Představenstvo Twitteru oznámilo, že s Muskem dospělo k dohodě na prodeji všech akcií firmy po 54,2 dolaru za kus. Celkem by tak měl americký podnikatel zaplatit asi 44 miliard dolarů (v přepočtu přibližně bilion českých korun). Transakci ještě musí schválit akcionáři a regulační úřady v USA a její dokončení se očekává do konce letošního roku. „Doufám, že i moji největší kritici na Twitteru zůstanou, protože to je podstatou svobody slova,“ napsal Musk na svůj twitterový účet s více než 83 miliony sledujícími jen několik hodin před tím, než byla transakce oficiálně oznámena. Více na Lupa.cz.
Za první čtvrtletí tohoto roku ušetřilo 446 tisíc lidí, kteří v tomto období využili síť kontaktních míst veřejné správy Czech POINT, přes 97 let svého času. Nejvíce díky možnosti vyřízení konverze dokumentů z listinné do elektronické podoby a naopak (44 % celkového uspořeného času) následované řešením výpisu z rejstříku trestů (36% podíl). Za 15 let, po které Czech POINT funguje, systém ušetřil ekvivalent 5250 let času občanů. Vyplývá to z Czech POINT Indexu společnosti NEWPS, která systém Czech POINT provozuje. Dlouhodobě nejvíce času občané šetří díky službě získání výpisu z rejstříku trestů. V posledních letech se ale z pohledu časové úspory dostala do popředí i konverze dokumentů.
Až do 28. dubna může kdokoli on-line hlasovat o „vítězi“ populární ankety Absurdita roku, která je každoročně vyhlašována v rámci podnikatelských soutěží Firma roku a Živnostník roku. Podívejte se na letošní nominace! Odborným garantem je Hospodářská komora ČR. Ze strany státu často slyšíme, co se všechno dělá pro zlepšení podmínek pro podnikání, ale někdy to vypadá spíše opačně. Zákonů a nařízení, které podnikatelům a živnostníkům házejí klacky pod nohy, je stále dost a dost. Daňový systém, stavební zákon, ale i řada konkrétních paragrafů v zákonech, u kterých úřední šiml zase jednou zařehtal. A proto je tu anketa Absurdita roku a její letošní nominace. Hlasujte do 28. dubna na www.firmaroku.cz/absurdita-roku. Výsledky budou vyhlášeny 3. května na pražském Náměstí Republiky.
Podle průzkumu pracovního webu Profesia.cz v současnosti více než 60 % českých podniků čelí nedostatku zaměstnanců, především těch s technickým zaměřením. Chybějí jak vysokoškolsky vzdělaní IT odborníci, stavaři a strojaři, tak kvalifikovaní zástupci specializovaných profesí jako svářeči, mechanici, obráběči kovů, nebo montéři. Výrazný nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací je problémem nejen v ČR, ale ve většině evropských zemí. Hledání zaměstnanců s potřebnými znalostmi je podle Profesia.cz nejtěžší za posledních 15 let.
Mastercard uzavřel partnerství s kryptoměnovou společností Nexo a spolu s platformou DiPocket uvádí na trh první krypto platební kartu v Evropě. Držitelům umožní každodenní placení, aniž by museli prodávat svá digitální aktiva. Kreditní karta je krytá kryptoměnami a její majitelé díky ní získají likviditu, kterou mohou využít k nákupům u více než 92 milionů obchodníků po celém světě: všude tam, kde přijímají karty Mastercard.
Generace Z, i přesto, že vyrostla s chytrými telefony a internetem, je velmi citlivá na sociální a ekonomická témata. Jsou tahounem ekologické dopravy i nákupů a služeb, které jsou přívětivější z hlediska ekologie. Tento pro ně charakteristický green přístup a sociální rozměr praktikují při nákupech a výběru značek pro vlastní spotřebu, i při výběru zaměstnavatele. „Generace Z dává přednost společensky odpovědným firmám. Lidé narození v tomto období jsou citliví na společenská a ekologická témata. Dle dostupných dat jsou pro ně lákavější firmy a značky, které se aktivně zasazují za řešení sociálních problémů a za udržitelné produkty jsou ochotni zaplatit více,“ říká Karel Kotoun z Accenture ČR. Charakteristické pro Generaci Z je: využívání zelených sdílených aut, preference lokálních značek a výběr zaměstnání podle zeleného a sociálního klíče.
Interaktivní dashboard, celkem 80 security profesionálů, war room na řešení kyberútoků, provoz 24/7/365. Společnost T-Mobile otevírá v Praze na Roztylech své nové Security Operations Centre (SOC), které pod jednu střechu sdružuje komplexní služby v oblasti kybernetické bezpečnosti. Nové centrum dále rozvíjí rostoucí divizi T-Business, která se zaměřuje na pokročilé služby pro firemní zákazníky a státní instituce a jejíž příjmy tvoří již 42 % z celkových tržeb společnosti T Mobile.
Na pozici komerčního ředitele LINET Group, světové trojky ve výrobě lůžek pro zdravotnictví a sociální oblast, nastoupil Jan Beran (na obrázku vlevo). Roli finančního ředitele české firmy LINET spol. s r.o. od dubna obsadil Milan Švec. Oba mají zkušenosti z mezinárodních společností a působení na nadnárodním trhu. Jan Beran přebírá globální vedení prodeje. Jeho cílem je rozvoj prodejní organizace s využitím stávající prodejní a marketingové strategie, aby tím zajistil růst prodejů ve všech geografických oblastech skupiny. Hlavními úkoly nového finančního ředitele Milana Švece bude poskytovat strategické a finanční řízení, zdokonalovat interní postupy a kontroly, optimalizovat financování běžících i plánovaných projektů a podporovat skupinu lokálně i celosvětově v dalším rozvoji.
Konzultační skupina Mind2FLO zformovala během osmi týdnů od svého vzniku manažerskou strukturu. Kromě tradičních týmů v ní figuruje i mezioborový tým pro obchod a konzultační byznys a nově založené business experience studio. Do vedení skupiny se Mind2FLO podařilo obsadit 12 expertních manažerů. Rychlý nábor byl klíčový i vzhledem k plánovanému růstu skupiny a zahraniční expanzi. Skupina Mind2FLO pod vedením Jana Galgonka využívá od března prostory na pražské Bořislavce, kde se v prvním kroku propojila mediální a technologická divize. Na obrázku posily týmu Lenka Auerová a Mirka Lukáčová.
Společnost Acronis představila výsledky svého každoročního průzkumu Cyber Protection Week. Přiblížíme telegraficky zásadní závěry průzkumu. 56 % běžných uživatelů ztratilo v roce 2021 nenávratně svá data, z toho 30 % jednou, 21 % více než jednou až 5× a 5 % více než 5×. Jen 44 % nepřišlo o svá data. Již 39 % uživatelů muselo někdy obnovovat svá data, 33 % vícekrát a jen 28 % nemuselo obnovovat vůbec. Obnovou dat strávilo 6 % uživatelů více než den, 15 % méně než den, 46 % pod půl dne a 33 % ani ne hodinu. Je desetina uživatelů zálohuje počítače či mobilní zařízení každý den, 37 % pravidelně a 43 % nepravidelně či vůbec. 54 % uživatelů zálohuje do cloudu. Úměrně s tím se snížilo využívání lokálních úložišť (na 33 %) a nejdoporučovanější hybridní zálohování provádí 12 % uživatelů. Uživatelé se nejvíce obávají krádeží dat kreditních karet, identity a hesel (65 %), malwarových útoků (59 %), phishingu (49 %) a ransomwaru (42 %). Nemají ale příliš představ o hrozbách cryptojackingu (26 %), DDoS rizicích (20 %) a útocích na domácí a IoT zařízení (19 %).
Společnost Gi Group oznámila založení holdingu Gi Group. S okamžitou platností nová firemní značka a obchodní struktura Gi Group Holding dále sjednocuje strategický přístup a dopad řešení, která poskytuje kompletní soubor personálních a náborových služeb. Skupina s hlavním sídlem v Miláně a s více než 6000 zaměstnanci působí ve 30 zemích světa. Holdingová obchodní struktura poskytuje dohromady služby více než 20 000 společnostem, a to napříč všemi svými klíčovými společnostmi.
Skupina ČSOB vytváří síť specializovaných poboček pro firemní klientelu s komplexní nabídkou servisních a obchodních služeb. Od dubna je k dispozici 88 poboček pro firemní bankovnictví včetně více než 50 nových provozních míst. Vedle toho bude pro klienty firemního bankovnictví fungovat dalších 97 míst, která budou poskytovat základní servis v podobě služeb spojených s fyzickými osobami, např. vyzvednutí platební karty nebo sjednání ČSOB identity. Celkem se budou firmám a podnikatelům věnovat bankéři na 185 pobočkách. Hotovostní obsluhu budou i nadále poskytovat pobočky ČSOB s pokladnami stejně, jako tomu bylo doposud.
Společnost Prochazka & Partners, která se zabývá poradenstvím pro nájemce v oblasti komerčních realit, hlásí povýšení Jana Jetmara (29) na pozici Senior Associate. Jetmar v Prochazka & Partners působí od března 2018 a věnuje se poradenským službám v oblasti kanceláří pro korporátní klientelu. Za tu dobu uzavřel více než 40 transakcí převyšujících 55 tisíc m2 kancelářských ploch. Své pracovní zkušenosti Jan Jetmar načerpal také ve společnosti Deloitte, kde se bezmála dva roky věnoval finančnímu auditu. Během svého působení v Deloitte byl zodpovědný za audity mnoha renomovaných nadnárodních společností – od výrobních podniků až po finanční instituce, díky čemuž získal dostatečný přehled o potřebách korporátní klientely.
Společnost Allegro, nákupní platforma v Polsku a jeden z deseti největších internetových obchodů na světě, dokončila převzetí společností MALL Group a WE|DO. Spojení toho nejlepšího ze všech firem podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč zeměmi. Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi.
Novým předsedou představenstva společnosti Škoda Auto a.s. bude od 1. července 2022 Klaus Zellmer, který v současnosti jako člen představenstva značky Volkswagen odpovídá za oblast prodeje, marketingu a after sales. Dosavadní předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer převezme k 1. červenci 2022 funkci předsedy představenstva značky Volkswagen, zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu objemových značek.
Česká firma Smart Management Advisory představuje nový software MySmartPlace, který komplexně zastřešuje veškeré firemní back office aktivity. Aplikace pokrývá zaměstnaneckou a účetnickou agendu, evidenci majetku a například i systém zadávání úkolů. Právě tyto oblasti patří dlouhodobě mezi největší slabiny malých a středních českých podniků. Ekosystém celého produktu je navíc modulární. To znamená, že lze digitalizovat jen dílčí část společnosti a přizpůsobit ji dle charakteru podnikání. Jedná se o důležitý nástroj k digitální transformaci malých a středně velkých českých firem. Jejich úroveň digitalizace totiž zaostává oproti EU o 20 %.
SSI Group zaměstnává více než 3000 lidí a její portfolio tvoří několik stovek objektů po celé České a Slovenské republice. S růstem společnosti přichází k dílčím změnám ve struktuře a povýšení dlouholetých členů managementu. Radek Škrabal, dosavadní provozní ředitel, nahrazuje na pozici výkonného ředitele Václava Elmana, který tuto pozici zastával od roku 2017. Změny se udály také v rámci obchodního oddělení, kde Tomáš Nedvídek nahradil Ondřeje Marečka na pozici obchodního ředitele. Ondřej Mareček bude nově odpovědný za obchodní rozvoj skupiny společností SSI Group z pozice International Business Director. Tomáš Nedvídek do společnosti nastoupil v roce 2010 jako pracovník ostrahy v obchodním centru. Postupně se vypracoval až na pozici area manažera, ze které v roce 2019 přestoupil do obchodního oddělení na pozici obchodního manažera. Ondřej Mareček pak nastoupil do společnosti SSI Group v roce 2009 jako area manažer, následoval post obchodního manažera a poté obchodního ředitele.
Na pozici Chief Technology Officer Skupiny Srovnejto přichází Stanislav Filipčík. Na starosti má implementaci IT systémů, správné testování z pohledu kvality i provoz všech technologických suplementů značek, které pod Skupinu Srovnejto spadají. Filipčík se rovněž stává také členem představenstva společnosti. Do Skupiny Srovnejto přichází ze Zonky, kde pro skupinu PPF postavil peer-to-peer investiční platformu. Před Zonky působil v několika startupech na pozicích projektového manažera, například i v Creative Dock. Vystudoval Fakultu informatiky na Masarykově Univerzitě v Brně.
Společnost Axis Communications jmenovala na pozici Inside Sales Account Manager CZ/SK/HU Attilu Gergelyho. Bude zodpovědný za komunikaci produktů i řešení Axis a jejich prodej partnerům v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Attila Gergely přichází do Axis Communications ze společnosti Spelex Bratislava, kde působil jako exekutivní manažer a ředitel. Attila má zkušenosti s telekomunikační technikou, uváděním nových produktů, marketingem, distribucí a obchodem v evropských i asijských zemích. Zná místní právní předpisy i legislativu. Hovoří slovensky, česky, anglicky i maďarsky.
Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost (NÚKIB) varuje před softwarem a IT službami z Ruska. Firmy i instituce se podle něj vystavují riziku odpojení od nejnovějších aktualizací a podpory, což povede k vyšší zranitelnosti. Podle experta na kyberbezpečnost ze společnosti XEVOS Adama Koudely hrozí také riziko kyberútoků paradoxně vedených přes antivirové programy. Varování se pak podle něj týká především ruského antiviru Kaspersky. Ten v České republice používá třeba VZP, Ministerstvo průmyslu a obchodu či IKEM, ale také tisíce Čechů a soukromých firem. Společnost je dlouhodobě podezřívaná z kyberšpionáže: „Řeč je zejména o softwaru, hlavně o antiviru od ruské společnosti Kasperky, který používají české úřady, nemocnice a firmy, i přes to, že byli před možnými riziky varováni. Volbu obhajovali nejnižší cenovou nabídkou, což byla zjevná strategie společnosti Kaspersky pro státní správu v posledních letech.“
Zájem uprchlíků o kvalifikovanou práci roste a zaměstnavatelé jsou vůči nim otevření. Zároveň české firmy přebírají od svých sesterských společností z Ukrajiny část práce i týmů. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českým centry podnikových, IT a zákaznických služeb zrealizovala asociace ABSL. Ukrajina platí za oblíbenou lokalitu pro provoz center podnikových služeb. Obor zde zaměstnává přes 200 tisíc pracovníků, silné jsou oblasti IT, výzkumu a vývoje. Kvůli válce přesouvá rostoucí počet center nemalé objemy práce i část svých týmů do ČR i dalších zemí. „Na 36 % českých center podnikových služeb má sesterské firmy i v zóně konfliktu. Právě ty nyní přebírají z ukrajinských center část práce, 16 % dokonce i část týmů,“ říká Jonathan Appleton, ředitel oborové asociace ABSL. Dle průzkumu 24 % center registruje zvýšený počet uchazečů z řad Ukrajinců. Ti již nyní v českých službách představují 5 % z celkového počtu 145 tisíc zaměstnanců a pracují ve většině z 350 firem působících na českém trhu.
Martin Silvička se stal generálním ředitelem společnosti Ness Czech, českého integrátora informačních technologií a součástí globální skupiny Ness Digital Engineering. V Ness Czech Martin Silvička působí od roku 2005, na nově vytvořenou pozici nastoupil v rámci organizačních změn, které mají za cíl podpořit rozvoj obchodních aktivit. Před nástupem na post generálního ředitele zastával pozici Vice Presidenta pro CEE region a ředitele sektoru pro státní správu a telekomunikace. Kromě zřízení pozice generálního ředitele Ness Czech zjednodušil i organizační strukturu na úrovni managementu a zrušil rozdělení na samostatné divize s cílem usnadnit komunikaci a zefektivnit spolupráci mezi odděleními obchodu a realizace.
Hackerská skupina Lapsus$ napadla významného poskytovatele ověřovacích služeb a správce identit, společnost Okta. Vzhledem k tomu, že služby této organizace využívají tisíce společností, mohl by mít útok lavinový efekt a katastrofální následky. Připojujeme komentář kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies: „Lapsus$ je jihoamerická hackerská skupina, která má na svědomí řadu velmi závažných kyberútoků na významné cíle. Kybergang Lapsus$ je známý vydíráním a vyhrožováním, že zveřejnění citlivé informace, pokud oběti nesplní stanovené požadavky. Skupina se chlubila napadením společností Nvidia, Samsung, Ubisoft a dalších. Jak se jí podařilo do těchto společností proniknout, nebylo nikdy zcela jasné. Služby Okta používají k zabezpečení a správě svých identit tisíce společností. Pokud se kyberzločincům podařilo získat soukromé klíče, mohou mít přístup k podnikovým sítím a aplikacím. Hack společnosti Okta by tak mohl mít katastrofální následky. Pokud jste zákazníky společnosti Okta, měli byste být mimořádně obezřetní a dodržovat doporučené bezpečnostní postupy,“ říká Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Před 15 lety vstoupil český stát do digitální éry. Na Úřadu městské části Praha 13 byl 28. 3. 2007 spuštěn první Czech POINT. Pilotní projekt, který umožňoval pouze výpis z katastru, živnostenského a obchodního rejstříku, se během krátké doby rozrostl do celé republiky a v nyní má přes 7300 poboček na obecních úřadech, poštách, u notářů, v kancelářích Hospodářské komory i na 68 zastupitelských úřadech v zahraničí. Každoročně si přes tento systém občané pořídí přes dva miliony výpisů. Stávající služby Czech POINTu by do budoucna mohlo doplnit obecné podání jakýchkoliv dokumentů k libovolnému úřadu nebo petiční agenda a řešení podpisových archů pro prezidentské kandidáty.
Společnost DZ Dražice, český výrobce ohřívačů vody a výhradní dovozce tepelných čerpadel NIBE, otevírá novou divizi se zaměřením na fotovoltaická řešení. Jejím vedoucím a zároveň manažerem pro obchodní rozvoj se stal Luboš Vrbata (na obrázku vlevo), který disponuje bohatými zkušenostmi z vyšších manažerských postů v energetické společnosti E.ON Energie. Důkazem know-how a expertizy DZ Dražice v oboru je jmenování Radka Červína, vedoucího prodeje NIBE pro Česko a Slovensko, předsedou oborové organizace Asociace pro využití tepelných čerpadel – člena Evropské asociace tepelných čerpadel.
Československá obchodní banka bude mít od 5. května 2022 nového generálního ředitele a člena výkonného výboru KBC Group, stane se jím Aleš Blažek. Dosavadní generální ředitel, John Hollows, odchází po 26 letech u KBC Group do důchodu.
Aleš Blažek přechází na místo generálního ředitele ČSOB z pozice generálního ředitele KCB Bank Ireland, kde působil od roku 2021.
Společnost Omron oznámila, že Fernando Colás, který ve společnosti působí více než 37 let, byl jmenován generálním ředitelem divize Industrial Automation Business (IAB) v regionu EMEA. Colás se ke společnosti Omron připojil v roce 1985, kdy pracoval v oddělení prodeje a marketingu. Od roku 2015 Colás jako generální marketingový ředitel pro region EMEA vedl produktový a průmyslový marketing a technickou podporu a dohlížel na integrace po fúzi.
Dnešní noviny Die Welt přinášejí zprávy o zachování provozu německých jaderných elektráren. Odborník na energetiku Felix Müsgens nevylučuje, že Německo z plynu krátkodobě přesedlá na uhlí nebo jadernou energii. Pokud by ale vláda rozhodla o dalším provozu, byl by to podle něj odvážný čin. Na jiném místě o prodloužení provozu tří jaderných elektráren v Německu uvažují politici. Podle koncernu Eon to ale není na pořadu dne. Vláda rozhodla, že se k jaderné energii vrátit nechce, a tím je dle generálního manažera Eonu Leonharda Birnbauma věc vyřešena. A do třetice: ekologické organizace a občanské iniciativy v Německu se ohradily vůči možnému prodloužení provozu jaderných elektráren. Reagovaly na výroky ministra hospodářství Severního Porýní-Vestfálska Andrease Pinkwarta z FDP. Využívání jaderné energie podle nich není ekologické, je drahé, a je spojeno s velkými riziky.
Rozmach digitalizace a zavádění moderních technologií způsobil v organizacích obří nárůst objemů dat. Aby firmy dokázaly využít jejich hodnotu, musí je umět číst a analyzovat. Většině firem však chybí lidé, kteří by tyto dovednosti měli. Fakt, že datová analytika zažívá svůj boom, dokládá i skutečnost, že se aktuálně jedná o nejrychleji rostoucí oblast podnikových služeb, dokonce rychlejší než dosud dominující služby vývoje či podpory IT. Dle průzkumu asociace ABSL proto potřebuje 74 % center podnikových služeb v České republice nabírat experty na pozice datových analytiků.
Společnost Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb a investičního managementu v sektoru komerčních nemovitostí, povýšila Kevina Turpina na regionálního ředitele pro kapitálové trhy ve střední a východní Evropě. Kevin Turpin dosud zastával pozici regionálního ředitele pro výzkum v tomto regionu. Nyní přináší odborné znalosti z oblasti kapitálových trhů, které získal během své 17leté praxe. Ve své funkci se zaměří na rozvoj linie služeb společnosti Colliers v oblasti kapitálových trhů ve střední a východní Evropě.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.