Skupina Srovnejto, pod kterou spadají značky Srovnejto.cz, ePojisteni.cz nebo Porovnajto.sk, bude mít nového generálního ředitele. Stávající CEO společnosti Jaroslav Gaisler se rozhodl přijmout novou pracovní výzvu v zahraničí a po téměř dvou letech z OCP Bauer Media Group odchází. Jeho nástupce společnost oznámí v nejbližších dnech. Ve vedení Skupiny Srovnejto bude fungovat do poloviny září.
Novým šéfem Customer Experience týmu v mediálně-technologické skupině Mind2FLO se stává Michal Baranec (35), který přináší dlouholeté zkušenosti se zákaznickými službami a konzultacemi v oblasti Salesforce. Skupina Mind2FLO formuje další důležitou expertízu, tentokrát specializovanou na zákaznickou zkušenost v digitálním prostředí. Michal Baranec může ve své nové pozici čerpat z mnohaletých zkušeností s customer experience včetně šesti let konzultací v oblasti Salesforce jako vedoucí CRM a tříletého vedení globálního týmu pro dodávky Salesforce z USA, ČR, Spojeného království, Portugalska, Indie a Austrálie.
Zatímco některá povolání vnímáme jako přínosná a prestižní nebo oceňujeme jejich nezbytnost, dalších si nevážíme, i když přímo ovlivňují kvalitu našeho života nebo naši bezpečnost. Mezi podceňované profese patří zejména ty, v níž si lidé moc nevydělají nebo k jejich vykonávání nepotřebují kvalifikaci. Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR periodicky sestavuje na základě dotazování obyvatel žebříček povolání podle prestiže. Na spodních příčkách se opakovaně objevují profese jako uklízeč/uklízečka, prodavač/prodavačka, pracovník v zemědělství, stavební dělník a další dělnické profese. „Obecně lze říci, že jsou podceňovány zpravidla ty pozice, které nevyžadují vzdělání, jsou hůře placené a často je zastávají zahraniční pracovníci. Existují ale i výjimky z tohoto pravidla – mizivá je také oblíbenost poslanců, ministrů nebo duchovních,“ říká Michal Novák z Profesia.cz.
V představenstvu Alzy končí po devíti letech Tomáš Havryluk. Alza chce rozšířit své vedení na šest členů, zakladatele Aleše Zavorala a Petra Benu (na obrázku), doplní Jakub Krejčíř z pozice finančního ředitele a Miroslav Köváry, šéf prodejní sítě a provozní ředitel logistiky. Na další dvě místa bylo vypsáno interní výběrové řízení. Důvodem by měla být větší různorodost manažerských přístupů i zkušeností vedoucích k rozšíření záběru Alzy. Jakub Krejčíř byl do pozice finančního ředitele povýšen v listopadu loňského roku po tříletém působení ve firmě, kde vedl oddělení controllingu a vystavěl oddělení procurementu. Miroslav Köváry se za osm let v Alze vypracoval z pozice vedoucího pobočky do role ředitele prodejní sítě. Do funkce předsedy dozorčí rady společnosti je nově jmenován Jan Moudřík, který v Alze působí přes 18 let a doposud zastával pozici ředitele expanze, facility a showroom managementu.
Školství se čím dál tím výrazněji nedaří vyrovnat se s rychlými změnami ve společnosti a průmyslu. Připravit se na celoživotní povolání ve školním věku už prakticky nejde. Vznikají nové profese, řada segmentů se mění. Normou se tak stává celoživotní odborné vzdělávání. Přichází doba, kdy k celoživotnímu povolání nebude stačit absolvovat odbornou střední nebo vysokou školu, či se vyučit. Podle vyjádření Ministerstva školství se 60 % dětí, které budou v září nastupovat na základní školu, potřebuje připravit na povolání, která ještě neexistují. I u zaměstnanců se mění požadavky na jejich znalosti a dovednosti, a je reálné, že tempo změn ještě poroste. I když v některých odborných profesích je obvyklé, že se lidé neustále dovzdělávají již nyní, do budoucnosti musíme počítat s tím, že tento trend zasáhne většinu zaměstnanců.
Šanghaj plánuje do roku 2025 vybudovat metaprůmysl v hodnotě 52 miliard dolarů. Čína chce v rámci plánu zaměřeného na virtuální realitu a větší konektivitu vytvořit více než stovku společností, které budou působit ve virtuálním světě a budou ovládat klíčové technologie metaverzu. Statistiky naznačují, že zájem o NFT a metaverz je větší v Číně, Singapuru a Hongkongu než v Evropě nebo USA. Svět velkých financí zaskočila začátkem roku zpráva o vstupu amerického bankovního giganta JP Morgan do metaverza. Banka si otevřela pobočku v Decentralandu. Zákazník může navštívit virtuální Onyx Lounge banky. Jihokorejská banka Kookmin Bank začala nabízet individuální konzultace ve virtuálním světě. Banka HSBC si zase otevřela pobočku v jiném zavedeném regionu metaverzu. Stane se Asie v budoucnosti hlavním centrem moderních technologií? Ujíždí firmám v USA a Evropě vlak?
Firma byla založena s cílem vybudovat novou éru udržitelné energetiky ve střední a jihovýchodní Evropě. Sídlí v Praze a staví na patnáctileté tradici v oblasti udržitelné energie v České republice a regionu CEE. Je podpořena 500 miliony eur od společnosti Actis, světového investora do udržitelné infrastruktury, a bude poskytovat udržitelnou energii bez dotací za dlouhodobě stabilní cenu komerčním a průmyslovým uživatelům i dalším odběratelům. Mezi odběratele budou patřit supermarkety, pivovary, telekomunikační společnosti a velké podniky. Rezolv plánuje vybudovat portfolio větrných a solárních elektráren o výkonu v řádech gigawattů a řešení pro skladování energie. Bude realizovat projekty obnovitelné energie od pozdní fáze vývoje přes výstavbu až po dlouhodobý provoz.
Společnost Salesforce provedla globální výzkum mezi 600 řediteli IT a osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT s cílem pochopit, jak se IT oddělení staví k požadavkům na automatizaci a jakým výzvám čelí. Vzhledem k makroekonomické nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní generální ředitelé a vedoucí pracovníci zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se společnosti obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod. Většina (91 %) respondentů uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla. Největší poptávka po automatizaci přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa a provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).
Vzhledem k nárůstu útoků na SMB segment musejí i tyto organizace umět odhalit slabá místa dříve než útočníci. Vzhledem k tomu, že již 56 % SMB organizací se stalo terčem kybernetických útoků, vyplatí se provádět pravidelný bezpečnostní audit i malým a středním organizacím, jak konstatuje společnost GFI Software. Jeho cílem je odhalit zranitelnosti ve firemních sítích dříve, než se k nim dostanou útočníci, a tím minimalizovat rizika napadení firemních systémů. Bezpečnostní audit dokáže: vyhodnotit datové toky v organizaci, identifikovat zranitelnosti IT infrastruktury, detekovat problémy, vyhodnotit interní či externí procesy, identifikovat slabá místa, kudy by mohli hackeři proniknout a zajistit dosažení shody se stále větším počtem nejrůznějších předpisů a nařízení.
Společnost Salesforce analyzovala nákupní chování a provedla průzkum mezi více než 4000 globálními profesionály v oblasti obchodu – State of Commerce. Přechod spotřebitelů a firemních zákazníků k digitálním kanálům začal dávno před nástupem covid-19, ale pandemie tento přechod urychlila. Samostatná studie totiž zjistila, že odhadem 60 % interakcí se zákazníky nyní probíhá online a že více než polovina (53 %) zákazníků dává přednost nákupu prostřednictvím digitálních kanálů – tento trend vedou mileniálové a generace Z.
Zkoušky Microsoft Fundamentals pomohou zorientovat se v cloudových konceptech, nástrojích pro strojové učení i bezpečnostních technologiích a pochopit jejich výhody. Absolventi kurzu se naučí získané znalosti vnést do každodenní práce a reálně je využívat. Zkoušky Microsoft Fundamentals jsou mezinárodně uznávaná certifikace, která prověřuje znalosti aktuálních technologií Microsoft. Jednotlivé typy zkoušek se zaměřují na Microsoft Azure – ve vztahu k AI, cloudu a zpracování dat, Dynamics 365 nebo Power Platform. Jsou určené nejen pro technické profesionály, ale i lidi na manažerských a obchodních pozicích, kterým se otevře cesta k lepší komunikaci s IT profesionály.
Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic, k dnešnímu zasedání bankovní rady ČNB uvádí: „S ohledem na poslední data statistiků, která ukázala slábnoucí meziměsíční růst spotřebitelských cen, je ponechání základní úrokové sazby na stejné úrovni pro ekonomiku dobrou zprávou. Očekávám, že v nejbližších měsících začnou protiinflačně působit první zvýšení úrokové sazby z loňského roku. To ale bohužel nemění nic na tom, že nadále porostou náklady firem a mnohé z nich budou muset přistoupit k drastickým úsporným opatřením, včetně propouštění zaměstnanců, mají-li toto těžké období přežít.“
Počty kybernetických hrozeb neustále rostou a Česká republika není na okraji zájmu. Jsme pátým nejčastějším terčem útoků v Evropě, hackeři cílí zejména na firmy a státní úřady. Zajištění bezpečnosti firemních systémů a dat se tak stává nezbytnou podmínkou úspěšného podnikání. IT specialisté se zaměřením na bezpečnost by měli mít dobrý přehled o tom, čemu se aktuálně mají bránit. Ten jim poskytne odborná konference HackerFest 2022. Největší tuzemskou událost orientovanou na IT bezpečnost a etický hacking připravuje Počítačová škola GOPAS na 22. září.
Mediálně technologická skupina Mind2FLO obsadila další klíčovou pozici v nejužším vedení. Jako CEO mediální divize Mindsquared nastupuje od srpna Martin Králík (47), který donedávna působil v roli ředitele mediální agentury MediaCom. Pod jeho vedením skupina kompletuje personální obsazení mediální divize. Ta se plánuje zaměřit na velké tendry a v příštím roce překročit prví miliardu v objemu zakázek. Skupina současně pracuje na regionální struktuře hubu, přes který chce pracovat na mezinárodních projektech.
Česká pobočka Colliers spojuje od srpna 2022 řízení oddělení Workplace Advisory (WPA) a Office Agency (OA). Řízení se ujímá Jana Vlková. V oddělení Office Agency pomáhá Colliers pronajímatelům i nájemcům službami v oblasti nemovitostí. Pro pronajímatele vyhledává nájemce, poskytuje marketingovou podporu a konzultace, vyjednává podmínky nájmu a zajišťuje i další služby. Nájemcům pomáhá dojednat podmínky, zajišťuje relokaci, konsolidaci, expanzi a pronájmy pro firmy vstupující na český trh. Oddělení Workplace Advisory se zaměřuje na restrukturalizace pracovních prostor, tvorbu pracovního prostředí a nasazování nových způsobů práce, analýzy požadavků na pracoviště a návrh řešení. Zpracovává strategie pro pracoviště, pomáhá firmám s transformací na hybridní styl práce, zaváděním sdílení pracovních míst a řízením změn.
Společnost Skladon, poskytovatel outsourcingu logistiky, rozšířila své prostory o dalších šest tisíc metrů čtverečních na celkových 16 000 m2. Reaguje tak na zvyšující se poptávku obchodníků, pro které je fulfillment stále častější volbou. Poukazuje na to i fakt, že je nově vzniklá plocha obsazena již od prvního dne svého fungování. Navzdory rostoucímu zájmu o své služby však společnost na své kapacitní limity nenaráží. Vděčí za to především mošnovskému areálu, který jí díky svým dispozicím poskytuje téměř neomezené možnosti růstu. V plánu je rovněž vertikální rozšíření skladu.
Jde o pojem, jež se hojně rozšířil v posledních letech. Pro zákazníky je nakupování na internetu a v kamenných obchodech stejné, aniž by pociťovali rozdíl. Obchodníci se zaměřují na propojení tradičních offline marketingových aktivit s moderními online kanály. „Z pohledu komunikace omnichannel vnímám jako příležitost pro klienty potvrzovat kompetenci a branding v celém spektru prodejních kanálů. Omnichannel v závislosti na velikosti a segmentu klienta je různě prioritní. Pokud se bavíme o retailerech, je strategickou součástí realizace komunikace. A pokud mi vadí značka v některém kanálu, přes který přistupuji k jejímu nákupu, tak mi to rozředí mojí akceptaci a vytváří prostor pro natlačení se konkurenční značky do mého nákupního koše,“ přibližuje Daniel Abrahám z agentury EFFE Bratislava. „Dobrým a kvalitním omnichannel marketingem si zabezpečuji loajalitu zákazníka a monetizuji investice do taktické a strategické komunikace. Mám správně obsazeno maximální spektrum kanálů, kterými zákazník u mě nakupuje. A jak víme, nejdražší zákazník je nový zákazník. Nejlevnější naopak je ten existující, který opakuje nakup. Méně ztracených zákazníků je zjednodušeně řečeno potenciál, a tedy největší výhoda omnichannel marketingu.“
Novým Channel Sales Directorem české pobočky Dell Technologies byl jmenován Milan Hrabovský. Do Dell Technologies přichází ze společnosti QED Group, největší část profesního života však strávil v Microsoftu. Na nové pozici je jeho cílem pomoci partnerům dosahovat společných cílů a technologických inovací na straně zákazníků. Na pozici střídá Pavla Halfara, který ze společnosti po 17 letech odchází.
Změny v bankovnictví zrychlil ciovid, mění se komunikace bank s klienty, ubývá poboček a aktivity se přesunují do online prostředí. Bankovní sektor bude i letos aktivní v náboru zaměstnanců a stále platí, že v bankovnictví jsou vyšší mzdy a škála benefitů. Zaměstnání v bankovnictví platilo dlouho za perspektivní a dobře placené. Nyní se situace mění – komunikace s klienty se přesunuje do online, s měnícím se chovánín klientů se ruší pobočky. Bankovní domy se globálně slučují. To by nasvědčovalo propouštění v tomto segmentu. Ale bankovnictví a pojišťovnictví budou letos patřit mezi nejaktivnější v náboru zaměstnanců. Mění se totiž zaměstnanecká struktura – víc lidí zajišťuje zákaznický servis, panuje poptávka po IT specialistech pro tvorbu a správu online řešení i zajištění bezpečnosti.
Na pozici Commercial Directora v agentuře Mindsquared nastoupil Petr Vančura, který obdobnou roli zastával ve společnosti GroupM. Za sebou má pětileté působení ve společnosti MediaCom. V mediální agentuře Mindsquared se chce zaměřit na obchodní jednání s klienty i externími dodavateli a přizpůsobení služeb i souvisejících procesů současným tržním potřebám. Petr Vančura bude mít na starost budování vztahů s klíčovými partnery a nastavování obchodních podmínek. Jednou z priorit je pro Vančuru také adaptace agentury na probíhající změny klientských potřeb a modernizace zaběhlých procesů.
Odborníci očekávají, že roční výše škod způsobovaných kyberkriminalitou dosáhne do roku 2025 v globálním měřítku hodnoty 10,5 bilionu amerických dolarů. Inovace v oblasti kyberzabezpečení mají proto pro obory, ve kterých probíhá překotná digitalizace, zcela zásadní význam. Díky strategické investici do menšinového podílu ve firmě Picus Security může společnost Mastercard oznámit spuštění nové platformy Cyber Front, jejímž účelem je simulace a vyhodnocování útoků. Nový nástroj bude sloužit firmám a státním úřadům k posilování jejich provozní odolnosti vůči kyberútokům. Využívání nové platformy je součástí rozrůstající se poradenské činnosti společnosti Mastercard v oblasti kyberbezpečnosti a řízení rizik.
Od září se finančním ředitelem skupiny Mattoni 1873 stane Marco Pierini. Ten přichází ke středoevropskému lídrovi nealkoholického trhu se zkušenostmi z financí a byznysu. Osm let působil ve společnosti Oracle, kde zastával řadu pozic v Irsku, Itálii a Rakousku. Do Mattoni 1873 přichází po 14 letech působení ve společnosti Pfizer Česká republika, kde se se stále větší zodpovědností zabýval řízením financí pro region střední a východní Evropy.
Mediálně-technologická skupina Mind2FLO naplňuje své ambiciózní plány a jako první v Česku představuje vlastní Brand Experience studio. V jednom funkčním celku klientům nabídne na český trh unikání mix brandových, strategických i digitálních kompetencí. Tým BX studia vede nově Pavel Flégl. Studio aktuálně pracuje na repositioningu značky Allwyn pro globální trh, architektuře brandu krosových elektromotorek MXM nebo na identitě pro celosvětovou iniciativu na podporu zastoupení žen v závodech Formule 1. Nové BX studio vyplňuje mezeru na českém trhu, na kterém dosud chyběla služba spojující klíčové kompetence potřebné k brandové komunikaci.
Jaroslav Zoubek, který již patnáctým rokem působí v holdingu M2C a doposud úspěšně rozvíjel divizi obchodních center, byl jmenován do pozice Country Managera pro Českou republiku. Své zkušenosti sbíral především coby ředitel divize obchodních center v M2C. Zde měl zodpovědnost za provozně ekonomické řízení této části společnosti. Vedl a rozvíjel manažerský tým, staral se o komunikaci s významnými klienty a řídil nové projekty i krizový štáb. Měl pod sebou více než 650 zaměstnanců.
Pozici HR manažerky ve startupu Ydistri nově zastane Nikola Kříteková (33). Ta přichází po zkušenostech z HR managementu v Poslanecké sněmovně ČR a ve společnosti Mall Group a ve startupu bude mít na starost zejména budování silné zaměstnanecké značky, podobně jako nábor nových zaměstnanců. Ten má startupu, který se zaměřuje na optimalizaci skladových zásob a redistribuci deadstocku, pomoci zejména s expanzí na americký trh.
Společnost Red Hat jmenovala Matta Hickse svým prezidentem a výkonným ředitelem. Hicks nastoupil do společnosti v roce 2006 jako vývojář v týmu IT. Rychle se vypracoval a na vedoucích pozicích napříč celou organizací pomohl společnosti Red Hat upevnit pozici lídra v oblasti otevřených hybridních cloudových technologií. Hicks je jedním ze zakládajících členů týmu inženýrů, který vyvinul Red Hat OpenShift, jenž se stal základem pro nasazení hybridních cloudů v různých odvětvích a nyní slouží jako přední podniková platforma Kubernetes.
Podle analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu, je u ransomware útoků průměrné požadované výkupné 250 tisíc dolarů, tedy téměř šest milionů korun. Kyberzločinci zpravidla žádají o 10 % z obratu firmy – tuto částku obvykle zjistí z veřejně dostupných výročních zpráv firem. Z analýzy ComSource rovněž vyplývá, že celá polovina ransomware útoků do firem pronikne díky otevření odkazu ve phishingovém e-mailu.
Auditorka a expertka na digitalizaci a automatizaci finanční funkce Olga Řehořková se od července 2022 stala novou partnerkou PwC Česká republika. Ve své auditní praxi se věnuje klientům z oblasti energetiky, real estate, technologií a komunikací. Ultimátním cílem agendy Future of Finance, které se Řehořková bude cíleně věnovat, je prostřednictvím standardizace a automatizace činností ve financích zrychlit a zlevnit různé úkony, zvýšit přesnost informací a usnadnit tak rozhodovací procesy a řízení firmy.
„Killnet je politická proruská hackerská skupina, která útočí na nepřátele Ruska. Vlně DDoS útoků Killnetu čelila v uplynulých měsících i Česká republika, nyní proruské skupiny pod vedením Killnetu útočily na Litvu, Itálii nebo Polsko. Killnet také naznačil, že pokud Litva uvažuje o znovupovolení přepravy do některých sankcionovaných oblastí, je to trochu i jejich vítězství. Aktuálně máme zprávy i o útocích na norské organizace, v okamžiku, kdy Kolumbie oznámila plány na podporu Ukrajiny, detekovali jsme masivní útoky i na tuto jihoamerickou zemi. Killnet tvrdí, že ovládá botnet složený ze 4,5 milionu zařízení, který je většinou využíván k drtivým DDoS útokům. Pokud je to pravda, pak se jedná o jeden z největších aktivních botnetů,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
Na sdílení automobilů si lidé stále více zvykají. K čemu ale sdílené vozy používají? Nejčastěji je to k jednodenním výletům, návštěvám rodiny a kamarádů. Hned na dalších místech jsou cesta do práce a z práce a do restaurace, baru či kavárny. Nejvíce oceňují flexibilitu a úspornost, kdy za auto platí, jen když ho používají. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK.
Tuzemský průmysl vstoupil do třetího čtvrtletí téměř stagnací, když index nákupních manažerů PMI v červenci klesl z 50,2 na 49,7 bodů, tedy těsně do pásma recese. „Oproti červnu nejde o žádný dramatický sešup, oživení zpracovatelského sektoru ale bude evidentně během na delší trať, zvláště v podmínkách nepříznivého dopadu amerických celních tarifů,“ komentuje aktuální čísla Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking.
Zhoršení podmínek jde na vrub svižnějšímu poklesu zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu, přičemž zaměstnanost ve zpracovatelském sektoru klesá již třetím rokem v reakci na slabou zahraniční poptávku po průmyslových výrobcích. Potvrzuje to i červencový průzkum mezi českými průmyslníky, kteří upozorňují na utlumenou poptávku, zejména z Německa. Právě zaměstnanost v průmyslu zůstane pod tlakem zřejmě i ve druhém pololetí. Povzbudivou zprávou je stabilizace výroby, ovšem na svižnější oživení to zatím nevypadá. I proto očekávají ekonomové další růst míry nezaměstnanosti na 4,7 % ke konci roku.
„Shrnuto, podtrženo, tuzemský průmysl je z nejhoršího venku, výraznějšímu oživení ale stále brání absence silné zahraniční poptávky. I tak ale za letošní rok odhadujeme růst české ekonomiky okolo 2 %, především díky pokračujícímu růstu spotřeby domácností. Bilance rizik je však nadále vychýlená směrem k pomalejšímu tempu,“ uzavírá Rusinko.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.