Krátce - archív

26. 5. 
Tomáš Břečka, iSTYLE
Nový Country Manager iSTYLE Tomáš Břečka se zaměří na rozvoj prodejní sítě a posílení B2B segmentu

Společnost iSTYLE jmenovala Tomáše Břečku do pozice Country Managera pro český trh. Břečka, který v iSTYLE působí přes 14 let, bude zodpovědný za strategické směřování společnosti, rozvoj prodejní sítě a posílení B2B segmentu, který představuje klíčovou oblast růstu. Ve své nové roli se Břečka zaměří na strategický rozvoj iSTYLE na českém trhu, zajištění zdravého růstu společnosti a za svou klíčovou výzvu považuje posilování pozice v B2B segmentu. Kromě správy stávající sítě kamenných prodejen i prodejního online kanálu se proto chce soustředit na rozšíření týmu zaměřeného na firemní zákazníky a na posilování vztahů s významnými obchodními partnery.

21. 5. 
Design Centrum CzechTrade Londýn
Nová služba Design Centrum CzechTrade Londýn podpoří exportní ambice českých firem

Agentura CzechTrade spouští službu Design Centrum CzechTrade Londýn pro podporu exportu českých firem v oblasti interiérového designu a moderních technologií. V londýnské čtvrti Clerkenwell byl vytvořen prestižní prostor, který nabízí zázemí pro prezentaci, spolupráci, obchodní jednání, networking i odborné poradenství českým firmám. Už v počátku začalo službu CzechTrade využívat jedenáct českých firem. Služba je určena zavedeným exportérům i firmám, které na britský trh vstupují. Design Centrum CzechTrade Londýn umožní českým firmám dlouhodobě i krátkodobě prezentovat své produkty s vysokou přidanou hodnotou přímo v teritoriu a budovat a posilovat obchodní vztahy s klíčovými partnery v oblasti interiérového designu. Služba zahrnuje umístění výrobků v showroomu Atelier Bohemia|Design Center CzechTrade London, který agentura CzechTrade sdílí s britskou firmou s českými kořeny Bohemian Craft zaměřenou na interiérový design. Firmy mohou prostory využívat v rámci šestiměsíčních nebo ročních cyklů dle zařazení do inkubační či růstové skupiny. Služba zahrnuje využití showroomu a zázemí, expertní asistenční služby a podporu při obchodních jednáních, včetně hledání partnerů, pomoci s certifikací a komunikace s místními úřady. Díky CzechTrade mají firmy přístup na akce, které se budou v showroomu konat.

20. 5. 
Paul Trefonas, ZEBRA SYSTEMS
ZEBRA SYSTEMS rozšiřuje svou přítomnost do Severní Ameriky, Paul Trefonas bude viceprezidentem pro prodej v regionu

Společnost ZEBRA SYSTEMS oznámila rozšíření svého působení do Severní Ameriky prostřednictvím své sesterské firmy ZEBRA SYSTEMS LLC. Jmenovala Paula Trefonase do funkce viceprezidenta pro Severní Ameriku. Paul bude sídlit v texaském Austinu, odkud bude řídit obchodní rozvoj na americkém i kanadském trhu. Trefonas přichází do ZEBRA SYSTEMS s dlouhou historií rozvoje a realizace strategií prodejních kanálů, které vedly k rychlému růstu a dlouhodobému úspěchu. Paul Trefonas má přes 25 let zkušeností v oboru IT, během nichž získal znalosti v oblasti řízení přímého i nepřímého prodeje. Do společnosti ZEBRA SYSTEMS nastoupil poté, co řídil strategické směřování u poskytovatele umělé inteligence (AI) a založil start-up zaměřený na poskytování řešení pro chytrá města využívající umělou inteligenci.

19. 5. 
Christian Schreiberhuber, nový CFO STEYR ARMS
STEYR ARMS má nového CFO Christiana Schreiberhubera

S Christianem Schreiberhuberem na pozici finančního ředitele přichází do společnosti STEYR ARMS špičkový manažer. Schreiberhuber má 25 let zkušeností ve vrcholovém managementu jako finanční ředitel a generální ředitel v mezinárodních společnostech. Své odborné znalosti využije k podpoře mezinárodní expanze společnosti STEYR ARMS. Schreiberhuber proto převezme také finanční řízení slovinské společnosti AREX. Stejně jako STEYR ARMS je i společnost AREX vlastněna fondem kvalifikovaných investorů RSBC Defence.

16. 5. 
Richard Kellner, KB Slovakia
Generálním ředitelem Komerční banky na Slovensku se stane Richard Kellner

S účinností od 1. června 2025 se členkou představenstva Komerční banky zodpovědnou za korporátní a investiční bankovnictví stane Katarína Kurucová, která doposud vykonávala funkci generální ředitelky Komerční banky na Slovensku. Od 1. června 2025 ji ve funkci generálního ředitele Komerční banky na Slovensku nahradí Richard Kellner. Richard přichází z pozice ředitele korporátního bankovnictví, kde dosahoval výborných výsledků a budoval silné vztahy jako s firemními klienty, tak s externími partnery napříč slovenským bankovním trhem. Pod jeho vedením bude Komerční banka na Slovensku pokračovat v růstu a přinášet hodnotu klientům, akcionářům, partnerům i zaměstnancům, konstatovala Katarína Kurucová, generální ředitelka Komerční banky na Slovensku.

15. 5. 
J&T BANKA sídlo v Karlíně
Skupiny J&T FINANCE GROUP SE a KBC Bank NV uzavřely strategickou dohodu o akvizici slovenské 365.bank

Bankovní holding J&T FINANCE GROUP SE („JTFG“) se dohodl na prodeji svého majoritního podílu (98,45 %) ve slovenské 365.bank s belgickou bankopojišťovací skupinou KBC, mateřskou společností ČSOB. Kupní cena bude uhrazena v hotovosti a ohodnocuje skupinu 365.bank na 761 milionů euro. Transakce podléhá schválení příslušných regulatorních orgánů a její dokončení se očekává ke konci letošního roku. 365.bank má na slovenském bankovním trhu z pohledu aktiv 3,7% podíl (na základě údajů zveřejněných ke konci roku 2024) s významným zastoupením retailového segmentu. Kupní cena odpovídá 1,4násobku vlastního kapitálu banky ke konci roku 2024 a 9,4násobku čistého zisku (P/E) na základě průměrného čistého zisku v letech 2022–2024. Cena transakce tak odráží kvalitu a ziskovost 365.bank včetně její klientské báze, profesionality jejích zaměstnanců a potenciál budoucích synergií. Její akvizicí by KBC potvrdila svoje již aktuálně silné postavení v regionu střední a východní Evropy. Do schválení uzavření obchodu, které je podmíněné získáním příslušných regulatorních souhlasů, a budoucí integrace bude 365.bank i nadále dodržovat své závazky vůči svým klientům i trhu.

14. 5. 
Vítězové na prvních třech místech
Hradec Králové je celorepublikovým vítězem výzkumu Město pro byznys

Finálové výsledky srovnávacího výzkumu Město pro byznys ukázaly, že Hradec Králové má nejlepší podmínky pro podnikání v rámci celé České republiky. Stříbro berou Pardubice, třetí příčku obsadilo Brno. Srovnávací výzkum Město pro byznys hodnotí již 18. rokem všech 205 měst a obcí s rozšířenou působností. Vítězné město se může pochlubit celorepublikově nadprůměrnou meziroční změnou počtu firem. Velmi vysoký je tu podíl firem s více než 250 zaměstnanci na celkovém počtu ekonomických subjektů. Město a podnikatelé v něm mohou těžit z výborné dopravní dostupnosti. Pokud jde o přístup veřejné správy, je na prvním místě třeba zmínit skvělý výsledek, kterého dosáhl Hradec Králové v hodnocení webových stránek z pohledu podnikatelů. Ti na nich naleznou v přehledné podobě informace pro komunikaci s veřejnou správou a mnohé další odkazy, které jim mohou pomoci například při zakládání podnikání. Počet úředních hodin, během nichž si mohou podnikatelé, ale nejen oni, vyřídit vše potřebné, je rovněž vysoce nadprůměrný. Místní podnikatele jistě potěší nízká daň z nemovitosti. Radnice vynakládá nadprůměrné finanční prostředky zejména do oblasti veřejné dopravy a také do oblasti sportu.
Město pro byznys je srovnávací výzkum, který již osmnáctým rokem vyhodnocuje podnikatelské prostředí ve všech obcích s rozšířenou působností v ČR a městských částech Hlavního města Prahy. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom. Data vyhodnocuje agentura pro informace a analýzy Datank.

13. 5. 
Nezaměstnanost
Úřad práce zveřejnil data za duben, nezaměstnanost zůstala na 4,3 %

Úřad práce ČR (ÚP ČR) zveřejnil data nezaměstnanosti k 30. dubnu 2025. Podíl nezaměstnaných ke konci dubna zůstal na 4,3 %. V meziročním srovnání byl podíl nezaměstnaných vyšší o 0,6 procentního bodu, tedy o 38 462 uchazečů. Oproti předchozímu měsíci vzrostl v dubnu počet evidovaných volných pracovních míst, a to o 4 046 na celkových 95 798. Výsledkem situace je boj o zaměstnance. Lze předpokládat, že mzdy dál porostou, ale ještě rychleji poroste tlak na produktivitu a automatizaci rutinních činností. HR oddělení už nestačí jen „inzerovat volné místo“; musí stavět značku zaměstnavatele na datech, personalizovat náborové kampaně a nabízet benefity s měřitelným dopadem, zejména v oblasti mentálního zdraví a dlouhodobého vzdělávání. Z mezinárodního hlediska jsme na tom v rámci EU ve srovnání dobře. To do Česka přitahuje zahraniční investory, ale zároveň zvyšuje konkurenční tlak – zaměstnavatelé se budou přetahovat nejen mezi sebou, ale i s nově příchozími kapitálově silnými hráči. Pokud stát rychle neodstraní bariéry v přístupu zahraničních specialistů a firemní sektor neotevře dveře rodičům, seniorům či lidem na částečných úvazcích, může se letos napjatý trh změnit z komparativní výhody v brzdu ekonomického růstu.

9. 5. 
Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade
Aktuální statistika zahraničního obchodu

„Vývoz v březnu 2025 vykázal solidní meziroční růst o 6 % a dosáhl hodnoty 429,7 mld. Kč. Dobrou zprávou je, že do zemí, které patří mezi naše hlavní vývozní partnery, jako jsou Německo, Slovensko, Polsko a Francie, export meziročně vzrostl o více než 6 %. Do Spojeného království dokonce téměř o 12 %. Zajímavý je růst vývozu do Spojených států, meziročně o 23,3 %, což může svědčit o snaze amerických odběratelů o předzásobení v důsledku hrozeb vysokých celních sazeb. Z vybraných zemí vzrostl export nejvíce na Filipíny (o 108,3 %), do Izraele (o 77,3 %), Dánska (o 66,8 %) a Indonésie (o 53,4 %), nicméně je třeba dodat, že podíl každé z těchto zemí na celkovém vývozu ČR je pod jedním procentem," říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade, a dodává: „U rozhodujících položek českého exportu registrujeme nárůst u motorových vozidel, a to o 8,3 %, elektrických zařízení o 10,2 % a počítačů, elektronických a optických přístrojů o 8,7 %. U ostatních větších kategorií evidujeme jen marginální růst nebo propad.“

7. 5. 
Mark Francis Long a Tomáš Richter, Blueprints
Blueprints posiluje tým o dva klíčové experty

Agentura Blueprints, specializovaná na LinkedIn, po roce fungování oznamuje rozšíření týmu s mezinárodním přesahem. Pod křídla agentury přicházejí dvě osobnosti, které posilují ambici stát se evropskou jedničkou v oblasti LinkedIn marketingu. S novým mezinárodním týmem, spojením USA a Česka a synergií mezi kreativitou, daty a LinkedIn kampaněmi míří Blueprints k rozvoji partnerství s firmami, hledajícími výkon, inovaci a porozumění ekosystému LinkedIn. Mark Francis Long (na obrázku vlevo) je uznávaný komunikační stratég, TEDx speaker, zakladatel projektu I AM LEX a kreativec se zkušenostmi v USA, Evropě a Asii. Spolupracoval s globálními značkami a do Blueprints přináší unikátní expertízu v oblasti neurodivergence, kreativity a digitální komunikace. Tomáš Richter je analytik a výkonnostní marketér s 20 lety zkušeností. Specialista na LinkedIn Ads a Google Ads, jež dlouhodobě spolupracuje s klienty v rámci realitních a B2B kampaní. Byl jedním z prvních konzultantů na LinkedIn Ads v Česku.

6. 5. 
Nový CEO Pipedrive Paulo Cunha
Pipedrive jmenoval Paula Cunha jako nového CEO

Společnost Pipedrive, která stojí za populární CRM platformou pro malé a střední podniky, má nového CEO. Pozici generálního ředitele převzal Paulo Cunha, který firmu povede do další fáze růstu a přinese do ní své zkušenosti z oblasti manažerského poradenství, technologií a private equity. Cunha je známý odvážnými marketingovými a produktovými strategiemi, které pomohly zrychlit růst řady společností. Naposledy to bylo v roli prezidenta firmy SeatGeek, platformy v oblasti živé zábavy, kde měl na starost firemní spotřebitelský marketplace. Předtím strávil osm let v Expedia Group, v níž působil v exekutivních rolích pro marketing, růst a business development pro Hotels.com. Cunha zastával strategické a provozní funkce u evropského správce aktiv ECS a mezinárodní nizozemské bankovní a finanční společnosti ING. Před tím pracoval i jako konzultant pro Boston Consulting Group. Cunha vystudoval obor business administration na nizozemské univerzitě v Tilburgu, kde získal titul PhD.

5. 5. 
HDP
Předběžný odhad HDP 1Q2025

Hrubý domácí produkt (HDP) očištěný o cenové vlivy a sezónnost byl v 1. čtvrtletí podle předběžného odhadu o 0,5 % vyšší než v předchozím čtvrtletí a v porovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku vzrostl o 2,0 %. Mezičtvrtletní růst HDP byl ovlivněn především nadále rostoucími výdaji na konečnou spotřebu domácností. Mírně pozitivní vliv měly také výdaje na tvorbu hrubého kapitálu i zahraniční poptávka. „Meziroční růst ekonomiky o 2,0 % byl výhradně podpořen domácí poptávkou, zejména výdaji na konečnou spotřebu domácností. Negativní příspěvek mělo saldo zahraničního obchodu,“ sdělil Vladimír Kermiet, ředitel odboru národních účtů ČSÚ. Hrubá přidaná hodnota rostla v obou srovnáních ve stavebnictví, skupině odvětví obchodu, dopravy, ubytování a pohostinství, i ostatních službách. Pokles nastal ve zpracovatelském průmyslu. Zaměstnanost mezičtvrtletně vzrostla o 0,5 % a oproti stejnému čtvrtletí loňského roku vzrostla o 0,9 %.
Zdroj: ČSÚ

3. 5. 
Absurdita roku a Paragraf roku
Rozhodněte o Absurditě roku a Paragrafu roku!

Pro podnikatelské prostředí je dodržování zákonů spojeno s finančními, časovými i personálními náklady. Snad každá vláda prohlašuje, že zbytečnou byrokracii odstraní. Jak se to ale v praxi daří? Také to reflektují uznávané ankety Absurdita roku a Paragraf roku. Kdokoli má teď unikátní možnost hlasovat a rozhodnout o vítězi, a to do 12. května 2025. Odborným garantem anket vyhlašovaných v rámci podnikatelských soutěží Firma roku a Živnostník roku je Hospodářská komora ČR.
Absurdita roku je anketa, jejímž cílem je upozornit na nejnesmyslnější byrokratické povinnosti uložené podnikatelům. Vyhlašování anticeny má přispět ke kultivaci tuzemského podnikatelského prostředí. Během své existence přispěla k odstranění řady zbytečných zákonů a vyhlášek. Absurdní předpisy nominuje veřejnost z řady podnikatelů, různých oborových asociací a svazů a cechů. O vítězné absurditě rozhoduje veřejnost v online hlasování.
Paragraf roku je anketa, která již několik let doprovází vyhlašování Absurdity roku. Oceňuje konkrétní aktivitu veřejné správy, která má za cíl pomáhat českému podnikání. Může se jednat o nově přijatý zákon, nařízení, vyhlášku, ale i návrh, snahu nebo vizi, jak podnikatelům zjednodušit život. Svůj tip mohou zaslat sami podnikatelé, odborné svazy a instituce, ale i široká veřejnost. O vítězi rozhodne v hlasování veřejnost.
Letošní nominace naleznete zde a hlasovat je možné zde.

2. 5. 
Rybovič a Hardt
Seyfor plně ovládne Dotykačku, regionálního lídra trhu pokladních systémů

Seyfor se po šesti letech od prvního vstupu stane stoprocentním vlastníkem skupiny Dotykačka. V rámci dokončení dlouhodobé transakce podepsal Seyfor dohodu, na jejímž základě získá zbývajících 42% podíl  a završí strategickou akvizici nejpoužívanějšího pokladního systému v České republice, který má přesah na polský a slovenský trh. První akviziční krok Dotykačky učinil Seyfor v roce 2019, kdy získal 24% podíl. Ve stejném roce pak navýšil svůj podíl na 58 %. Následně došlo k řadě dalších strategických kroků: akvizici společnosti Smart Software, provozovatele pokladního systému pro řetězce SmartPOS i začlenění platebního řešení Dotypay, nedílné součásti Dotykačky. Ta bude působit jako samostatná značka v rámci skupiny Seyfor a zaměří se na posílení pozice na stávajících trzích i rozšíření do dalších evropských zemí. Na obrázku Michal Rybovič, partner private equity firmy Sandberg Capital (vpravo) a Tomáš Hardt, partner investiční společnosti Redwood Capital (vlevo).

30. 4. 
Vladimír Holovka, XTB
Novým regionálním ředitelem investiční platformy XTB se stává Vladimír Holovka

Vladimír Holovka bude od 1. května jmenován do funkce ředitele investiční platformy XTB pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. Čtyřicetiletý absolvent Vysoké školy ekonomické působí ve společnosti již 15 let a nahradí Davida Šnajdra. Vladimír začínal v XTB jako stážista a account manager, a postupně se vypracoval až na pozici obchodního ředitele, kterou zastává již dvanáct let. Středoevropský region je v současné době jedním z nejúspěšnějších v celosvětové síti XTB, přičemž český i slovenský trh patří do TOP 5 nejvýznamnějších geografických oblastí celé skupiny XTB. Platforma se zasloužila o změnu vnímání investování v regionu, který v tomto odvětví historicky zaostával za západními zeměmi.

29. 4. 
Telegraficky: Počet Čechů, používajících AI, se ztrojnásobil

Nový průzkum společnosti Deloitte mapuje technologické a digitální trendy v ČR. Z průzkumu ale vychází několik zajímavostí.
Počet Čechů, kteří používají AI, se meziročně ztrojnásobil.
Zatímco v roce 2023 ji používalo 23 % Čechů, loni se jejich počet téměř ztrojnásobil (60 %). Popularita AI v Česku tak výrazně roste a její nástroje se stále více integrují do každodenního života.
Meziročně došlo i k nárustu Čechů, kteří umělou inteligenci používají denně. Zatímco v roce 2023 to bylo přibližně 5 % uživatelů, loni šlo již o 27 %. Až 40 % respondentů dále uvedlo, že jim generativní umělá inteligence významně usnadňuje život a šetří čas.
Mizí rozdíl mezi pohlavími.
Zatímco v roce 2023 dominovali v používání AI muži, kteří tvořili většinu uživatelů, a ženy představovaly jen necelou třetinu, o rok později se situace změnila. Češi tak loni tvořili 54 % uživatelů, Češky pak už 46 %.
Značná část Čechů a Češek se ale používání AI i nadále brání (40 %). Jako hlavní důvody uvádějí, že jí nerozumí nebo neví, jak ji využít v každodenním životě. Někteří ji považují za příliš pokročilou, jiní se obávají jejích negativních dopadů a potenciálních rizik.

28. 4. 
Podpis memoranda mezi CzechTrade a AMBIS vysokou školou
CzechTrade podepsal memorandum o spolupráci s AMBIS vysokou školou

Agentura CzechTrade a AMBIS vysoká škola podepsaly memorandum o spolupráci zaměřené na rozvoj vzdělávání, výzkumu a lidských zdrojů v oblasti mezinárodního obchodu. Memorandum má za cíl prohloubit spolupráci obou institucí a využít synergií pro podporu českých exportérů a zvyšování odborných kapacit v oblasti vnějších ekonomických vztahů. V rámci spolupráce se obě instituce zaměří na odborné stáže, výzkum a vzdělávání studentů, kteří se připravují na kariéru v mezinárodním obchodě. Memorandum dnes za CzechTrade podepsal generální ředitel Radomil Doležal a za AMBIS rektorka Martina Mannová.

25. 4. 
Olga Kaizar, Rowan Legal
Na partnerskou pozici v advokátní kanceláři Rowan Legal přichází Olga Kaizar

Advokátní kancelář Rowan Legal oznamuje příchod významné posily. Na partnerskou pozici přichází z PwC Legal Olga Kaizar, která bude mít na starosti specializaci práva nemovitostí. Mgr. Olga Kaizar přináší více než dvacetileté zkušenosti s poskytováním právních služeb v oblasti nemovitostí. Disponuje odborností jak z velkých realitních transakcí, tak i z komplexního nemovitostního poradenství zahrnující mimo jiné i M&A transakce, spojené s financováním nebo restrukturalizacemi. Rovněž se zabývá problematikou ESG a environmentálním právem, v rámci kterého se aktivně podílela na rozvoji služeb pro klienty.

24. 4. 
Katarína Brydone, Colliers ČR
Katarína Brydone jmenována ředitelkou Colliers v České republice

Společnost Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, oznámila jmenování Kataríny Brydone ředitelkou Colliers v České republice s účinností od 2. května 2025. Brydone se zaměří na podporu celkového růstu a zvyšování provozní efektivity v České republice. Bude úzce spolupracovat s Monikou Rajskou-Wolińskou, generální ředitelkou Colliers pro střední a východní Evropu (CEE), s cílem diverzifikovat nabídku služeb poskytovaných klientům na místní úrovni i v celém regionu.

23. 4. 
Jiří Mňuk, Rowan Legal
Povýšení v Rowan Legal

 Advokátní kancelář Rowan Legal s oznamuje řadu nových povýšení. Jiří Mňuk (na obrázku) byl jmenován Managing Associate, Jakub Zámyslický spolu s Pavlínou Růžičkovou postoupili na pozici Counsel a Gabriela Hosnedl společně s Martinem Fišerem jsou novými Senior Associates. Tato povýšení jsou uznáním jejich odborných znalostí, pracovního nasazení a přínosu pro kancelář.

22. 4. 
Monika Truchliková, Modrá pyramida stavební spořitelny KB
Michaela Pupalu nahradí ve vedení Modré pyramidy stavební spořitelny Monika Truchliková

Od 1. května 2025 se novou generální ředitelkou a předsedkyní představenstva Modré pyramidy stavební spořitelny ze skupiny Komerční banky stane Monika Truchliková. Michael Pupala bude od stejného data jmenovaný na novou pozici v rámci skupiny Société Générale. Michael Pupala je od roku 2021 generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti Modrá pyramida stavební spořitelna. Je také 1. místopředsedou Asociace českých stavebních spořitelen a místopředsedou dozorčího výboru ČBA. Monika Truchliková má bohaté zkušenosti v oblasti bankovnictví s více než 20 lety praxe ve strategickém řízení produktů, marketingu a digitální transformace. Svoji kariéru v Komerční bance zahájila v roce 2002 a od té doby zastávala klíčové manažerské pozice s odpovědností za růst a inovace v retailovém i korporátním segmentu. Od roku 2019 působí jako Tribe leader Daily Banking Tribu a zaměřuje se na digitalizaci a inovace klíčových produktů a služeb. Mezi její nejvýznamnější infrastrukturální projekty patří výměna karetního systému a budování Payment Hubu KB.

17. 4. 
Nový obchodní ředitel Mediabrodu Zdeněk Jodas
Obchodním ředitelem Mediaboardu se stal Zdeněk Jodas

Zdeněk Jodas (41) se stal obchodním ředitelem pro český trh ve společnosti Mediaboard, české jedničky na poli monitoringu médií a media intelligence. Jako nový CSO bude mít na starosti vedení české pobočky po obchodní stránce a rozvoj klientského portfolia. Stává se jedním z prvních členů vedení Mediaboardu po oddělení od mateřské společnosti Imper. Zdeněk působil poslední tři roky jako Head of customer service pro Mediaboard i Imper. Byl tak součástí firmy během jejích produktových inovací, díky kterým se Mediaboard z nástroje na monitoring médií stal nejkomplexnější media inteligence platformou na českém trhu. Spolu se svým týmem prošel i rebrandingem společnosti spojeným s expanzí do zahraničí. Před svým působením v Mediaboardu sbíral zkušenosti také jako key account manažer a projektový manažer ve společnosti Česká cesta.

16. 4. 
Změna ve vedené Czechitas: Lucie Mairychová a Senta Čermáková
Lucie Mairychová se stává CEO Czechitas, Senta Čermáková posiluje board

Nezisková organizace Czechitas oznamuje změnu ve vedení. Po více než dvou a půl letech ve funkci přebírá provozní ředitelka Lucie Mairychová (na obrázku vlevo)¨pozici CEO a Senta Čermáková se stává členkou správní rady Czechitas i Nadačního fondu. Lucie nastoupila do Czechitas v roce 2021 a prošla cestou od Head of Product & Operations přes roli provozní ředitelky až na CEO. Pod jejím vedením organizace nastavila strategické řízení, implementovala OKR (Objectives and Key Results) a zvládla klíčové organizační změny. Senta nastoupila do Czechitas jako CEO v září 2023. Za více než rok a půl v Czechitas výrazně akcelerovala produktovou orientaci na AI, AI transformaci a tím posílila novou vizi. Přivedla pozornost významných partnerů i veřejných institucí a významné osobnosti do Advisory Boardu. Díky ní Czechitas začíná rezonovat po celém světě, kde vystupovala na řadě konferencí včetně březnové SXSW v Austinu. Nyní se bude soustředit na strategická partnerství venku a s veřejnou správou i budování značky Czechitas v souvislosti s digitální transformací.

15. 4. 
Vojtěch Tancoš, Novalia
Vojtěch Tancoš se stává partnerem advokátní kanceláře Novalia

Advokátní kancelář Novalia má nového partnera. Stává se jím Vojtěch Tancoš, který ve firmě působí už od roku 2017. Jmenování potvrzuje dlouhodobou strategii Novalia, podle níž se každý advokát stává zároveň partnerem kanceláře. Tento model je na českém trhu výjimečný nejen svou transparentností, ale i systémem odměňování. Vojtěch Tancoš působení v kanceláři zahájil jako student práv, následně zde absolvoval koncipientskou praxi a po úspěšném složení advokátních zkoušek pokračuje v Novalia jako partner. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy, kde promoval s vyznamenáním. V praxi se zaměřuje především na M&A, obchodní právo a pracovní právo. I nadále bude klientům poskytovat právní podporu při transakcích i každodenních právních starostech.

14. 4. 
Productboard: Brian Lederman a Vinay Rama
Productboard přivítal nové lídry

Productboard přivítal se začátkem roku do svého vedení hned dva nové lídry: Briana Ledermana (na obrázku vlevo) jako chief revenue officer a Vinaye Rama v roli vice president of engineering. S jejich zkušenostmi z firem Salesforce, Microsoft nebo DocuSign, spolu s novým nástrojem Productboard Pulse využívajícím umělou inteligenci, se firma posouvá do další fáze AI-driven produktového managementu. Tento krok je součástí širší strategie zaměřené na expanzi zákaznické základny a na posílení inovací a vývoje produktů pro více než 6 000 stávajících zákazníků.

10. 4. 
Zuzana Černá, GARBE
Na pozici Financial Controller v GARBE přichází Zuzana Černá

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje svůj tým. Na pozici Financial Controller pro Českou republiku a Slovensko přichází zkušená profesionálka v oblasti finančního a provozního řízení nemovitostí, Zuzana Černá. Ta přináší dvacetiletou zkušenost z oblasti správy komerčních nemovitostí a finančního řízení. Ve své předchozí praxi se věnovala plánování a realizaci strategických cílů, řízení projektových týmů, koordinaci interních a externích auditů, stejně jako pronájmu a správě komerčních prostor. V nové roli v GARBE bude odpovědná za financování projektů v České republice a na Slovensku, správu finančních operací a jejich optimalizaci. Dále bude zajišťovat finanční reporting a podklady pro rozhodování top managementu společnosti. Během své kariéry působila Zuzana Černá ve společnostech Savills a Kaufland Česká republika, kde získala bohaté zkušenosti v oblasti finančního a provozního řízení. Je absolventkou České zemědělské univerzity v Praze.

9. 4. 
David Pecivál, Seyfor
Divizi Business Apps ve společnosti Seyfor nově řídí David Pecivál

Rozvoj firemních aplikací a produktového portfolia pro společnosti podnikající v oboru finančních služeb, automotive a energetiky vede v Seyforu nově David Pecivál. Jako Business Line Director přebírá vedení divize Business Apps, která zajišťuje vývoj a provoz systémů a aplikací incadea, OneCore, D3Soft a  software v prosinci získané společnosti NCC, dlouhodobého slovenského lídra v oblasti softwaru pro poskytovatele leasingových služeb. Na nové pozici využije David více než 20leté zkušenosti v oboru, které získal působením v širokém spektru odborných i manažerských rolí. Z konzultanta, analytika a projektového manažera ve společnosti AXIOM Provis se vypracoval až na pozici COO, kterou zastával přes 12 let. Patřil mezi klíčové osobnosti, které se podílely na růstu původní společnosti a rozšiřování zákaznické základny až do akvizice Seyforem, k níž došlo před pěti lety. Od té doby působil v Seyforu jako Business Unit Manager pro systémy incadea a OneCore.

7. 4. 
Jaroslav Šnajdr, nový šéf BCG Česká republika
Vedení české kanceláře BCG se ujímá Jaroslav Šnajdr

Mezinárodní poradenská společnost Boston Consulting Group po pěti letech mění v Česku své vedení. Novým vedoucím pražské kanceláře se stává Jaroslav Šnajdr. Ve funkci střídá Jamie Brindleyho, který vedl pražskou kancelář od roku 2020. Jamie Brindley se posouvá na pozici vedoucího regionu EMESA (Evropa, Střední východ, Jižní Amerika a Afrika) pro oblast retailového poradenství. díky čemuž má pražská kancelář poprvé v historii ve struktuře BCG zastoupení v nadnárodní vedoucí roli. Jaroslav Šnajdr se v uplynulých letech podílel na růstu aktivit BCG v České republice a střední Evropě. Zastával funkci ředitele náboru v Praze a byl součástí místních výborů pro kariérní rozvoj konzultantů a vedoucích projektů ve střední Evropě.

3. 4. 
Výdledy zaměstnavatelů - graf
Výrazně méně zaměstnavatelů bude zvyšovat výplaty

Jak ukázal online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ, zvyšovat mzdy ve druhém čtvrtletí plánuje 44 % firem. Průzkum proběhl koncem března mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, šéfů a personalistů firem. Chuť přidávat zaměstnancům je tak o třináct procentních bodů slabší, než tomu bylo podle stejné ankety na začátku roku. „Je dobré dodat, že nejčastěji firmy mění mzdy na začátku roku, v jeho průběhu to bývá méně obvyklé,“ upřesňuje František Boudný, ředitel personální agentury. O sedm procentních bodů ale přibylo podniků, které ve druhém čtvrtletí chtějí nabírat zaměstnance. „Až pětina dotázaných vnímá, že na trhu je více vhodných uchazečů o práci,“ dodává šéf personálky. Zatímco na začátku roku 57 % respondentů očekávalo zlepšení ekonomické situace firmy v horizontu tří až šesti měsíců, nyní jich je jenom pětadvacet procent. Současně ale tři ze čtyř dotázaných neočekávají žádnou změnu.

2. 4. 
Filip Molčan rozšířil své aktivity v M2C
Filip Molčan povede inovace v M2C

Zakladatel a ředitel softwarové společnosti Good Sailors Filip Molčan rozšiřuje své působení o pozici Chief Innovation Officer v holdingu M2C. Jeho úkolem bude rozvíjet využití nejmodernějších technologií v oblasti komplexní správy a údržby budov. Molčanův tým, jehož doménou je vývoj a testování aplikací, se v rámci M2C specializuje na technologie, které transformují služby v oblasti správy a údržby budov. Tyto technologie přinášejí zákazníkům zvýšení efektivity provozu, snížení nákladů a úsporu energií.