Společnost Bonami rozšířila management. Do role finanční ředitelky nastupuje Andrea Mojžišová a na pozici obchodního ředitele Martin Ostradecký. Nástup obou přichází s rozšířením portfolia služeb Bonami a důrazem na firemní spolupráci. Andrea Mojžišová má zkušenosti na finančních pozicích ve společnostech jako Ernst&Young či Komerční banka, věnuje se mentoringu juniorních finančních ředitelů ve společnosti Agilera. V Bonami bude mít na starosti strategické a finanční řízení společnosti s důrazem na profitabilitu a efektivní cashflow management. Martin Ostradecký má zkušenosti s optimalizací prodeje a expanzí ecommerce po Evropě. Před nástupem do Bonami byl obchodním ředitelem v Berlin Brands Group, odkud přináší zkušenost s obchodním vedením, se škálováním mezinárodní e-commerce a transformací startupu v jednorožce. Právě mezinárodní přesah a B2B spolupráce budou jeho klíčovou kompetencí i v Bonami.
Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka Komerční banky, byla zvolena do výkonné rady Mezinárodní obchodní komory (ICC, International Chamber of Commerce), jež podporuje otevřený obchod a investice a pomáhá podnikatelům naplňovat výzvy a příležitosti světové ekonomiky. Byla založena v roce 1919 v Paříži. Nyní zahrnuje síť ICC přes 45 milionů společností, obchodních komor a podnikatelských sdružení ve 170 zemích světa. Jitka Haubová vystudovala VŠE v Praze, obor finance a účetnictví, absolvovala studium Finančního řízení na Galilee College v Izraeli, získala Certifikát specialisty na strukturální fondy od Evropské komise a je certifikovaným mezinárodním auditorem na procesy jakosti. Na začátku kariéry nastoupila do vládní agentury na podporu obchodu CzechTrade, kde zastávala pozici generální ředitelky. Jitka Haubová nastoupila do KB v roce 2006 do odboru Trade Finance. Od roku 2012 zastávala manažerské role v Korporátním a municipálním bankovnictví, jež čtyři roky řídila. Nyní je členkou představenstva Komerční banky a provozní ředitelkou banky. Od roku 2023 je předsedkyní Národního výboru mezinárodní obchodní komory v ČR.
Na pozici HR ředitelky poradenské firmy Crowe nastoupila Agata Szymańska. Přechází ze společnosti Testronic, kde posledních deset let vedla HR oddělení. Agata Szymańska má za sebou přes 20 let zkušeností v oblasti HR, které získala na manažerských pozicích v mezinárodních organizacích. V Crowe bude mít na starost zejména motivaci a rozvoj zaměstnanců. Zaměřovat se bude nejen na efektivní řízení lidských zdrojů, ale bude se aktivně podílet na vytváření prostoru, který motivuje k neustálému rozvoji a dosahování stanovených cílů.
Do pozice obchodního ředitele společnosti Business Lease, specializované na operativní leasing a správu firemních vozových parků, nastoupil Jaroslav Bohata. Ten v obchodním oddělení firmy, která se nyní stará o flotilu 11 800 aut, působí na různých pozicích již 18 let. Naposledy vedl tým account managementu pečující o stávající klienty. V nové roli bude mít vedle toho mimo jiné na starosti také akvizice. Jak uvedla ředitelka společnosti Hana Výmolová, mezi úkoly Jaroslava Bohaty v nové roli bude vedle dosažení obchodních výsledků dle aktuálního plánu patřit mimo jiné zvýšení podílu obnovy vozových parků, udržení vysoké spokojenosti klientů nebo úprava některých obchodních procesů týkajících se akvizice.
Marc má více než 20 let zkušeností na vedoucích pozicích v oblasti výzkumu a vývoje a je nadšencem inteligentních domácích řešení, která vnímá jako prostředek ke zlepšení kvality života a udržitelnosti našich domovů. Pracoval ve firmách různých velikostí, což mu umožnilo získat rozsáhlé znalosti a zkušenosti v oblasti technologického vedení, řízení výzkumu a vývoje a obchodních strategií. Marcova oddanost inovacím a jeho vize pro inteligentnější a udržitelnější budoucnost jsou v souladu s posláním společnosti Netatmo. Jeho zkušenosti s řízením technologického pokroku a vedením vysoce výkonných týmů budou klíčové pro další růst společnosti Netatmo.
Česká společnost Mailkit, která se specializuje na e-mail marketing, má novou specialistku na doručitelnost. Josephine Skinner přichází z amerického Mailchimpu, který je globálním lídrem v oboru. Na pozici Deliverability Engineer bude mít na starosti doručitelnost emailů, a celou e-mailovou infrastrukturu včetně správy sítě spamových pastí, které Mailkit provozuje. V Mailkitu, který je členem řady prestižních mezinárodních organizací, například Certified Senders Alliance, M3AAWG nebo Signal Spam, bude mít na starosti také monitoring a správu IP adres a domén, používaných pro odesílání e-mailů tak, aby zajistila, že jsou v souladu s pravidly a standardy doručovacích služeb.
Do čela marketingu knižního secondhandu Knihobot nastupuje David Novák. Za sebou má více než 13leté působení ve Vodafonu, kde měl na starost tvorbu a řízení marketingové strategie segmentu spotřebitelů, nákup a distribuci mobilních telefonů a následně pak digitální transformaci společnosti. V Knihobotu povede marketing napříč trhy. Speciálně se chce zaměřit na posílení a etablování značky v Německu tak, aby se i přes nenápadnou kategorii knih z druhé ruky stala silným knižním hráčem.
Advokátní kancelář Rowan Legal významným způsobem posiluje oblast fúzí, akvizic a korporátního práva. Na pozici Senior associate nastoupil od června Jiří Halaburt. Mgr. Jiří Halaburt, LL.M. se specializuje na oblast fúzí a akvizic, korporátní právo a litigace. Zkušenosti má rovněž v oblasti real estate či pracovního práva. Ve své praxi se specializuje na zprostředkování a rozvoj vztahů s klienty a obchodními partnery zejména v Německu, ale i dalších německy mluvících zemích. K tomu využívá svých zkušeností z dlouholeté spolupráce především s německými obchodními komorami a dalšími profesními organizacemi. Do Rowan Legal přichází z advokátní kanceláře Arrows, v minulosti rovněž působil v Havel & Partners, a také vedl AK Halaburt, Schwarzer & Partner.
O zaměstnaneckých benefitech se na trhu práce diskutuje velmi často - v personální agentuře Předvýběr.CZ proto formou reprezentativního průzkumu zjistili, které z nich považují zaměstnanci za nejdůležitější. Asi nepřekvapí, že mezi ně patří stravenky, stále víc ale roste význam volnějšího zacházení s časem. Například na Vysočině je jedničkou penzijní připojištění, stravenky vedou ve Zlínském a Ústeckém kraji, dovolenou navíc uvádějí nejvíc zaměstnanci Plzeňska a Olomoucka.
Roman Valný vstupuje do vedení českého Innomotics s 30letými zkušenostmi z oboru nízkonapěťových motorů, a to nejen na manažerských pozicích. Do tehdejší společnosti Siemens nastoupil již v roce 1995 jako výrobní dělník na elektro zkušebnu a navijárnu výrobního závodu ve Frenštátě pod Radhoštěm. Poté působil v oblasti zákaznického servisu a kvality, podílel se na přípravě celosvětových servisních konceptů pro velké zákazníky a sjednocoval servisní procesy ve výrobních závodech. V roce 2006 převzal vedení oddělení zákaznického servisu pro závody Siemens v České republice, Německu, Číně a Mexiku. Od roku 2013 řídil technologický vývoj frenštátského závodu, později převzal řízení výroby v závodě Siemens v Mohelnici. Od roku 2016 je ředitelem výrobního závodu Siemens, později Innomotics, ve Frenštátě pod Radhoštěm. Pozici generálního ředitele Innomotics Česká republika zastává od května a tuto pozici bude vykonávat spolu s vedením frenštátského závodu.
Společnost iBusiness Thein roste a na pozici nového obchodního ředitele vítá Matyáše Rezka, který do vedení obchodního týmu přináší dlouholeté zkušenosti z oblasti obchodu i znalosti technologií Applu. V nové funkci se postará o činnosti zahrnující komplexní strategii i následnou realizaci obchodních záměrů. Matyáš Rezek přichází ze společnosti iSTYLE CZ, kde zastával vedoucí pozice. Pod jeho vedením se firma obchodně soustředila nejen na dodávku produktů, ale také na jejich integraci s firemními sítěmi či podnikovými aplikacemi.
Česko-kanadská společnost Ataccama, specializující se od roku 2007 na správu dat s využitím umělé inteligence, jmenovala Jaye Limburna do nově vytvořené pozice vedoucího produktu (Chief Product Officer, CPO). Limburn rozšířil dosud sedmičlenné vedení firmy s cílem posílit expertízu společnosti v oblasti umělé inteligence a cloudového softwaru na principu předplatného (SaaS). Ataccama si tak upevňuje své postavení předního poskytovatele řešení v oblasti kvality a správy dat, včetně správy hlavních dat pro velké podniky.
Agentura pro podnikání a inovace (API), zprostředkující subjekt Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Úspory energie. Firmy a vybrané organizace tak mohou začít žádat o finanční podporu na zlepšení hospodaření s energiemi. Výzvu vyhlásilo 10. května 2024 Ministerstvo průmyslu a obchodu, které je řídicím orgánem OP TAK. API bude žádosti přijímat do 31. října 2025. Pro žadatele je připraveno celkem pět miliard korun. Firmy mohou ve výzvě získat na jeden projekt až 30 milionů eur zpět formou dotace. Podrobné informace o této výzvě jsou dostupné na: https://www.agentura-api.org/cs/podporovane-aktivity-optak/uspory-energie-optak/uspory-energie-vyzva-ii/.
Web scrapingová platforma Apify nově posiluje vedení. Do čela HR oddělení nastupuje na pozici head of people zkušená Simona Baxa. Nová posila a nedávno oznámená 70milionová investice zapadají do strategie Apify, které má nyní ambice na další velký růst včetně posílení svého týmu. Během své kariéry Simona Baxa pracovala v PwC, Heinekenu, ale také pro GoodData nebo Accolade, kde se starala o náborové strategie a interní nastavení firmy. Díky svým bohatým zkušenostem se Simona nyní zaměří na HR procesy v týmu Apify, jejím úkolem je tedy podpořit další růst firmy.
Novým marketingovým a PR manažerem divize ProAV&Broadcast společnosti Panasonic Connect pro region střední a východní Evropy se stal Branislav Šimkanin, dosavadní sales manager produktů ProAV v tomto regionu. pozici přebírá od Hany Grůzové, která si ponechává vedení marketingu a PR u divize Visual. Branislav Šimkanin zároveň zůstává i na pozici sales managera a bude nadále úzce kooperovat s Hanou Grůzovou na podpůrných aktivitách pro obě divize v zemích střední a východní Evropy. Branislav působí ve společnosti Panasonic Connect 26 let, od roku 2005 je obchodním manažerem pro profesionální audiovizuální techniku a vysílací technologie. zajišťoval například zakázky na moderní odbavovací systémy pro velké komerční televize v České republice a na Slovensku nebo vybavení univerzitních učeben profesionálními kamerami.
Manažerkou externí a interní komunikace a zároveň tiskovou mluvčí Skupiny MONETA se od 1. června 2024 stává Lucie Leixnerová. Zuzana Filipová, která komunikaci banky vedla posledních pět let, odchází mimo bankovní sektor. Lucie Leixnerová pracuje na různých pozicích v týmu komunikace MONETA Money Bank od roku 2015. Tiskovou mluvčí banky byla do roku 2017, během rodičovské dovolené a po návratu v roce 2023 vedla Grantový program Nadace MONETA Clementia a agendu CSR aktivit. Svoji kariéru zahájila již při studiu a public relations v oblasti digitálních technologií a bankovnictví se věnuje 15 let. Kromě Monety působila také v Ogilvy PR a O2.
Agentura CzechTrade rozšiřuje své zastoupení v Kanadě a ve spolupráci s agenturou CzechInvest bude podporou pro exportéry ve sdílené zahraniční kanceláři v Torontu. Ve východní části Kanady bude pomáhat s expanzí českým firmám se zaměřením na inovace, IT, AI a kyberbezpečnost, udržitelnost či chytré zemědělství. Nové zastoupení CzechTrade v Torontu je v rámci jedné ze 14 sdílených kanceláří společné sítě obou agentur. Tato synergie mezi agenturami není ojedinělá, společné prostory sdílí nejenom v zahraničí, ale také v sedmi regionech Česka.
Šestačtyřicetiletá Omámiková vystudovala obor Finance na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Před nástupem do Ekospolu pracovala jako finanční ředitelka ve společnostech Tempus Next a Star Group. Profesní kariéru začínala jako samostatná účetní. Ve svém volném čase má ráda sport, knihy, kulturu a turistiku.
Společnost Huawei posílila svůj český bezpečnostní tým. Pozici ředitele strategie kybernetické bezpečnosti převzal dlouholetý zaměstnanec a expert v odvětví IT a telekomunikací Petr Mačák. Petr dříve působil v řadě technologických společností: Siemens, RadioMobil/T-Mobile (Deutsche Telekom Group). Do Huawei nastoupil před deseti lety. Jeho současným zaměřením je komunikace s externími partnery, veřejným sektorem a dalšími subjekty a podpora informovanosti široké veřejnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Ve dnech 13. až 15. června se bude v PVA Expo Praha konat největší bitcoinová konference v Evropě. Přilákat má kolem deseti tisíc bitcoinových expertů i začátečníků, podnikatelů, autorů, influencerů i vývojářů. Na akci vystoupí přes 130 spíkrů z řad významných osobností bitcoinového světa a zástupci více než sta firem. Do Prahy zavítá také Michael Saylor, CEO MicroStrategy, která vlastní 189 tisíc bitcoinů, největší množství na světě. Účastní se i britský kryptograf Adam Back, jehož počátky s bitcoinem sahají až ke konverzacím s bájným Satošim Nakamotem, zakladatelem bitcoinu. Kromě mezinárodních legend na konferenci, která vyhrála ocenění České eventové asociace, vystoupí též zástupci SatoshiLabs v čele se spoluzakladatelem Pavolem Rusnákem a dalšími představiteli největší české kryptospolečnosti. Součástí programu je i soutěž startupů, ve které budou moci účastníci konference a veřejnost hlasovat o vítězi přes síť Lightning.
Vysoká cena za licence pro využívání globálních komunikačních a kancelářských platforem vede IT manažery českých firem k hledání alternativních řešení. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost IceWarp vyplynulo, že tři čtvrtiny oslovených manažerů by se nerozpakovaly opustit Google Workspace nebo Microsoft 365, pokud by je alternativní služba s podobnými funkcemi vyšla levněji. Rozhodně by tak učinilo 21,4 % dotázaných, spíše by se pro takovou změnu vyslovilo 53,6 % respondentů. Průzkumu se ve dnech 26. až 30. dubna 2024 zúčastnilo 1050 respondentů ve věku 18 až 65 let z celé České republiky.
Společnost Trezor, stojící za hardwarovými kryptoměnovými peněženkami, přidala do aplikace Trezor Suite „staking“ etherea. To umožňuje držitelům etherea (ETH) bezpečnou cestou získávat průběžné odměny, pokud se rozhodnou drženou kryptoměnu uzamknout. Odměnu získají už při stakingu minimálně 0,1 ETH ve své peněžence Trezor. ETH staking v Trezoru je umožněn díky integraci se staking-as-a-service platformou Everstake. Staking přišel s novou aktualizací Trezor Suite 16. května, odkdy si uživatelé mohou vybrat různé možnosti stakingu na svém ETH účtu a také stanovit, kolik ze svých ETH chtějí uzamknout. Nová funkce funguje pro všechny kryptopeněženky Trezor – Model T, Model One a Trezor Safe 3. Uživatelé na jednom místě mohou bezpečně nakupovat, prodávat, vyměňovat a nyní i stakovat. „Začleněním stakingu do Trezor Suite může nyní naše komunita uživatelů a držitelů ETH pasivně získávat odměny v prostředí Trezoru a zároveň si zachovat plnou kontrolu nad svými kryptoaktivy,“ vysvětluje Matěj Žák, CEO Trezoru.
Agentura na podporu obchodu CzechTrade v prostorech Ministerstva průmyslu a obchodu ČR uspořádala akci Sourcing Day Tschechien, jubilejní desátý ročník tuzemského setkání českých exportérů s německými nákupčími. Setkání se účastnilo 47 českých firem, které konzultovaly své obchodní záměry s pěti německými nákupčími napříč obory. Akce proběhla ve spolupráci se Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME) a Exportní garanční a pojišťovací společností (EGAP). „Na jubilejním desátém ročníku této významné akce dnes proběhlo přes stovku obchodních jednání. Tuzemské firmy se akce pravidelně účastní především kvůli přítomnosti německých nákupčích, se kterými běžně nemají možnost své obchodní ambice probrat,“ konstatuje Ivana Třosková, ředitelka sekce zahraniční sítě CzechTrade a dodává: „Navíc zde hraje významnou roli aktivita zástupců CzechTrade, kteří dopředu shromažďují poptávky od německých firem a dokážou jim na míru dodat české dodavatele. Němečtí nákupčí již vědí, co na akci Sourcing Day Tschechien čekat, díky čemuž jsou jednání o spolupráci a kooperačních nabídkách velmi efektivní.“
Česká investiční skupina Star Capital Finance (SCF) koupila tento týden portfolio šesti polských obchodních center od globální investiční skupiny Cromwell Property Group. Hodnota transakce je přes sedm miliard korun. Jedná se o jednu z největších nemovitostních transakcí ve střední Evropě za posledních několik let. SCF tímto krokem vstupuje do třetí země a posiluje svou pozici na středoevropském retailovém trhu, kde již vlastní a provozuje obchodní centra v České republice a na Slovensku.
Čtvrtým členem představenstva Stavební spořitelny České spořitelny (Buřinky) se stal Jaroslav Rychna. Od roku 2016 působí v České spořitelně a od května 2024 vede divizi informačních technologií v Buřince. Jeho cílem je zrychlení digitalizace a implementace AI do co nejvíce oblastí a procesů. Jaroslav je absolventem Západočeské univerzity v Plzni, vystudoval obor Softwarové inženýrství. Působil ve společnosti Cleverlance, poté zastával vedoucí pozici v oddělení vývoje Českomoravské stavební spořitelny. V roce 2016 nastoupil do České spořitelny, kde je zodpovědný za rozvoj a provoz klíčových systémů banky.
Firmy aktuálně nejčastěji poskytují zaměstnancům stravovací benefity – stravenky či stravenkové karty (47 %), pružnou pracovní dobu (41 %), nápoje na pracovišti zdarma (37 %) a práci z domu (36 %). Dále firemní akce (35 %), mobilní telefon k soukromým účelům (34 %) a dovolenou navíc (32 %). Vyplývá to z dat portálu Platy.cz, který se specializuje na srovnávání výše mezd a platů. Zaměstnanci ocení i benefity, které si mohou zvolit, jsou netradiční či jim sniží soukromé výdaje, třeba poskytnutí firemního automobilu (nabízí je 9 % zaměstnavatelů) či parkovací místo pro osobní vůz (dokonce až 20 %).
Na pražském trhu s kancelářskými prostory dochází k zajímavým transakcím. Nájemci si pořizují do vlastnictví celé kancelářské budovy. To v minulosti nebylo příliš časté. Důvodem je nedostatek volných prostor v moderních kancelářských komplexech i snaha firem o dlouhodobé zajištění stability a kontroly nad svým pracovním prostředím. „Realitní trh v Praze se potýká s nedostatkem výstavby nejen v oblasti rezidencí, ale i v sektoru komerčních nemovitostí. Větší firmy se tak mohou dostávat do situace, kdy mají zájem o stěhování do nových prostor, ale pronájem v atraktivních lokalitách není dostupný. Nákup vlastní budovy se pro ně stává alternativou, která jim umožňuje dlouhodobě zajistit atraktivní a stabilní prostředí pro své zaměstnance,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners, specializující se na poradenství v oblasti komerčních nemovitostí. „Zároveň se jedná o atraktivní uložení vlastního kapitálu i dlouhodobou investici, která může firmě v kontextu rostoucích nájmů přinést i finanční úsporu.“
S nedostatkem pracovních sil má českým firmám pomoci nová služba agentury CzechTrade s názvem Podpora ekonomické migraci. Jejím cílem je zajistit českým firmám kvalifikované zahraniční pracovníky. Služba je aktivní v zemích, na které cílí vládní Program kvalifikovaný zaměstnanec, jehož gestorem je MPO. Jde o země, jako je Gruzie, Arménie, Srbsko či Černá Hora. CzechTrade plánuje firmám uspořit čas při procesu hledání, výběru a ověřování kvalifikace pracovníků ze zahraničí díky spolupráci s relevantními zahraničními agenturami. „Firmy neví, na koho se v dané zemi obrátit. To je ale náplní naší nové služby. Zástupci kanceláří CzechTrade znají místní trhy a mají kontakty na prověřené agentury či konzultační firmy. Čas a práci, kterou by firmy strávily nad hledáním personálních agentur v teritoriu, vykryjí naši zástupci za ně a firmy mohou mít jistotu, že jim bude doporučena prověřená agentura,“ uvádí generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal (na úvodní fotografii).
Agentura pro podnikání a inovace (API), zprostředkující subjekt Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zahájila příjem žádostí o dotace ve výzvě Inovace. Firmy tak mohou žádat o finanční podporu na produktové a procesní inovace. Pro tuto výzvu je připravena miliarda korun, vyhlásilo ji 23. dubna 2024 Ministerstvo průmyslu a obchodu, které je řídicím orgánem OP TAK. API bude žádosti přijímat do 31. července 2024. Výzva cílí na posílení inovační výkonosti českých firem a zvýšení jejich konkurenceschopnosti na globálním trhu. Firmy mohou ve výzvě získat až 60 % způsobilých výdajů zpět formou dotace. Program OP TAK navazuje svým zaměřením na program OP PIK (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost).
Jen jednomu ze tří zájemců o práci se v dubnu ozval potenciální zaměstnavatel. Je to nejhorší výsledek od února 2020, kdy personální agentura Předvýběr.CZ začala monitorovat přístup firem k uchazečům. Index zpětné vazby zjišťuje personální agentura telefonickým ověřováním u lidí, kteří reagovali na pracovní nabídku vypsanou konkrétním zaměstnavatelem. V dubnu se firmy ozvaly jen 34,1 % zájemců o práci. „Potvrzuje se, že opravdový zájem o nábor nových zaměstnanců je výrazně slabší, než firmy tvrdí,“ shrnuje nejnovější data František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. Obecně mají zaměstnavatelé rezervy v komunikaci s uchazeči. Loni nějakou zprávu dostalo v průměru jen 50,4 % kandidátů, nejslabší byl kovidový rok 2020, kdy reakci dostalo jen 46,8 % zájemců o práci.
V prvním čtvrtletí se průměrná mzda v ČR podle aktuální dat ČSÚ meziročně nominálně zvýšila o 6,7 procenta na téměř 47 tisíc korun, v reálném vyjádření vzrostla o necelá čtyři procenta. Tempo mezd ve srovnání s rokem 2024 evidentně zpomaluje, a to mimo jiné v důsledku mírnějšího přidávání v průmyslu. Pomalejší nárůst platů zaznamenal i veřejný sektor s výjimkou školství.
„Pozitivním signálem je, že tahounem současného mzdového růstu jsou obory s vysokou přidanou hodnotou – například informační technologie, energetika či nemovitosti. Naopak pomaleji rostou mzdy v sektorech, kde produktivita stagnuje,“ dodává datový analytik a manažer portálu JenPráce.cz Michal Španěl.
Co čekat dál? „První kvartál obvykle nastavuje laťku pro zbytek roku, takže růst mezd o více než šest procent je velmi pravděpodobný. Předcovidové reálné úrovně však nejspíš dosáhnou až v roce 2026,“ popisuje další očekávání hlavní ekonom Banky Creditas Petr Dufek.
Česká technologická skupina Etnetera Group má od začátku května novou finanční ředitelku. Tereza Mádrová bude zodpovídat za finanční řízení celé skupiny Etnetera Group. Jedním z jejích hlavních úkolů bude propojení finančních procesů napříč všemi šesti firmami ve skupině, které dosud fungovaly s individuálním nastavením.
Tereza Mádrová má dlouholeté zkušenosti z finančního řízení českých holdingových struktur. Před nástupem do Etnetera Group působila jako CFO ve společnosti 100 Towers Holding, kde řídila přibližně 20 společností z České republiky a Polska v oblastech nemovitostí, zdravotní péče a sportovního vybavení. Předtím zastávala pět let pozici finanční ředitelky ve společnosti Capexus, a to do prosince 2022. V této pozici zodpovídala za finanční řízení českých a slovenských poboček a zároveň vedla prodej společnosti Capexus do skupiny ČEZ. V ACTUM Digital vedla tým reportingu a controllingu a nastavovala finanční procedury v osmi firmách.
Mádrová vystudovala finance a účetnictví na Vysoké škole ekonomické v Praze. Je rovněž součástí žebříčku 131 inspirativních žen ve financích za rok 2025.
Po čtyřech měsících v řadě, kdy se nálada v tuzemském průmysl zlepšovala, přišla v květnu korekce. Index nákupních manažerů PMI poklesl meziměsíčně ze 48,9 na 48 bodů, což ukazuje na pokračující útlum ve zpracovatelském sektoru. Ten trvá již téměř tři roky, podobně je tomu i v Německu.
„Zhoršení podmínek ve zpracovatelském průmyslu šlo v květnu ruku v ruce s nižší výrobou, ale zejména poklesem nových zakázek. Dubnové obnovení jejich růstu tak mělo jepičí život. V květnu ale tuzemští průmyslníci již hlásili opětovně vysokou míru nejistoty spojenou s obchodní politikou, zejména mezi odběrateli v automobilovém průmyslu. To je nepříjemná zpráva, protože právě automotive doposud držel celý průmysl nad vodou,“ dodává k číslům hlavní ekonom ČSOB Private Banking Dominik Rusinko.
Po premiérovém ročníku se do Bratislavy vrací odborné setkání Slovak Contact Center Forum (SCC Forum), které spojuje profesionály z oblasti zákaznické péče, kontaktních center a digitální komunikace. Druhý ročník proběhne 3. června 2025 od 8.30 do 15.30 hodin v prostorách bratislavského hotelu Tatra. Mezi partnery i letos je společnost Konecta, poskytovatel outsourcingu zákaznických služeb v Česku a na Slovensku. SCC Forum je unikátní platforma, zaměřující se na výměnu zkušeností, networking a sdílení praxí v oblasti kontaktních center a zákaznické zkušenosti. Akce se ponese v duchu propojení technologií a lidského přístupu. Nosnou myšlenkou je, jak umělá inteligence mění komunikaci se zákazníky, jak se vyvíjí očekávání klientů a jak důležité je přizpůsobovat strategie aktuálním trendům v oboru. Program pod heslem „Kvalitní týmy – klíč ke spokojeným klientům“ nabídne tematické přednášky, panelové diskuse i případové studie. Vystoupí odborníci z firem Orange, Credit Call či Daktela. Účastníci zhodnotí stav a vývoj kontaktních center na Slovensku a budou se zabývat lidmi a jejich potenciálem v době, kdy sílí vliv moderních technologií, jako je AI. Vstup je podmíněn předchozí registrací a je určen výhradně odborníkům z firemního prostředí.
Foto: Hotel Tatra, Bratislava
Společnost Société Générale Equipment Finance (SGEF) nebankovního financování firem a člen Skupiny Komerční banky, oznamuje změnu ve svém vrcholovém vedení. S účinností od 1. června 2025 se novým generálním ředitelem a jednatelem společnosti stane David Formánek. Ve funkci nahradí Reinholda Knödla, který po více než třiceti letech působení v leasingovém byznysu a mezinárodní skupině odchází do penze. David je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze. V letech 1993–2001 působil v pobočce Deutsche Bank AG v Praze. Do Komerční banky nastoupil v roce 2001, kde zastával řadu manažerských pozic. Od srpna 2018 do června 2025 zastával pozici člena představenstva Komerční banky zodpovědným za oblast Corporate and Investment Banking.