Krátce - archív

6. 2. 
Výsledky průmyslu dle dat ČSÚ

Průmyslová produkce byla, dle nejnovějších dat ČSÚ, v roce 2024 meziročně o 1,4 % nižší. Útlum se ale netýkal všech segmentů. Meziročně rostla produkce kartonových obalů o 8 %. To je dobrým indikátorem minulého i budoucího stavu české ekonomiky – vše totiž začíná u obalového materiálu. Tahounem růstu produkce byly zejména retail a e-commerce. Mnoho firem loni přesunulo své produkce ze zahraničí zpět do Česka. Jak na tom ale bude odvětví průmyslu letos, je otázkou. Nepřímý vliv na něj mohou mít cla administrativy Donalda Trumpa. Pokud by k tomu došlo, může se to odrazit ve snížení hospodářského růstu a poklesu výroby v Evropě. Česko ale může profitovat přesunem výroby ze západních zemí do Česka. V e-commerce sektoru by se čínská tržiště mohla více zaměřit na evropský trh, což by se odrazilo v jejich rostoucím tržním podílu na úkor evropské e-commerce, tedy i české, s čímž souvisí i sektor obalových materiálů. Tak komentuje situaci Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM, která se v zabývá výrobou obalových materiálů.

5. 2. 
Ivana Brancuzká se stala partnerkou společnosti Crowe a Contract Administration v České republice

Ivana Brancuzká byla jmenována partnerkou společnosti Crowe a Contract Administration pro Českou republiku. Crowe patří do jedné z deseti největších účetních a poradenských sítí na světě a spolu s Contract Administration je součástí skupiny Advartis Group, která v Polsku, České republice a na Slovensku zaměstnává více než 500 lidí. Ivana je součástí skupiny Advartis již více než 16 let. V roce 2008 nastoupila na pozici mzdové účetní, postupně se vypracovala na vedoucí pozice a od prosince 2022 působí jako Country manažerka společnosti Crowe a Contract Administration pro ČR. Jako partnerka bude hrát klíčovou roli v dalším strategickém rozvoji obou firem.

4. 2. 
Damien Fernandez novým vedoucím prodejních kanálů Panasonic Toughbook v Evropě

Obchodní divize Mobile Solutions společnosti Panasonic Connect Europe oznámila jmenování Damiena Fernandeze do role manažera pro evropské prodejní kanály a partnery pro značku Toughbook. Damien sídlí ve francouzském Lyonu a jeho hlavní odpovědností bude zlepšovat nabídku prodejních kanálů značky prostřednictvím rozvoje programů, zefektivnění operací a budování užších vztahů s prodejci, distributory a partnery. Zaměří se na obohacení partnerského ekosystému Toughbook zvýšením hodnoty svých programů a rozšířením příležitostí k partnerství na stávajících i nových trzích.

29. 1. 
Prologis vítá Jana Balcera na pozici RECX Director pro Českou republiku a Slovensko

Prologis oznámil jmenování nového seniorního lídra, Jana Balcera. Ve své nové roli bude zodpovědný za vedení týmů Real Estate and Customer Experience (RECX) v České republice a na Slovensku. Tyto týmy se zaměřují na plnění individuálních potřeb a přání zákazníků prostřednictvím špičkových komplexních služeb. Propojují odborníky z různých oblastí, díky čemuž mohou nabídnout integrovaná a inovativní řešení na míru. Jan přichází do Prologis ze společnosti P3 Logistic Parks kde jako Senior Property Manager hrál klíčovou roli při správě rozmanitého portfolia logistických nemovitostí. Předtím více než pět let působil jako Property Manager ve společnosti VGP. Má mnohaleté cenné zkušenosti nejen z oblasti logistiky a nemovitostí, ale také z financí a provozu.

28. 1. 
Novou předsedkyní Řídícího výboru Sdružení pro zahraniční investice – AFI se stala Gabriela Hrbáčková

Sdružení pro zahraniční investice – AFI – na plenárním zasedání volilo nové vedení, členy Řídícího výboru a Kontrolní komise. Novou předsedkyní Řídícího výboru AFI se stala Gabriela Hrbáčková, CEO společnosti Hofmann Wizard, která v Řídícím výboru AFI působí už několik let. Místopředsedy sdružení byli zvolení Klára Sobotková, Development Director pro Česko ve společnosti Panattoni, která tuto roli zastávala i v předchozím období, a Blake Wittman, European Business Director firmy GoodCall. Z plenárního zasedání vzešla také nová role čestného předsedy AFI. Stal se jím Kamil Blažek, dosavadní dlouholetý předseda AFI, zároveň partner v advokátní kanceláři Kinstellar. Do Řídícího výboru Sdružení pro zahraniční investice byli dále zvoleni Martin Dittrich (Billfinger), Klára Hrubá (Hays), Dan Ledvinka (ASB Group), Bořivoj Líbal (Eversheds Sutherland) a Jan Linhart (KPMG). Ondřej Votruba zůstává členem Řídícího výboru a nadále působí jako Výkonný ředitel AFI. Nové členy přineslo plenární zasedání také do Kontrolní komise AFI. Jejím předsedou bude i nadále Luděk Hanáček (Deloitte), místopředsedou se stal Pavel Klusáček (Drees & Sommer), a třetím členem byl zvolen Jakub Lichnovský (PRK Partners).

27. 1. 
Pure Storage a Micron spolupracují na poskytování škálovatelných a energeticky úsporných řešení pro hyperškálová datová centra

Společnost Pure Storage oznámila rozšíření strategické spolupráce se společností Micron Technology. Tato strategická spolupráce umožňuje dodávat vysokokapacitní a energeticky úsporná úložiště, která vyžadují poskytovatelé hyperškálových řešení. Nabídka Pure Storage bude využívat nejnovější generace flash paměti Micron G9 QLC NAND pro budoucí produkty využívající modul DirectFlash od Pure. Společné úsilí je pokračováním desetileté iniciativy integrace nejnovější technologie Micron NAND do řešení Pure Storage, která zahrnuje sedm generací produktů. Generace Micron G8 QLC NAND v kombinaci modulem DirectFlash společnosti Pure Storage s kapacitou 150 TB je již odladěna pro nasazení v produkčním prostředí. V kombinaci s vyspělou platformou pro ukládání dat Pure Storage přináší toto řešení úložiště s obrovskou kapacitou disků, vysokým výkonem i nízkou latencí; zároveň umožňuje zjednodušení architektury a znamená výrazné zlepšení energetické účinnosti.

24. 1. 
Méně zaměstnavatelů plánuje nábor, víc jak polovina zvýší výplaty

Nabírat zaměstnance plánuje v tomto čtvrtletí 43 % zaměstnavatelů, zatímco většina firem nepočítá se změnami počtu lidí. Zvyšovat mzdy se ale chystá 57 % podniků, ukázal online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem. „Firmy teď víc sázejí na zvýšení motivace svých zaměstnanců, současně ale očekávají brzké oživení hospodářství,“ shrnuje František Boudný, ředitel personálky. Podle 29 % dotázaných manažerů současná produktivita jejich zaměstnanců roste. Současně 57 % jich očekává nejpozději do konce pololetí zlepšení ekonomické situace firmy. „Zajímavé také je, že skoro šestina zaměstnavatelů má pocit, že na trhu je méně vhodných zájemců o práci a téměř třetina hodnotí jejich kvalitu jako horší,“ uzavírá Boudný.

23. 1. 
Gordic získal prestižní ocenění Společnost roku 2024 v oblasti kybernetické bezpečnosti

Společnost Gordic získala prestižní ocenění Společnost roku v oblasti kybernetické bezpečnosti. Ocenění udělila redakce magazínu Review pro obranný a bezpečnostní průmysl, který spoluvydává Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu České republiky (AOBP). Předání ocenění proběhlo 16. ledna v rámci Výročního zasedání reprezentativní redakční rady magazínu v prostorách Domu armády v Praze. Na slavnostním vyhlášení Nejlepších výrobků, společností a osobností v obranném a bezpečnostním průmyslu České republiky za rok 2024 se sešlo na 170 představitelů sektoru a státní správy, včetně zástupců vlády, Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva obrany, Generálního štábu Armády ČR, Policie ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu a dalších klíčových organizací. Loni získala společnost Gordic certifikaci nejvyšší možné bezpečnostní úrovně komerčního cloudu (BÚ3). Tato certifikace, udělovaná v rámci Katalogu cloud computingu spravovaného Digitální a informační agenturou, potvrzuje, že cloudové služby společnosti Gordic postavené na integrační platformě GINIS splňují nejpřísnější kritéria bezpečnosti a ochrany dat. Gordic také v roce 2024 úspěšně uplatnil v komerčním i veřejném sektoru své aplikace pro systematické řízení kybernetické bezpečnosti a splnění požadavků vyplývajících ze směrnice NIS2.

22. 1. 
Žaneta Kratochvílová přichází do Knihobotu z Prazdroje

Značku knižního secondhandu Knihobot bude mít nově na starosti Žaneta Kratochvílová. Za sebou má úspěšné působení v Rohlíku a také Plzeňském Prazdroji, kde stála za oceněnou kampaní „Frisco se vrací“. V Knihobotu povede brandovou marketingovou komunikaci napříč všemi trhy. Pod svá křídla si tak bere brandovou marketingovou komunikaci napříč všemi trhy, kde Knihobot/Bookbot působí, i těmi, kam se teprve chystá. Její vizí je představit Knihobot jako službu pro široký mainstream, která dokáže zaujmout nejen knižní komunitu. Kromě brandové komunikace v Prazdroji má Kratochvílová za sebou také působení v Rohlíku na pozici senior brand manažera. Stála zde za řadou projektů včetně kampaně Boží Vánoce s Jiřím Bartoškou v hlavní roli, která se stala součástí několika vánočních sezón.

21. 1. 
Do operations SatoshiLabs přichází Ladislav Veselý, bývalý CEO Slevomatu

Definovat strategii holdingu, postavit nejlepší HR tým v Česku a být oporou zakladatelům a CEO firem – to hodlá přinést české technologické skupině SatoshiLabs její nový COO Ladislav Veselý. Do nového prostředí přináší mnohaleté zkušenosti, které získal jako CEO Slevomat Group nebo vedoucí produktové divize v Seznam.cz. Téměř pět a půl roku působil Veselý ve vedení společnosti Slevomat. Zde se z provozního ředitele již po roce stal CEO a nakonec stanul ve vedení všech tří firem skupiny. Byznysové výsledky Slevomatu po skončení pandemie považuje za svůj největší kariérní úspěch. Za jednu z největších lekcí v profesním životě považuje své působení v Seznam.cz, odkud si odnesl zkušenosti z produktové práce, agilních metod a vzdělávání. Pozici CPO (chief product officer) zastával také ve vydavatelství Economia.

20. 1. 
Skupina Talers má nové partnery v oblasti financí a byznysového poradenství

Poradenská skupina Talers, specializující se na poradenství pro rodinné firmy, fúze a akvizice, mezigenerační obměnu, family office a korporátní poradenství, posiluje svůj tým o nové partnery. Na pozici partnera skupiny se posunul dosavadní seniorní analytik Martin Vachata (na obrázku vlevo), který se dlouhodobě věnuje projektovému managementu, realizaci finančních a tržních analýz, odhadům tržní hodnoty firem a prodejům a nákupům společností. Jako nový partner se připojil Martin Buršík, který má za sebou více než 18 let praxe v oblasti firemních financí a strategií. Specializuje se na optimalizaci cash-flow, snižování nákladů a nastavování strategických cílů. Kromě toho má zkušenosti s návrhem motivačních schémat pro management a podporou klíčových rozhodnutí ve firmách.

16. 1. 
Nejnovější inovace společnosti Salesforce určené pro maloobchod

Společnost Salesforce uvádí dvě novinky určené pro maloobchod: Agentforce for Retail a Retail Cloud s moderním pokladním systémem (POS). Tyto nástroje, poháněné umělou inteligencí, přinášejí revoluční změny v oblasti automatizace procesů, zefektivnění práce a poskytování personalizovaných nákupních zážitků. Agentforce for Retail zavádí předpřipravené funkce s umělou inteligencí, které automatizují úkoly, jako je správa objednávek, plánování schůzek a vytváření věrnostních kampaní. Maloobchodníkům umožňuje využívat digitální pracovní sílu ke zvýšení produktivity a snížení nákladů. Retail Cloud s moderním POS spojuje data z fyzických i digitálních kanálů na jediné platformě. To obchodníkům umožňuje poskytovat konzistentní a personalizované služby prostřednictvím funkcí, jako je nekonečné uličky, clienteling, vícekanálové plnění a bezpečný offline režim pokladen.

15. 1. 
Nový obchodní ředitel Logio Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická firma Logio má od ledna 2025 nového obchodního ředitele Filipa Zapletala. Dosavadní šéf obchodu Jan Jirovec zůstává jednatelem a spolumajitelem firmy – oba se nyní společně soustředí na mezinárodní expanzi. Pod Filipovým vedením se Logio soustředí na pronájem licencí softwaru VERITICO, což znamená přechod z jednorázového prodeje licencí na model Software as a Service. Jako integrátor pro logistiku či výrobu plánuje Logio převzít kompletní odpovědnost za celé projekty klientů a znatelně tak rozšířit svou působnost. Cílem je také rozšíření automatizačních projektů, které přesahují středoevropský region. Filip pracuje v obchodním týmu Logio pět let. Dříve působil v agenturách McShakespeare a Boticelli PR, kde měl na starosti rozvoj nového byznysu. V oblasti sales se pohybuje už od roku 2009.

14. 1. 
Do Rowan Legal přichází Pavel Tesařík, expert na m&a a insolvenční právo

Mgr. Pavel Tesařík je advokátem disponujícím rozsáhlými zkušenostmi v oblasti fúzí, akvizic, korporátního práva, insolvencí a restrukturalizací. Jeho profesní praxe zahrnuje poskytování právních služeb v celé řadě složitých lokálních i zahraničních transakcí zejména v odvětví průmyslu, dopravy, telekomunikací a IT a insolvenčních případů v České republice, včetně zastupování klientů v předinsolvenční fázi a ve věřitelských orgánech. Jeho práce pro klienty zahrnovala nejen strategické poradenství, ale i aktivní účast na restrukturalizacích a řešení úpadkových situací dlužníků. Pavel Tesařík je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Během studia absolvoval program University of Cambridge zaměřený na anglické právo a právo EU, a také se zúčastnil studijních pobytů na univerzitách v Německu a Norsku.

13. 1. 
Obchodním ředitelem NTT DATA byl jmenován Adam Berdár

Adam Berdár byl od ledna 2025 jmenován novým obchodním ředitelem společnosti NTT Czech Republic, která je součástí skupiny NTT DATA. Na různých obchodních pozicích působí ve skupině již více než deset let. Krátce po nástupu do pozice obchodníka ve společnosti Dimension Data, která se později stala součástí skupiny NTT, začal vést malý tým juniorů, z kterého postupně vybudoval komerční obchodní oddělení s obratem přes 350 milionů korun. Od roku 2022 vedl v NTT Czech Republic kromě komerčního týmu také skupinu obchodníků pro sektor veřejné správy. Adam Berdár (36) vystudoval Filosofickou fakultu Prešovské univerzity v Prešově. Je také absolventem programu Advanced Leadership Development na IE University of Madrid.

10. 1. 
Petr Kymlička, Moore Czech Republic
Průmyslová produkce si v listopadu opět pohoršila

„Vyplývá to ze zveřejněných dat ČSÚ. V listopadu meziročně reálně klesla o 2,7 %, meziměsíčně byla nižší o 1,5 %. Stejný propad přitom byl zaznamenán v průmyslové produkci už před rokem. Tehdy činil meziroční pokles také 2,7 %. Vypadá to tedy, že dva měsíce růstu, které česká průmyslová produkce zaznamenala v srpnu a září, byly v jejím celkovém vývoji spíše výjimkou,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, a pokračuje: „Nedařilo se ani zvyšovat hodnotu nových zakázek. Ta v listopadu klesla meziročně o 1,4 %. Tuzemské nové zakázky sice vzrostly o 3,1 %, vliv zahraničních zakázek byl však silnější. Meziročně byly nižší o 3,8 %. Velký nárůst zaznamenala hodnota nových zakázek naposledy v srpnu, tehdy meziročně vzrostla o 10,6 %, od té doby pozvolna klesala. V září byla meziročně vyšší o 5,1 %, v říjnu už jen o 2,0 %, nyní se dostala do záporných čísel. Předpokládám, že v prosinci bude její vývoj obdobný.“ U listopadové stavební produkce došlo k meziročnímu růstu o 2,5 %, ač byl do jisté míry ovlivněn nízkou srovnávací základnou z loňského roku. Vyšší byla stavební produkce i v meziměsíčním srovnání, a to o 1,8 %. Rostla hodnota vydaných stavebních povolení (o 2,6 % více), počet zahájených bytů (o 62,4 % více), méně naopak bylo dokončených bytů (o 38,1 % méně). „Ač by to mohlo vypadat, že se ve stavebnictví blýská na lepší časy, nemyslím si, že tomu tak bude,“ dodává Kymlička. „Pro rok 2025 očekávám zdražení bytů i nájmů, a tím pádem jejich vyšší nedostupnost. Propad bude pokračovat i ve výstavbě rodinných domů, kde hypotéky zůstanou kvůli vysokým sazbám pro mnoho zájemců nedosažitelné.“

9. 1. 
Petr Waldmann se stal novým obchodním ředitelem společnosti Würth

Společnost Würth, výrobce montážní a upevňovací techniky, má od ledna nového ředitele obchodu pro Českou republiku. Stal se jím Petr Waldmann, který pracuje ve skupině Würth od roku 2018. Bude zodpovědný za vztahy se zákazníky a rozvoj obchodu v Česku. Würth tak posiluje strategii, kladoucí důraz na osobní přístup, vztahy se zákazníky a multikanálový prodej. To se neodráží jen v nabídce produktů a technologií, ale i v ambiciózním cíli překročit v následujících letech obrat ve výši dvě miliardy korun. Petr má magisterský titul z Mannheim Business School v Německu. Profesní dráhu ve Würth zahájil během studií jako obchodní asistent pro člena představenstva Dr. Jana Allmanna. Během sedmi let zastával několik pozic, naposledy jako market manager pro Česko a Slovensko a zodpovídal za controlling pro východní Evropu.

8. 1. 
Nový CEO Jan Pauly ve vedení Unicorn Attacks

Od ledna 2025 se novým CEO a zároveň společníkem Unicorn Attacks stává Jan Pauly. Ve vedení společnosti střídá zakladatele firmy Víta Šuberta, který i nadále naplno zůstává součástí týmu a bude se vedle péče o klienty soustředit na produktový rozvoj firmy, její expanzi na zahraniční trhy a strategii růstu. Pod vedením Víta Šuberta a Martina Medka se Unicorn Attacks během sedmi let etablovala jako partner, který pomáhá firmám, velkým zavedeným hráčům i začínajícím start-upům, najít správný směr a vyhnout se úskalím jejich byznysu. Jan Pauly přichází do čela Unicorn Attacks s více než desetiletou praxí v oblasti strategie a managementu. V minulosti působil například jako CEO technologické firmy PDI. Kromě toho se jako právník věnuje i výuce na Univerzitě Karlově.

7. 1. 
Shusuke Aoki je novým generálním a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic jmenovala Shusuke Aokiho generálním ředitelem a výkonným ředitelem společnosti Panasonic Connect Europe (PCOEU) se sídlem v německém Wiesbadenu. Bývalý ředitel pro transformaci, který posledních 14 let žil a pracoval v Evropě, povede organizaci a bude pomáhat jejím evropským firemním zákazníkům orientovat se v současných socioekonomických výzvách prostřednictvím zavádění nejnovějších technologických inovací. Pan Aoki, který má rozsáhlé zkušenosti s B2B a B2G, vedl před přijetím této funkce úspěšné týmy v oblasti prodeje řešení na klíč, systémového inženýrství, marketingu a transformace v Japonsku, Spojených státech a Evropě. Ve funkci nahradí Hiroyukiho Nishiumu, který úspěšně provedl podnik pandemií.

6. 1. 
Heung Gu Kang jmenován prezidentem Kia Czech

Kia oznámila jmenování Heung Gu Kanga do pozice prezidenta, který od 1. ledna 2025 působí na nové pozici v českém zastoupení společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních několika let působil v oblasti mezinárodního obchodu – naposledy jako výkonný koordinátor společnosti Kia Nizozemsko. Funkci přebírá po Kyoungsun Yoo, který uvedenou roli zastával poslední dva roky. Pan Kang přináší řadu zkušeností z národní i mezinárodní úrovně, které nabyl během svého 19letého působení u značky Kia. Ve své kariéře se zaměřuje na obchodní strategii a provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby. Heung Gu Kang se narodil v roce 1978 v Jižní Koreji. Vystudoval Hanyang University v Soulu obor strojní inženýrství. Je ženatý a má syna.

19. 12. 
Česká maloobchodní síť prodejen Traficon jmenovala Tomáše Hůlka jednatelem a minoritním spolumajitelem

Společnost Traficon posiluje svůj management. Novým výkonným ředitelem, jednatelem a minoritním spolumajitelem společnosti se stal Tomáš Hůlek, který v posledních měsících vede její transformaci. Jejím cílem je modernizace a digitalizace vnitřních procesů a nový přístup k vnímání zákazníka, což se promítlo i do inovativního pojetí designu prodejen. Tomáš Hůlek je zkušený manažer, který působil v řadě renomovaných mezinárodních společností, jako jsou Philip Morris, Mondelēz a Mars, kde zastával vedoucí pozice v oblastech obchodu, marketingu nebo strategického plánování.

18. 12. 
DPH
Novela zákona o DPH byla schválena Senátem

Senát České republiky schválil novelu zákona o DPH, která nyní míří k podpisu prezidenta a k následnému vyhlášení ve Sbírce zákonů. Předpokládá se, že její účinnost nastane k 1. lednu 2025. Novela zahrnuje tyto zásadní oblasti: • povinnost vrácení odpočtu DPH při neuhrazení závazku do šesti měsíců od data splatnosti; • prodloužení lhůty pro opravu základu DPH až na sedm let; • zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH; • rozšíření situací vedoucích k opravě DPH u nedobytných pohledávek; • nový koncept osvobození při dodání nemovitosti a zcela jiná pravidla pro určení podstatné změny stavby; • nový přístup k vystavování daňových dokladů zákazníkem (self-billing). Zdroj: Deloitte

13. 12. 
Hyperpersonalizace formuje moderní obchod

Vánoční sezóna je pro zákazníky i obchodníky. Zákazníci hledají ty správné dárky, obchodníci způsoby, jak jim tento proces usnadnit. Hyperpersonalizace, která využívá umělou inteligenci a analýzu dat, hraje v tomto směru stále větší roli, protože dokáže doporučit přesně to, co zákazník hledá. Dle průzkumů 71 % lidí očekává při nakupování personalizovaný zážitek, a když ho nedostanou, 76 % z nich odchází zklamaných. Nadměrné množství nabídek bez jasného smyslu však může zákazníky odradit, pokud nebudou relevantní a citlivě nastavené. Hyperpersonalizace přesahuje tradiční personalizaci, jako je třeba oslovení zákazníka jménem nebo doporučení produktů na základě nákupní historie. Jde o sofistikovaný proces, kdy umělá inteligence (AI) a strojové učení analyzují velká množství dat v reálném čase – od předchozích nákupů, přes chování na webu až po geografickou polohu. Tyto informace umožňují nabízet produkty, obsah nebo služby přesně odpovídající individuálním potřebám zákazníka. Tak Amazon používá AI, aby zákazníkům doporučil produkty na základě toho, co si již koupili, co hledali nebo si přidali do košíku. Netflix jde dál, když doporučuje filmy a seriály na základě historie sledování i na základě času, kdy uživatel vybraný obsah sleduje. „Tyto nástroje výrazně zvyšují šanci, že zákazník najde to, co skutečně hledá, nebo naopak objeví něco, co by jej ani nenapadlo,“ říká Jan Skovajsa, CEO digitální agentury myTimi.

10. 12. 
Poradenská společnost BDO jmenovala partnerem Petra Vondraše, experta na DPH

Vedení české poradenské skupiny BDO se rozšiřuje o nového partnera, kterým se stal Petr Vondraš. Ten je certifikovaným daňovým poradcem, který se specializuje zejména na problematiku daně z přidané hodnoty (DPH), přičemž je také členem sekce DPH Komory daňových poradců. Petr Vondraš tak doplňuje dosavadní pětici nových partnerů, kteří byli letos do této vedoucí role jmenováni. Petr Vondraš má více než 20 let zkušeností v oblasti daňového a účetního poradenství se zaměřením na nepřímé daně, zejména daň z přidané hodnoty (DPH). Celou svou kariéru strávil ve společnostech, které jsou součástí dnešního BDO.

5. 12. 
Jan Juchelka zvolen na další období do vedení KB

Dozorčí rada Komerční banky zvolila na další období Jana Juchelku členem představenstva KB. V souvislosti s uplynutím funkčního období ho dozorčí rada znovu zvolila s účinností od 5. srpna 2025. Jan Juchelka od roku 1995 působil ve Fondu národního majetku České republiky, v letech 2002 až 2005 byl předsedou výkonného výboru. V letech 1999 až 2006 byl členem dozorčí rady Komerční banky (KB). Do KB nastoupil v roce 2006 jako ředitel pražské Obchodní divize korporátního bankovnictví a následně v tomtéž roce na pozici člena představenstva zodpovědného za řízení úseků Top Corporations a Investičního bankovnictví. Od roku 2012 pracoval v centrále Société Générale v oblasti Korporátního a Investičního bankovnictví, kde působil na pozici Managing Director, Head of Coverage se zodpovědností za korporátní klientelu v regionu střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky. Současně působil jako Senior Banker pro oblast střední a východní Evropy.

4. 12. 
NN pojišťovna a penzijní společnost má nového ředitele komunikace

Vedení komunikace NN Životní pojišťovny a NN Penzijní společnosti se ujal Martin Žabka, který bude zodpovídat za interní a externí komunikaci, ale i za rozvoj aktivit v oblasti sociální odpovědnosti NN a firemní kultury. Martin Žabka má více než 20 let zkušeností v oblasti PR a interní komunikace, a to jak z korporátního, tak z agenturního prostředí. Působil ve společnostech jako Heureka Group, Novartis nebo O2 Czech Republic. V NN bude zodpovědný za všechny interní a externí komunikační aktivity – rozvoj vztahů s médii, realizaci efektivních PR kampaní, organizaci interních akcí pro zaměstnance a řízení CSR iniciativ s cílem podpořit komunitu i životní prostředí.

3. 12. 
Novým obchodním ředitelem Thein Security je Petr Zahálka

Společnost Thein Security, člen investiční skupiny Thein, s potěšením oznamuje nového člena na pozici Sales Director, Petra Zahálku. Tento krok je součástí strategického plánu rozvoje obchodních dovedností a posílení týmu. Petr Zahálka přináší do Thein Security více než osmnáct let zkušeností z oblasti obchodního a technického managementu. V nové roli má mít na starosti posílení schopností týmu a rozvoj obchodních a technických znalostí Key Account manažerů. Petr je absolventem Českého vysokého učení technického v Praze. Během své kariéry zastával různé obchodní a technické role, přičemž posledních osmnáct let působil ve společnosti TD SYNNEX. Zde se specializoval na bezpečnostní technologie, zejména na produkty společnosti Palo Alto Networks, a vedl rozvoj zákaznické sítě této značky v České republice.

2. 12. 
Marketing a komunikaci ČSOB povede Jiří Jón

Do čela marketingu a komunikace skupiny ČSOB nastupuje Jiří Jón. Zkušený odborník na strategickou komunikaci značek přebírá vedení týmu, který má na starosti korporátní a marketingovou komunikaci celé skupiny včetně jejích dceřiných společností. Jiří přichází do ČSOB z globální agentury Ogilvy. Za svou práci získal několik ocenění marketingové efektivity Effie a kreativních cen ADC awards. Jiří má zkušenosti i z dalších předních agentur. Vystudoval mezinárodní obchod, studoval marketing ve Španělsku a magisterský diplom z reklamy získal v USA. Vedení marketingu a komunikace skupiny ČSOB přebírá po Renatě Němcové Pixové, která zůstává i nadále součástí týmu marketingové komunikace, který povede.

27. 11. 
Nový startup Finlay, revoluci v náboru zaměstnanců podpořili DEPO Ventures a J&T Ventures

Skupina DEPO Ventures oznámila investici do startupu Finlay, který pomáhá společnostem s náborem talentů pomocí umělé inteligence. O nábor budoucnosti se starají odborníci s bohatými zkušenostmi z českého technologického jednorožce Mews. Jejich nový startup Finlay přináší inovativní využití umělé inteligence, jež firmám umožňuje hledat talenty rychle a efektivně. Projekt získal první investici ve výši 7,6 milionu korun od investiční skupiny DEPO Ventures a fondu J&T Ventures na další expanzi. Finlay (fotografie týmu na obrázku) přináší zásadní inovace do oblasti recruitingu díky svému unikátnímu AI agentovi. Tato technologie automatizuje a zjednodušuje celý proces náboru, od hledání talentů přes jejich hodnocení až po podporu v průběhu výběrového řízení. AI agent vyhledává kandidáty nejen na tradičních platformách, jako je LinkedIn, ale i na méně obvyklých portálech, jako jsou Reddit, Stack Overflow a GitHub. Díky tomu firmy získávají přístup k širšímu spektru talentů.

20. 11. 
Hitachi Energy předvídá investice v energetice pomocí řešení s umělou inteligencí

Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“