Organizace se potýkají s rostoucím objemem dat z různých strojů i zařízení a senzorů internetu věcí, která musí dešifrovat a použít k efektivnímu běhu inteligentních podnikových operací. Fenomén je jádrem revoluce Průmyslu 4.0, kdy se organizace obracejí k digitálním technologiím založeným na datech, aby změnily způsoby, jakými vyvíjejí, vyrábějí a dodávají produkty. Provoz na okrajích sítě musí organizace uvolnit a využít rozsáhlá data, což vyžaduje strategii pro hybridní cloud založenou na otevřených a propojených systémech, od datového centra přes okraj sítě až po cloud, aby bylo možné získat užitečné poznatky a skutečné obchodní výsledky. Edge computing je rozšířením otevřeného hybridního cloudu. Založením společně podporovaných laboratoří a inovačních center chtějí společnosti Red Hat a Intel pomoci organizacím vyvíjet řešení a aplikace založené na datech, které budou podporovat kontejnerizované hybridní cloudové úlohy a posílí průmyslový ekosystém o udržitelnější provoz a větší flexibilitu.
Spotřebitelé se stále více zajímají o to, jak společnosti nakládají s jejich osobními údaji, respektive jak jsou jejich data chráněna před zneužitím. Podle celosvětového průzkumu společnosti Cisco Consumer Privacy Survey roste počet lidí, kteří ochranu svého soukromí a osobních dat aktivně sledují. Od firem, které špatně nakládají s osobními daty, nekoupí jejich produkty. A neváhají vyměnit třeba internetového providera nebo mobilního operátora.
Společnost Eaton, která se zabývá inteligentním řízením energie, převzala v roce 2021 renomovanou americkou společnost Tripp Lite a v současné době pracuje na začlenění výrobků této značky do svého portfolia pro zákazníky v Evropě, v Africe a na Středním východě. Veškeré aktivity jsou součástí strategie společnosti zaměřit se globální trh s konektivitou, který má hodnotu více než 9 miliard dolarů. Převzetí Trip Lite přineslo společnosti Eaton značné rozšíření produktového portfolia, spolu s pokročilejšími schopnostmi pro podporu distribuovaných IT a edge computing aplikací.
Český startup Madmonq, výrobce unikátních přírodních doplňků stravy pro hráče esportu i rekreační gamery, posiluje komunikaci a marketingový tým. Na pozici Head of Marketing Communication nastupuje Magdaléna Mohelová, která přichází z CZC.cz. Pod vedením Petry Jankovičové, která před čtyřmi měsíci nastoupila jako CMO, bude spolupracovat s agenturním tandemem FYI Prague a jeho divizí FYIdentity, které budou Madmonq pomáhat s mediální komunikací a profilací. V příštím roce se chce Madmonq, kromě pokračování v produktové komunikaci a spolupráci s influencery na domácím trhu, zaměřit i na další zahraniční expanzi.
Start it @UNI je nový program spolupráce ČSOB (akcelerátoru Start it @ČSOB) s inkubátory vybraných českých vysokých škol, který pomůže urychlit a zefektivnit podporu a rozvoj startupů v České republice a posílit jejich šance k úspěchu na trhu. Za projektem Start it @UNI vedle ČSOB stojí i Vysoká škola ekonomická v Praze nebo Česká zemědělská univerzita v Praze. „Česká ekonomika musí projít zásadní proměnou – musí být více inovativní a produktivní s větším podílem výroby a služeb s vyšší přidanou hodnotou. Startupy mají velký inovační potenciál, který ale bez expertní pomoci často přichází vniveč. Projektem Start it @UNI chceme pomáhat začínajícím neotřelým nápadům nejen k rozjezdu, ale hlavně k prosazení se na trhu,“ říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za digitalizaci a inovace.
Novým CEO největšího módního vyhledávače v Evropě je Ján Kešelák, který už pět let spoluurčuje směr Glami. Nejprve jako šéf expanze do Řecka, adriatických zemí a Pobaltí a v posledním roce také jako Chief Revenue Officer. Jeho úkolem bude dotáhnout transformaci společnosti v přední platformu objevování módy založenou na hyper-personalizaci a umělé inteligenci. Zakladatel Glami a stávající partner investiční skupiny Miton Tomáš Hodboď pak postupuje do čela nově založeného fondu Glami Ventures. Plánuje investovat do firem, které usnadňují objevování produktů online, ale i těch využívajících umělou inteligenci v e-commerce.
Od září převzal pozici jednatele společnosti Semantic Visions Jan Balatka, který má v oblasti sémantické analýzy a strojového učení v globálním businessu dlouholeté zkušenosti ze společnosti Deloitte Czech Republic. Ve vedení ho doplňuje i partner Petr Krajíček. Nově se na dalším rozvoji společnosti, a zejména obchodu, bude podílet i Diana Rádl Rogerová, která společně s Janem Balatkou donedávna působila jako partnerka v Deloitte a do Semantic Visions vstupuje i jako spoluinvestor.
Ta ještě více vychází vstříc potřebám a prioritám uživatelů a reaguje i na trend digitalizace. ČSOB jako první banka na trhu nabídla otevření účtu firemním klientům plně online, což zvýšilo poptávku právnických osob zhruba o desetinu. „S novými typy účtů pro firmy a podnikatele a s nimi spojenými službami, pevně věřím, pokrýváme potřeby všech klientů. Od těch, kteří chtějí fungovat pouze digitálně, až po ty nejnáročnější, kteří vyžadují kromě excelntního digitálního zážitku i individuální osobní přístup. Snažíme se nabídnout našim klientům vždy cestu, jak co nejvíce situací řešit jednoduše a pohodlně online a tím šetřit svůj čas a peníze. Pro všechny i nadále máme k dispozici síť specializovaných poboček ČSOB s profesionálními firemními bankéři a bankéřkami, což klienti kvitují,“ uvádí Pavel Prokop, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
Aneta Rychlá (45) je novou HR manažerkou v partnerských společnostech Imper a Monitora Media, které se zaměřují na komplexní datová řešení pro B2B byznys a marketing a nabízejí realtime monitoring médií a sociálních sítí. Má za sebou více než dvacetiletou kariéru v HR a do firem přichází po šesti letech freelance personálního poradenství. Na starosti bude mít kromě náboru nových zaměstnanců také vybudování struktury moderního a pružného HR v rozvíjející se technologické firmě.
Přední světová investiční společnost KKR získá od dosavadního vlastníka The Rohatyn Group (TRG) Ness Digital Engineering, globální společnost zabývající se transformací digitálních služeb, jejíž součástí je rovněž přední český systémový integrátor a poskytovatel IT služeb Ness Czech. Společnost Ness Digital Engineering byla založena v roce 1998 a sídlí v Teanecku v New Jersey v USA. Ness je předním poskytovatelem komplexních služeb se zaměřením na budování digitálních softwarových produktů a platforem. Společnost působí v Severní Americe, Evropě, na Blízkém východě a v Asii. Ness Czech, součást skupiny Ness, má pobočky v Praze, Brně a Ostravě. Patří mezi největší poskytovatele IT služeb a systémové integrátory v Česku a je průkopníkem v zavádění nových technologií a softwarových produktů.
„S ohledem na poměrně nízkou základnu roku 2021 sice zaznamenala ekonomika ve třetím čtvrtletí meziročně mírný růst, nicméně je zřejmé, že se české hospodářství nachází ve fázi stagflace. Klíčový je vykázaný mezičtvrtletní pokles, který je prvním důkazem blížící se ekonomické recese. Ta bude po novém roce s největší pravděpodobností spojena s růstem nezaměstnanosti,“ komentuje partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Vše nasvědčuje tomu, že v posledním čtvrtletí letošního roku budeme svědky meziročního poklesu.“
Nezisková organizace Czechitas, působící osm let na poli vzdělávání žen a dětí v informačních technologiích, založila vlastní nadační fond. Jeho cílem je poskytnout všem bez rozdílu možnost vzdělávat se v perspektivním oboru, který nyní nabízí jen v České republice více než 15 000 volných pracovních pozic. V prvním projektu nadačního fondu chtějí Czechitas podat pomocnou ruku ženám, které se chtějí rekvalifikovat do IT, ale nemohou si finančně dovolit zaplatit kurzovné ve výši dotovaných cen kurzů Czechitas ani rozdělené na několik splátek. Czechitas tak reagují na zhoršující se ekonomické podmínky a měnící se podmínky na trhu práce. Do fondu mohou přispívat jak jednotlivci, tak firmy.
T-Mobile má novou šéfku externí komunikace, Patricii Šedivou. Ta přichází s dvaceti lety profesních zkušeností v oblasti PR a korporátní komunikace. Ve své roli bude zodpovědná za externí a krizovou komunikaci, témata CSR a udržitelnosti i přípravu komplexních komunikačních strategií. Patricie Šedivá přichází z investiční skupiny Pale Fire Capital, kde působila jako ředitelka komunikace. Za svou kariéru vybudovala komunikační oddělení a řídila komunikaci ve společnostech Alza nebo Coca-Cola HBC a řadu zkušeností získala i v T-Mobile, kam se v nové pozici vrací. Dvakrát získala ocenění Mluvčí roku.
Technologický rozvoj největší bezpečnostní agentury v České republice, společnosti Securitas ČR, má nově na starosti Luboš Řádek (40). Jako nový Head of Design & Development povede vývoj stávajících produktů či vyhledávání nových obchodních příležitostí v oblasti nejmodernějších bezpečnostních technologií, s důrazem na kybernetickou bezpečnost. Luboš Řádek přichází do Securitas ČR ze společnosti Letiště Praha, kde zastával pozici hlavního ředitele kybernetické bezpečnosti. Pod jeho vedením největší české mezinárodní letiště vybudovalo a zprovoznilo jedno z nejlepších operačních center kybernetické bezpečnosti v České republice i v porovnání s dalšími evropskými letišti.
Od října je součástí makléřské společnosti SATUM Jiří Havrlant, bývalý CEO finančněporadenské společnosti Chytrý Honza. Na pozici chief sales officer (CSO) zodpovídá za business development, akvizice nových zákazníků a růst společnosti. Jeho cílem je zásadní posílení obchodního týmu a hledání nových příležitostí nejen v České republice, ale zahájení zahraniční expanze.
Asociace ABSL sdružuje společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb. Nyní informuje o tom, že i když celosvětové průzkumy v letech 2021 i 2022 deklarovaly zájem zaměstnanců vrátit se zpět do kanceláří na 2–3 dny v týdnu, skutečnost je zdaleka jiná. Reálná obsazenost se podle společnosti Colliers v polovině roku 2022 pohybovala jen na 35 %, tedy 15 procentních bodů pod očekávanou úrovní. Firmy proto začínají přemýšlet o nových strategiích pracovního prostředí, které často zahrnují i redukci kancelářských ploch. Jiná situace vládne v oboru podnikových služeb, kde kvůli silnému růstu počtu zaměstnanců firmy předcovidovou výměru kanceláří zachovávají a často ji dokonce rozšiřují. Kanceláře pak přizpůsobují potřebám nových způsobů práce.
Neomezená dovolená u nás stále není běžná, ač se jedná o žádaný benefit. Podle průzkumu společnosti Solitea by ji uvítalo na 85 % českých zaměstnanců, jen 5 % ale zná nějakou firmu, která ji nabízí. Brněnská IT firma Solitea tento benefit zavedla od října. Chce pomoci zaměstnancům najít rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, ale slibuje si od toho také snazší nábor. Podle průzkumu agentury Mnforce pro společnost Solitea by uvítala neomezenou dovolenou nadpoloviční většina (51 %) českých zaměstnanců, 34 % by ji spíše uvítalo. Jako důvod uvádějí možnost více si odpočinout (84 %), ale i dobrý pocit z projevené důvěry ze strany zaměstnavatele (83 %). 77 % by přivítalo fakt, že nemusí počítat zbývající dny dovolené. Pouhá 4 % zaměstnanců by o neomezenou dovolenou nestála.
Pozici PR manažera v technologicko-logistické firmě DODO Group nově zastane Adam Rapák (33). Do firmy přichází ze společnosti McDonald’s, kde byl zodpovědný za plánování a exekutivu komunikačních a public relations aktivit na českém a slovenském trhu. Z pozice PR manažera DODO Group bude mít na starost především profilování značky na stávajících i nově získaných trzích a přípravu jednotné komunikační strategie. Příchod nového PR manažera je pro DODO dalším krokem v přerodu z lokálního B2C startupu v etablovanou mezinárodní společnost s expertízou v same-day logistice poslední míle pro významné B2B partnery. Doménou společnosti je chytrá práce s daty pro maximální efektivitu rozvozů a ekologicky šetrná městská logistika.
Výsledky lokálního dotazování společnosti Acronis ukázaly, že 43 % českých podniků zažilo několikahodinový výpadek provozu v důsledku ztráty firemních dat. Delší výpadky hraničící výjimečně až s ohrožením existence podniku přiznalo 5 % respondentů. I když většina ztrát firemních dat je stále způsobena lidským faktorem či selháním zařízení, roste počet případů ztrát v důsledku kybernetických útoků – již 14 % respondentů uvedlo jako příčinu ztráty ransomwarový útok. Klíčovým prvkem ochrany dat je nadále pravidelné zálohování, ale významně se zvyšuje význam kybernetické bezpečnosti a ochrany samotných záloh, které bývají stále častějším cílem kybernetických útočníků. Obrázek si zvětšíte volbou Otevřít obrázek v novém panelu.
Forbes zveřejnil výběr 22 českých e-commerce společností, jež zpracovávají tisíce dokladů měsíčně. Většina z nich nemůže stále nabírat účetní na ruční zpracovávání objednávek, dodacích listů a faktur. S udržením pořádku jim pomohla automatizace, většina jsou e-shopy odebírající zboží od stovek dodavatelů. Aby nemusely elektronické doklady ručně kontrolovat, tisknout a znovu skenovat, využívají systémy, jež z dokladů načtou údaje díky EDI – elektronické výměně dat. Tak si firmy automaticky vyměňují objednávky, faktury, dodací listy, ceníky, katalogy i logistické doklady. EDI je standardizovaný formát, usnadňuje firmám expanzi do zahraničí a může sloužit i k digitální archivaci dokumentů odpovídající legislativě. Velkým e-shopům se skladem usnadňují práci i skladové systémy (WMS – Warehouse Management System). Firmy šetří pracovní místa a zbaví se chyb způsobených nepozorností. Velcí čeští odběratelé Alza, Datart, Lékárna.cz, Pilulka, Rohlík nebo Spokojený pes pro výměnu dokumentů využívají Orion EDI od české firmy Grit.
BitMEX, platforma pro obchodování s kryptoměnami, tvůrce tzv. perpetual swaps, nejobchodovanějšího krypto produktu v oboru, a letos v létě spustila novou platformu BitMEX Spot Exchange pro retailové a institucionální obchodníky, dosáhla velkého milníku. Od začátku září přidala 14 nových kryptoměn, čímž uživatelům umožnila operovat se SOL, TRON, SHIB, USDC a více než dvaceti dalšími měnami. BitMEX doposud umožňoval pouze obchodování s Bitcoinem a Etherem. V reakci na rostoucí poptávku po obchodování s kryptoměnami ze strany současné uživatelské základny a s cílem oslovit nové uživatele, platforma však v průběhu času rozšiřovala podporu pro nové kryptoměny a tokeny. Pouze za poslední čtyři týdny od začátku září, BitMEX přidal podporu čtrnácti tokenů, a tímto zákazníkům poskytl další výběr pro vytvoření rozmanitého portfolia kryptoměn.
Sportisimo, řetězec se sportovním a outdoorovým oblečením, ohlásilo změny ve vedení. Novým ředitelem se stal Richard Hodul, který přichází ze společnosti Tchibo. V ní naposledy působil jako generální ředitel pro střední Evropu (Polsko, Česko, Slovensko, Maďarsko a Pobaltí). Český sportovní gigant jej vybral po více než půlročním hledání jako nástupce odcházejícího Pavla Vajskebra, jež opouští exekutivní pozice ve Sportisimu po šesti letech, kdy pod jeho vedením poslední účetní rok firma uzavřela s historicky nejlepším výsledkem tržeb 11 miliard korun. Ve Sportisimu si ponechá pět procent akcií a zůstane v jeho dozorčí radě.
Zlínská společnost NWT na sebe u Krajského soudu v Brně podala insolvenční návrh. Má dluhy ve výši 460 milionů korun, registruje je u zhruba padesáti věřitelů. NWT, které mimo jiné patří mezi ICT dodavatele a provozovatele datového centra Silo, chce sehnat nového investora a uskutečnit restrukturalizaci. Více informací najdete u našeho sesterského webu Lupa.cz.
Odborník na oblast podnikových aplikací Josef Švenda se stal obchodním ředitelem pro finanční sektor ve společnosti Ness Czech. Do ní přichází se zkušenostmi nasbíranými během své kariéry ve společnostech Autodesk a Oracle, když jeho dalšími působišti byly společnosti Operátor ICT, CompuGroup Medical či SAP. „Chci se zaměřit na nové příležitosti, které finančnímu sektoru přináší digitalizace a změny pracovních postupů. Pro finanční instituce zde leží značný potenciál ve využití podnikových aplikací k optimalizaci svých procesů a zlepšení finančních ukazatelů,“ komentuje Josef Švenda. Ve volném čase se věnuje rodině, čte a pokud má volnou chvilku, programuje v pythonu a zdokonaluje se v AI/ML. V poslední době se účastní projektu Numerai, který pomocí data science předpovídá vývoj na akciových trzích.
Jiří Černík se v oblasti financí a controllingu pohybuje více než 15 let. Na Letišti Praha měl odpovědnost i za dlouhodobé investiční projekty a z pozice předsedy dozorčí rady dále dohlížel na hospodaření dceřiných společností. Předtím působil na pozici finančního ředitele společnosti Skanska v regionu centrální Evropy, odpovídal i za oblast informačních technologií a centrálního nákupu. Pracoval také pro společnosti Ernst&Young, Jihomoravská plynárenská, Honeywell nebo Zetor. Jiří Černík vystudoval ekonomii na Masarykově univerzitě v Brně. Je ženatý, má dvě děti a ve volném čase rád vyráží do přírody nebo za moderním uměním.
Hackeři zveřejnili na darkwebu s názvem BidenCash údaje z 1,2 milionu platných platebních karet, včetně údajů o účtech z Česka. Útočníci tímto způsobem promují svou databázi ukradených platebních karet, kterou mohou ostatní kyberzločinci využít bankovním podvodům či online nákupům. Bezpečnostní experti odhadují, že stále funkční může být až třetina těchto citlivých informací. Nejčastěji se jedná o čísla karet, data platnosti, bezpečnostní kódy CVV, jména nebo e-maily a telefonní čísla. Podle IT společnosti, která na zveřejnění na darkwebu upozornila, je mezi ukradenými kartami i neznámý počet údajů o účtech z Česka. Opakuje se tak situace ze srpna loňského roku, kdy ruští hackeři zveřejnili údaje z ukradených karet z celého světa.
Technologická skupina BiQ Group získává nové posily. Role CFO se ujal Petr Vojáček z CPI Property Group. Petr si odsud odnáší bohaté desetileté zkušenosti, kde se z role finančního manažera posunul až na pozici head of finance management and controlling. Cílem BiQ Group je nyní centralizovat a zkvalitnit management s ohledem na nadcházející akvizice a více rozvíjet růstovou strategii do dalších let. Petr má za úkol vyladit i spolupráci mezi jednotlivými pobočkami a zatraktivnit skupinu pro investory a potenciální strategické partnery. Jeho cílem bude rozvíjení strategií pro řízení financí a optimální růst BiQ Group s výhledem na příštích pět let. Skupina si od managementu slibuje silnější kooperaci všech pěti společností, které BiQ Group tvoří – BOOTIQ CZ a SK, Bluesoft, EEA a Novasoft.
„Každý měsíc vidíme, že českému exportu se daří a naštěstí se nenaplňuje skepse, kterou jsme měli zpočátku roku. V tuto chvíli můžeme říct, že pokud nenastane neočekávaná událost, tak český export zůstane silný a mohl by dokonce pokračovat v tomto pozitivním trendu. To bude mimo jiné znamenat, že by celkový objem exportu za rok 2022 překonal solidní rok 2021. K tomu navíc vidíme nové pozitivní signály, například v rostoucím zájmu českých firem o nová exotická teritoria. A také díky znovu otevření kanceláře CzechTrade v Kyjevě budou mít české firmy v následujících měsících obchodní příležitosti související se novou poptávkou na ukrajinském trhu,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Michael Mráček z právní kanceláře Dentons k novele zákoníku práce: „Do legislativního procesu vstoupil návrh významné novely zákoníku práce, jež v případě přijetí bude mít dopad na činnost a pracovní vztahy velké části zaměstnavatelů. Cílem novely je nastavení konkrétních podmínek a pravidel pro zavedení práce z domova (home office), především v reakci na dosavadní poměrně skoupou zákonnou regulaci v této oblasti. Návrh zákona přináší zevrubný popis povinných náležitostí dohody o práci z domova, která musí být mezi stranami pracovního poměru při zavedení home office uzavřena. Nadto se snaží řešit v praxi neutěšenou situaci náhrady nákladů zaměstnance vzniknuvších v souvislosti s výkonem práce z domova prostřednictvím zavedení hodinového tarifu, když tuto možnost doposud zaměstnavatelé z daňových důvodů používali pouze zřídkakdy. Vedle toho návrh zákona plánuje upravit pravidla pro doručování písemností zaměstnancům, a to větším zpřístupněním a usnadněním doručování prostřednictvím e-mailu, nebo přináší přísnější pravidla do systému dohod o práci konané mimo pracovní poměr (DPP, DPČ). Nakonec návrh cílí na povinnou implementaci dvou unijních směrnic, a to tzv. směrnice o work-life balance a směrnice o předvídatelných pracovních podmínkách. Dosavadní podoba návrhu vzbuzuje v odborné i podnikatelské obci rozporuplné reakce. Při jejím projednávání lze očekávat obtížnou diskuzi, která zřejmě oddálí i plánované datum účinnosti změny prozatím stanovené na 1. ledna 2023. Lze však očekávat, že si novela v jakékoliv finální podobě vyžádá úpravy pracovněprávní dokumentace zaměstnavatelů a bude mít na některé jejich interní procesy zásadní vliv.“
Společnost ESET posílil Jiří Bracek, který se stal ředitelem oddělení Core Technology Development v rámci divize pro výzkum a vývoj ESET Research v České republice. V rámci nově vzniklé pozice využije svých dvacet let zkušeností, které nasbíral v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jeho hlavní činností bude koordinace stávajících a vytváření nových týmů pro vývoj bezpečnostních technologií a produktů ESET v Česku, na Slovensku a v Polsku. Děje se tak v souvislosti s dříve oznámenými plány na rozšíření aktivit společnosti ESET v Česku.
Tuzemský průmysl vstoupil do třetího čtvrtletí téměř stagnací, když index nákupních manažerů PMI v červenci klesl z 50,2 na 49,7 bodů, tedy těsně do pásma recese. „Oproti červnu nejde o žádný dramatický sešup, oživení zpracovatelského sektoru ale bude evidentně během na delší trať, zvláště v podmínkách nepříznivého dopadu amerických celních tarifů,“ komentuje aktuální čísla Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking.
Zhoršení podmínek jde na vrub svižnějšímu poklesu zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu, přičemž zaměstnanost ve zpracovatelském sektoru klesá již třetím rokem v reakci na slabou zahraniční poptávku po průmyslových výrobcích. Potvrzuje to i červencový průzkum mezi českými průmyslníky, kteří upozorňují na utlumenou poptávku, zejména z Německa. Právě zaměstnanost v průmyslu zůstane pod tlakem zřejmě i ve druhém pololetí. Povzbudivou zprávou je stabilizace výroby, ovšem na svižnější oživení to zatím nevypadá. I proto očekávají ekonomové další růst míry nezaměstnanosti na 4,7 % ke konci roku.
„Shrnuto, podtrženo, tuzemský průmysl je z nejhoršího venku, výraznějšímu oživení ale stále brání absence silné zahraniční poptávky. I tak ale za letošní rok odhadujeme růst české ekonomiky okolo 2 %, především díky pokračujícímu růstu spotřeby domácností. Bilance rizik je však nadále vychýlená směrem k pomalejšímu tempu,“ uzavírá Rusinko.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.