se tak dá předpokládat do konce roku 2025. Určující bude novela Zákona o kybernetické bezpečnosti, předložený vládě Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost. Přes polovinu respondentů (52 %) uvedla, že největší výzvy spatřuje v nedostatečných personálních kapacitách a ve výši nákladů spojených s implementací NIS2. Přes čtvrtinu dotazovaných nemá o NIS2 dostatečné povědomí, i když se jich má týkat. „Podle našich odhadů se jedná o více než tisíc firem, jež se na regulaci nepřipravují,“ upozornil Jan Pich, Cyber Security Manager ve společnosti EY Česká republika. „Polovina z respondentů s nedostatečným povědomím zastává vrcholné řídicí pozice nebo jsou členy představenstva. Podle NIS2 ale právě vedení nese přímou odpovědnost za její zavedení.“ Společnosti, které jsou již regulovány jinými normami kyberbezpečnosti, přistupují k NIS2 systematicky a pragmaticky. Nově regulované společnosti očekávají navýšení nákladů na kyberbezpečnost až o 40 %, již regulované počítají s navýšením nákladů o 15 %. Tyto společnosti do své počítačové bezpečnosti v minulosti již významněji investovaly.
Advokátní kancelář Rowan Legal posiluje své daňové poradenství. Z KPMG na pozici vedoucího daňového týmu nastupuje od března 2024 zkušený daňový odborník Luděk Vacík. Na starosti bude mít vedení daňového týmu, jeho další rozšiřování a pokračování v integraci daňových služeb do produktů advokátní kanceláře. Ing. Luděk Vacík patří k významným tuzemským daňovým a účetním odborníkům. Má přes 25 let zkušeností, které získal v rámci působení v největších mezinárodních poradenských společnostech. Zaměřuje se na strukturování tuzemských a přeshraničních investic, fúze a akvizice, daňové prověrky (due diligence), mezinárodní zdanění a poradenství v oblasti daně z příjmů právnických osob. Má i dlouholeté zkušenosti z jednání s finanční správou a soudy při sporech a soudních daňových řízeních, přípravou a revizí kalkulací daně z příjmů právnických osob, účetním poradenstvím včetně výpočtů odložených daní, vývojem a implementací daňově správných a efektivních řešení a strategií odrážejících potřeby a činnost klientů.
Čtyři z deseti tuzemských zaměstnanců už teď využívají v práci umělou inteligenci (AI). Dvanáct procent z nich s ní pracuje v rámci firemního přístupu k novému fenoménu na trhu práce, další čtvrtina spíš z vlastní iniciativy. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala agentura Talk Online Panel. „Vypadá to, že AI je pro Čechy každodenní realita. Dalších skoro třináct procent dotázaných uvedlo, že využívání umělé inteligence jejich firma plánuje v brzké době zavést,“ říká František Boudný, ředitel personální agentury. Jen necelým čtyřem procentům zaměstnanců firma spolupráci se strojem zakázala. Nějakou znalost práce s AI potvrdilo pětačtyřicet procent respondentů, dalších jednadvacet procent se chystá něco naučit. U nejmladší cílové skupiny 18–24 let je tato znalost téměř šedesátiprocentní.
Již počtrnácté proběhlo hodnocení nejúspěšnějších fondů českého investičního trhu – Swiss Life Select Investice roku 2023. Na základě ukazatelů výkonnosti a rizik se na prvním místě v kategorii akciové fondy umístil J&T Opportunity, mezi smíšenými fondy získal první místo Amundi CR Balancovaný, za nejlepší progresivní dluhopisový fond byl vyhodnocen Conseq korporátních dluhopisů a v kategorii Konzervativní fondy zvítězil Conseq Invest Konzervativní. Letos byla soutěž rozšířena o kategorii Trend – technologický fond, kde získal ocenění Fidelity Funds – Global Technology. Výsledky ocenění Swiss Life Select Investice roku 2023 byly vyhlášeny na slavnostním večeru, který se uskutečnil 20. února 2024 v pražském Mánesu.
Společnost Epson Europe jmenovala Borise Maneva ředitelem pro udržitelnost. Jeho jmenování přichází v době, kdy se společnost snaží urychlit plnění svého programu udržitelnosti a dekarbonizace, jehož cílem je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a nulového využívání podzemních zdrojů v souladu se střednědobou strategií, environmentální vizí a závazky společnosti. Boris Manev nastoupil do společnosti Epson v roce 2011 jako specialista na životní prostředí a v roce 2018 byl jmenován vedoucím pro udržitelnost a vládní záležitosti společnosti Epson EMEAR. Před nástupem do společnosti Epson pracoval s norskou ekologickou nevládní organizací propagující udržitelné technologie v EU.
Od 1. června 2024 převezme roli generální ředitelky a členky představenstva T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom Melinda Szabó. K oběma týmům se připojí ze své současné pozice Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a nahradí tak generálního ředitele Vladana Pekoviće. V nové roli se zaměří na další rozvoj investic, digitalizaci, spokojenost zákazníků a udržitelný rozvoj. Melinda Szabó má v telekomuničním průmyslu více než 25leté zkušenosti. Významnou část své profesionální kariéry strávila ve společnosti Magyar Telekom, několik let ve Vodafonu a dalších společnostech. V současné době zastává pozici Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a je přímo podřízena Dominique Leroy, člence představenstva Deutsche Telekom za segment Evropy.
Alexandre Menu byl jmenován generálním ředitelem společnosti Netatmo. V této klíčové pozici nově dohlíží na veškeré operace, řídí strategii a realizuje iniciativy zaměřené na růst a inovace. Jako generální ředitel Alexandre Menu úzce spolupracuje s řídícími týmy na vývoji a realizaci strategických plánů s cílem posílení pozice společnosti na globálním trhu. Svojí pozicí přímo odpovídá Frédéricu Xerrimu, řediteli pro Evropu skupiny Legrand. Alexandre Menu dříve zastával funkci viceprezidenta pro energetickou účinnost v Legrand a má 16 let zkušeností z mezinárodních dceřiných společností skupiny v Egyptě, Číně, jihovýchodní Asii a Francii. Svou profesní kariéru započal rozvojem podnikání firmy na kabelové žlaby Cablofil ve Španělsku a Portugalsku, než byla společnost v roce 2005 převzata skupinou Legrand. Menu tuto pozici přebírá po Philippu Citroënovi, který byl nově jmenován ředitelem strategických partnerství skupiny Legrand pro Evropu.
Společnost NAY, maloobchodní prodejce elektroniky na Slovensku a vlastník řetězce Electro World v České republice, oznamuje personální změny na klíčových pozicích. S platností ke konci roku 2023 ukončil své jedenáctileté působení na pozici CEO Martin Ohradzanský a od ledna byl do čela společnosti jmenován Roman Kocourek, který má za sebou 15 let působení ve skupině NAY. Kocourek zastával roli finančního ředitele v obou klíčových divizích skupiny (NAY i Electro World). V průběhu akvizice Electro Worldu zastupoval mateřskou společnost NAY a od roku 2014 je jednatelem společnosti Electro World. Souběžně s tímto krokem byl jmenován novým obchodním ředitelem skupiny NAY Michal Navrátil. Ten má za sebou dvacetiletou kariéru v Electro Worldu, posledních pět let vykonával funkci obchodního ředitele. Od roku 2019 je i jednatelem Electro Worldu.
Lenka Helena Koenigsmark se od prosince 2023 stala novou nezávislou členkou dozorčí rady předního poskytovatele firemních digital office řešení Y Soft Corporation. Zkušená lektorka a marketingová manažerka s více než dvaceti letou korporátní praxí vstupuje na dosud neprozkoumanou půdu ICT oblasti s novými neotřelými nápady a energií. Mimo marketing a PR se Lenka dlouhodobě věnuje oblastem jako je Diverzita a inkluze a také CSR. Lenka se výrazně angažuje ve veřejně prospěšných projektech a pomoci menšinám či znevýhodněným lidem. Lenka posledních deset let pracovala jako marketingová ředitelka společnosti Mattel pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. V rámci své pozice vedla mezinárodní týmy specialistů na poli marketingu, PR a ESG. Přechodně vedla i lokální pobočku i v oblasti obchodu. Dříve Lenka působila i ve společnostech Lego a KPMG.
Zkušená advokátka Lucie Smrkovská rozšířila tým Rowan Legal specializující se na poskytování služeb v oblasti nemovitostního práva. Mgr. Lucie Smrkovská je přední tuzemskou odbornicí na problematiku nemovitostí. Dlouhodobě se specializuje na poradenství týkající se všech aspektů nájemního práva včetně nájemních smluv, nájmu staveb na klíč či právního poradenství v rámci správy obchodních nemovitostí. Zkušenosti má rovněž s problematikou nabývání a prodeje komerčních nemovitostí, fúzí a akvizic, developerských smluv a smluv o dílo. Během své kariéry se podílela na významných nemovitostních transakcích, a to zejména pro zahraniční, anglicky hovořící, investory. Lucie Smrkovská do advokátní kanceláře Rowan Legal přišla po dvanáctiletém působení v přední mezinárodní kanceláři, kde působila jako vedoucí oddělení pro nájemní smlouvy. Pravidelně získává ocenění v oblasti nemovitostí v rámci mezinárodních žebříčků Chambers a Legal 500, v roce 2023 byla rovněž zařazena do prestižního žebříčku Top 100 žen v právním byznysu v České republice.
„Prosincový pokles 7,2 %, z aktuálních statistik zahraničního obchodu, potvrzuje negativní trend českého exportu, jehož jsme svědkem v roce 2023, kdy během tří posledních kvartálů poklesl český export o téměř 2,5 %. Jen díky výborným výsledkům prvního kvartálu loňského roku může český export vykázat slabý meziroční růst o 0,6 %. Mírně pozitivní zprávou z hlediska diverzifikace je, že růst se spíše odehrával v zemích mimo naše hlavní trhy tvořících 80 % exportu. Příkladem je Ukrajina, Turecko nebo Mexiko. Z hlediska průmyslových oborů vykázaly solidní meziroční růst exportu sektory motorových vozidel, ostatních dopravních prostředků a potravin, ovšem nedokázaly čísla přetavit ve vyšší celkový růst,“ uvedl Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade. „Pozitivní zprávou by mohla být data meziročního porovnání hodnoty nových zahraničních zakázek ve vybraných sektorech, která v listopadu a prosinci vzrostla o 0,8 %, respektive 1,5 %. Příležitostí pro exportéry k posílení vývozu může být jejich účast na Meeting Pointu CzechTrade, který letos proběhne 27.–28. února v O2 universum Praha. Konzultace českým firmám nabídne 56 zástupců zahraničních kanceláří CzechTrade. Ti exportérům poskytnou zpětnou vazbu, zda produkt nebo služba může na trhu reálně uspět, a navrhnou individuální řešení vstupu na trh, což jsou unikátní informace, které lze z konzultací získat.“
Novým CEO společnosti Netgear se stal Charlese (CJ) Probera, který ve funkci nahradil spoluzakladatele firmy a dlouholetého generálního ředitele a předsedu představenstva Patricka Lo. Patrick C. S. Lo zůstává součástí Netgearu: bude strategickým poradcem nového CEO až do července 2024, aby mu pomohl s plynulým převzetím vedení firmy. Charles Prober byl současně jmenován členem představenstva společnosti. CJ Prober podle Netgearu představuje lídra nové generace s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti spotřební elektroniky, softwaru, spotřebitelských a firemních sítí. Ve svých předchozích funkcích se zaměřoval na řízení růstu, transformaci a inovace, má desítky let zkušeností s budováním špičkových spotřebitelských zážitků pro zařízení a digitální platformy. Před nástupem do Netgearu působil mj. jako prezident společnosti Life360, generální ředitel společnosti Tile, provozní ředitel společnosti GoPro a viceprezident pro digitální publikování ve společnosti Electronic Arts (EA). Jako konzultant ve společnosti McKinsey & Company pomáhal řídit některé z předních světových technologických B2B společností.
Prezidentkou společnosti TD Synnex pro Evropu se od dubna stane Miriam Murphy. Ta převezme zodpovědnost za vedení sedmi tisíc evropských zaměstnanců a řízení obchodní strategie TD Synnex v Evropě. Ve své nové roli bude přímo reportovat dosavadnímu evropskému prezidentovi TD Synnex Patricku Zammitovi, který postoupil do pozice globálního COO TD Synnex. Miriam Murphy povede i Evropskou výkonnou radu, složenou z lídrů jednotlivých geografických oblastí a manažerů strategických obchodních jednotek v Evropě. Miriam se do TD Synnex vrací po dvouletém působení ve funkci výkonné ředitelky pro Evropu u NTT Ltd. Podstatnou část své kariéry přitom spojila právě s TD Synnex (respektive jejími předchůdci v Evropě – společnostmi Avnet a Tech Data). Působila i jako senior vice prezidentka evropské divize Advanced and Specialized Solutions, nebo lídr pro region Northern Europe.
Podle analýzy ComSource je u ransomware útoků průměrné požadované výkupné 250 tisíc dolarů, šest milionů korun. Kyberzločinci zpravidla žádají o 10 % z obratu – částku zjistí z dostupných výročních zpráv. Když se napadená firma rozhodne útočníkům zaplatit, nastává problém s účetnictvím a daněmi. Na rozdíl od výdajů na prevenci nebo zajištění obnovy dat a chodu se nejedná o daňově uznatelný náklad. Platí, že mezi výdaji a očekávanými příjmy musí existovat vazba a musí jít o přiměřený výdaj. Jinak by to mohlo to vést k uzavírání fiktivních závazků a k podvodům. „Podle Generálního finančního ředitelství se v případě platby výkupného o přímý vztah mezi příjmy a výdaji nejedná, protože podvodný subjekt jedná nezákonně a zaplacení výkupného je následkem protiprávního jednání. Navíc je problematické prokazovat, že k něčemu došlo, kam a komu platíme. Nelze prokázat, že bez platby výkupného nebude podnikatelská činnost pokračovat, a že jsme výkupné nezaplatili kámošům. Kybernetické útoky tak mají přímý dopad i do účetnictví a platby daní,“ říká Miroslava Tomášková, daňová poradkyně a jednatelka účetní a daňové společnosti Kodap City. Naopak náklady na předcházení takovým situacím či náklady na obnovu a nápravu stavu po útoku, provedené specializovanou firmou či správcem systému, daňově uznatelné jsou. „Do preventivních opatření se tak vyplatí investovat,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kyberbezpečnost a spolumajitel ComSource.
Od února 2024 dochází v představenstvu Generali České pojišťovny k následujícím personálním změnám, které se váží pro oblast řízení jak v Česku, tak na Slovensku. Lenka Kejíková se stává novou členkou představenstva Generali České pojišťovny, a to v roli pojistně-technické ředitelky pro oblast životního pojištění. Zároveň bude dočasně řídit Generali penzijní společnost, ze které přichází. Na pozici střídá Andreu Leskovskou, která se přesouvá do Generali CEE Holdingu B. V., kde bude zastávat funkci Chief Insurance Officer for Life and Health Business. David Vosika, člen představenstva a dosavadní pojistně-technický ředitel pro životní pojištění má nově ve své gesci oblast neživotního pojištění. Ta svým objemem předepsaného pojistného představuje největší portfolio na domácím trhu a pro Generali Českou pojišťovnu má strategický význam.
Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Ve své funkci ve společnosti Motorola bude Daniela Idi hrát klíčovou roli při zlepšování strategické obchodní cesty společnosti, poskytování hodnoty značky pro její zákazníky a partnery a rozvíjení obchodních ambicí společnosti Motorola. Společnost Motorola potvrzuje svou růstovou cestu v regionu EMEA, kde očekává růst v rámci ukončení obchodního roku 2024 a s výhledem na rok 2025 chce upevnit svoji pozici na trhu na všech trzích.
Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, posiluje svůj manažerský tým. Nově jej doplní Marc Waxman, jenž se chopí role viceprezidenta pro růst poptávky. Zúročí tak své dlouholeté zkušenosti v segmentech B2B a B2C, povede týmy placeného a organického marketingu. V Pipedrive bude zodpovědný za vývoj a realizaci prorůstových strategií, které přinesou vyšší počet registrací, návratnost marketingových investic a zvýšení jejich konverze v nové zákazníky.
Česká strojírenská společnost PBS Group obsadila dvě významné vedoucí pozice ve výrobě své dceřiné společnosti PBS Velká Bíteš. Na pozici ředitele Divize přesného lití zde nastoupil Karel Dobrovolný. Výrobním ředitelem Divize letecké techniky se stal Oldřich Kučera. Společnost tak úspěšné obsazuje dvě klíčové pozice v souladu s naplňováním jejího letošního závazku znásobit produkci a posílit pozici na trhu, zejména v segmentu leteckých pohonných jednotek. Karel Dobrovolný (na obrázku vlevo) přichází na pozici ředitele Divize přesného lití PBS Velká Bíteš ze společnosti Brembo Czech – brzdové systémy, kde působil jako technologický manažer. Oldřich Kučera (vpravo) nastupuje po téměř dvacetileté zkušenosti z vedoucích pozic, které zastával v provozu společnosti Cooper-Standard Automotive Česká republika.
Společnost Geetoo Technology oznamuje změny v nejvyšším vedení. Managing Directorem se od 1. ledna 2024 stává Michal Hampl, jeden ze spoluzakladatelů firmy, který v posledních letech řídil zejména mezinárodní IT projekty. Zájem o služby poskytované Geetoo se v posledních letech značně rozšířil. V roce 2020 nad ní vznikla akciová společnost Geetoo Holding a společnost se v roce 2023 přejmenovala na Geetoo Technology, aby lépe vymezila svou činnost. Do Geetoo Holding nedávno přešel druhý spoluzakladatel a dlouholetý Co-CEO firmy Vladimír Kvaš. Na pozici v čele Geetoo Technology se nyní přesouvá Michal Hampl.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.