Vladimír Holovka bude od 1. května jmenován do funkce ředitele investiční platformy XTB pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. Čtyřicetiletý absolvent Vysoké školy ekonomické působí ve společnosti již 15 let a nahradí Davida Šnajdra. Vladimír začínal v XTB jako stážista a account manager, a postupně se vypracoval až na pozici obchodního ředitele, kterou zastává již dvanáct let. Středoevropský region je v současné době jedním z nejúspěšnějších v celosvětové síti XTB, přičemž český i slovenský trh patří do TOP 5 nejvýznamnějších geografických oblastí celé skupiny XTB. Platforma se zasloužila o změnu vnímání investování v regionu, který v tomto odvětví historicky zaostával za západními zeměmi.
Nový průzkum společnosti Deloitte mapuje technologické a digitální trendy v ČR. Z průzkumu ale vychází několik zajímavostí.
Počet Čechů, kteří používají AI, se meziročně ztrojnásobil. Zatímco v roce 2023 ji používalo 23 % Čechů, loni se jejich počet téměř ztrojnásobil (60 %). Popularita AI v Česku tak výrazně roste a její nástroje se stále více integrují do každodenního života.
Meziročně došlo i k nárustu Čechů, kteří umělou inteligenci používají denně. Zatímco v roce 2023 to bylo přibližně 5 % uživatelů, loni šlo již o 27 %. Až 40 % respondentů dále uvedlo, že jim generativní umělá inteligence významně usnadňuje život a šetří čas.
Mizí rozdíl mezi pohlavími. Zatímco v roce 2023 dominovali v používání AI muži, kteří tvořili většinu uživatelů, a ženy představovaly jen necelou třetinu, o rok později se situace změnila. Češi tak loni tvořili 54 % uživatelů, Češky pak už 46 %.
Značná část Čechů a Češek se ale používání AI i nadále brání (40 %). Jako hlavní důvody uvádějí, že jí nerozumí nebo neví, jak ji využít v každodenním životě. Někteří ji považují za příliš pokročilou, jiní se obávají jejích negativních dopadů a potenciálních rizik.
Agentura CzechTrade a AMBIS vysoká škola podepsaly memorandum o spolupráci zaměřené na rozvoj vzdělávání, výzkumu a lidských zdrojů v oblasti mezinárodního obchodu. Memorandum má za cíl prohloubit spolupráci obou institucí a využít synergií pro podporu českých exportérů a zvyšování odborných kapacit v oblasti vnějších ekonomických vztahů. V rámci spolupráce se obě instituce zaměří na odborné stáže, výzkum a vzdělávání studentů, kteří se připravují na kariéru v mezinárodním obchodě. Memorandum dnes za CzechTrade podepsal generální ředitel Radomil Doležal a za AMBIS rektorka Martina Mannová.
Advokátní kancelář Rowan Legal oznamuje příchod významné posily. Na partnerskou pozici přichází z PwC Legal Olga Kaizar, která bude mít na starosti specializaci práva nemovitostí. Mgr. Olga Kaizar přináší více než dvacetileté zkušenosti s poskytováním právních služeb v oblasti nemovitostí. Disponuje odborností jak z velkých realitních transakcí, tak i z komplexního nemovitostního poradenství zahrnující mimo jiné i M&A transakce, spojené s financováním nebo restrukturalizacemi. Rovněž se zabývá problematikou ESG a environmentálním právem, v rámci kterého se aktivně podílela na rozvoji služeb pro klienty.
Společnost Colliers, poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, oznámila jmenování Kataríny Brydone ředitelkou Colliers v České republice s účinností od 2. května 2025. Brydone se zaměří na podporu celkového růstu a zvyšování provozní efektivity v České republice. Bude úzce spolupracovat s Monikou Rajskou-Wolińskou, generální ředitelkou Colliers pro střední a východní Evropu (CEE), s cílem diverzifikovat nabídku služeb poskytovaných klientům na místní úrovni i v celém regionu.
Advokátní kancelář Rowan Legal s oznamuje řadu nových povýšení. Jiří Mňuk (na obrázku) byl jmenován Managing Associate, Jakub Zámyslický spolu s Pavlínou Růžičkovou postoupili na pozici Counsel a Gabriela Hosnedl společně s Martinem Fišerem jsou novými Senior Associates. Tato povýšení jsou uznáním jejich odborných znalostí, pracovního nasazení a přínosu pro kancelář.
Od 1. května 2025 se novou generální ředitelkou a předsedkyní představenstva Modré pyramidy stavební spořitelny ze skupiny Komerční banky stane Monika Truchliková. Michael Pupala bude od stejného data jmenovaný na novou pozici v rámci skupiny Société Générale. Michael Pupala je od roku 2021 generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti Modrá pyramida stavební spořitelna. Je také 1. místopředsedou Asociace českých stavebních spořitelen a místopředsedou dozorčího výboru ČBA. Monika Truchliková má bohaté zkušenosti v oblasti bankovnictví s více než 20 lety praxe ve strategickém řízení produktů, marketingu a digitální transformace. Svoji kariéru v Komerční bance zahájila v roce 2002 a od té doby zastávala klíčové manažerské pozice s odpovědností za růst a inovace v retailovém i korporátním segmentu. Od roku 2019 působí jako Tribe leader Daily Banking Tribu a zaměřuje se na digitalizaci a inovace klíčových produktů a služeb. Mezi její nejvýznamnější infrastrukturální projekty patří výměna karetního systému a budování Payment Hubu KB.
Zdeněk Jodas (41) se stal obchodním ředitelem pro český trh ve společnosti Mediaboard, české jedničky na poli monitoringu médií a media intelligence. Jako nový CSO bude mít na starosti vedení české pobočky po obchodní stránce a rozvoj klientského portfolia. Stává se jedním z prvních členů vedení Mediaboardu po oddělení od mateřské společnosti Imper. Zdeněk působil poslední tři roky jako Head of customer service pro Mediaboard i Imper. Byl tak součástí firmy během jejích produktových inovací, díky kterým se Mediaboard z nástroje na monitoring médií stal nejkomplexnější media inteligence platformou na českém trhu. Spolu se svým týmem prošel i rebrandingem společnosti spojeným s expanzí do zahraničí. Před svým působením v Mediaboardu sbíral zkušenosti také jako key account manažer a projektový manažer ve společnosti Česká cesta.
Nezisková organizace Czechitas oznamuje změnu ve vedení. Po více než dvou a půl letech ve funkci přebírá provozní ředitelka Lucie Mairychová (na obrázku vlevo)¨pozici CEO a Senta Čermáková se stává členkou správní rady Czechitas i Nadačního fondu. Lucie nastoupila do Czechitas v roce 2021 a prošla cestou od Head of Product & Operations přes roli provozní ředitelky až na CEO. Pod jejím vedením organizace nastavila strategické řízení, implementovala OKR (Objectives and Key Results) a zvládla klíčové organizační změny. Senta nastoupila do Czechitas jako CEO v září 2023. Za více než rok a půl v Czechitas výrazně akcelerovala produktovou orientaci na AI, AI transformaci a tím posílila novou vizi. Přivedla pozornost významných partnerů i veřejných institucí a významné osobnosti do Advisory Boardu. Díky ní Czechitas začíná rezonovat po celém světě, kde vystupovala na řadě konferencí včetně březnové SXSW v Austinu. Nyní se bude soustředit na strategická partnerství venku a s veřejnou správou i budování značky Czechitas v souvislosti s digitální transformací.
Advokátní kancelář Novalia má nového partnera. Stává se jím Vojtěch Tancoš, který ve firmě působí už od roku 2017. Jmenování potvrzuje dlouhodobou strategii Novalia, podle níž se každý advokát stává zároveň partnerem kanceláře. Tento model je na českém trhu výjimečný nejen svou transparentností, ale i systémem odměňování. Vojtěch Tancoš působení v kanceláři zahájil jako student práv, následně zde absolvoval koncipientskou praxi a po úspěšném složení advokátních zkoušek pokračuje v Novalia jako partner. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy, kde promoval s vyznamenáním. V praxi se zaměřuje především na M&A, obchodní právo a pracovní právo. I nadále bude klientům poskytovat právní podporu při transakcích i každodenních právních starostech.
Productboard přivítal se začátkem roku do svého vedení hned dva nové lídry: Briana Ledermana (na obrázku vlevo) jako chief revenue officer a Vinaye Rama v roli vice president of engineering. S jejich zkušenostmi z firem Salesforce, Microsoft nebo DocuSign, spolu s novým nástrojem Productboard Pulse využívajícím umělou inteligenci, se firma posouvá do další fáze AI-driven produktového managementu. Tento krok je součástí širší strategie zaměřené na expanzi zákaznické základny a na posílení inovací a vývoje produktů pro více než 6 000 stávajících zákazníků.
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje svůj tým. Na pozici Financial Controller pro Českou republiku a Slovensko přichází zkušená profesionálka v oblasti finančního a provozního řízení nemovitostí, Zuzana Černá. Ta přináší dvacetiletou zkušenost z oblasti správy komerčních nemovitostí a finančního řízení. Ve své předchozí praxi se věnovala plánování a realizaci strategických cílů, řízení projektových týmů, koordinaci interních a externích auditů, stejně jako pronájmu a správě komerčních prostor. V nové roli v GARBE bude odpovědná za financování projektů v České republice a na Slovensku, správu finančních operací a jejich optimalizaci. Dále bude zajišťovat finanční reporting a podklady pro rozhodování top managementu společnosti. Během své kariéry působila Zuzana Černá ve společnostech Savills a Kaufland Česká republika, kde získala bohaté zkušenosti v oblasti finančního a provozního řízení. Je absolventkou České zemědělské univerzity v Praze.
Rozvoj firemních aplikací a produktového portfolia pro společnosti podnikající v oboru finančních služeb, automotive a energetiky vede v Seyforu nově David Pecivál. Jako Business Line Director přebírá vedení divize Business Apps, která zajišťuje vývoj a provoz systémů a aplikací incadea, OneCore, D3Soft a software v prosinci získané společnosti NCC, dlouhodobého slovenského lídra v oblasti softwaru pro poskytovatele leasingových služeb. Na nové pozici využije David více než 20leté zkušenosti v oboru, které získal působením v širokém spektru odborných i manažerských rolí. Z konzultanta, analytika a projektového manažera ve společnosti AXIOM Provis se vypracoval až na pozici COO, kterou zastával přes 12 let. Patřil mezi klíčové osobnosti, které se podílely na růstu původní společnosti a rozšiřování zákaznické základny až do akvizice Seyforem, k níž došlo před pěti lety. Od té doby působil v Seyforu jako Business Unit Manager pro systémy incadea a OneCore.
Mezinárodní poradenská společnost Boston Consulting Group po pěti letech mění v Česku své vedení. Novým vedoucím pražské kanceláře se stává Jaroslav Šnajdr. Ve funkci střídá Jamie Brindleyho, který vedl pražskou kancelář od roku 2020. Jamie Brindley se posouvá na pozici vedoucího regionu EMESA (Evropa, Střední východ, Jižní Amerika a Afrika) pro oblast retailového poradenství. díky čemuž má pražská kancelář poprvé v historii ve struktuře BCG zastoupení v nadnárodní vedoucí roli. Jaroslav Šnajdr se v uplynulých letech podílel na růstu aktivit BCG v České republice a střední Evropě. Zastával funkci ředitele náboru v Praze a byl součástí místních výborů pro kariérní rozvoj konzultantů a vedoucích projektů ve střední Evropě.
Jak ukázal online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ, zvyšovat mzdy ve druhém čtvrtletí plánuje 44 % firem. Průzkum proběhl koncem března mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, šéfů a personalistů firem. Chuť přidávat zaměstnancům je tak o třináct procentních bodů slabší, než tomu bylo podle stejné ankety na začátku roku. „Je dobré dodat, že nejčastěji firmy mění mzdy na začátku roku, v jeho průběhu to bývá méně obvyklé,“ upřesňuje František Boudný, ředitel personální agentury. O sedm procentních bodů ale přibylo podniků, které ve druhém čtvrtletí chtějí nabírat zaměstnance. „Až pětina dotázaných vnímá, že na trhu je více vhodných uchazečů o práci,“ dodává šéf personálky. Zatímco na začátku roku 57 % respondentů očekávalo zlepšení ekonomické situace firmy v horizontu tří až šesti měsíců, nyní jich je jenom pětadvacet procent. Současně ale tři ze čtyř dotázaných neočekávají žádnou změnu.
Zakladatel a ředitel softwarové společnosti Good Sailors Filip Molčan rozšiřuje své působení o pozici Chief Innovation Officer v holdingu M2C. Jeho úkolem bude rozvíjet využití nejmodernějších technologií v oblasti komplexní správy a údržby budov. Molčanův tým, jehož doménou je vývoj a testování aplikací, se v rámci M2C specializuje na technologie, které transformují služby v oblasti správy a údržby budov. Tyto technologie přinášejí zákazníkům zvýšení efektivity provozu, snížení nákladů a úsporu energií.
Allegro realizuje plánované změny ve vedení, které oznámilo v říjnu 2024. Jmenování nového generálního ředitele bylo výsledkem komplexních interních a externích procesů. Marcin Kuśmierz oficiálně převezme funkci generálního ředitele Allegro sp. z o.o. od Roye Perticucciho 5. května 2025 a vedení Allegro.eu na valné hromadě v červnu. Tento krok bude důležitým mezníkem v rozvoji společnosti, přičemž přechod současného CEO na pozici Special Advisora zajistí hladké a kontrolované předání odpovědností. Marcin Kuśmierz je zkušený manažer, podnikatel a investor s více než 25 lety profesních zkušeností v technologiích, e-commerce, fintechu a AI průmyslu.
Společnost FUNDSTER nedávno získala první crowdfundingovou licenci České národní banky pro firemní dluhopisy. Platforma Dluhopisomat, kterou provozuje, právě zahájila provoz a začala nabízet služby skupinového financování pro investory a emitenty. Spuštění platformy, fungující s licencí a pod kontrolou ČNB, je zásadním krokem k bezpečnějšímu, transparentnějšímu a inovativnějšímu trhu s firemními dluhopisy. Na platformě Dluhopisomat získávají investoři přímý online přístup k investičním příležitostem v oblasti firemních dluhopisů. Platforma splňuje všechny požadavky nařízení EU o skupinovém financování (ESCPR), týkající se ochrany investorů, a nabízí výhradně české dluhopisy, které prošly podrobným prověřením včetně analýzy rizik. Na tomto základě posuzuje platforma současné i budoucí schopnosti emitenta plnit finanční závazky a hodnotí investiční riziko dluhopisů.
E-shop Spokojený pes má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. E-shop Spokojený pes založila v roce 2005 Soňa Fialková a malý rodinný podnik dovedla až na pozici předního lídra na trhu s chovatelskými potřebami. Nyní e-shop dosahuje téměř 650milionového obratu, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel tři kamenné prodejny.
Vedení společnosti HECHT MOTORS přebírá Richard Vlček, někdejší vrcholový manažer značek Sparkys, DoDo nebo Loap. Mezi jeho priority bude patřit zákaznický servis, digitalizace značky a její viditelnost v on-line prostoru. Richard Vlček přichází do čela společnosti z technologického startupu DoDo. Jeho hlavním cílem bude udržet vysokou důvěryhodnost značky HECHT u české veřejnosti. Druhou prioritou, ke které chce Vlček směřovat svou pozornost, je digitalizace v oblasti prodaných položek a viditelnost značky v on-line prostoru – ať už na sociálních sítích, platformě YouTube nebo v mediálním prostoru. V segmentu prodeje si nový výkonný ředitel klade za cíl propojit e-shopy a fyzické pobočky konceptem multichannel.
Počítačová škola GOPAS získala prestižní autorizaci Microsoft Solutions Partner for Training Services a stala se jedinou společností v České republice a na Slovensku, která tímto titulem disponuje. Tato autorizace potvrzuje technickou odbornost a schopnost poskytovat špičková IT školení v souladu s nejnovějšími technologickými standardy. Studie ukazují, že týmy IT profesionálů certifikovaných společností Microsoft dosahují o 26 % lepšího výkonu ve všech oblastech ve srovnání s necertifikovanými kolegy na stejných pozicích. „Díky tomuto ocenění si naši zákazníci mohou být jisti, že jejich školení probíhá na nejvyšší úrovni, zejména v oblastech datové analytiky, umělé inteligence a infrastruktury. Získáním této prestižní autorizace GOPAS posiluje svou pozici lídra v IT vzdělávání a poskytuje nejkvalitnější výuku technologií Microsoft,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.
Do čela marketingu společnosti M2C přichází Radek Janata, zkušený manažer s více než 17 lety praxe. Dříve působil v renomovaných retailových firmách jako Billa, PepsiCo nebo MOL. Před nástupem do M2C se v Košík.cz soustředil na expanzi online prodeje potravin do dalších zemí. M2C v posledních letech posiluje svou technologickou divizi Innovis. Mezi vlajkové produkty této sekce patří Welcomo, moderní elektronická recepce pro automatizaci návštěvnických procesů, nebo M2C Space, největší dohledové centrum ve střední Evropě. Díky svému technologickému zázemí firma v současnosti expanduje na trhy v USA nebo na Blízkém východě.
Vůbec první a jedinou odbornou konferenci zaměřenou na Public Relations v rámci známého oborového „reklamního“ festivalu Cannes Lions letos uspořádá česká agentura PRAM Consulting. Garantem akce PR in Cannes bude mezinárodní organizace International Communications Consultancy Organisation (ICCO), která sdružuje celou globální PR komunitu. „Během Cannes Lions se PR dlouhodobě příliš neprosazuje, i když v rámci soutěže již delší dobu existuje kategorie public relations, kterou však vyhrávají většinou reklamní agentury. Z pohledu obsahu je Cannes Lions zcela bez špetky PR. Proto jsme si vyzkoušeli mini akci zorganizovat v minulém roce, díky které jsme zjistili obrovský potenciál a poptávku po prezentaci PR a letos přicházíme s celodenní akcí,“ vysvětluje Patrik Schober, zakladatel a majitel agentury PRAM Consulting, který se festivalu Cannes Lions pravidelně účastní. Konference PR in Cannes se bude skládat z kulatých stolů a panelových diskuzí vedených odborníky, to vše zaměřené na rozvíjející se roli PR při snaze o dosahování obchodních úspěchů klientů. Tomu odpovídá i podtitul letošní konference – „Traditional PR Services Breaking into Solutions for Business“ – který zdůrazňuje, že se PR rozrůstá i mimo tradiční vztahy s médii a stává se základním motorem obchodních strategií, řízené reputace a firemního úspěchu.
Developerská společnost Ekospol má nového personálního ředitele. Stal se jím Dan Kazda, který až dosud působil v personálním sektoru jako zástupce ředitele. Šestadvacetiletý Kazda vystudoval filozofickou fakultu Univerzity Pardubice a před nástupem do Ekospolu pracoval v administrativě. Ve svém volném čase hraje florbal a účastní se společenských akcí.
Nejžádanějším zaměstnavatelem v oblasti daní se stala v soutěži SLUTO Daňová a účetní firma roku poradenská kancelář Rödl & Partner Czech Republic. Vítěze soutěže, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, vybíralo v internetové anketě více než osm tisíc hlasujících. V pražské a brněnské pobočce mezinárodní poradenské kanceláře Rödl & Partner, třináctkrát v řadě vyhlášené Právnickou firmou roku v oblasti daňového práva, pracuje 320 zaměstnanců.
Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Skupina staví řešení na platformách SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. V první jmenované má Jan největší expertizu, a to byl jeden z důvodů, proč se připojil k BiQ Group. Kariéru začal za studií v call centru, kde došel na pozici supervizora. Pak se posunul do segmentu B2B, do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a krátce v T-Mobile a CK Fischer. Pak se začal se věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Zprvu na prodej BI řešení ve společnosti GIST a v NTT DATA Business Solutions. Zde se podílel na projektech SAP a stál za akvizicemi řady společností. V BiQ Group připravuje strategii skupinového obchodu s cílem využít potenciál u stávajících klientů, rozvoj komplexních obchodních příležitostí a posílení obchodních kompetencí napříč skupinou – zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie.
Společnost Fidoo, která malým a středním českým podnikům pomáhá zjednodušovat agendu finančních týmů, oznámila změnu na pozici CEO. Od března ji povede Jiří Švejcar, zkušený expert s více než pětadvacetiletou praxí v oblasti financí a digitálních transformací. Cílem nového CEO bude navázat na úspěchy Petra Herzmanna a podpořit další růst fintechu, který firmám usnadňuje správu provozních výdajů a přináší férové řešení pro dlouhodobě výhodné směnné operace a zahraniční platby.
Ode dneška má kdokoli možnost navrhnout zákonné nařízení do ankety Absurdita roku. Jejím cílem je každoročně upozornit na nejnesmyslnější byrokratické povinnosti ukládané podnikatelům. Třetím rokem je možné nominovat také do ankety Zlatý paragraf, která naopak oceňuje konkrétní aktivitu veřejné správy, která má za cíl pomoci českému podnikání. Může se jednat o nově přijatý zákon, nařízení, vyhlášku, ale i návrh, snahu nebo vizi, jak podnikatelům zjednodušit život. Nominovat Absurditu roku i Zlatý paragraf je možné prostřednictvím připraveného formuláře, a to do 10. dubna 2025. O těch nejabsurdnějších, ale i nejpraktičtějších opatřeních bude následně hlasovat veřejnost. Slavnostní vyhlášení nás čeká v první polovině května. Zároveň je možná registrace do letošního jubilejního 20. ročníku podnikatelských soutěží, která zabere jen pár chvil. Stačí přejít rovnou na registrační formulář. Pokud víte o někom, kdo by měl být v soutěži také, platí možnost nominování zaměstnanci, zákazníky, známými nebo kolegy. Registrace i nominace jsou možné do konce května 2025.
Úřad práce ČR evidoval k 28. 2. 2025 celkem 29 366 uchazečů o zaměstnání, o 888 (3,1 %) více než v lednu 2025. Podíl nezaměstnaných ke konci února mírně vzrostl na 2,9 % (nárůst o 0,1 procentního bodu). V meziročním srovnání byl počet uchazečů vyšší o 1 267 osob (o 4,5 %). Podíl nezaměstnaných osob byl meziročně na stejné hodnotě (2,9 %). Pozitivní trend v aktivní politice zaměstnanosti pokračuje. Úřad práce ČR od začátku roku pomohl 3 537 osobám (4x více než loni), do rekvalifikačních kurzů zařadil 1 569 osob (téměř 3x více než loni) a digitální vzdělávání zahájilo 1 935 osob (6x více než loni).
S účinností od 1. června 2025 se členkou představenstva Komerční banky, a.s. zodpovědnou za korporátní a investiční bankovnictví stane Katarína Kurucová (na obrázku vpravo), která v současné době vykonává funkci generální ředitelky Komerční banky na Slovensku. Druhou členkou představenstva zodpovědnou za oblast risk a compliance, se s účinností od 1. září 2025, stane Anne de Kouchkovsky, která v posledních třech letech vykonávala pozici Deputy CEO v rámci Société Générale Lucembursko. Oba dosavadní členové představenstva zůstávají i nadále ve skupině Société Générale. David Formánek bude od 1. června 2025 z pozice generálního ředitele řídit a rozvíjet aktivity společnosti SG Equipment Finance CR, jejímž 100% vlastníkem se Komerční banka stala 26. února 2025. V této pozici nahrazuje Reinholda Knödla, který po 29 letech svého působení v čele SGEF CR ukončuje svou profesní dráhu. Didier Colin bude pracovat na nových projektech v rámci skupiny Société Générale poté, co dokončil své druhé angažmá v Komerční bance za posledních 20 let.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.
Indikátor důvěry se v červenci znovu kosmeticky propadl, když klesala důvěra podnikatelů a naopak narostla u domácností, kde je nyní nejvyšší za poslední čtyři krizové roky. V průmyslu firmy krotí svá očekávání pro následující tři měsíce, přičemž hlavní překážkou, která trápí téměř polovinu podniků, je nedostatečná poptávka. Problém se zásobováním vstupy téměř pominul a stejně tak firmy ve větší míře nebrzdí ani nedostatek pracovníků.
„Není to vlastně ani překvapivé s ohledem na fakt, že v průmyslu se dlouhodobě propouští. Korekce výhledů průmyslových firem jde nejspíš na vrub obavám z cel i slabé evropské poptávky,“ komentuje aktuální data hlavní ekonom Banky Creditas Petr s tím, že svá pozitivní očekávání korigují směrem dolů i podnikatelé ve službách, kde se neočekává až tak silná poptávka jako ještě před měsícem.
„Dlužno dodat, že hodnocení vychází ze sezónně očištěných dat, takže žádné zdůvodnění koncem prázdnin a podobně není relevantní. Vedle toho je brzo na hodnocení, zda byla letošní letní sezóna výrazně lepší či horší než ta předchozí. V každém případě téměř polovina firem ve službách žádné překážky pro svůj růst nevidí ani nyní,“ uzavírá Dufek.