Novým manažerem komunikace Mall Group se stal Jakub Charvát (36). V jedné z největších e-commerce skupin střední a východní Evropy působí Charvát již tři roky, přičemž doteď měl na starost interní komunikaci a CSR činnosti. Nyní rozšíří své kompetence také o externí komunikační aktivity, o které se poslední tři roky starala Pavla Hobíková. Jakub působí v oblasti komunikace a marketingu přes deset let. Zkušenosti získal v pozici tiskového mluvčího a fundraisera pro českou humanitární a rozvojovou společnost ADRA. Kromě toho působil jako ředitel Městského kulturního centra v Poděbradech, kde se podílel na organizaci festivalů, konferencí a výstav, a vedl poděbradský Festival mladého amatérského divadla.
Sdružení povede i nadále dosavadní předseda Kamil Blažek, partner advokátní kanceláře Kinstellar, který vede sdružení již od roku 2010 a do funkce byl zvolen posedmé. Místopředsedkyněmi byly nově zvoleny Klára Sobotková (na obrázku uprostřed) z developerské společnosti Panattoni, která doposud zastávala pozici místopředsedkyně Kontrolní komise a Gabriela Hrbáčková z personální společnosti Hofmann Personal, která zastávala pozici členky Řídícího výboru. AFI sdružuje téměř 40 renomovaných společností podporujících české i zahraniční investory na českém trhu. Předsedou Kontrolní komise byl znovuzvolen Luděk Hanáček, partner společnosti Deloitte.
Novým generálním ředitelem české investiční skupiny RSBC se stal Milan Šlapák, respektovaný manažer s více než 25 lety mezinárodních zkušeností v oblasti řízení výroby, logistiky či obchodu napříč odvětvími. Jeho hlavním cílem bude vytvořit ze skupiny prosperující evropskou společnost, jejíž aktivity přesáhnou hranice České republiky. Šlapák chce pokračovat v naplňování růstové strategie skupiny, která spravuje diverzifikované portfolio aktiv v hodnotě téměř osm miliard korun v peněžních investicích, komerčních i rezidenčních nemovitostech a firmách. Součástí vize mj. plánovaná expanze na zahraniční trhy, například do Velké Británie.
Poradenská skupina Moore Czech Republic posiluje své vedení. Martin Buranský (54) se připojuje k týmu partnerů a nastupuje do dceřiné společnosti Moore Advisory CZ, kde bude zodpovědný za oblast manažerského poradenství. Povede tým zkušených konzultantů, specializujících se na strategické řízení, optimalizaci procesů, nastavení systémů řízení a organizace či na snižování nákladů. Bude se podílet na strategickém rozvoji manažerského poradenství a na jeho propojení s dalšími oblastmi působení skupiny Moore Czech Republic.
Jako šéfka externí komunikace ve společnosti Sazka nastoupila Pavla Hobíková. Přináší několikaleté zkušenosti s vedením PR a externí komunikace z e commerce skupiny Mall Group, operátora T-Mobile či maloobchodního řetězce Globus. Ve své roli bude mít na starosti kompletní externí komunikaci včetně přípravy PR kampaní a eventů a bude také vystupovat jako mluvčí firmy.
Společnost Vendavo, poskytovatel řešení pro správu a optimalizaci cen pro výrobní a obchodní společnosti, jmenovala Jacoba Ringlera šéfem vývoje a ředitelem českého zastoupení. Bude zodpovědný za řízení vývojových týmů, které vedle České republiky sídlí i ve Švédsku a Americe. Jacob Ringler (44) se dosud věnoval budování a řízení výzkumných a vývojových pracovišť světových technologických značek. Kanaďan z Vancouveru nastoupil do Vendavo se zkušenostmi a v Praze vybudoval a vedl R&D centrum firmy Pure Storage, jež podpořilo expanzi firmy v EMEA. Působil i jako ředitel a šéf globálního mobilního vývoje ve společnosti SAP Concur pro ČR. Za 15 let zastával vedoucí a konzultační role.
Pozoruhodným zjištěním průzkumu analytiků společnosti Fidelity International pro rok 2023 je, že více než polovina správních rad očekává během tohoto roku obrat v hospodářském cyklu směrem k růstu. Rok 2023 bude náročný a vyšší ceny spolu s vyššími úrokovými sazbami přivedou mnoho ekonomik do recese. Každoroční průzkum mezi analytiky společnosti Fidelity (zahrnující 152 odborníků z reálných společností), nastiňuje naději. Průzkum oslovuje odborníky na dluhopisy, akcie, soukromé úvěry a ostatní aktiva. Z něj plyne, že 60 % analytiků se domnívá, že jim svěřené sektory se již nacházejí ve fázi zpomalení, mělké recese nebo jsou na tom ještě hůř. Přes polovinu z nich ale očekává, že se hospodářský cyklus do konce roku 2023 obrátí do kladných hodnot. Pouze hrstka z nich očekává hlubokou recesi.
SAP SE a Red Hat oznámily rozšíření partnerství, jehož cílem je výrazně navýšit využívání a podporu systému Red Hat Enterprise Linux společností SAP. Cílem této spolupráce je zlepšit inteligentní podnikové operace, podpořit transformaci do cloudu napříč odvětvími a podnítit komplexní inovace v oblasti IT. Na základě spolupráce obou společností SAP postupně převádí část svého interního prostředí IT a portfolia SAP Enterprise Cloud Services na standardní základ Red Hat Enterprise Linuxu, což je posun, který má lépe vyhovět vyvíjejícím se obchodním a IT potřebám společnosti. SAP v rámci svého migračního plánu rozšiřuje podporu řešení RISE with SAP pomocí operačního systému Red Hat Enterprise Linux, který je preferovaným operačním systémem pro nové implementace řešení RISE with SAP.
Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku, proběhne 20. a 21. února v Praze. Akce se zúčastní na 400 českých firem, jež zde mohou konzultovat obchodní záměry s řediteli z 52 zahraničních kanceláří poskytujících servis pro 60 zemí světa. Ti poskytnou expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí šance expanze a doporučí, jak postupovat. V nabídce jsou nově Filipíny, Arménie, Katar a země Střední Ameriky a Karibiku. Účast až na pěti půlhodinových konzultacích je zdarma. Přítomni budou odborníci z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade. „Jde o jednu z nejdůležitějších akcí roku pro podporu internacionalizace českých firem. Konzultace s odborníky jsou příležitostí, jak získat informace, které nejsou jinak dostupné. Vzhledem ke zkušenostem kanceláří firmy řeší konkrétní investiční i exportní příležitosti, možnosti propojení s vhodnými obchodními partnery i způsob komunikace, specifický pro daný trh,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
„Podle předběžného odhadu vzrostl hrubý domácí produkt za celý loňský rok o 2,5 % ve srovnání s rokem 2021, a překonal tak o 0,3 procentního bodu srpnové předpoklady ministerstva financí. Přesto je třeba vnímat určitý negativní trend, když dvě poslední čtvrtletí došlo k mezičtvrtletnímu poklesu HDP a výraznému zpomalení meziročního růstu. Výsledky tuzemské ekonomiky byly ovlivněny zejména významným omezením spotřeby domácností,“ komentuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Lze očekávat, že snížení spotřeby, jakožto klíčové složky HDP, bude pokračovat nejméně celé první pololetí letošního roku. Důležitý je také fakt, že růst hrubé přidané hodnoty zaznamenala zejména odvětví obchodu, dopravy, ubytování a pohostinství, která měla nižší srovnávací základnu roku 2021, kdy je významně ovlivňovaly restrikce spojené s pandemií.“
Skupina srovnávacích portálů pro poradenství a sjednání finančních produktů, kam spadá například Srovnejto.cz, Porovnajto.sk, ePojištění.cz nebo Superpoistenie.sk, má nového CEO. Na začátku února přišel do čela skupiny vlastněné německým mediálním domem Bauer Media Group Nicolas Eich. Ten přichází z AEVI, jež se věnuje technologiím v platebním styku. Předtím působil na pozici generálního ředitele ve společnosti Edenred, kde vedl digitální transformaci v České republice. Má zkušenosti i z oblasti srovnávacích portálů a zprostředkování na českém trhu, jako CEO vedl společnost ChytryHonza.
Pozici obchodního ředitele ve Skladonu nově zastává Jan Baláš (43). Do fulfillmentové společnosti přichází s téměř dvaceti lety zkušeností z oblasti domácího i mezinárodního obchodu. Ve Skladonu bude mít na starost rozvoj obchodního oddělení a stabilizaci vnitřních procesů před tím, než firma začne realizovat svou zahraniční expanzi. Pro Skladon představuje Baláš důležitou podporu na cestě k transformaci ze startupové společnosti do evropské logisticko-technologické firmy. Vizí společnosti je vybudovat v následujících letech síť fulfillmentových center napříč Evropou a obsloužit tak evropské země v rámci služby next-day delivery, tedy doručení do druhého dne.
Podle studie společnosti Accenture tři čtvrtiny (76 %) vedoucích pracovníků firem v oboru polovodičů očekávají, že nejpozději do roku 2024 se problémy spojené s výpadky v dodavatelských řetězcích zmírní a situace se zlepší. Zároveň podotýkají, že společnosti musejí být připraveny čelit dalším tlakům na trhu a více se zaměřit na investice, které jim pomohou zajistit budoucí růst. V současnosti vnímají dotazovaní exekutivci jako největší výzvy pro zachování stabilních dodávek čipů inflaci a vývoj ekonomiky (35 % dotazovaných), dále přetrvávající důsledky a restrikce spjaté s onemocněním covid 19 (20 %), nedostatek kvalifikovaných talentů (18 %), podhodnocené investice (14 %) a možné zhoršení geopolitické situace (12 %).
Fúze a akvizice, zlepšování digitálních procesů, valuace majetku. Ale také intenzivní hledání úspor v oblastech zatížených státní byrokracií. Tak by se daly na zájmu o služby RSM popsat transformační priority českých firem v loňském roce. Obrat českého a slovenského RSM, které tuzemskému byznysu pod vedením Moniky Marečkové pomáhá již od roku 1991, se v roce 2022 přiblížil těsně pod 400 milionů s růatem o 12 %. Snaha malých i středních firem (na které se RMS specializuje) o větší efektivitu, krizové řízení a transformaci v neklidné době je dobrá zpráva pro českou ekonomiku, ve které tvoří 40 % HDP.
Trezor, tvůrce první hardwarové bitcoinové peněženky, jmenoval Matěje Žáka, dosavadního produktového ředitele, svým novým CEO. Žák přebírá vedení Trezoru od spoluzakladatele společnosti, kterým je Marek „Slush“ Palatinus. Ten se posouvá více do konzultantské role a bude pomáhat řídit strategické, technické a vizionářské směřování firmy. Žák se zaměří na další vylepšení celkové uživatelské zkušenosti produktů Trezor s cílem podpořit a zjednodušit přijetí kryptoměn širokou veřejností. Zároveň bude jeho úkolem zajistit, aby byl Trezor připraven na další bull market.
V průběhu prvního čtvrtletí zřídí stát všem OSVČ elektronickou datovou schránku a bude s nimi komunikovat výhradně jejím prostřednictvím. Týká se to přibližně dvou milionů osob se živnostenským oprávněním a 200 tisíců právnických osob. Podle průzkumu poradenské skupiny Moore Czech Republic bylo na konci loňského roku se změnou obeznámeno 86 % OSVČ. Dle odborníků poradenské skupiny je přechod na komunikaci pomocí datových schránek důležitým krokem v rámci digitalizace státní správy. Veškerá komunikace mezi státem a OSVČ se během prvního kvartálu přesune do elektronické sféry. Pomocí datové schránky budou OSVČ podávat daňová přiznání či informovány o pokutách.
Občané si přes Czech POINT loni pořídili přes 2,52 milionu výpisů. Šlo za téměř šestnáct let existence služby o nejvytíženější rok – ve srovnání s rokem 2021 byl nárůst přes 21 % a oproti rekordnímu roku 2016 čísla narostla přes 14 %. Za vyšším využíváním stojí i možnost podávání žádostí o mimořádný příspěvek na dítě – čísla by ale i tak prolomila historický rekord. Výrazný je trend růstu zájmu o elektronickou komunikaci – rekord byl v počtu žádostí o zřízení datové schránky i převod listinných dokumentů do elektronické podoby. Výpisu z obchodního rejstříku si lidé v roce 2022 pořídili 79 tisíc, číslo však dlouhodobě klesá, stejně jako počet výpisů z katastru nemovitostí – těch loni bylo 138 tisíc. Na stabilní úrovni se drží výpis ze živnostenského rejstříku (29 tisíc) nebo nejžádanější služba Czech POINTu, výpis z rejstříku trestů (664 tisíc). Za dobu existence Czech POINT systém poskytl přes 29,6 milionů výpisů.
Salesforce spouští vzdělávací program Bring Women Back to Work (BWBW) pro ženy z České republiky, jež mají zájem (znovu)začít svoji kariéru v IT. Během ročního kurzu absolvují školení v CRM systému Salesforce a zlepší si své soft skills, sebeprezentaci či projektové řízení. BWBW je určený ženám s pracovními zkušenostmi, které jsou minimálně rok bez práce. Cílem programu je nové kariérní uplatnění v oblasti IT. Po absolvování BWBW mají účastnice předpoklady, že v ekosystému partnerů a zákazníků Salesforce najdou práci. Mezi hlavní požadavky pro účast v programu patří dobrá znalost angličtiny a chuť učit se novým věcem. Program je pro účastnice zdarma, hodnota vzdělání, jež absolventky získají, činí 6 500 eur. Mezi hlavní partnery BWBW v ČR patří společnosti Deloitte, Accenture, Merkle, Digitall a Enxoo.
Posilování české koruny vůči euru je dobrou zprávou i pro motoristy, zvažující nákup auta ze zahraničí. Vývoj kurzu zlevňuje nákup vozu z eurozóny až o desítky tisíc korun. Zánovní Octavia je teď levnější o 10 až 20 tisíc oproti začátku listopadu a až o 50 tisíc oproti březnu loňského roku. Přestože ČNB v listopadu neintervenovala na podporu koruny, zůstává tuzemská měna silná. Zatímco v listopadu se euro obchodovalo za 24,535 korun, v lednu již oslabilo pod magickou hranici 24 korun na 23,990 korun. Loňského maxima dosáhlo euro na začátku března, kdy byl jeho kurz na úrovni 25,865 Kč. „Vývoj kurzu je dobrou zprávou pro všechny, kteří se právě nyní chystají k pořízení automobilu ze zahraničí,“ říká Jakub Šulta, CEO evropského tržiště s ojetými vozy Carvago.com. Ten doporučuje pořízení automobilu příliš neodkládat. Situaci podle něj nyní nahrává i to, že na německém trhu se snížila poptávka po zánovních ojetinách a jejich ceny tak v čase klesají.
Technologicko-logistická společnost DODO zajišťující logistiku poslední míle a síť drogerií Rossmann zahájily v Maďarsku pilotní projekt doručování objednávek do domácností pomocí dronů. První zkušební let odstartoval z prodejny Rossmann v nákupním centru Savoya Park v Budapešti. Trasa byla zvolena tak, aby dron překonal dlouhou vzdálenost a rozmanitý geografický terén. Místo startu a cíl doručení od sebe byly vzdáleny 15 kilometrů, celková trasa byla prodloužena přeletem dronu přes Dunaj. Vzdálenost dron překonal za 14 minut. V první fázi zkušebního provozu DODO a Rossmann testují, jak rychle lze objednávky pomocí dronů doručit při zajištění stoprocentně bezpečných podmínek.
Znalecká kancelář Equity Solutions Appraisals hlásí změny. Lenka Hluší povýšila na pozici Real Estate Valuation Manager. Tomáš Dvořák se z pozice konzultanta posunul na pozici Business Valuation Manager. Lenka Hluší dokončila program MBA s názvem Nemovitosti a jejich oceňování na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tento studijní program patří k nejprestižnějším vzdělávacím programům v Evropě zaměřeným na nemovitosti. Tomáš Dvořák ve znalecké kanceláři EqSA působí přes šest let. Je absolventem magisterského studia se specializací oceňování podniku a jeho majetku na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Už ani ne za týden, v úterý 24. ledna, si můžete poslechnout zajímavé case studies, praktické tipy, právní rady a nové trendy v influencer marketingu. Konference se zaměří na efektivní spolupráci značek a influencerů. V hledáčku přednášejících se ocitnou témata:
• Nejčastější chyby při spolupráci s influencery – Ivo Veselý vás provede úskalími influencer marketingu.
• Influencer marketing v Alza.cz – výběr ambasadorů, ukázky kampaní a poučení z jejich realizace předá Monika Jančová z Alzy.
• Co nepodcenit během přípravy každé spolupráce – Andrea Voříšková (Pavelcová) z eLegal si posvítí na přípravu smlouvy a právní aspekty včetně regulace reklamy.
• TikTok influenceři: jak na to – celkový proces kampaně od počátečního briefu až po zveřejnění videa a následnou propagaci skrze placenou reklamu s vámi projde Vít Janda z TikTokuj.cz.
• Content creators jako budoucnost marketingu – Jan Vohralík z WeDigital předá tipy, jak na tvorbu nativního obsahu a budování vlastního profilu značky. • Testfluenceři: cílovku vám nejlépe pomůže oslovit cílovka – propojení influencerů, jejich publik a uživatelského testování pomáhá značkám s WOM i autentickým obsahem. Téma pro Rostislava Starého z Konektoru.
Výzva k iniciativě Design Credits, která je součástí komponenty Národního plánu obnovy Ministerstva kultury České republiky, nabízí dotaci podnikům orientovaným na průmyslovou či řemeslnou výrobu až do výše 200 tisíc korun. Na rok 2023 je v rámci výzvy alokováno deset milionů korun. Ministerstvo kultury a agentura na podporu obchodu CzechTrade tím chtějí podpořit propojení malých a středních firem s kreativními profesionály, kteří firmám pomohou inovovat design produktů. O to se v rámci národní platformy Design Centrum stará agentura CzechTrade, která je zprostředkujícím subjektem výzvy. Příjem žádostí byl zahájen 3. ledna.
Téma kybernetické bezpečnosti se přesunulo z IT oddělení do zasedacích místností. S tím, jak se množí útoky a zvyšují potenciální sankce, a to jak z hlediska právních předpisů, tak z hlediska ztráty důvěry zákazníků, se tato problematika stala prioritou na všech úrovních organizace. Kybernetickou bezpečnost si často představujeme jako boj mezi hackery a bezpečnostními experty, který se kvůli technologickému pokroku neustále stupňuje. A skutečně, hrozby někdy přicházejí i od nepřátelských států nebo prohnaných, technicky zdatných, zločineckých mozků. Hrozby se však stejně tak často objevují kvůli špatně zabezpečeným sítím, v jejichž důsledku jsou odhalena citlivá data. Nebo kvůli nepozorným či nerozvážným zaměstnancům, kteří při práci z domova používají nezabezpečená zařízení. Jaké bezpečnostní hrozby lze letos očekávat? Internet věcí (IoT) a zabezpečení cloudu, kybernetická bezpečnost při práci z domova se pro podniky stane prioritou, umělá inteligence (AI) bude hrát v kybernetické bezpečnosti stále významnější roli.
Poradenská skupina Moore Czech Republic se vyjadřuje k aktuálně zveřejněným údajům o inflaci za měsíc prosinec a rok 2022: „Zpomalující růst spotřebitelských cen je i s ohledem na nižší srovnávací základnu, kdy byla v prosinci 2021 odpuštěna DPH u cen elektřiny a plynu, pozitivní signál pro letošek. V roce 2023 už očekáváme všeobecný pokles tempa růstu cenové hladiny k jednociferným hodnotám,“ komentuje partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička s tím, že by taková situace mohla nastat v druhé polovině letošního roku. „Rok 2022 nicméně zůstane ve statistikách zapsán jako ten, kdy ceny v průměru rostly nejrychlejším tempem od roku 1993.“
Společnost Salesforce zveřejnila rekapitulaci vánočních nákupů roku 2022, která analyzuje listopadové a prosincové nákupní údaje od více než 1,5 miliardy nakupujících na maloobchodních stránkách využívajících Salesforce Customer 360 (včetně 24 z 30 největších amerických internetových obchodů). Zatímco listopadové online prodeje byly nižší než v letech 2021 a 2020, nabídky Cyber Week a Buy Online and Pick Up In Store (BOPIS) pomohly maloobchodníkům dosáhnout úspěchu v roce 2022. V celé sváteční sezóně tak celosvětově utratili spotřebitelé online nákupy celkem 1,14 bilionu dolarů a 270 miliard dolarů v USA.
Česká projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika posílila management a na pozici obchodního ředitele jmenovala Jiřího Kose, který se bude věnovat akvizici nových projektů a klientů. Zúročí tak svou dlouholetou praxi, kdy působil na vedoucích pozicích projekčních a developerských společností, mezi něž patří architektonická společnost Chapman Taylor, v níž působil 12 let.
„Podle směrnice a nyní i podle novelizovaných zákonů České republiky je nyní obchodník, který poskytuje přístup ke spotřebitelským recenzím, povinen informovat také o tom, zda zveřejněné recenze pocházejí pouze od spotřebitelů, kteří výrobek skutečně použili nebo zakoupili, či nikoliv, a také je o této ověřovací praxi řádně informovat. Recenze tedy mohou pocházet nejen od spotřebitelů, kteří si výrobek přímo zakoupili, ale také od těch, kteří jej skutečně použili,“ komentuje novelu Alžběta Kokešová, advokátka z advokátní kanceláře eLegal. Dle studií si již 86 % zákazníků nekoupí produkt bez pročtení recenzí. I tento aspekt vedl k tomu, že e-commerce prostor v minulosti zaplavily neautentické recenze. Kromě recenzí a ohýbání cen před slevami upravuje novela zákonů i podmínky reklamací. Doposud platilo, že pokud se produkt rozbil do šesti měsíců od zakoupení, zákazník měl právo na vrácení. Tato lhůta se nyní prodlouží na 12 měsíců.
Co bylo v předkovidových letech benefitem, je dnes v segmentu IT standardem. Home office převálcoval práci ve firemních kancelářích. Potvrzují to statistiky zakázek IT společnosti Integra EMEA za roky 2019–2022. „Zatímco před kovidem v roce 2019 jsme obsazovali pouze tři procenta pozic na plně remote práci, loni se to otočilo na 47 %. Naopak výhradně do kanceláří jsme před třemi lety potřebovali 46 % lidí, zatímco loni to byla jenom čtyři procenta,“ uvádí Tomáš Vyklický, account manager Integry. Největší změnu trendu zaznamenal region Ostravska, kde v roce 2019 nabídky na práci z domova představovaly pětinu všech pozic, zatímco nyní je to 91 %. Na Brněnsku práce z domova má 72% podíl, v Praze jen 35 %. „V hlavním městě je velký trh expertů, a navíc kvalitní hromadná doprava, firmy tak vnímají větší šanci obsadit pozici i při onsite práci,“ říká manažer IT společnosti.
Karel Horák vystřídal ve funkci ředitele divize Péče o klienty Jiřího Humhala. Martin Popík převzal po Luboši Berkovcovi vedení divize Řízení rizik. Pozice ředitele divize Marketing se v lednu ujal Oldřich Dostál. Na obrázku v uvedeném pořadí zleva doprava. „Narostli jsme. Naše služby aktivně využívá už přes milion klientů. A my chceme nejen pro tyto naše stávající klienty, ale i pro další přinést řadu nových služeb, kterými plánujeme český bankovní trh více rozpohybovat. Zjednodušíme svět placení, přineseme služby, které smysluplně pomohou s jejich rodinnými rozpočty, a budeme dál posouvat české bankovnictví. To vše tak, aby nás klienti mohli mít rádi. Máme v tomto směru hodně práce a výsledků za sebou. Další práce a ambiciózní cíle jsou teď před námi. Proto posilujeme nejužší vedení, které bude Air Bank na další cestě udávat směr,“ shrnuje Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank.
Tuzemský průmysl vstoupil do třetího čtvrtletí téměř stagnací, když index nákupních manažerů PMI v červenci klesl z 50,2 na 49,7 bodů, tedy těsně do pásma recese. „Oproti červnu nejde o žádný dramatický sešup, oživení zpracovatelského sektoru ale bude evidentně během na delší trať, zvláště v podmínkách nepříznivého dopadu amerických celních tarifů,“ komentuje aktuální čísla Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking.
Zhoršení podmínek jde na vrub svižnějšímu poklesu zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu, přičemž zaměstnanost ve zpracovatelském sektoru klesá již třetím rokem v reakci na slabou zahraniční poptávku po průmyslových výrobcích. Potvrzuje to i červencový průzkum mezi českými průmyslníky, kteří upozorňují na utlumenou poptávku, zejména z Německa. Právě zaměstnanost v průmyslu zůstane pod tlakem zřejmě i ve druhém pololetí. Povzbudivou zprávou je stabilizace výroby, ovšem na svižnější oživení to zatím nevypadá. I proto očekávají ekonomové další růst míry nezaměstnanosti na 4,7 % ke konci roku.
„Shrnuto, podtrženo, tuzemský průmysl je z nejhoršího venku, výraznějšímu oživení ale stále brání absence silné zahraniční poptávky. I tak ale za letošní rok odhadujeme růst české ekonomiky okolo 2 %, především díky pokračujícímu růstu spotřeby domácností. Bilance rizik je však nadále vychýlená směrem k pomalejšímu tempu,“ uzavírá Rusinko.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.