Společnost FUNDSTER nedávno získala první crowdfundingovou licenci České národní banky pro firemní dluhopisy. Platforma Dluhopisomat, kterou provozuje, právě zahájila provoz a začala nabízet služby skupinového financování pro investory a emitenty. Spuštění platformy, fungující s licencí a pod kontrolou ČNB, je zásadním krokem k bezpečnějšímu, transparentnějšímu a inovativnějšímu trhu s firemními dluhopisy. Na platformě Dluhopisomat získávají investoři přímý online přístup k investičním příležitostem v oblasti firemních dluhopisů. Platforma splňuje všechny požadavky nařízení EU o skupinovém financování (ESCPR), týkající se ochrany investorů, a nabízí výhradně české dluhopisy, které prošly podrobným prověřením včetně analýzy rizik. Na tomto základě posuzuje platforma současné i budoucí schopnosti emitenta plnit finanční závazky a hodnotí investiční riziko dluhopisů.
E-shop Spokojený pes má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. E-shop Spokojený pes založila v roce 2005 Soňa Fialková a malý rodinný podnik dovedla až na pozici předního lídra na trhu s chovatelskými potřebami. Nyní e-shop dosahuje téměř 650milionového obratu, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel tři kamenné prodejny.
Vedení společnosti HECHT MOTORS přebírá Richard Vlček, někdejší vrcholový manažer značek Sparkys, DoDo nebo Loap. Mezi jeho priority bude patřit zákaznický servis, digitalizace značky a její viditelnost v on-line prostoru. Richard Vlček přichází do čela společnosti z technologického startupu DoDo. Jeho hlavním cílem bude udržet vysokou důvěryhodnost značky HECHT u české veřejnosti. Druhou prioritou, ke které chce Vlček směřovat svou pozornost, je digitalizace v oblasti prodaných položek a viditelnost značky v on-line prostoru – ať už na sociálních sítích, platformě YouTube nebo v mediálním prostoru. V segmentu prodeje si nový výkonný ředitel klade za cíl propojit e-shopy a fyzické pobočky konceptem multichannel.
Počítačová škola GOPAS získala prestižní autorizaci Microsoft Solutions Partner for Training Services a stala se jedinou společností v České republice a na Slovensku, která tímto titulem disponuje. Tato autorizace potvrzuje technickou odbornost a schopnost poskytovat špičková IT školení v souladu s nejnovějšími technologickými standardy. Studie ukazují, že týmy IT profesionálů certifikovaných společností Microsoft dosahují o 26 % lepšího výkonu ve všech oblastech ve srovnání s necertifikovanými kolegy na stejných pozicích. „Díky tomuto ocenění si naši zákazníci mohou být jisti, že jejich školení probíhá na nejvyšší úrovni, zejména v oblastech datové analytiky, umělé inteligence a infrastruktury. Získáním této prestižní autorizace GOPAS posiluje svou pozici lídra v IT vzdělávání a poskytuje nejkvalitnější výuku technologií Microsoft,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.
Do čela marketingu společnosti M2C přichází Radek Janata, zkušený manažer s více než 17 lety praxe. Dříve působil v renomovaných retailových firmách jako Billa, PepsiCo nebo MOL. Před nástupem do M2C se v Košík.cz soustředil na expanzi online prodeje potravin do dalších zemí. M2C v posledních letech posiluje svou technologickou divizi Innovis. Mezi vlajkové produkty této sekce patří Welcomo, moderní elektronická recepce pro automatizaci návštěvnických procesů, nebo M2C Space, největší dohledové centrum ve střední Evropě. Díky svému technologickému zázemí firma v současnosti expanduje na trhy v USA nebo na Blízkém východě.
Vůbec první a jedinou odbornou konferenci zaměřenou na Public Relations v rámci známého oborového „reklamního“ festivalu Cannes Lions letos uspořádá česká agentura PRAM Consulting. Garantem akce PR in Cannes bude mezinárodní organizace International Communications Consultancy Organisation (ICCO), která sdružuje celou globální PR komunitu. „Během Cannes Lions se PR dlouhodobě příliš neprosazuje, i když v rámci soutěže již delší dobu existuje kategorie public relations, kterou však vyhrávají většinou reklamní agentury. Z pohledu obsahu je Cannes Lions zcela bez špetky PR. Proto jsme si vyzkoušeli mini akci zorganizovat v minulém roce, díky které jsme zjistili obrovský potenciál a poptávku po prezentaci PR a letos přicházíme s celodenní akcí,“ vysvětluje Patrik Schober, zakladatel a majitel agentury PRAM Consulting, který se festivalu Cannes Lions pravidelně účastní. Konference PR in Cannes se bude skládat z kulatých stolů a panelových diskuzí vedených odborníky, to vše zaměřené na rozvíjející se roli PR při snaze o dosahování obchodních úspěchů klientů. Tomu odpovídá i podtitul letošní konference – „Traditional PR Services Breaking into Solutions for Business“ – který zdůrazňuje, že se PR rozrůstá i mimo tradiční vztahy s médii a stává se základním motorem obchodních strategií, řízené reputace a firemního úspěchu.
Developerská společnost Ekospol má nového personálního ředitele. Stal se jím Dan Kazda, který až dosud působil v personálním sektoru jako zástupce ředitele. Šestadvacetiletý Kazda vystudoval filozofickou fakultu Univerzity Pardubice a před nástupem do Ekospolu pracoval v administrativě. Ve svém volném čase hraje florbal a účastní se společenských akcí.
Nejžádanějším zaměstnavatelem v oblasti daní se stala v soutěži SLUTO Daňová a účetní firma roku poradenská kancelář Rödl & Partner Czech Republic. Vítěze soutěže, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, vybíralo v internetové anketě více než osm tisíc hlasujících. V pražské a brněnské pobočce mezinárodní poradenské kanceláře Rödl & Partner, třináctkrát v řadě vyhlášené Právnickou firmou roku v oblasti daňového práva, pracuje 320 zaměstnanců.
Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Skupina staví řešení na platformách SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. V první jmenované má Jan největší expertizu, a to byl jeden z důvodů, proč se připojil k BiQ Group. Kariéru začal za studií v call centru, kde došel na pozici supervizora. Pak se posunul do segmentu B2B, do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a krátce v T-Mobile a CK Fischer. Pak se začal se věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Zprvu na prodej BI řešení ve společnosti GIST a v NTT DATA Business Solutions. Zde se podílel na projektech SAP a stál za akvizicemi řady společností. V BiQ Group připravuje strategii skupinového obchodu s cílem využít potenciál u stávajících klientů, rozvoj komplexních obchodních příležitostí a posílení obchodních kompetencí napříč skupinou – zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie.
Společnost Fidoo, která malým a středním českým podnikům pomáhá zjednodušovat agendu finančních týmů, oznámila změnu na pozici CEO. Od března ji povede Jiří Švejcar, zkušený expert s více než pětadvacetiletou praxí v oblasti financí a digitálních transformací. Cílem nového CEO bude navázat na úspěchy Petra Herzmanna a podpořit další růst fintechu, který firmám usnadňuje správu provozních výdajů a přináší férové řešení pro dlouhodobě výhodné směnné operace a zahraniční platby.
Ode dneška má kdokoli možnost navrhnout zákonné nařízení do ankety Absurdita roku. Jejím cílem je každoročně upozornit na nejnesmyslnější byrokratické povinnosti ukládané podnikatelům. Třetím rokem je možné nominovat také do ankety Zlatý paragraf, která naopak oceňuje konkrétní aktivitu veřejné správy, která má za cíl pomoci českému podnikání. Může se jednat o nově přijatý zákon, nařízení, vyhlášku, ale i návrh, snahu nebo vizi, jak podnikatelům zjednodušit život. Nominovat Absurditu roku i Zlatý paragraf je možné prostřednictvím připraveného formuláře, a to do 10. dubna 2025. O těch nejabsurdnějších, ale i nejpraktičtějších opatřeních bude následně hlasovat veřejnost. Slavnostní vyhlášení nás čeká v první polovině května. Zároveň je možná registrace do letošního jubilejního 20. ročníku podnikatelských soutěží, která zabere jen pár chvil. Stačí přejít rovnou na registrační formulář. Pokud víte o někom, kdo by měl být v soutěži také, platí možnost nominování zaměstnanci, zákazníky, známými nebo kolegy. Registrace i nominace jsou možné do konce května 2025.
Úřad práce ČR evidoval k 28. 2. 2025 celkem 29 366 uchazečů o zaměstnání, o 888 (3,1 %) více než v lednu 2025. Podíl nezaměstnaných ke konci února mírně vzrostl na 2,9 % (nárůst o 0,1 procentního bodu). V meziročním srovnání byl počet uchazečů vyšší o 1 267 osob (o 4,5 %). Podíl nezaměstnaných osob byl meziročně na stejné hodnotě (2,9 %). Pozitivní trend v aktivní politice zaměstnanosti pokračuje. Úřad práce ČR od začátku roku pomohl 3 537 osobám (4x více než loni), do rekvalifikačních kurzů zařadil 1 569 osob (téměř 3x více než loni) a digitální vzdělávání zahájilo 1 935 osob (6x více než loni).
S účinností od 1. června 2025 se členkou představenstva Komerční banky, a.s. zodpovědnou za korporátní a investiční bankovnictví stane Katarína Kurucová (na obrázku vpravo), která v současné době vykonává funkci generální ředitelky Komerční banky na Slovensku. Druhou členkou představenstva zodpovědnou za oblast risk a compliance, se s účinností od 1. září 2025, stane Anne de Kouchkovsky, která v posledních třech letech vykonávala pozici Deputy CEO v rámci Société Générale Lucembursko. Oba dosavadní členové představenstva zůstávají i nadále ve skupině Société Générale. David Formánek bude od 1. června 2025 z pozice generálního ředitele řídit a rozvíjet aktivity společnosti SG Equipment Finance CR, jejímž 100% vlastníkem se Komerční banka stala 26. února 2025. V této pozici nahrazuje Reinholda Knödla, který po 29 letech svého působení v čele SGEF CR ukončuje svou profesní dráhu. Didier Colin bude pracovat na nových projektech v rámci skupiny Société Générale poté, co dokončil své druhé angažmá v Komerční bance za posledních 20 let.
Developerská a investiční skupina Crestyl jmenovala v únoru Andreje Zveržhanovského svým finančním ředitelem pro Českou republiku. Na této klíčové pozici se stal součástí vedení Crestylu, kde bude zodpovědný za finanční řízení českých aktivit firmy. To měl doposud na starosti CFO (Chief Financial Officer) celé skupiny Crestyl Jozef Ďurík, kterému nástup Andreje uvolní ruce a může se tak více soustředit na mezinárodní finanční rozvoj skupiny. Andrej Zveržhanovski přináší do Crestylu více než 18 let zkušeností v oblasti investic, transakcí a řízení podnikového rozvoje, které nasbíral nejen v několika evropských zemích, ale i v Asii. Jeho hlavním úkolem bude stimulovat růst společnosti prostřednictvím pečlivého plánování, financování a strukturování alokace kapitálu při současném zajištění řízení rizik a finančního souladu.
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
Ve středu 26. 2. 2025 Komerční banka uzavřela transakci se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jejímž cílem byl nákup zbývajícího podílu ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR) od SGEF SA. Zamýšlená transakce byla veřejně oznámena již v červenci 2024, kdy KB a SGEF SA podepsali Memorandum o porozumění a tímto krokem se transakce aktivuje. Pokračování dosavadní úspěšné obchodní spolupráce u klientů a dodavatelů společných pro SGEF SA a SGEF CR zajistí Smlouva o obchodní spolupráci, kterou obě společnosti v rámci celé transakce uzavřely.
Juan Canellas Balanza bude jmenován obchodním a marketingovým ředitelem NN Životní pojišťovny a členem představenstva NN Penzijní společnosti s účinností od 1. března 2025, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů pojišťovny a penzijní společnosti NN. Juan má přes 25 let zkušeností ve finančním sektoru a je odborníkem na digitalizaci a transformaci obchodních procesů, plánování a implementací obchodních strategií a vedení obchodních týmů. V rámci finanční skupiny NN pracuje od roku 2000 a zastával manažerské pozice v různých zemích Evropy. Jako obchodní ředitel již působil například v Polsku, Rumunsku nebo Španělsku. Před nástupem do NN ČR byl šéfem distribuce v mezinárodní divizi NN International, kde vedl digitální transformaci a implementaci nových technologií (např. AI modely) pro podporu prodejní sítě.
Připravte se na příležitost prohloubit své znalosti v oblasti informačních technologií na konferenci Fresh IT 2025, která se uskuteční 27. března 2025 v konferenčním sále společnosti OKsystem na adrese Na Pankráci 125, Praha 4. Tato celodenní akce je navržena tak, aby nabídla nejnovější poznatky a trendy v IT sektoru, a je určena všem IT profesionálům, administrátorům, databázovým a síťovým specialistům, kteří chtějí držet krok s dynamicky se rozvíjejícím světem technologií. Program konference je nabitý přednáškami od předních odborníků z České republiky i ze zahraničí. Hlavním organizátorem konference je školicí centrum OKškolení společnosti OKsystem.
Digitální konzultační společnost FLO se v letošním roce soustředí na expanzi do Velké Británie a Irska (UKI). Tento krok představuje strategické rozšíření aktivit společnosti v jednom z nejkonkurenčnějších evropských trhů. S expanzí souvisí i personální změny – Marián Grofčík se nyní bude zaměřovat na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah. FLO se zároveň postupně začíná zaměřovat také na německy mluvící trhy (DACH). Zatímco region UKI zůstává pro FLO prioritou a expanze na tamní trh nabírá na obrátkách, společnost současně rozšiřuje svůj vliv také v regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko). Mezinárodní zkušenosti Roberta Pyraha a Justinase Pesliaka tak budou klíčové pro další rozvoj v těchto zemích.
Flip Soukup (30) se stal novým obchodním ředitelem ve společnosti Imper, jež nabízí komplexní data driven sales řešení pro B2B business. Soukup do firmy přichází z pozice nezávislého business konzultanta. V Imperu bude mít na starosti kromě obchodního týmu i udržení nebo posílení dynamického růstu společnosti založeného na akvizicích nových klientů. Filip pomáhal s lepším fungování obchodních oddělení malým startupům i velkým společnostem jako T-Mobile, Conectart a ČSOB. Předtím působil na pozicích specialisty a konzultanta business developmentu a současně obchodního ředitele v konzultační společnosti Prospirio nebo jako business development manager společnosti Keramika Soukup, retailera zaměřeného na prodej koupelnového vybavení, obkladů a dlažeb. Soukup natáčí vzdělávací videa pro obchodníky a současně je i garantem Czech On-line Expo - Sales Summit.
OKIN Facility má novou personální posilu, která povede divizi služeb v oblasti energy managementu. Andrea Štefanková, energetická specialistka, do OKIN Facility přináší dlouholeté zkušenosti ze slovenského trhu. Hlavním úkolem divize je úspora energií v budovách klientů a snížení jejich uhlíkové stopy. V OKIN Facility rozšiřují své portolio služeb, přičemž se nově více zaměřují na technologie a fungování budov. Andrea Štefanková tak zastřeší divizi energetického managementu. Činností divize EnMS je řídit energetickou politiku společností, provádět energetické audity, analyzovat spotřebu, navrhovat a realizovat úsporná opatření, optimalizovat interní procesy v oblasti energie, produktivity a kvality. Dále bude zajišťovat podporu při získávání a udržování certifikací (ISO 50001) a modernizaci pro efektivnější služby zákazníkům.
Vydavatelství Internet Info DG a magazín Channeltrends vyhlašují 18. ročník ankety Channeltrends Awards zastřešující ocenění IT distributor roku a IT výrobce roku. Ohodnoťte svou spokojenost s výrobci a distributory a vyberte ty nejlepší! Vydavatelství Internet Info DG, a.s. a redakce portálu Channeltrends (dříve ChannelWorld) vyhlašují 18. ročník Channeltrends Awards (dříve ChannelWorld Awards), ankety a ocenění pro nejlepší IT distributory a IT výrobce uplynulého roku. Stejně jako v předchozích ročnících bude anketa probíhat formou kvalitativního hodnocení a v našem dotazníku vás požádáme, abyste oznámkovali konkrétní aspekty obchodní spolupráce s vašimi výrobci a distributory v loňském roce. Pokud chcete v této anketě hlasovat, nejlepší to bude přes tento odkaz.
Lhůta pro implementaci evropské směrnice NIS2 již uplynula, ale většina členských států má zpoždění. Pouze několik z nich – sedm z celkových 24 – již začlenilo NIS2 do svých právních předpisů. Toto zpoždění není jen procedurálním zádrhelem, ale značí širší problém při slaďování vnitrostátních rámců legislativy o kybernetické bezpečnosti. „Některé země jsou připraveny, jiné zůstávají díky zpoždění v nejistotě. Důsledky jsou naléhavé pro nadnárodní organizace, které čelí výzvě, jak se vypořádat s očekáváními v různých jurisdikcích. Toto roztříštěné prostředí pro dodržování předpisů není jen nepříjemné, ale ohrožuje i hlavní cíl směrnice, kterým je vytvoření jednotné kybernetické bezpečnosti v celé EU,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu. Harmonizace se v praxi ukazuje jako obtížná. Napětí mezi centralizovanou regulací a místními rozdíly podtrhuje zásadní výzvu, jak lze zajistit konzistentní přístup a zabránit fragmentaci trhu, aniž by se přehlížely jedinečné národní souvislosti. Vzhledem k tomu, že na transpozici pracuje stále více států, bude klíčové najít rovnováhu mezi těmito dvěma prioritami, zejména v souvislosti s digitálními službami – včetně kybernetické bezpečnosti. Směrnice NIS2 představuje důležité příležitosti k transformaci. Její důraz na řízení rizik, hlášení incidentů a bezpečnost dodavatelského řetězce poskytuje organizacím rámec pro smysluplné posílení své kybernetické bezpečnosti. Některé firmy tedy využívají tohoto okamžiku k posouzení svých postupů v oblasti kybernetické bezpečnosti, nejen aby splnily regulační povinnosti, ale také zaujaly vedoucí postavení ve svých odvětvích.
Donald Trump dnes oznámil zavedení 25% cel na dovoz automobilů z EU. Toto rozhodnutí může mít významné dopady na devizové trhy a českou ekonomiku. Matěj Novák, dlouholetý člen představenstva České fintechové asociace a CEO platební společnosti EasyChange to komentuje: „Plánovaná americká cla na dovoz automobilů z Evropské unie budou mít výrazný dopad na devizové trhy. Očekává se oslabení eura vůči dolaru, což by mohlo vést k posílení americké měny. Pro české exportéry to znamená nutnost připravit se na možné zhodnocení koruny vůči euru, což může razantně snížit konkurenceschopnost jejich výrobků na evropských trzích. Zavedení cel by nejvíce zasáhlo automobilový průmysl v Německu a na Slovensku, s nimiž má Česká republika úzké obchodní vazby. To by mohlo vést k řetězovým reakcím v dodavatelských řetězcích a výrazně ovlivnit českou ekonomiku.“
Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) oznamuje, že se společnost Unicorn Systems stala novým členem této organizace. Tento krok otevírá nové příležitosti pro spolupráci v oblasti vývoje a implementace umělé inteligence nejen v České republice, ale i v celé Evropě. Od roku 2016 provozuje Unicorn výzkumné centrum (Unicorn Research Center), které se soustředí na aplikovaný výzkum nejnovějších trendů v oblasti umělé inteligence. Díky tomu Unicorn poskytuje inovativní řešení, jež firmám umožňují praktické využití umělé inteligence v různých sektorech, jako jsou bankovnictví a pojišťovnictví, retail, energetika, výroba či vzdělávací instituce.
Tuzemské firmy a veřejné instituce se připravují na opatření vyžadovaná evropskou bezpečnostní směrnicí NIS2. Do českého právního řádu ji implementuje nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který by měl nabýt účinnosti v polovině letošního roku. Řada společností už provádí nezbytné analýzy a plánuje realizaci změn. Mnoho firem však novou směrnici neřeší, často proto, že o ní vůbec neví. Průzkum poradenské skupiny Moore Czech Republic mezi více než dvěma stovkami soukromých podnikatelů, vrcholových manažerů a zaměstnanců na vyšších vedoucích pozicích napříč obory ukázal, že 72 % respondentů o NIS2 dosud neslyšelo! Větší firmy a odvětví kritické infrastruktury se proaktivně staví ke směrnici NIS2. Uvědomují si, že správná aplikace legislativy vyžaduje komplexní přístup. Proces trvá 6 až 18 měsíců podle velikosti a složitosti organizace. Nedostatek zdrojů a nejasné řízení zpomalují proces. Jen čtvrtina společností má plán implementace, zatímco 29 % žádný nemá. Firmy brzdí nedostatek odborných znalostí a složitost legislativy NIS2.
Martina Chloupková nově vede People & Culture ve společnosti Seyfor jako Chief People Officer. Přináší zkušenosti z Edenredu a Heureka Group. Jejím prvním cílem bude nastavení HR procesů týmové spolupráce v Česku a na Slovensku. Chloupková zastává manažerskou HR roli od roku 2013, kdy byla pověřena vedením HR týmu společnosti Aramark. Největší zkušenosti získala při řízení lidských zdrojů ve společnosti Heureka během zásadních investičních IT projektů a transformace ze start-upu na mezinárodní scale-up. Do role HR ředitelky společnosti Seyfor se posouvá po necelém půlroce z pozice Enterprise & Public HR manažerky. Jejím cílem bude harmonizovat procesy napříč všemi divizemi a společnostmi pod správou Seyforu. Zaměří se na vytvoření a sjednocení procesů pro efektivní nábor, implementaci vzdělávacích programů pro rozvoj odborných dovedností a podporu leadershipu. Chloupková se stává i členkou představenstva společnosti Seyfor.
STEYR ARMS, světově působící výrobní společnost, která patří pod českou investiční skupinu RSBC, nově povede Milan Šlapák. Ve své nové roli se zaměří na rozšíření produktového portfolia, zefektivnění chodu společnosti a její silnou expanzi na americkém trhu, který je klíčový pro další růst a rozvoj značky. „Americký civilní trh přesahuje hodnotu pěti miliard dolarů ročně, což z něj činí klíčovou oblast pro silnou expanzi společnosti STEYR ARMS. Rozšíření působnosti na tomto trhu je strategickým krokem, přičemž důvěryhodná reputace založená na špičkové kvalitě produktů a výrobní závod přímo v USA hrají zásadní roli pro civilní i státní zákazníky. Naším hlavním cílem je posílit lokální týmy a vytvořit produktovou strategii přizpůsobenou specifickým požadavkům amerického trhu. K tomu využijeme synergií a know-how společnosti AREX, která se specializuje na krátké palné zbraně a již patří do portfolia skupiny RSBC. Tato spolupráce rozšíří portfolio STEYR ARMS a zajistí lepší konkurenceschopnost na globálním trhu,” říká Milan Šlapák, CEO STEYR ARMS.
Poradenská skupina Talers akvírovala firmy Buršíková s.r.o. a HL Daňová kancelář s.r.o., čímž posílila své služby v daňové a účetní praxi. Rozšiřují se do Přerova a Kroměříže a nově nabízejí strategické a finanční poradenství, což posiluje jejich multioborovou nabídku. S akvizicí Buršíková s.r.o. se k Talers připojil Martin Buršík jako odborník v oblasti účetnictví a také jako nový partner skupiny. S více než 18letou praxí v oblasti firemních financí a strategií a specializací na optimalizaci cash-flow, snižování nákladů a nastavování strategických cílů zároveň rozšířil služby Talers o sekci Řízení firemních financí a strategie, zaměřenou na podporu firem v klíčových okamžicích.
Jsme mediálním partnerem konference FIN (R)Evoluce. Pro naše čtenáře jsme dostali pět vstupů zdarma. Stačí na mail marketing@iinfo.cz napsat, že máte o vstupenky zájem. Prvních pět nejrychlejších získá registraci zdarma. Společně se podíváme na to, jak se finanční domy připravují na budoucnost v éře AI a představíme si využití nových technologií ve finančnictví. Program toho nabízí opravdu hodně. Akce proběhne 27. února v hotelu Jalta v centru Prahy, celým dnem nás provede šéfredaktor pořádajícího serveru Měšec.cz Dalibor Z. Chvátal.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.
Česká poradenská společnost v oblasti komerčních nemovitostí Prochazka & Partners oznámila další personální novinku – Roman Bohumínský povýšil do pozice Director, Office Agency. K týmu Prochazka & Partners se připojil v roce 2017 na pozici analytika a přinesl zkušenosti z auditorské společnosti patřící do „velké čtyřky“. Postupem času prošel několika rolemi, podílel se na řadě významných projektů a poslední rok a půl se úspěšně věnoval vedení týmu konzultantů specializujících se na kancelářský trh.
Ve své roli Director, Office Agency se nadále zaměří na poskytování poradenství v oblasti kancelářských nemovitostí, vyjednávání nájemních podmínek a rozvoj obchodních vztahů s klienty. Zároveň se soustředí na další růst a posilování oddělení Office společnosti Prochazka & Partners.