Marcela Suchánková se stala ředitelkou české pobočky KBC Asset Management a generální ředitelkou ČSOB Penzijní společnosti. Zároveň se stala výkonnou ředitelkou Investičních produktů ve skupině ČSOB. Marcela má za sebou 25 let zkušeností v bankovnictví. Do skupiny ČSOB nastoupila v roce 1997. Prošla řadou oblastí, od komunikace až po retail a vývoj produktů. Vykonávala i roli obchodní a později generální ředitelky ČSOB Penzijní společnosti. Významné profesní zkušenosti si přináší z role členky představenstva ČSOB, kterou vykonávala mezi lety 2017 až 2022. Zde byla zodpovědná za oblasti IT, HR, Operations, Právní a Facility Management. Marcela vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, fakultu informatiky a statistiky, obor informační management a MBA na US Business School Prague.
Miloslav Rut z poradenské skupiny Moore Czech Republic komentuje schválené ukončení EET Poslaneckou sněmovnou: „Když už k zavedení elektronické evidence tržeb došlo, nemělo vůbec dojít k jejímu přerušení. Předešlá vláda neměla pro tento krok žádný relevantní důvod, naopak pro tu současnou bylo úplné zrušení o to snazší.“ Přerušení povinnosti evidovat snížilo podíl bezhotovostních transakcí, jelikož určitá část podnikatelů opět začala preferovat neevidované hotovostní příjmy. „Dotažený systém elektronické evidence tržeb přitom mohl být významným krokem vpřed v rámci digitalizace státní správy. Právě takový nástroj fungující v plném rozsahu měl mimo jiné potenciál být dobrým pomocníkem například ve chvílích, kdy je nutné vyměřovat kompenzace podnikatelům podobně, jako tomu bylo v době pandemických restrikcí,“ dodává Miloslav Rut.
Bývalý místopředseda představenstva ČEZ ESCO Lukáš Roubíček se od října stal novým jednatelem společnosti Energon Energy Solutions, specializující se na vytváření komplexních energetických řešení pro střední a větší podniky – a jen za první dva měsíce Roubíčkova vedení získala zakázky v objemu vyšších desítek milionů korun. V příštím roce plánuje dosáhnout obratu v řádu stovek milionů. Svými službami chce oslovit také municipality. Lukáš Roubíček působil na vedoucích pozicích několika energetických korporátů (ČEZ ESCO, RWE, Innogy), kde měl na starosti finance a později řízení projektů a dceřiných společností působících v oblasti decentralizace energetiky.
Česká technologická agentura ACTUM Digital pokračuje v transformaci spojené s náborem významných profesionálů v oboru. Vedle rozšiřování týmu o seniorní IT experty získala i novou HR posilu do čela personálního týmu – Štěpána Lukeše. Ten zde zúročí předchozí bohaté zkušenosti z nadnárodních firem, naposledy působil deset let ve společnosti IBM. ACTUM Digital tak potvrzuje, že cílí i na historicky nejvyšší tržby a tempo růstu hodlá nadále zvyšovat. O tom svědčí právě i nově získaná Cena za největší potenciál.
Ženy si jsou stále víc vědomé své hodnoty. Nebojí se říct si o vyšší výplatu a zpravidla ji i dostanou. „Ženy zajímající se o pracovní pozici ve srovnání s mužem se stejnou praxí řeknou o stejně nebo více peněz. Všechny, které jsme umísťovali, práci za požadovaných podmínek dostaly,“ říká Kateřina Csirková, koordinátorka externích projektů IT společnosti Integra EMEA. „Většinou šlo o zahraniční společnosti, kde rovné podmínky mužů a žen dávno nejsou jen na papíře.“ Ženy se často hlásí na pozice systémových analytiků, software manažerů, manažerů kvality, manuálních testerů nebo agilních koučů. Podle Integry byly požadavky kandidátek na odměnu asi o čtrnáct procent vyšší, rozpětí bylo od šesti do dvaceti procent. „Ženy nevynikají na vývojářských místech, ale v manažerských rolích. Ty vyžadují schopnosti komunikace, vyjadřování, prezentace a organizace, a tyto soft skills jsou typické právě pro ženy.“
Po dvou letech covidových restrikcí a nucených home office, kdy bylo žádoucí se kolegům co nejvíce vyhýbat, se většina lidí těší, že se konečně se spolupracovníky potkají na vánočním večírku. A zdá se, že navzdory extrémně drahým energiím a vysoké inflaci se jim jejich přání splní. Více než 80 procent firem totiž firemní večírky v prosinci pořádat bude. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity zpracovala v listopadu agentura Ipsos. „Je to pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje,“ říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity. „Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší.“ Večírky se budou konat především v malých a středně velkých firmách – plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců.
Jak vidí aktuální výsledky průzkumu pro podnikatele Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic: „Pokles důvěry na straně podnikatelů je dán zejména extrémní nejistotou na straně dodávek energií a materiálu, méně pak poklesem poptávky. V energeticky náročných oborech přibývá firem, které zvažují ve střednědobém horizontu omezení či dokonce pozastavení výroby, často spojené s propouštěním.“ Součástí komentářů je i hodnocení názorů spotřebitelů: „I přes mírné zlepšení indexu důvěry je mezi spotřebiteli cítit napětí z nejistého budoucího vývoje, který může v nejbližších měsících vést k růstu nezaměstnanosti.“ Už nyní dochází například k pozastavení náboru na volné pozice, které nepatří k těm naprosto klíčovým. „Je pravděpodobné, že k dalšímu zhoršení sentimentu dojde na začátku příštího roku, kdy řadě domácností končí fixace energií a budou informovány o nových cenících.“
Poskytovatelé služeb mohou eliminovat rutinní práce a zaměřit se na úkoly s vyšší hodnotou. Acronis představil aktualizace své platformy Acronis Cyber Protect Cloud ve formě nových automatizačních nástrojů v produktu Advanced Automation a inovativních prvků strojové inteligence (MI) v rámci řešení Advanced Management. Obě pomohou poskytovatelům MSP služeb zjednodušit svou práci, zaměřit se na aktivity přinášející vyšší hodnotu, a nabízet nástroje nezbytné k zabezpečení zákaznických systémů, dat, aplikací. S novým balíčkem Advanced Automation získají MSP poskytovatelé vyšší úroveň automatizace s možností integrovat zákaznické back-office funkce se službami Acronis. Nové funkce zahrnují automatizaci vyúčtování služeb, sledování a reportování SLA, podporu ticketovacího systému, automatizované určování účtovatelného a neúčtovatelného času, reportování provozní výkonnosti a ziskovosti, centralizované řízení z konzole Acronis i další vymoženosti.
Renata Šolcová bude v daném regionu řídit aktivity ATL i BTL, konkrétně nastavení marketingové a retail-marketingové strategie, včetně posílení a prezentace značky TCL na vybraných trzích. Spolu se svým týmem se zaměří na public a media relations, sponzoring (zejména sportovní), retail management a partnerské marketingové aktivity. Renata nastoupila do společnosti TCL Electronics po předchozí práci pro značku Samsung, kde zodpovídala za retail marketing. Předtím pracovala jako brand manažerka, respektive trade marketing manažerka, u společností Bongrain, Bell nebo Nutricia.
Jaroslav Malina vede od listopadu jako Chief Communications Officer komunikační divizi Publicis Groupe. Tu tvoří agentury Leo Burnett, Saatchi & Saatchi a MSL, které se specializují na kreativu, tvorbu obsahu, PR a influencer marketing. Do Publicis Groupe přichází z reklamní agentury McCann Prague, ve které působil na různých pozicích víc než 12 let. V Publicis Groupe bude Malina pokračovat v rozvoji modelu Power of One, dlouhodobé strategie založené na poskytování integrovaných řešení napříč marketingovými disciplínami. Komunikační divize je jedním ze tří pilířů Publicis Groupe. Zbylé dva se specializují na nákup a plánování médií a digitální transformaci. Jako člen boardu bude Malina úzce spolupracovat se všemi částmi skupiny.
Agentura na podporu obchodu CzechTrade uspořádala pro české firmy podzimní konferenci s názvem Future of Export Summit 2022, který se konal v multifunkčních prostorech Cubex Centrum Praha. Na 300 účastníků poslouchalo diskuzi s odborníky z českých exportně orientovaných společností, jako je například Petrof, Wikow Industry nebo Plzeňský Prazdroj. Na závěr se účastníci mohli se svými otázkami zapojovat do diskuzních bloků na témata dnešní doby, jako je udržitelnost v podnikání, specifika vybraných teritorií nebo digitalizace.
Společnosti Accion Labs, poskytovatel komplexních inženýrských služeb a softwarového poradenství, a Veracode, poskytovatel řešení pro testování bezpečnosti aplikací, oznámily partnerství a vybudují nové inženýrské centrum Veracode v Evropě, v Praze. Výsledkem spolupráce bude větší schopnost společnosti Veracode dodávat vysoce kvalitní bezpečnostní řešení nové generace využitím rozšířené globální podpory. Nové centrum umožní rozšíření možností společnosti v oblasti výzkumu a vývoje v Evropě. Zároveň zajistí vyšší efektivitu, rychlost vývoje a v neposlední řadě inovaci produktů.
Skupina ABRA, jež vznikla spojením hráče na trhu firemních informačních systémů ABRA Software a investiční skupiny Elvaston Capital, získala do své skupiny společnost Inekon Systems. Ta je úspěšná mj. v oblasti podpory firemního plánování, controllingu, reportingu a oblasti BI. „Chceme spojovat kvalitní firmy se silnými týmy a lídry, kteří chtějí zhodnotit špičková softwarová řešení a úspěšně se etablovat na západních trzích jako dodavatel plnohodnotných řešení. A Inekon Systems je jednou z nich,“ říká Jaroslav Řasa (na obrázku vpravo), předseda představenstva ABRA Software. „Na společnosti Inekon System nás zaujalo to, jak přistupují k vývoji svého produktu. Cíl není pouze ve vyvinutí dalšího nástroje pro reportování, ale nabídnout vrcholovým manažerům možnost, jak propojit vize a cíle společnosti s jejím reálným fungováním a dát jim nástroj, jež je schopen vyhodnotit, zda dílčí kroky vedou k jejich naplňování. A to je unikátní.“
Organizace se potýkají s rostoucím objemem dat z různých strojů i zařízení a senzorů internetu věcí, která musí dešifrovat a použít k efektivnímu běhu inteligentních podnikových operací. Fenomén je jádrem revoluce Průmyslu 4.0, kdy se organizace obracejí k digitálním technologiím založeným na datech, aby změnily způsoby, jakými vyvíjejí, vyrábějí a dodávají produkty. Provoz na okrajích sítě musí organizace uvolnit a využít rozsáhlá data, což vyžaduje strategii pro hybridní cloud založenou na otevřených a propojených systémech, od datového centra přes okraj sítě až po cloud, aby bylo možné získat užitečné poznatky a skutečné obchodní výsledky. Edge computing je rozšířením otevřeného hybridního cloudu. Založením společně podporovaných laboratoří a inovačních center chtějí společnosti Red Hat a Intel pomoci organizacím vyvíjet řešení a aplikace založené na datech, které budou podporovat kontejnerizované hybridní cloudové úlohy a posílí průmyslový ekosystém o udržitelnější provoz a větší flexibilitu.
Spotřebitelé se stále více zajímají o to, jak společnosti nakládají s jejich osobními údaji, respektive jak jsou jejich data chráněna před zneužitím. Podle celosvětového průzkumu společnosti Cisco Consumer Privacy Survey roste počet lidí, kteří ochranu svého soukromí a osobních dat aktivně sledují. Od firem, které špatně nakládají s osobními daty, nekoupí jejich produkty. A neváhají vyměnit třeba internetového providera nebo mobilního operátora.
Společnost Eaton, která se zabývá inteligentním řízením energie, převzala v roce 2021 renomovanou americkou společnost Tripp Lite a v současné době pracuje na začlenění výrobků této značky do svého portfolia pro zákazníky v Evropě, v Africe a na Středním východě. Veškeré aktivity jsou součástí strategie společnosti zaměřit se globální trh s konektivitou, který má hodnotu více než 9 miliard dolarů. Převzetí Trip Lite přineslo společnosti Eaton značné rozšíření produktového portfolia, spolu s pokročilejšími schopnostmi pro podporu distribuovaných IT a edge computing aplikací.
Český startup Madmonq, výrobce unikátních přírodních doplňků stravy pro hráče esportu i rekreační gamery, posiluje komunikaci a marketingový tým. Na pozici Head of Marketing Communication nastupuje Magdaléna Mohelová, která přichází z CZC.cz. Pod vedením Petry Jankovičové, která před čtyřmi měsíci nastoupila jako CMO, bude spolupracovat s agenturním tandemem FYI Prague a jeho divizí FYIdentity, které budou Madmonq pomáhat s mediální komunikací a profilací. V příštím roce se chce Madmonq, kromě pokračování v produktové komunikaci a spolupráci s influencery na domácím trhu, zaměřit i na další zahraniční expanzi.
Start it @UNI je nový program spolupráce ČSOB (akcelerátoru Start it @ČSOB) s inkubátory vybraných českých vysokých škol, který pomůže urychlit a zefektivnit podporu a rozvoj startupů v České republice a posílit jejich šance k úspěchu na trhu. Za projektem Start it @UNI vedle ČSOB stojí i Vysoká škola ekonomická v Praze nebo Česká zemědělská univerzita v Praze. „Česká ekonomika musí projít zásadní proměnou – musí být více inovativní a produktivní s větším podílem výroby a služeb s vyšší přidanou hodnotou. Startupy mají velký inovační potenciál, který ale bez expertní pomoci často přichází vniveč. Projektem Start it @UNI chceme pomáhat začínajícím neotřelým nápadům nejen k rozjezdu, ale hlavně k prosazení se na trhu,“ říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za digitalizaci a inovace.
Novým CEO největšího módního vyhledávače v Evropě je Ján Kešelák, který už pět let spoluurčuje směr Glami. Nejprve jako šéf expanze do Řecka, adriatických zemí a Pobaltí a v posledním roce také jako Chief Revenue Officer. Jeho úkolem bude dotáhnout transformaci společnosti v přední platformu objevování módy založenou na hyper-personalizaci a umělé inteligenci. Zakladatel Glami a stávající partner investiční skupiny Miton Tomáš Hodboď pak postupuje do čela nově založeného fondu Glami Ventures. Plánuje investovat do firem, které usnadňují objevování produktů online, ale i těch využívajících umělou inteligenci v e-commerce.
Od září převzal pozici jednatele společnosti Semantic Visions Jan Balatka, který má v oblasti sémantické analýzy a strojového učení v globálním businessu dlouholeté zkušenosti ze společnosti Deloitte Czech Republic. Ve vedení ho doplňuje i partner Petr Krajíček. Nově se na dalším rozvoji společnosti, a zejména obchodu, bude podílet i Diana Rádl Rogerová, která společně s Janem Balatkou donedávna působila jako partnerka v Deloitte a do Semantic Visions vstupuje i jako spoluinvestor.
Ta ještě více vychází vstříc potřebám a prioritám uživatelů a reaguje i na trend digitalizace. ČSOB jako první banka na trhu nabídla otevření účtu firemním klientům plně online, což zvýšilo poptávku právnických osob zhruba o desetinu. „S novými typy účtů pro firmy a podnikatele a s nimi spojenými službami, pevně věřím, pokrýváme potřeby všech klientů. Od těch, kteří chtějí fungovat pouze digitálně, až po ty nejnáročnější, kteří vyžadují kromě excelntního digitálního zážitku i individuální osobní přístup. Snažíme se nabídnout našim klientům vždy cestu, jak co nejvíce situací řešit jednoduše a pohodlně online a tím šetřit svůj čas a peníze. Pro všechny i nadále máme k dispozici síť specializovaných poboček ČSOB s profesionálními firemními bankéři a bankéřkami, což klienti kvitují,“ uvádí Pavel Prokop, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
Aneta Rychlá (45) je novou HR manažerkou v partnerských společnostech Imper a Monitora Media, které se zaměřují na komplexní datová řešení pro B2B byznys a marketing a nabízejí realtime monitoring médií a sociálních sítí. Má za sebou více než dvacetiletou kariéru v HR a do firem přichází po šesti letech freelance personálního poradenství. Na starosti bude mít kromě náboru nových zaměstnanců také vybudování struktury moderního a pružného HR v rozvíjející se technologické firmě.
Přední světová investiční společnost KKR získá od dosavadního vlastníka The Rohatyn Group (TRG) Ness Digital Engineering, globální společnost zabývající se transformací digitálních služeb, jejíž součástí je rovněž přední český systémový integrátor a poskytovatel IT služeb Ness Czech. Společnost Ness Digital Engineering byla založena v roce 1998 a sídlí v Teanecku v New Jersey v USA. Ness je předním poskytovatelem komplexních služeb se zaměřením na budování digitálních softwarových produktů a platforem. Společnost působí v Severní Americe, Evropě, na Blízkém východě a v Asii. Ness Czech, součást skupiny Ness, má pobočky v Praze, Brně a Ostravě. Patří mezi největší poskytovatele IT služeb a systémové integrátory v Česku a je průkopníkem v zavádění nových technologií a softwarových produktů.
„S ohledem na poměrně nízkou základnu roku 2021 sice zaznamenala ekonomika ve třetím čtvrtletí meziročně mírný růst, nicméně je zřejmé, že se české hospodářství nachází ve fázi stagflace. Klíčový je vykázaný mezičtvrtletní pokles, který je prvním důkazem blížící se ekonomické recese. Ta bude po novém roce s největší pravděpodobností spojena s růstem nezaměstnanosti,“ komentuje partner poradenské skupiny Moore Czech Republic Petr Kymlička. „Vše nasvědčuje tomu, že v posledním čtvrtletí letošního roku budeme svědky meziročního poklesu.“
Nezisková organizace Czechitas, působící osm let na poli vzdělávání žen a dětí v informačních technologiích, založila vlastní nadační fond. Jeho cílem je poskytnout všem bez rozdílu možnost vzdělávat se v perspektivním oboru, který nyní nabízí jen v České republice více než 15 000 volných pracovních pozic. V prvním projektu nadačního fondu chtějí Czechitas podat pomocnou ruku ženám, které se chtějí rekvalifikovat do IT, ale nemohou si finančně dovolit zaplatit kurzovné ve výši dotovaných cen kurzů Czechitas ani rozdělené na několik splátek. Czechitas tak reagují na zhoršující se ekonomické podmínky a měnící se podmínky na trhu práce. Do fondu mohou přispívat jak jednotlivci, tak firmy.
T-Mobile má novou šéfku externí komunikace, Patricii Šedivou. Ta přichází s dvaceti lety profesních zkušeností v oblasti PR a korporátní komunikace. Ve své roli bude zodpovědná za externí a krizovou komunikaci, témata CSR a udržitelnosti i přípravu komplexních komunikačních strategií. Patricie Šedivá přichází z investiční skupiny Pale Fire Capital, kde působila jako ředitelka komunikace. Za svou kariéru vybudovala komunikační oddělení a řídila komunikaci ve společnostech Alza nebo Coca-Cola HBC a řadu zkušeností získala i v T-Mobile, kam se v nové pozici vrací. Dvakrát získala ocenění Mluvčí roku.
Technologický rozvoj největší bezpečnostní agentury v České republice, společnosti Securitas ČR, má nově na starosti Luboš Řádek (40). Jako nový Head of Design & Development povede vývoj stávajících produktů či vyhledávání nových obchodních příležitostí v oblasti nejmodernějších bezpečnostních technologií, s důrazem na kybernetickou bezpečnost. Luboš Řádek přichází do Securitas ČR ze společnosti Letiště Praha, kde zastával pozici hlavního ředitele kybernetické bezpečnosti. Pod jeho vedením největší české mezinárodní letiště vybudovalo a zprovoznilo jedno z nejlepších operačních center kybernetické bezpečnosti v České republice i v porovnání s dalšími evropskými letišti.
Od října je součástí makléřské společnosti SATUM Jiří Havrlant, bývalý CEO finančněporadenské společnosti Chytrý Honza. Na pozici chief sales officer (CSO) zodpovídá za business development, akvizice nových zákazníků a růst společnosti. Jeho cílem je zásadní posílení obchodního týmu a hledání nových příležitostí nejen v České republice, ale zahájení zahraniční expanze.
Asociace ABSL sdružuje společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb. Nyní informuje o tom, že i když celosvětové průzkumy v letech 2021 i 2022 deklarovaly zájem zaměstnanců vrátit se zpět do kanceláří na 2–3 dny v týdnu, skutečnost je zdaleka jiná. Reálná obsazenost se podle společnosti Colliers v polovině roku 2022 pohybovala jen na 35 %, tedy 15 procentních bodů pod očekávanou úrovní. Firmy proto začínají přemýšlet o nových strategiích pracovního prostředí, které často zahrnují i redukci kancelářských ploch. Jiná situace vládne v oboru podnikových služeb, kde kvůli silnému růstu počtu zaměstnanců firmy předcovidovou výměru kanceláří zachovávají a často ji dokonce rozšiřují. Kanceláře pak přizpůsobují potřebám nových způsobů práce.
Neomezená dovolená u nás stále není běžná, ač se jedná o žádaný benefit. Podle průzkumu společnosti Solitea by ji uvítalo na 85 % českých zaměstnanců, jen 5 % ale zná nějakou firmu, která ji nabízí. Brněnská IT firma Solitea tento benefit zavedla od října. Chce pomoci zaměstnancům najít rovnováhu mezi pracovním a osobním životem, ale slibuje si od toho také snazší nábor. Podle průzkumu agentury Mnforce pro společnost Solitea by uvítala neomezenou dovolenou nadpoloviční většina (51 %) českých zaměstnanců, 34 % by ji spíše uvítalo. Jako důvod uvádějí možnost více si odpočinout (84 %), ale i dobrý pocit z projevené důvěry ze strany zaměstnavatele (83 %). 77 % by přivítalo fakt, že nemusí počítat zbývající dny dovolené. Pouhá 4 % zaměstnanců by o neomezenou dovolenou nestála.
Asociace ABSL, která v České republice sdružuje společnosti z oboru IT a podnikových služeb, má od září nového prezidenta. Stal se jím Bohumil Říha, který chce v čele asociace podpořit růst kompetencí a inovačního potenciálu oboru a připravit celý sektor na nové výzvy, které přináší éra umělé inteligence, digitalizace a proměňující se geopolitické prostředí.
Bohumil Říha nastupuje do nové role s více než dvacetiletými zkušenostmi v oboru. Posledních osm let působí ve společnosti Johnson & Johnson Global Services, kde zastává pozici výkonného ředitele české pobočky a zároveň i ředitele nákupu pro region EMEA (Senior Director EMEA Procurement). V minulosti vedl v Accenture týmy až 200 pracovníků v České republice, Polsku, Indii a Číně. Dlouhodobě se zabývá rozvojem lidského potenciálu a od roku 2019 je certifikovaným koučem.
Ve funkci Bohumil Říha nahradil Jaromíra Starobu, který v čele asociace ABSL stál poslední čtyři roky a významně se podílel na tvorbě její strategie i prosazování zájmů českého sektoru podnikových služeb v tuzemsku a věhlasu v zahraničí.
Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Nahradí tak dosavadního šéfa Tomáše Koteru, který se rozhodl po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto přijmout novou pracovní výzvu mimo koncern Volkswagen.
Jozef Baláž má dlouholeté zkušenosti v oblasti komunikace společnosti Škoda Auto i koncernu Volkswagen. Do oddělení Komunikace automobilky Škoda Auto nastoupil v roce 2000, v letech 2009 a 2010 byl manažerem komunikace závodu Volkswagen Bratislava a od roku 2011 vedl oddělení Komunikace podniku Škoda Auto, do jehož čela se nyní znovu vrací. V letech 2017 až 2023 působil jako ředitel PR a komunikace, posléze i vedoucí značky Škoda ve společnosti Volkswagen Group China v Pekingu. Po návratu do Škoda Auto byl téměř dva roky vedoucím oddělení Zákaznické zkušenosti a interakce (Customer Experience & Engagement).
Podle viceguvernérky ČNB Evy Zamrazilové inflace stále ještě zcela neodezněla a je třeba dohasit zejména ohnisko, které přetrvává ve službách. Jak uvedla v pořadu Interview ČT24, nezanedbatelné množství položek spotřebního koše stále roste vyšším tempem, ponechání úrokových sazeb na 3,5 % je proto namístě.
„Během příštího roku odezní pozitivní efekt meziročně klesajících cen pohonných hmot a energií. To znamená, že by mohly nabírat na síle a na významu ty položky spotřebního koše, které rostou tempem nad třemi procenty. Tato ohniska potřebujeme dohasit a nemáme pro to lepší nástroj, než úrokové sazby,” uvedla v rozhovoru.
Společnost Traficon z investiční skupiny DT-holding má nového výkonného ředitele. Stal se jím David Kureš, který působil řadu let v čele významných firem v potravinovém průmyslu a retailu, jako jsou Novák maso – uzeniny, Park Food nebo Ahold Czech Republic. Jeho hlavním úkolem bude dokončit transformaci a modernizaci celé sítě a dále posílit pozici značky na trhu.
Tato změna začala v předloňském roce a zahrnovala rebranding, nový koncept prodejen, rozšiřování sítě či technologické inovace. Dnes je Traficon Tobacco Retail druhou největší maloobchodní sítí v Česku, která se specializuje na prodej tisku a nikotinových výrobků, a to podle počtu prodejen, kterých je aktuálně 220. Její obrat přitom dosahuje tří miliard korun a počet zákazníků se pohybuje okolo 13 milionů.
Traficon letos také uzavřel strategické partnerství s Philip Morris ČR, které je zaměřeno nejen na technologické inovace, ale i na společenskou odpovědnost. Obě společnosti se chtějí zaměřit mimo jiné na bezdýmné nikotinové produkty s nižším nebo potenciálně nižším zdravotním rizikem, ale také na edukační projekty, které kladou důraz na prevenci užívání nikotinových výrobků mezi mladistvými.
Česká technologická společnost Anect posiluje svůj management. Na pozici obchodního ředitele nastupuje zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik Michal Čábela. Přichází z pozice ředitele v oblasti kybernetických rizik ve společnosti Deloitte, kde se zaměřoval na propojení požadavků kyberbezpečnosti s obchodní strategií firem a na zajištění komplexní ochrany IT prostředí.
V Anectu bude zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit a podporu růstu společnosti v souladu s její dlouhodobou strategií. Firma přitom se nyní ve spolupráci s partnery ještě více zaměří na poskytování řešení vycházejících z konkrétních potřeb zákazníků, která přinášejí měřitelné výsledky v oblasti technologického rozvoje a kybernetické bezpečnosti.