Nezisková organizace Czechitas oznamuje změnu ve vedení. Po více než dvou a půl letech ve funkci přebírá provozní ředitelka Lucie Mairychová (na obrázku vlevo)¨pozici CEO a Senta Čermáková se stává členkou správní rady Czechitas i Nadačního fondu. Lucie nastoupila do Czechitas v roce 2021 a prošla cestou od Head of Product & Operations přes roli provozní ředitelky až na CEO. Pod jejím vedením organizace nastavila strategické řízení, implementovala OKR (Objectives and Key Results) a zvládla klíčové organizační změny. Senta nastoupila do Czechitas jako CEO v září 2023. Za více než rok a půl v Czechitas výrazně akcelerovala produktovou orientaci na AI, AI transformaci a tím posílila novou vizi. Přivedla pozornost významných partnerů i veřejných institucí a významné osobnosti do Advisory Boardu. Díky ní Czechitas začíná rezonovat po celém světě, kde vystupovala na řadě konferencí včetně březnové SXSW v Austinu. Nyní se bude soustředit na strategická partnerství venku a s veřejnou správou i budování značky Czechitas v souvislosti s digitální transformací.
Advokátní kancelář Novalia má nového partnera. Stává se jím Vojtěch Tancoš, který ve firmě působí už od roku 2017. Jmenování potvrzuje dlouhodobou strategii Novalia, podle níž se každý advokát stává zároveň partnerem kanceláře. Tento model je na českém trhu výjimečný nejen svou transparentností, ale i systémem odměňování. Vojtěch Tancoš působení v kanceláři zahájil jako student práv, následně zde absolvoval koncipientskou praxi a po úspěšném složení advokátních zkoušek pokračuje v Novalia jako partner. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy, kde promoval s vyznamenáním. V praxi se zaměřuje především na M&A, obchodní právo a pracovní právo. I nadále bude klientům poskytovat právní podporu při transakcích i každodenních právních starostech.
Productboard přivítal se začátkem roku do svého vedení hned dva nové lídry: Briana Ledermana (na obrázku vlevo) jako chief revenue officer a Vinaye Rama v roli vice president of engineering. S jejich zkušenostmi z firem Salesforce, Microsoft nebo DocuSign, spolu s novým nástrojem Productboard Pulse využívajícím umělou inteligenci, se firma posouvá do další fáze AI-driven produktového managementu. Tento krok je součástí širší strategie zaměřené na expanzi zákaznické základny a na posílení inovací a vývoje produktů pro více než 6 000 stávajících zákazníků.
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě, posiluje svůj tým. Na pozici Financial Controller pro Českou republiku a Slovensko přichází zkušená profesionálka v oblasti finančního a provozního řízení nemovitostí, Zuzana Černá. Ta přináší dvacetiletou zkušenost z oblasti správy komerčních nemovitostí a finančního řízení. Ve své předchozí praxi se věnovala plánování a realizaci strategických cílů, řízení projektových týmů, koordinaci interních a externích auditů, stejně jako pronájmu a správě komerčních prostor. V nové roli v GARBE bude odpovědná za financování projektů v České republice a na Slovensku, správu finančních operací a jejich optimalizaci. Dále bude zajišťovat finanční reporting a podklady pro rozhodování top managementu společnosti. Během své kariéry působila Zuzana Černá ve společnostech Savills a Kaufland Česká republika, kde získala bohaté zkušenosti v oblasti finančního a provozního řízení. Je absolventkou České zemědělské univerzity v Praze.
Rozvoj firemních aplikací a produktového portfolia pro společnosti podnikající v oboru finančních služeb, automotive a energetiky vede v Seyforu nově David Pecivál. Jako Business Line Director přebírá vedení divize Business Apps, která zajišťuje vývoj a provoz systémů a aplikací incadea, OneCore, D3Soft a software v prosinci získané společnosti NCC, dlouhodobého slovenského lídra v oblasti softwaru pro poskytovatele leasingových služeb. Na nové pozici využije David více než 20leté zkušenosti v oboru, které získal působením v širokém spektru odborných i manažerských rolí. Z konzultanta, analytika a projektového manažera ve společnosti AXIOM Provis se vypracoval až na pozici COO, kterou zastával přes 12 let. Patřil mezi klíčové osobnosti, které se podílely na růstu původní společnosti a rozšiřování zákaznické základny až do akvizice Seyforem, k níž došlo před pěti lety. Od té doby působil v Seyforu jako Business Unit Manager pro systémy incadea a OneCore.
Mezinárodní poradenská společnost Boston Consulting Group po pěti letech mění v Česku své vedení. Novým vedoucím pražské kanceláře se stává Jaroslav Šnajdr. Ve funkci střídá Jamie Brindleyho, který vedl pražskou kancelář od roku 2020. Jamie Brindley se posouvá na pozici vedoucího regionu EMESA (Evropa, Střední východ, Jižní Amerika a Afrika) pro oblast retailového poradenství. díky čemuž má pražská kancelář poprvé v historii ve struktuře BCG zastoupení v nadnárodní vedoucí roli. Jaroslav Šnajdr se v uplynulých letech podílel na růstu aktivit BCG v České republice a střední Evropě. Zastával funkci ředitele náboru v Praze a byl součástí místních výborů pro kariérní rozvoj konzultantů a vedoucích projektů ve střední Evropě.
Jak ukázal online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ, zvyšovat mzdy ve druhém čtvrtletí plánuje 44 % firem. Průzkum proběhl koncem března mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů, šéfů a personalistů firem. Chuť přidávat zaměstnancům je tak o třináct procentních bodů slabší, než tomu bylo podle stejné ankety na začátku roku. „Je dobré dodat, že nejčastěji firmy mění mzdy na začátku roku, v jeho průběhu to bývá méně obvyklé,“ upřesňuje František Boudný, ředitel personální agentury. O sedm procentních bodů ale přibylo podniků, které ve druhém čtvrtletí chtějí nabírat zaměstnance. „Až pětina dotázaných vnímá, že na trhu je více vhodných uchazečů o práci,“ dodává šéf personálky. Zatímco na začátku roku 57 % respondentů očekávalo zlepšení ekonomické situace firmy v horizontu tří až šesti měsíců, nyní jich je jenom pětadvacet procent. Současně ale tři ze čtyř dotázaných neočekávají žádnou změnu.
Zakladatel a ředitel softwarové společnosti Good Sailors Filip Molčan rozšiřuje své působení o pozici Chief Innovation Officer v holdingu M2C. Jeho úkolem bude rozvíjet využití nejmodernějších technologií v oblasti komplexní správy a údržby budov. Molčanův tým, jehož doménou je vývoj a testování aplikací, se v rámci M2C specializuje na technologie, které transformují služby v oblasti správy a údržby budov. Tyto technologie přinášejí zákazníkům zvýšení efektivity provozu, snížení nákladů a úsporu energií.
Allegro realizuje plánované změny ve vedení, které oznámilo v říjnu 2024. Jmenování nového generálního ředitele bylo výsledkem komplexních interních a externích procesů. Marcin Kuśmierz oficiálně převezme funkci generálního ředitele Allegro sp. z o.o. od Roye Perticucciho 5. května 2025 a vedení Allegro.eu na valné hromadě v červnu. Tento krok bude důležitým mezníkem v rozvoji společnosti, přičemž přechod současného CEO na pozici Special Advisora zajistí hladké a kontrolované předání odpovědností. Marcin Kuśmierz je zkušený manažer, podnikatel a investor s více než 25 lety profesních zkušeností v technologiích, e-commerce, fintechu a AI průmyslu.
Společnost FUNDSTER nedávno získala první crowdfundingovou licenci České národní banky pro firemní dluhopisy. Platforma Dluhopisomat, kterou provozuje, právě zahájila provoz a začala nabízet služby skupinového financování pro investory a emitenty. Spuštění platformy, fungující s licencí a pod kontrolou ČNB, je zásadním krokem k bezpečnějšímu, transparentnějšímu a inovativnějšímu trhu s firemními dluhopisy. Na platformě Dluhopisomat získávají investoři přímý online přístup k investičním příležitostem v oblasti firemních dluhopisů. Platforma splňuje všechny požadavky nařízení EU o skupinovém financování (ESCPR), týkající se ochrany investorů, a nabízí výhradně české dluhopisy, které prošly podrobným prověřením včetně analýzy rizik. Na tomto základě posuzuje platforma současné i budoucí schopnosti emitenta plnit finanční závazky a hodnotí investiční riziko dluhopisů.
E-shop Spokojený pes má nového páníčka. Po dvaceti letech předává zakladatelka a dosavadní CEO Soňa Fialková vedení společnosti Matúši Karaffovi, který přichází s bohatými zkušenostmi v oblasti e-commerce. Jako cíl si stanovil přivést Spokojeného psa k miliardovému obratu. Plánuje další expanze, rozšíření služeb a posílení pozice e-shopu na českém i slovenském trhu. E-shop Spokojený pes založila v roce 2005 Soňa Fialková a malý rodinný podnik dovedla až na pozici předního lídra na trhu s chovatelskými potřebami. Nyní e-shop dosahuje téměř 650milionového obratu, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel tři kamenné prodejny.
Vedení společnosti HECHT MOTORS přebírá Richard Vlček, někdejší vrcholový manažer značek Sparkys, DoDo nebo Loap. Mezi jeho priority bude patřit zákaznický servis, digitalizace značky a její viditelnost v on-line prostoru. Richard Vlček přichází do čela společnosti z technologického startupu DoDo. Jeho hlavním cílem bude udržet vysokou důvěryhodnost značky HECHT u české veřejnosti. Druhou prioritou, ke které chce Vlček směřovat svou pozornost, je digitalizace v oblasti prodaných položek a viditelnost značky v on-line prostoru – ať už na sociálních sítích, platformě YouTube nebo v mediálním prostoru. V segmentu prodeje si nový výkonný ředitel klade za cíl propojit e-shopy a fyzické pobočky konceptem multichannel.
Počítačová škola GOPAS získala prestižní autorizaci Microsoft Solutions Partner for Training Services a stala se jedinou společností v České republice a na Slovensku, která tímto titulem disponuje. Tato autorizace potvrzuje technickou odbornost a schopnost poskytovat špičková IT školení v souladu s nejnovějšími technologickými standardy. Studie ukazují, že týmy IT profesionálů certifikovaných společností Microsoft dosahují o 26 % lepšího výkonu ve všech oblastech ve srovnání s necertifikovanými kolegy na stejných pozicích. „Díky tomuto ocenění si naši zákazníci mohou být jisti, že jejich školení probíhá na nejvyšší úrovni, zejména v oblastech datové analytiky, umělé inteligence a infrastruktury. Získáním této prestižní autorizace GOPAS posiluje svou pozici lídra v IT vzdělávání a poskytuje nejkvalitnější výuku technologií Microsoft,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.
Do čela marketingu společnosti M2C přichází Radek Janata, zkušený manažer s více než 17 lety praxe. Dříve působil v renomovaných retailových firmách jako Billa, PepsiCo nebo MOL. Před nástupem do M2C se v Košík.cz soustředil na expanzi online prodeje potravin do dalších zemí. M2C v posledních letech posiluje svou technologickou divizi Innovis. Mezi vlajkové produkty této sekce patří Welcomo, moderní elektronická recepce pro automatizaci návštěvnických procesů, nebo M2C Space, největší dohledové centrum ve střední Evropě. Díky svému technologickému zázemí firma v současnosti expanduje na trhy v USA nebo na Blízkém východě.
Vůbec první a jedinou odbornou konferenci zaměřenou na Public Relations v rámci známého oborového „reklamního“ festivalu Cannes Lions letos uspořádá česká agentura PRAM Consulting. Garantem akce PR in Cannes bude mezinárodní organizace International Communications Consultancy Organisation (ICCO), která sdružuje celou globální PR komunitu. „Během Cannes Lions se PR dlouhodobě příliš neprosazuje, i když v rámci soutěže již delší dobu existuje kategorie public relations, kterou však vyhrávají většinou reklamní agentury. Z pohledu obsahu je Cannes Lions zcela bez špetky PR. Proto jsme si vyzkoušeli mini akci zorganizovat v minulém roce, díky které jsme zjistili obrovský potenciál a poptávku po prezentaci PR a letos přicházíme s celodenní akcí,“ vysvětluje Patrik Schober, zakladatel a majitel agentury PRAM Consulting, který se festivalu Cannes Lions pravidelně účastní. Konference PR in Cannes se bude skládat z kulatých stolů a panelových diskuzí vedených odborníky, to vše zaměřené na rozvíjející se roli PR při snaze o dosahování obchodních úspěchů klientů. Tomu odpovídá i podtitul letošní konference – „Traditional PR Services Breaking into Solutions for Business“ – který zdůrazňuje, že se PR rozrůstá i mimo tradiční vztahy s médii a stává se základním motorem obchodních strategií, řízené reputace a firemního úspěchu.
Developerská společnost Ekospol má nového personálního ředitele. Stal se jím Dan Kazda, který až dosud působil v personálním sektoru jako zástupce ředitele. Šestadvacetiletý Kazda vystudoval filozofickou fakultu Univerzity Pardubice a před nástupem do Ekospolu pracoval v administrativě. Ve svém volném čase hraje florbal a účastní se společenských akcí.
Nejžádanějším zaměstnavatelem v oblasti daní se stala v soutěži SLUTO Daňová a účetní firma roku poradenská kancelář Rödl & Partner Czech Republic. Vítěze soutěže, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, vybíralo v internetové anketě více než osm tisíc hlasujících. V pražské a brněnské pobočce mezinárodní poradenské kanceláře Rödl & Partner, třináctkrát v řadě vyhlášené Právnickou firmou roku v oblasti daňového práva, pracuje 320 zaměstnanců.
Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Skupina staví řešení na platformách SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. V první jmenované má Jan největší expertizu, a to byl jeden z důvodů, proč se připojil k BiQ Group. Kariéru začal za studií v call centru, kde došel na pozici supervizora. Pak se posunul do segmentu B2B, do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a krátce v T-Mobile a CK Fischer. Pak se začal se věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Zprvu na prodej BI řešení ve společnosti GIST a v NTT DATA Business Solutions. Zde se podílel na projektech SAP a stál za akvizicemi řady společností. V BiQ Group připravuje strategii skupinového obchodu s cílem využít potenciál u stávajících klientů, rozvoj komplexních obchodních příležitostí a posílení obchodních kompetencí napříč skupinou – zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie.
Společnost Fidoo, která malým a středním českým podnikům pomáhá zjednodušovat agendu finančních týmů, oznámila změnu na pozici CEO. Od března ji povede Jiří Švejcar, zkušený expert s více než pětadvacetiletou praxí v oblasti financí a digitálních transformací. Cílem nového CEO bude navázat na úspěchy Petra Herzmanna a podpořit další růst fintechu, který firmám usnadňuje správu provozních výdajů a přináší férové řešení pro dlouhodobě výhodné směnné operace a zahraniční platby.
Ode dneška má kdokoli možnost navrhnout zákonné nařízení do ankety Absurdita roku. Jejím cílem je každoročně upozornit na nejnesmyslnější byrokratické povinnosti ukládané podnikatelům. Třetím rokem je možné nominovat také do ankety Zlatý paragraf, která naopak oceňuje konkrétní aktivitu veřejné správy, která má za cíl pomoci českému podnikání. Může se jednat o nově přijatý zákon, nařízení, vyhlášku, ale i návrh, snahu nebo vizi, jak podnikatelům zjednodušit život. Nominovat Absurditu roku i Zlatý paragraf je možné prostřednictvím připraveného formuláře, a to do 10. dubna 2025. O těch nejabsurdnějších, ale i nejpraktičtějších opatřeních bude následně hlasovat veřejnost. Slavnostní vyhlášení nás čeká v první polovině května. Zároveň je možná registrace do letošního jubilejního 20. ročníku podnikatelských soutěží, která zabere jen pár chvil. Stačí přejít rovnou na registrační formulář. Pokud víte o někom, kdo by měl být v soutěži také, platí možnost nominování zaměstnanci, zákazníky, známými nebo kolegy. Registrace i nominace jsou možné do konce května 2025.
Úřad práce ČR evidoval k 28. 2. 2025 celkem 29 366 uchazečů o zaměstnání, o 888 (3,1 %) více než v lednu 2025. Podíl nezaměstnaných ke konci února mírně vzrostl na 2,9 % (nárůst o 0,1 procentního bodu). V meziročním srovnání byl počet uchazečů vyšší o 1 267 osob (o 4,5 %). Podíl nezaměstnaných osob byl meziročně na stejné hodnotě (2,9 %). Pozitivní trend v aktivní politice zaměstnanosti pokračuje. Úřad práce ČR od začátku roku pomohl 3 537 osobám (4x více než loni), do rekvalifikačních kurzů zařadil 1 569 osob (téměř 3x více než loni) a digitální vzdělávání zahájilo 1 935 osob (6x více než loni).
S účinností od 1. června 2025 se členkou představenstva Komerční banky, a.s. zodpovědnou za korporátní a investiční bankovnictví stane Katarína Kurucová (na obrázku vpravo), která v současné době vykonává funkci generální ředitelky Komerční banky na Slovensku. Druhou členkou představenstva zodpovědnou za oblast risk a compliance, se s účinností od 1. září 2025, stane Anne de Kouchkovsky, která v posledních třech letech vykonávala pozici Deputy CEO v rámci Société Générale Lucembursko. Oba dosavadní členové představenstva zůstávají i nadále ve skupině Société Générale. David Formánek bude od 1. června 2025 z pozice generálního ředitele řídit a rozvíjet aktivity společnosti SG Equipment Finance CR, jejímž 100% vlastníkem se Komerční banka stala 26. února 2025. V této pozici nahrazuje Reinholda Knödla, který po 29 letech svého působení v čele SGEF CR ukončuje svou profesní dráhu. Didier Colin bude pracovat na nových projektech v rámci skupiny Société Générale poté, co dokončil své druhé angažmá v Komerční bance za posledních 20 let.
Developerská a investiční skupina Crestyl jmenovala v únoru Andreje Zveržhanovského svým finančním ředitelem pro Českou republiku. Na této klíčové pozici se stal součástí vedení Crestylu, kde bude zodpovědný za finanční řízení českých aktivit firmy. To měl doposud na starosti CFO (Chief Financial Officer) celé skupiny Crestyl Jozef Ďurík, kterému nástup Andreje uvolní ruce a může se tak více soustředit na mezinárodní finanční rozvoj skupiny. Andrej Zveržhanovski přináší do Crestylu více než 18 let zkušeností v oblasti investic, transakcí a řízení podnikového rozvoje, které nasbíral nejen v několika evropských zemích, ale i v Asii. Jeho hlavním úkolem bude stimulovat růst společnosti prostřednictvím pečlivého plánování, financování a strukturování alokace kapitálu při současném zajištění řízení rizik a finančního souladu.
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
Ve středu 26. 2. 2025 Komerční banka uzavřela transakci se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jejímž cílem byl nákup zbývajícího podílu ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR) od SGEF SA. Zamýšlená transakce byla veřejně oznámena již v červenci 2024, kdy KB a SGEF SA podepsali Memorandum o porozumění a tímto krokem se transakce aktivuje. Pokračování dosavadní úspěšné obchodní spolupráce u klientů a dodavatelů společných pro SGEF SA a SGEF CR zajistí Smlouva o obchodní spolupráci, kterou obě společnosti v rámci celé transakce uzavřely.
Juan Canellas Balanza bude jmenován obchodním a marketingovým ředitelem NN Životní pojišťovny a členem představenstva NN Penzijní společnosti s účinností od 1. března 2025, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů pojišťovny a penzijní společnosti NN. Juan má přes 25 let zkušeností ve finančním sektoru a je odborníkem na digitalizaci a transformaci obchodních procesů, plánování a implementací obchodních strategií a vedení obchodních týmů. V rámci finanční skupiny NN pracuje od roku 2000 a zastával manažerské pozice v různých zemích Evropy. Jako obchodní ředitel již působil například v Polsku, Rumunsku nebo Španělsku. Před nástupem do NN ČR byl šéfem distribuce v mezinárodní divizi NN International, kde vedl digitální transformaci a implementaci nových technologií (např. AI modely) pro podporu prodejní sítě.
Připravte se na příležitost prohloubit své znalosti v oblasti informačních technologií na konferenci Fresh IT 2025, která se uskuteční 27. března 2025 v konferenčním sále společnosti OKsystem na adrese Na Pankráci 125, Praha 4. Tato celodenní akce je navržena tak, aby nabídla nejnovější poznatky a trendy v IT sektoru, a je určena všem IT profesionálům, administrátorům, databázovým a síťovým specialistům, kteří chtějí držet krok s dynamicky se rozvíjejícím světem technologií. Program konference je nabitý přednáškami od předních odborníků z České republiky i ze zahraničí. Hlavním organizátorem konference je školicí centrum OKškolení společnosti OKsystem.
Digitální konzultační společnost FLO se v letošním roce soustředí na expanzi do Velké Británie a Irska (UKI). Tento krok představuje strategické rozšíření aktivit společnosti v jednom z nejkonkurenčnějších evropských trhů. S expanzí souvisí i personální změny – Marián Grofčík se nyní bude zaměřovat na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah. FLO se zároveň postupně začíná zaměřovat také na německy mluvící trhy (DACH). Zatímco region UKI zůstává pro FLO prioritou a expanze na tamní trh nabírá na obrátkách, společnost současně rozšiřuje svůj vliv také v regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko). Mezinárodní zkušenosti Roberta Pyraha a Justinase Pesliaka tak budou klíčové pro další rozvoj v těchto zemích.
Flip Soukup (30) se stal novým obchodním ředitelem ve společnosti Imper, jež nabízí komplexní data driven sales řešení pro B2B business. Soukup do firmy přichází z pozice nezávislého business konzultanta. V Imperu bude mít na starosti kromě obchodního týmu i udržení nebo posílení dynamického růstu společnosti založeného na akvizicích nových klientů. Filip pomáhal s lepším fungování obchodních oddělení malým startupům i velkým společnostem jako T-Mobile, Conectart a ČSOB. Předtím působil na pozicích specialisty a konzultanta business developmentu a současně obchodního ředitele v konzultační společnosti Prospirio nebo jako business development manager společnosti Keramika Soukup, retailera zaměřeného na prodej koupelnového vybavení, obkladů a dlažeb. Soukup natáčí vzdělávací videa pro obchodníky a současně je i garantem Czech On-line Expo - Sales Summit.
OKIN Facility má novou personální posilu, která povede divizi služeb v oblasti energy managementu. Andrea Štefanková, energetická specialistka, do OKIN Facility přináší dlouholeté zkušenosti ze slovenského trhu. Hlavním úkolem divize je úspora energií v budovách klientů a snížení jejich uhlíkové stopy. V OKIN Facility rozšiřují své portolio služeb, přičemž se nově více zaměřují na technologie a fungování budov. Andrea Štefanková tak zastřeší divizi energetického managementu. Činností divize EnMS je řídit energetickou politiku společností, provádět energetické audity, analyzovat spotřebu, navrhovat a realizovat úsporná opatření, optimalizovat interní procesy v oblasti energie, produktivity a kvality. Dále bude zajišťovat podporu při získávání a udržování certifikací (ISO 50001) a modernizaci pro efektivnější služby zákazníkům.
Průměrná hrubá měsíční mzda ICT specialistů v roce 2024 meziročně vzrostla o 7 % na 94 tisíc korun. V Praze přitom překročila stotisícovou hranici. Nůžky mezi mzdovou a platovou sférou se u těchto specialistů i nadále výrazně rozevírají.
Mezi ICT odborníky hrají klíčovou roli specialisté, kam patří především analytici a vývojáři softwaru. Ti jak v Česku, tak v celé EU představují přibližně polovinu ze všech ICT odborníků. Na celkové zaměstnanosti u nás se tito ICT specialisté podíleli 2,4 %. Ze zemí EU byl tento podíl nejvyšší ve Švédsku (5,5 %), naopak nejnižší byl v Řecku a v Itálii, a to okolo 1 %. Za posledních deset let se v Česku počet specialistů zdvojnásobil na 122 tisíc, přičemž přibližně devět z deseti z nich jsou muži. Podíl žen na těchto pozicích je v Česku jeden z nejnižších v EU.
Výdělky ICT specialistů se dlouhodobě pohybují vysoko nad průměrnou mzdou. „V roce 2024 průměrná hrubá měsíční mzda ICT specialistů vzrostla o 6 173 korun na 94 197 korun. Z hlediska regionálního pohledu nejvíce vydělávali tito specialisté v Praze, a to v průměru 106 tisíc korun hrubého měsíčně. Je to o téměř 20 tisíc více než ve druhém Zlínském kraji,“ říká Markéta Pištorová z ČSÚ.
IT společnost OKsystem oznámila akvizici 65% podílu ve firmě Sense4code, která vyvíjí moderní vzdělávací platformu Scormium. Propojení obou firem představuje strategický krok, který umožní další rozvoj této platformy a zároveň rozšíření produktového portfolia OKsystemu v oblasti vzdělávání, školení a rozvoje talentů.
SaaS platformu Scormium dnes využívají firmy jako Decathlon, Tipsport, KION Group, Česká spořitelna, Linet nebo Plzeňský Prazdroj pro školení zaměstnanců, zákazníků i obchodních partnerů. Za poslední tři roky se měsíční opakované tržby platformy zvýšily o více než 500 % a produkt se posouvá od klasického LMS (Learning Management System) k modernímu pojetí LXP (Learning Experience Platform).
Pro OKsystem je vstup do Sense4code součástí dlouhodobé strategie rozvoje produktového portfolia se zaměřením na digitalizaci procesů ve firmách na českém trhu i v zahraničí. Obě společnosti sdílejí důraz na kvalitu, uživatelskou hodnotu i praktické využití nejmodernějších technologií. Vzájemně se doplňují i hlavní produkty aktuální nabídky obou společností – personální systém OKbase a platforma Scormium, které se již dnes pravidelně potkávají u společných zákazníků.
Dnes zveřejněný výsledek červnových výrobních cen potvrdil rozdílnou inflační dynamiku v jednotlivých sektorech. Zatímco ceny v průmyslu pokračují v meziročním poklesu o 0,7 %, ceny v zemědělství nadále svižně rostou, a to 13,4% tempem. Ceny stavebních prací zvolnily růst na 2,9 %, tržní služby byly meziročně dražší o 4,2 %.
Ceny v průmyslu poklesly v meziročním i meziměsíčním srovnání pátý měsíc v řadě, zejména zásluhou levnějších energií. Svou roli ale nadále sehrává i slabší poptávka po průmyslovém zboží, jež zatím brání výraznějšímu oživení tuzemského zpracovatelského sektoru. "Poslední data nicméně naznačují jeho stabilizaci a lehký optimismus k nejbližším měsícům. Negativním rizikem je ale v tomto ohledu hrozba 30% amerických cel, jejichž platnost byla odložena na začátek srpna. My nadále věříme, že ze strany amerického prezidenta jde o vyjednávací taktiku a finální dohoda bude zahrnovat nižší celní sazbu," uvádí hlavní ekonom ČSOB Private Banking Dominik Rusinko.
Ceny v zemědělství stále vykazují dvoucifernou meziroční dynamiku, která však v červnu zvolnila a díky vyšší srovnávací základně by měl tento trend pokračovat i v příštích měsících. "Z pohledu průsaku výrobních cen do spotřebitelské inflace je nepříjemné další zrychlení cen potravinářů na meziročních 4,1 % z předchozích 3,3 %, přičemž svižně zdražují zejména mléčné výrobky (+11,9 %). Pro nejbližší měsíce je proto rizikem další zdražování potravin a jejich výrazná rozkolísanost. Zvláště v situaci, kdy je míra konkurence v tuzemské vertikále zemědělců-potravinářů-obchodníků obecně nižší," uzavírá Rusinko.
Společnost Konecta Czech oznámila kariérní posun svého dlouholetého kolegy Radka Šlanga, který byl jmenován do nové globální pozice Deputy Head of Infrastructure. Do této role přechází z pozice CIO pro region zahrnující Česko, Slovensko, Maďarsko a Německo a nově se bude podílet na řízení a modernizaci infrastruktury napříč celou skupinou Konecta.
V nové roli bude Radek úzce spolupracovat s Asierem Lopézem Vegou, globálním ředitelem infrastruktury. Společně povedou klíčové projekty zaměřené na přechod do cloudového prostředí Google, konsolidaci datových center v Evropě a Latinské Americe a tvorbu jednotného modelu správy infrastruktury. Po úspěšné migraci datového centra pro region CZ|SK|HU|DE bude Radek pokračovat s implementací změn také ve Francii a Itálii.
Zůstává přitom zaměstnancem Konecta Czech a i nadále bude působit z České republiky. Jeho dosavadní roli CIO přebírá Luca Berlinghieri, zkušený kolega z Itálie, který je součástí skupiny Konecta řadu let – původně působil ve společnosti Comdata. Nyní se stává CIO pro celý regionální cluster zahrnující Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a Německo.
Jako nový Head of Product nastoupil do Twista Jiří Brych, který bude zodpovědný za inovace produktů, formování produktové vize a strategie a vedení produktových týmů v České republice, Polsku a na mezinárodních trzích. Jeho cílem je posílit uživatelský přínos Twisto produktů, obohatit produktové portfolio a urychlit expanzi na nové trhy. Twisto aktuálně působí ve třech evropských zemích a jeho ambicí je do dvou až tří let rozšířit své služby na desítku trhů.
Jiří má za sebou více než 15 let zkušeností napříč segmenty – od e-commerce (Slevomat), přes ERP (Asseco Solutions), platební systémy (Edenred, Direct Fidoo), až po investiční startupy (InvestBay), kde je zároveň spoluzakladatelem. Vždy se pohyboval v blízkosti produktů, které digitalizují každodenní život zákazníků – ať už šlo o platební karty, věrnostní programy nebo nástroje pro investování.