Krátce - archív

21. 6. 
DPD a boxy
Síť DPD se rozroste o 1000 AlzaBoxů

Společnost DPD rozšiřuje stávající síť samoobslužných boxů a nově doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Proces doručení, který funguje u stávajících DPD boxů, se nemění a většina je otevřena 24 hodin denně. Boxy jsou součástí sítě DPD Pickup, která naroste na více než 2500 výdejních míst a samoobslužných boxů. DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci využívají k vracení zboží. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy dostupná.

20. 6. 
Jakub Kaláb, Proficio
Proficio dále roste, navázalo spolupráci s česko-kanadskou Ataccamou

Marketingovou a poradenskou společnost Proficio si pro spolupráci vybrala česko-kanadská technologická společnost Ataccama. Proficio tak navázalo na své rozšiřující se jak klientské, tak zaměstnanecké řady. V loňském roce firma začala pracovat například pro firmu Bezrealitky, pojišťovnu Direct či společnost Roger a další. Svůj tým pak rozrostla o šest nových tváří. Naposledy v lednu tohoto roku do Proficia nastoupil Jakub Kaláb, a to na pozici manažera Business Intelligence týmu.

17. 6. 
Pohled na výrobní závod Lenovo v Maďarsku
Lenovo spouští výrobu zařízení v Maďarsku

Společnost Lenovo otevřela brány svého prvního výrobního závodu v Evropě. Se sídlem v maďarském Ullu se provoz zaměřuje na budování serverové infrastruktury, úložných systémů a PC pracovních stanic používaných zákazníky z celé Evropy, Blízkého Východu a Afriky. Francois Bornibus, Senior Vice President a EMEA President ve společnosti Lenovo, uvedl: „Oficiálním otevřením výrobního provozu v Maďarsku jsme dosáhli obrovského milníku v optimalizaci a vývoji naší globální výrobní sítě. Poloha Maďarska nás posouvá blíže k našim evropským zákazníkům, abychom mohli naplnit jejich potřeby. Jelikož naše aktivity nadále rostou po celém světě, tento nový podnik bude hrát klíčovou roli v našich plánech k zajištění úspěchu v budoucnu, a přinášení inteligentních technologií pro všechny v Evropě udržitelnějším způsobem, rychleji a efektivněji.“

16. 6. 
Anna Laviana Ludvíková, Ness Czech
V čele marketingu Ness Czech je nově Anna Laviana Ludvíková

Ve společnosti Ness Czech řídí od června marketingové oddělení Mgr. Anna Laviana Ludvíková. Ta působí ve společnosti od roku 2020, od svého nástupu má zodpovědnost za marketingovou a komunikační strategii, externí a interní komunikaci a podporu obchodních aktivit. V nové roli Head of Marketing CZ se těší na bližší spolupráci s managementem firmy a nové výzvy. Anna vystudovala filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, věnovala se taktéž managementu na VŠE v Praze. V minulosti pracovala jako manažerka vztahů s partnery a byla zodpovědná za PR aktivity a externí komunikaci rozličných mezinárodních firem a organizací.

16. 6. 
Renata Pavlištová, DoDo Group
Skupinovou ředitelkou HR v DoDo Group bude Renata Pavlištová

Pozici šéfky HR v DoDo Group obsadí zkušená manažerka Renata Pavlištová (36). Ta se v posledních osmi letech z pozice Head of HR starala o kompletní vedení HR a Facility management v Porsche ČR ze skupiny Volkswagen Group CZ. V technologicko-logistické společnosti DoDo Michala Menšíka bude mít nově na starost zejména nastavení modelu HR Business Partnering a budování úspěšné značky zaměstnavatele v oblasti logistiky a technologických společností.

14. 6. 
Jakub Střeštík, Mall
Mall Group nově povede Jakub Střeštík

Do čela Mallu se posouvá zkušený manažer Jakub Střeštík. Pozice Managing Director se ujímá ze své role Chief Commercial Officer, kterou zastává poslední dva roky. Střeštík se bude soustředit na rozvoj silných stránek Mallu, kterými je historicky nejen model marketplace, ale také prodej zboží z vlastních skladů (1P byznys). Jeho hlavním úkolem pro následující období bude úspěšně završit integraci s nákupní platformou Allegro a pomáhat celé skupině upevňovat si pozici e-commerce šampióna střední a východní Evropy.

13. 6. 
Carsharing
Při nájezdu do 10 tisíc kilometrů ročně se vlastní automobil nevyplatí

Pokud se chystáte do práce, na nákupy, za kulturou, zábavou, sportem či na výlety po Praze a okolí, ale i po celé republice, mohou být vhodným řešením služby nabízející sdílené vozy. Pokud najedete méně než 10 tisíc km ročně, pak se vám vlastnit automobil nevyplatí. V tom případě jsou vhodnější variantou auta sdílená, tzv. carsharing. Všechny náklady platí provozovatel, vám stačí si auto pronajmout na víkend či jen na dvě hodiny na nákup, výlet či pouze na dvacet, třicet minut na cestu z práce, do práce. Existují služby, kde platíte i minutový pronájem podle reálného využití vozu.

10. 6. 
Marcela Kosmatová, Samsung
Novou personální ředitelkou českého a slovenského Samsungu je Marcela Kosmatová

Personální oddělení společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak nově vede Marcela Kosmatová. Ta je na prvním stupni řízení a reportuje přímo prezidentovi česko-slovenské pobočky Samsung Electronics Ki Young Yunovi. Marcela Kosmatová působí ve společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak od listopadu 2021, kdy se stala zástupkyní personální ředitelky. Vedení personálního oddělení převzala od dubna 2022. Ze své pozice má na starosti veškerou HR agendu společnosti Samsung Electronics v České republice a na Slovensku.

9. 6. 
Bitcoin
České soudy vydaly první rozsudky ke zdanění kryptoměn

Krajský soud v Brně se poprvé zabýval otázkou zdanění prodeje kryptoměn z hlediska daně z příjmů fyzických osob. K problematice se vyjádřil v rozsudcích č. j. 30 Af 41/2020-49 ze dne 24. března 2022 a č. j. 30 Af 29/2020-48 ze dne 17. února 2022. Předmětem sporů bylo posouzení, zda prodej bitcoinů za českou měnu podléhá osvobození od daně z příjmů fyzických osob podle § 4 odst. 1 písm. ze) zákona o daních z příjmů, tedy že se jedná o kurzový zisk vyplývající ze směnárenské činnosti. Více k tématu: https://www.dreport.cz/blog/ceske-soudy-vydaly-prvni-rozsudky-ke-zdaneni-kryptomen/

8. 6. 
Martin Doležel, Samsung
Martin Doležel vedoucím brand marketing týmu českého a slovenského Samsungu

Rozvoj a řízení značky Samsung na lokální úrovni v České republice a na Slovensku, reklamní aktivity a sociální média v rámci společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak má nově na starosti Martin Doležel. Ve společnosti působí od roku 2015, kdy nastoupil do pozice Senior Channel Marketing Specialist. Od roku 2019 je v tuzemské pobočce Samsung Electronics ve funkci Campaign and Channel Marketing Managera, ve které řídil komplexní marketingové kampaně pro mobilní zařízení. Dlouhodobě se v Samsungu věnuje rozvoji a podpoře mobilního gamingu a e-sportu. Nově je Martin Doležel zodpovědný za rozvoj a řízení značky, marketingové kampaně, sociální sítě a influencer marketing Samsungu na českém a slovenském trhu.

6. 6. 
Richard Kotrlík, Mallpay
Novým šéfem Mallpay se stává Richard Kotrlík

Richard Kotrlík (35) působil od roku 2014 v ČSOB v několika manažerských rolích. Jeho hlavní misí bude v ředitelské roli navázat na aktuální růst projektu, který jen za loňský rok zprostředkoval platby za více než 300 milionů korun a jež pravidelně využívá přes 100 tisíc Čechů. S podporou sedmdesátihlavého týmu zároveň dokončí odloučení fintechu od Mall Group a jeho větší integraci – již pod novým názvem – do aktivit nového 100% vlastníka, skupiny ČSOB. Právě koordinace aktivit s ČSOB by měla být klíčová a může se do budoucna stát hlavní konkurenční výhodou Mallpay. Ta bude pod Kotrlíkovým vedením v oblasti on-line plateb nově vystupovat v roli experimentálního dodavatele fintechových řešení pro českou a časem možná i evropskou skupinu.

3. 6. 
Martin Orgoník, T-Mobile
Novým ředitelem pro vnější vztahy a udržitelnost u T Mobile je Martin Orgoník

Martin Orgoník (39) se od 1. 6. 2022 stal novým ředitelem pro vnější vztahy a udržitelnost společnosti T-Mobile. Ve své nové roli bude zodpovědný za externí komunikaci, oblast public affairs a také naplňování ESG cílů. Orgoník působil v T-Mobile od roku 2017 jako senior manažer regulačních záležitostí. Věnoval se tak mimo jiné pořizování rádiových frekvencí a zastupoval společnost navenek v řízeních s českými a evropskými orgány. Mezi Orgoníkovy priority bude patřit prohlubování spolupráce s veřejnými institucemi s cílem zlepšit podmínky pro další rozvoj infrastruktury a výstavbu nových sítí.

2. 6. 
Martin Sander, Ford of Europe (vlevo)
Martin Sander se ve Ford of Europe stává generálním ředitelem Ford Model e

Ford činí další významný krok v transformaci svých evropských aktivit. S platností od 1. června 2022 se Martin Sander ve Ford of Europe stává generálním ředitelem Ford Model e. Společnost Ford Model e, nová globální organizační složka Fordu, byla představena na začátku letošního roku jako součást celosvětové transformace automobilových aktivit Ford Motor Company. Martin Sander bude ve funkci generálního ředitele řídit vývoj přelomových elektromobilů, stejně jako vývoj softwaru, technologií a služeb pro vozidla vybavená permanentním online připojením.

1. 6. 
Francis Wong, Realme
Společnost Realme jmenuje Francise Wonga nejmladším evropským generálním ředitelem

Společnost Realme jmenuje bývalého ředitele marketingu Realme pro Evropu a Indii Francise Wonga, generálním ředitelem společnosti Realme Europe. Třicátník Wong bude řídit celkovou prezentaci značky a obchodní operace v Evropě. Bude přímo podřízen Madhavu Shethovi, prezidentovi společnosti realme International Business Group, který zastával tuto pozici už dříve.

31. 5. 
Ojetiny
Ojetá auta jsou v Česku výrazně dražší

Průměrné ceny ojetých aut v Evropě rostou, ale z trhů pro online tržiště s ojetými vozy Carvago (ČR, Německo, Polsko a Itálie) zaznamenali nejvyšší nárůst cen v České republice, vysoko nad mírou inflace. Nejvýše pětileté ojetiny byly v prvním čtvrtletí 2022 o 22 % dražší než loni (medián ceny vzrostl z 499 tisíc korun na letošních 607 400 korun), maximálně desetileté o 16 % (z 396 tisíc na 459 tisíc korun). Na českém trhu roste průměrný nájezd ojetin z 57 000 km (2021) na 68 000 km v prvním čtvrtletí 2022. Klesá zájem o dieselové vozy (z 52 % na 48 %) a větší zájem je o auta s automatickou převodovkou (z 39 % na 44 % vozů). Každý čtvrtý (26,8 %) ojetý vůz prodaný u nás je SUV a nejběžnější (13,7 % prodaných vozů) jsou auta s výkonem kolem 110 kW a 58 % má najeto 100 tisíc km.

30. 5. 
Jaromír Staroba, ABSL
Jaromír Staroba novým prezidentem asociace ABSL

Novým prezidentem asociace ABSL byl zvolen Jaromír Staroba (39). V čele organizace, která na českém trhu sdružuje poskytovatele podnikových, zákaznických a IT služeb, vystřídá Otu Kulhánka, jenž stál u jejího zrodu v roce 2013. V 350 centrech zaměřených na vysoce kvalifikovanou a inovativní práci dnes působí 145 000 zaměstnanců a předpokládá se další růst sektoru až na 200 tisíc zaměstnanců do roku 2025. Cílem Jaromíra Staroby je podpora dalšího rozmachu sektoru, zaměřit se chce nejen na spolupráci s autoritami státní správy, ale i na sdílení znalostí a zkušeností mezi členy a další transformaci a digitalizaci sektoru.

27. 5. 
Oldřich Rutar, ASIS
Viceprezidentem bezpečnostního sdružení ASIS ČR&SK se stal Oldřich Rutar

Bezpečností expert Oldřich Rutar, ředitel pro strategické záležitosti ze společnosti M2C s praxí 15 let v oboru, se stal viceprezidentem české a slovenské pobočky mezinárodního sdružení bezpečnostních profesionálů ASIS. Na své pozici má v plánu věnovat se otázkám spojeným s měkkými cíli, kritickou infrastrukturou, krizovým řízením a zaměří se i na otázku vzniku chybějícího a potřebného zákona o bezpečnostní činností. Sdružení ASIS bylo založeno v roce 1955 s více než 38 000 členy po celém světě. Jeho základní vizí je rozvoj celosvětové bezpečnosti. Na rozdíl od jiných subjektů, nesdružuje ASIS firmy, nýbrž profesionály a jde o významnou a respektovanou instituci na poli bezpečnosti.

26. 5. 
Ivo Velíšek, DoDo
Novým CEO DoDo pro Česko a Slovensko je Ivo Velíšek

Technologicko-logistická společnost DoDo Michala Menšíka má na lokálním trhu nové vedení. Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo Group Martin Marek, přichází Ivo Velíšek (36). Ten působil jako Retail Offer Manager ve společnosti MOL Česká republika. Na starost bude mít další upevnění pozice DoDo na českém a slovenském trhu, rozvoj nových projektů v rámci lokálních trhů a akvizici nových klientů z řad retailových řetězců i e-shopů. Prioritou bude i edukace trhu s ohledem na důležitost kvalitní last-mile logistiky či udržitelnost a efektivitu v doručování.

25. 5. 
Ilustrační foto Fiberox
Kvůli růstu cen vstupů razantně zdražují stavební materiály a sklo, dochází stavební ocel

Zdražování vstupních surovin, materiálů, energií a dopravy přináší růst cen stavebních materiálů. Některé nejsou dostupné vůbec. Nouze nutí firmy ve stavebnictví hledat nové cesty, jak chybějící materiály nahradit. Nedostatek železné rudy z Ukrajiny má za následek zpomalení výstavby, nedodržení termínů či přerušení probíhajících staveb. Stavební společnosti se poohlížejí po alternativě a železo nahrazují materiály, jako kompozitní tyče ke zpevňování betonu. Jde se o produkt na bázi epoxidové pryskyřice, posílený skelnými vlákny. Kvůli drahým energiím a rostoucím nákladům roste i cena skla, oproti loňsku vyrostla o čtvrtinu.

24. 5. 
CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor
CzechTrade otevírá nový Exportní inkubátor v Chicagu

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor. Nachází se ve čtvrti Chicago Loop, přímo v hlavním obchodním centru města. Služby inkubátoru mohou společnosti využívat až 6 měsíců. Firmám během jejich pobytu poskytují podporu a poradenské služby zástupci zahraniční kanceláře CzechTrade, která taktéž sídlí v tomto městě. Do konce roku 2022 plánuje agentura otevřít další tři Exportní inkubátory.

23. 5. 
Ransomware
Ransomware: platí více organizací a výkupné je vyšší

V České republice zasáhl loni ransomware 77 % organizací, v roce 2020 jich bylo jen 30 %. Ze studie The State of Ransomware 2022 společnosti Sophos plyne, že 32 % českých organizací zaplatila loni výkupné mezi 100 a 250 tisíci dolary a 29 % dokonce 250 až 500 tisíc dolarů. Téměř polovina (46 %) organizací, kterým byla data zašifrována, pak zaplatila výkupné, aby získala svá data zpět, i když měla k dispozici jiné prostředky pro obnovu dat, například zálohy. Vedle rostoucí výše plateb se zvyšuje i počet obětí, které výkupné zaplatí. Důvodem může být obava ze zveřejnění ukradených dat nebo nedostatečné zálohování. Představa, že zaplacení výkupného výměnou za dešifrovací klíč je nejrychlejší cesta k nápravě, je lákavá, po ransomwarovém útoku organizace čelí silnému tlaku na co nejrychlejší obnovení provozu. Zaplacení výpalného však nese riziko, že útočníci i po zaplacení nemusí poskytnout funkční dešifrovací klíč a organizace netuší, co útočníci v její síti napáchali.

20. 5. 
Senoři nakupují elektronicky
Průzkum: Za každým desátým online nákupem stojí senioři

Výzkum E-shopper Barometer od DPD analyzoval online nákupní chování zákazníků v Evropě i České republice. U evropské populace ve věku 55+ se loni nejoblíbenějšími kategoriemi pro nakupování staly knihy a móda. U nás ale převládá obliba potřeb pro volný čas. Online nakupování získalo v posledních dvou letech na ještě větší oblíbenosti a kvůli pandemii se senioři stali významnou zákaznickou skupinou – většina z nich nakupovala online poprvé. V České republice většinou senioři nakupují prostřednictvím notebooku, na druhém místě jsou stolní počítače. Češi starší 55 let nejčastěji kupují zboží pro volnočasové aktivity (63 %), módu (47 %) a krásu a zdraví (45 %). Oproti evropskému průměru (42 %) Češi nakupují volnočasové produkty v nadprůměrném množství.

19. 5. 
Mario Poór, EFFE Prague
Mezinárodní agentura Effectivity otevřela pobočku v České republice

Slovenská mezinárodní agentura Effectivity (EFFE) otevřela své zastoupení v České republice, která bude vystupovat pod jménem EFFE Prague. Agenturu vede už dvacátým rokem zakladatel a CEO Daniel Abrahám, který vidí na českém trhu mnoho zajímavých výzev a zároveň velký potenciál. „Mým hlavním cílem a posláním v EFFE Prague bude postavit stabilní a vyzrálý kreativní tým, který dokáže překonávat očekávání klienta a bude každou nově získanou značku do portfolia neustále posouvat dál,“ uvádí kreativní ředitel EFFE Prague Mario Poór (na obrázku).

18. 5. 
Matúš Karafa, Knihobot SK
CEO Knihobotu pro slovenský trh se stal Matúš Karaffa

Matúš Karafa (37) stojí za projekty jako Feedo, Peevo, Juring nebo Urban Farmers. Nyní přichází naučit Slováky vracet knížky do oběhu. Sedm let působil jako spoluzakladatel a CEO jednoho z největších e-shopů s dětským zbožím Feedo.cz, který vybudoval a dostal na obrat přes 600 milionů korun. Následně na to navázal řadou projektů, jako třeba inovativní rozvoz točeného piva Peevo.cz v době pandemie či stavba hydroponické farmy v rámci projektu Urban Farmers. Nyní bude působit jako CEO slovenské pobočky knižního secondhandu Knihobot.cz a bude zodpovědný za kompletní rozjezd lokálního trhu, stavbu týmu, přípravu marketingových kampaní a zajištění kontaktních míst pro zákazníky ve formě vlastní výdejny v Bratislavě nebo sítě partnerů, u kterých bude možné nechávat přečtené knihy.

17. 5. 
Balesh Sharma, PPF
Investiční skupina PPF představuje nového šéfa telekomunikací a médií

Telekomunikační a mediální divize skupiny PPF bude mít od července nového šéfa, indického manažera Baleshe Sharmu. Bude odpovídat za řízení a rozvoj telekomunikačních operátorů, poskytovatelů telekomunikační infrastruktury a provozovatelů televizních stanic PPF ve střední a jihovýchodní Evropě. Za tím účelem se stěhuje do Prahy z Johannesburgu, kde vedl společnost Vodacom South Africa. Sharma převezme od končícího CEO PPF Ladislava Bartoníčka funkci CEO PPF Telecom Group. Od loňského dubna zastával Bartoníček obě funkce (CEO skupiny PPF a CEO PPF Telecom Group) souběžně. Nyní Bartoníčka na pozici CEO PPF střídá Jiří Šmejc.

16. 5. 
Finance
CzechTrade slaví 25. výročí

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade si připomíná 25 let od svého založení. Za dobu své existence představila světu více než 3200 úspěšných exportních projektů z České republiky. Pro české exportéry CzechTrade zrealizoval celkem 35 545 zakázek a zajistil konkrétní obchodní příležitosti formou 42 570 poptávek firem z celého světa. CzechTrade je součástí vládní podpory exportu a poskytuje informační a asistenční služby českým firmám, které podnikají na zahraničních trzích. Při pomoci českým exportérům se CzechTrade opírá o vlastní zahraniční síť, která čítá 50 kanceláří působících pro 57 zemích na pěti kontinentech. Ročně poskytnou ředitelé zahraničních kanceláří a místní kvalifikovaní odborníci v průměru 4500 konzultací na exportní témata. Jednoznačně mezi nejoblíbenější služby, které ročně využije až 800 firem, a které realizují přímo specialisté ze zahraničí, patří ověření zájmu o výrobek a společné prezentace na veletrzích po celém světě.

13. 5. 
Radek Halíček, KPMG
Halíček vede KPMG ve střední a východní Evropě

Novým předsedou a řídícím partnerem sítě KPMG ve střední a východní Evropě (CEE) byl zvolen Radek Halíček, řídící partner české KPMG. Bude mít zodpovědnost za kanceláře v 15 zemích. Halíček chce posílit kolektivní strategii KPMG a postavení regionu CEE v rámci globální sítě. Ze sítě KPMG v CEE chce udělat firmu s obratem více než miliardy eur. Zaměří se i na pokračování pomoci, kterou středoevropští zaměstnanci KPMG poskytli kolegům z Ukrajiny. Za prioritu považuje i spolupráci na globálním závazku KPMG ohledně dosažení uhlíkové neutrality. Halíček pracuje v KPMG od roku 2006. V roce 2016 se stal řídícím partnerem s celkovou odpovědností za činnost KPMG v České republice. Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy, studoval technické obory, účetnictví a management. Je členem dozorčí rady Nadačního fondu Neuron, který podporuje vědu.

12. 5. 
Placení mobilem a hodinkami
Chytrý telefon nebo hodinky používá k placení už třetina Čechů

Každý třetí Čech už použil svůj chytrý mobil k zaplacení útraty a kdo už si na placení mobilem zvykl, používá ho v průměru při každé druhé transakci. Trendem jsou i platby chytrými hodinkami. Přes to ale možností číslo jedna pro Čechy zůstávají fyzické platební karty. Z nejnovějšího průzkumu společnosti Mastercard plyne, že lidé u sebe mají častěji svůj chytrý mobil (86 procent), než platební kartu (75 procent) nebo peněženku s hotovostí (73 procent). 32 procent lidí v Česku si uložilo platební kartu do mobilu. Hotovost dnes představuje hlavně „železnou rezervu“. Více než polovina z nás (51 procent) již hotovost z peněženky vůbec nevytahuje i když ji tam má. To pro případ, že narazíme na obchodníka, který ještě bezhotovostní platby neakceptuje.

11. 5. 
Michal Kubín, Securitas ČR
Nový obchodní ředitel Securitas ČR

Securitas ČR hlásí nové jméno na pozici obchodního ředitele. Je jím Michal Kubín (48), manažer dvacetiletou manažerskou praxí. Do společnosti Securitas přichází z pozice změnového managera a CEO společnosti Tesla Lighting. Michal Kubín svůj nástup komentuje: „Bezpečnostní sektor prochází v posledních letech zásadními změnami a stále výraznější role hrají technologie. Jako jeden ze svých hlavních úkolů proto vidím v komunikaci se stávajícími i novými klienty a prosazování pokročilých řešení při ochraně jejich projektů.“

11. 5. 
Toyota hybrid
Češi si oblíbili hybridy

V České republice roste zájem o automobily s hybridním pohonem. Jejich prodej v posledním čtvrtletí zaznamenal největší nárůst a meziročně vylétl o 68 %. Tento pohon se ukazuje jako ideální díky nedostatku dobíjecích stanic. Hybridní pohon je již mezi novými vozy druhým nejprodávanějším, když předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínovým pohonem. Důležité je i zjištění, že mnoho firem rovněž investuje ve vlastních fleetech do hybridních technologií pohonu a pro sdílená auta je hybridní pohon ideální. „Z našich dat plyne, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu hojně využívá mladá generace, která není k ekologii lhostejná,“ říká Milan Beutl ze společnosti Anytime Carsharing.