Krátce - archív

26. 3. 
Novým generálním ředitelem HECHT MOTORS se stává Richard Vlček

Vedení společnosti HECHT MOTORS přebírá Richard Vlček, někdejší vrcholový manažer značek Sparkys, DoDo nebo Loap. Mezi jeho priority bude patřit zákaznický servis, digitalizace značky a její viditelnost v on-line prostoru. Richard Vlček přichází do čela společnosti z technologického startupu DoDo. Jeho hlavním cílem bude udržet vysokou důvěryhodnost značky HECHT u české veřejnosti. Druhou prioritou, ke které chce Vlček směřovat svou pozornost, je digitalizace v oblasti prodaných položek a viditelnost značky v on-line prostoru – ať už na sociálních sítích, platformě YouTube nebo v mediálním prostoru. V segmentu prodeje si nový výkonný ředitel klade za cíl propojit e-shopy a fyzické pobočky konceptem multichannel.

25. 3. 
Počítačová škola GOPAS získala autorizaci Microsoft Solutions Partner for Training Services

Počítačová škola GOPAS získala prestižní autorizaci Microsoft Solutions Partner for Training Services a stala se jedinou společností v České republice a na Slovensku, která tímto titulem disponuje. Tato autorizace potvrzuje technickou odbornost a schopnost poskytovat špičková IT školení v souladu s nejnovějšími technologickými standardy. Studie ukazují, že týmy IT profesionálů certifikovaných společností Microsoft dosahují o 26 % lepšího výkonu ve všech oblastech ve srovnání s necertifikovanými kolegy na stejných pozicích. „Díky tomuto ocenění si naši zákazníci mohou být jisti, že jejich školení probíhá na nejvyšší úrovni, zejména v oblastech datové analytiky, umělé inteligence a infrastruktury. Získáním této prestižní autorizace GOPAS posiluje svou pozici lídra v IT vzdělávání a poskytuje nejkvalitnější výuku technologií Microsoft,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS.

19. 3. 
M2C chce zvýšit povědomí o značce, marketing nově řídí Radek Janata

Do čela marketingu společnosti M2C přichází Radek Janata, zkušený manažer s více než 17 lety praxe. Dříve působil v renomovaných retailových firmách jako Billa, PepsiCo nebo MOL. Před nástupem do M2C se v Košík.cz soustředil na expanzi online prodeje potravin do dalších zemí. M2C v posledních letech posiluje svou technologickou divizi Innovis. Mezi vlajkové produkty této sekce patří Welcomo, moderní elektronická recepce pro automatizaci návštěvnických procesů, nebo M2C Space, největší dohledové centrum ve střední Evropě. Díky svému technologickému zázemí firma v současnosti expanduje na trhy v USA nebo na Blízkém východě.

18. 3. 
PRAM Consulting Patrika Schobera zorganizuje konferenci PR in Cannes

Vůbec první a jedinou odbornou konferenci zaměřenou na Public Relations v rámci známého oborového „reklamního“ festivalu Cannes Lions letos uspořádá česká agentura PRAM Consulting. Garantem akce PR in Cannes bude mezinárodní organizace International Communications Consultancy Organisation (ICCO), která sdružuje celou globální PR komunitu. „Během Cannes Lions se PR dlouhodobě příliš neprosazuje, i když v rámci soutěže již delší dobu existuje kategorie public relations, kterou však vyhrávají většinou reklamní agentury. Z pohledu obsahu je Cannes Lions zcela bez špetky PR. Proto jsme si vyzkoušeli mini akci zorganizovat v minulém roce, díky které jsme zjistili obrovský potenciál a poptávku po prezentaci PR a letos přicházíme s celodenní akcí,“ vysvětluje Patrik Schober, zakladatel a majitel agentury PRAM Consulting, který se festivalu Cannes Lions pravidelně účastní. Konference PR in Cannes se bude skládat z kulatých stolů a panelových diskuzí vedených odborníky, to vše zaměřené na rozvíjející se roli PR při snaze o dosahování obchodních úspěchů klientů. Tomu odpovídá i podtitul letošní konference – „Traditional PR Services Breaking into Solutions for Business“ – který zdůrazňuje, že se PR rozrůstá i mimo tradiční vztahy s médii a stává se základním motorem obchodních strategií, řízené reputace a firemního úspěchu.

17. 3. 
Ekospol má nového personálního ředitele

Developerská společnost Ekospol má nového personálního ředitele. Stal se jím Dan Kazda, který až dosud působil v personálním sektoru jako zástupce ředitele. Šestadvacetiletý Kazda vystudoval filozofickou fakultu Univerzity Pardubice a před nástupem do Ekospolu pracoval v administrativě. Ve svém volném čase hraje florbal a účastní se společenských akcí.

14. 3. 
Nejžádanějším zaměstnavatelem v oblasti daní je za rok 2024 Rödl & Partner Czech Republic

Nejžádanějším zaměstnavatelem v oblasti daní se stala v soutěži SLUTO Daňová a účetní firma roku poradenská kancelář Rödl & Partner Czech Republic. Vítěze soutěže, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, vybíralo v internetové anketě více než osm tisíc hlasujících. V pražské a brněnské pobočce mezinárodní poradenské kanceláře Rödl & Partner, třináctkrát v řadě vyhlášené Právnickou firmou roku v oblasti daňového práva, pracuje 320 zaměstnanců.

13. 3. 
Jan Zábojník posiluje BiQ Group na pozici obchodního ředitele

Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Skupina staví řešení na platformách SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. V první jmenované má Jan největší expertizu, a to byl jeden z důvodů, proč se připojil k BiQ Group. Kariéru začal za studií v call centru, kde došel na pozici supervizora. Pak se posunul do segmentu B2B, do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a krátce v T-Mobile a CK Fischer. Pak se začal se věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Zprvu na prodej BI řešení ve společnosti GIST a v NTT DATA Business Solutions. Zde se podílel na projektech SAP a stál za akvizicemi řady společností. V BiQ Group připravuje strategii skupinového obchodu s cílem využít potenciál u stávajících klientů, rozvoj komplexních obchodních příležitostí a posílení obchodních kompetencí napříč skupinou – zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie.

12. 3. 
Fidoo představuje nového CEO, je jím Jiří Švejcar

Společnost Fidoo, která malým a středním českým podnikům pomáhá zjednodušovat agendu finančních týmů, oznámila změnu na pozici CEO. Od března ji povede Jiří Švejcar, zkušený expert s více než pětadvacetiletou praxí v oblasti financí a digitálních transformací. Cílem nového CEO bude navázat na úspěchy Petra Herzmanna a podpořit další růst fintechu, který firmám usnadňuje správu provozních výdajů a přináší férové řešení pro dlouhodobě výhodné směnné operace a zahraniční platby.

11. 3. 
Nominujte Absurditu roku a Zlatý paragraf

Ode dneška má kdokoli možnost navrhnout zákonné nařízení do ankety Absurdita roku. Jejím cílem je každoročně upozornit na nejnesmyslnější byrokratické povinnosti ukládané podnikatelům. Třetím rokem je možné nominovat také do ankety Zlatý paragraf, která naopak oceňuje konkrétní aktivitu veřejné správy, která má za cíl pomoci českému podnikání. Může se jednat o nově přijatý zákon, nařízení, vyhlášku, ale i návrh, snahu nebo vizi, jak podnikatelům zjednodušit život. Nominovat Absurditu roku i Zlatý paragraf je možné prostřednictvím připraveného formuláře, a to do 10. dubna 2025. O těch nejabsurdnějších, ale i nejpraktičtějších opatřeních bude následně hlasovat veřejnost. Slavnostní vyhlášení nás čeká v první polovině května. Zároveň je možná registrace do letošního jubilejního 20. ročníku podnikatelských soutěží, která zabere jen pár chvil. Stačí přejít rovnou na registrační formulář. Pokud víte o někom, kdo by měl být v soutěži také, platí možnost nominování zaměstnanci, zákazníky, známými nebo kolegy. Registrace i nominace jsou možné do konce května 2025.

10. 3. 
Nezaměstnanost v Praze v únoru mírně vzrostla

Úřad práce ČR evidoval k 28. 2. 2025 celkem 29 366 uchazečů o zaměstnání, o 888 (3,1 %) více než v lednu 2025. Podíl nezaměstnaných ke konci února mírně vzrostl na 2,9 % (nárůst o 0,1 procentního bodu). V meziročním srovnání byl počet uchazečů vyšší o 1 267 osob (o 4,5 %). Podíl nezaměstnaných osob byl meziročně na stejné hodnotě (2,9 %). Pozitivní trend v aktivní politice zaměstnanosti pokračuje. Úřad práce ČR od začátku roku pomohl 3 537 osobám (4x více než loni), do rekvalifikačních kurzů zařadil 1 569 osob (téměř 3x více než loni) a digitální vzdělávání zahájilo 1 935 osob (6x více než loni).

7. 3. 
Komerční banka má dvě nové členky představenstva

S účinností od 1. června 2025 se členkou představenstva Komerční banky, a.s. zodpovědnou za korporátní a investiční bankovnictví stane Katarína Kurucová (na obrázku vpravo), která v současné době vykonává funkci generální ředitelky Komerční banky na Slovensku. Druhou členkou představenstva zodpovědnou za oblast risk a compliance, se s účinností od 1. září 2025, stane Anne de Kouchkovsky, která v posledních třech letech vykonávala pozici Deputy CEO v rámci Société Générale Lucembursko. Oba dosavadní členové představenstva zůstávají i nadále ve skupině Société Générale. David Formánek bude od 1. června 2025 z pozice generálního ředitele řídit a rozvíjet aktivity společnosti SG Equipment Finance CR, jejímž 100% vlastníkem se Komerční banka stala 26. února 2025. V této pozici nahrazuje Reinholda Knödla, který po 29 letech svého působení v čele SGEF CR ukončuje svou profesní dráhu. Didier Colin bude pracovat na nových projektech v rámci skupiny Société Générale poté, co dokončil své druhé angažmá v Komerční bance za posledních 20 let.

6. 3. 
Finančním ředitelem developerské skupiny Crestyl v Česku se stal Andrej Zveržhanovski

Developerská a investiční skupina Crestyl jmenovala v únoru Andreje Zveržhanovského svým finančním ředitelem pro Českou republiku. Na této klíčové pozici se stal součástí vedení Crestylu, kde bude zodpovědný za finanční řízení českých aktivit firmy. To měl doposud na starosti CFO (Chief Financial Officer) celé skupiny Crestyl Jozef Ďurík, kterému nástup Andreje uvolní ruce a může se tak více soustředit na mezinárodní finanční rozvoj skupiny. Andrej Zveržhanovski přináší do Crestylu více než 18 let zkušeností v oblasti investic, transakcí a řízení podnikového rozvoje, které nasbíral nejen v několika evropských zemích, ale i v Asii. Jeho hlavním úkolem bude stimulovat růst společnosti prostřednictvím pečlivého plánování, financování a strukturování alokace kapitálu při současném zajištění řízení rizik a finančního souladu.

5. 3. 
Skip Pay jde na Slovensko i s Třetinkou

Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.

3. 3. 
Komerční banka se stala 100% vlastníkem společnosti SGEF CR

Ve středu 26. 2. 2025 Komerční banka uzavřela transakci se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jejímž cílem byl nákup zbývajícího podílu ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR) od SGEF SA. Zamýšlená transakce byla veřejně oznámena již v červenci 2024, kdy KB a SGEF SA podepsali Memorandum o porozumění a tímto krokem se transakce aktivuje. Pokračování dosavadní úspěšné obchodní spolupráce u klientů a dodavatelů společných pro SGEF SA a SGEF CR zajistí Smlouva o obchodní spolupráci, kterou obě společnosti v rámci celé transakce uzavřely.

28. 2. 
Juan Canellas Balanza ředitelem obchodu a marketingu pojišťovny a penzijní společnosti NN

Juan Canellas Balanza bude jmenován obchodním a marketingovým ředitelem NN Životní pojišťovny a členem představenstva NN Penzijní společnosti s účinností od 1. března 2025, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů pojišťovny a penzijní společnosti NN. Juan má přes 25 let zkušeností ve finančním sektoru a je odborníkem na digitalizaci a transformaci obchodních procesů, plánování a implementací obchodních strategií a vedení obchodních týmů. V rámci finanční skupiny NN pracuje od roku 2000 a zastával manažerské pozice v různých zemích Evropy. Jako obchodní ředitel již působil například v Polsku, Rumunsku nebo Španělsku. Před nástupem do NN ČR byl šéfem distribuce v mezinárodní divizi NN International, kde vedl digitální transformaci a implementaci nových technologií (např. AI modely) pro podporu prodejní sítě.

27. 2. 
Konference Fresh IT 2025: Inovace, které mění svět IT

Připravte se na příležitost prohloubit své znalosti v oblasti informačních technologií na konferenci Fresh IT 2025, která se uskuteční 27. března 2025 v konferenčním sále společnosti OKsystem na adrese Na Pankráci 125, Praha 4. Tato celodenní akce je navržena tak, aby nabídla nejnovější poznatky a trendy v IT sektoru, a je určena všem IT profesionálům, administrátorům, databázovým a síťovým specialistům, kteří chtějí držet krok s dynamicky se rozvíjejícím světem technologií. Program konference je nabitý přednáškami od předních odborníků z České republiky i ze zahraničí. Hlavním organizátorem konference je školicí centrum OKškolení společnosti OKsystem.

26. 2. 
FLO expanduje do Velké Británie a posiluje svůj tým

Digitální konzultační společnost FLO se v letošním roce soustředí na expanzi do Velké Británie a Irska (UKI). Tento krok představuje strategické rozšíření aktivit společnosti v jednom z nejkonkurenčnějších evropských trhů. S expanzí souvisí i personální změny – Marián Grofčík se nyní bude zaměřovat na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah. FLO se zároveň postupně začíná zaměřovat také na německy mluvící trhy (DACH). Zatímco region UKI zůstává pro FLO prioritou a expanze na tamní trh nabírá na obrátkách, společnost současně rozšiřuje svůj vliv také v regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko). Mezinárodní zkušenosti Roberta Pyraha a Justinase Pesliaka tak budou klíčové pro další rozvoj v těchto zemích.

25. 2. 
Novým obchodním ředitelem společnosti Imper je Filip Soukup

Flip Soukup (30) se stal novým obchodním ředitelem ve společnosti Imper, jež nabízí komplexní data driven sales řešení pro B2B business. Soukup do firmy přichází z pozice nezávislého business konzultanta. V Imperu bude mít na starosti kromě obchodního týmu i udržení nebo posílení dynamického růstu společnosti založeného na akvizicích nových klientů. Filip pomáhal s lepším fungování obchodních oddělení malým startupům i velkým společnostem jako T-Mobile, Conectart a ČSOB. Předtím působil na pozicích specialisty a konzultanta business developmentu a současně obchodního ředitele v konzultační společnosti Prospirio nebo jako business development manager společnosti Keramika Soukup, retailera zaměřeného na prodej koupelnového vybavení, obkladů a dlažeb. Soukup natáčí vzdělávací videa pro obchodníky a současně je i garantem Czech On-line Expo - Sales Summit.

24. 2. 
Andrea Štefánková povede v OKIN Facility oblast energy managementu

OKIN Facility má novou personální posilu, která povede divizi služeb v oblasti energy managementu. Andrea Štefanková, energetická specialistka, do OKIN Facility přináší dlouholeté zkušenosti ze slovenského trhu. Hlavním úkolem divize je úspora energií v budovách klientů a snížení jejich uhlíkové stopy. V OKIN Facility rozšiřují své portolio služeb, přičemž se nově více zaměřují na technologie a fungování budov. Andrea Štefanková tak zastřeší divizi energetického managementu. Činností divize EnMS je řídit energetickou politiku společností, provádět energetické audity, analyzovat spotřebu, navrhovat a realizovat úsporná opatření, optimalizovat interní procesy v oblasti energie, produktivity a kvality. Dále bude zajišťovat podporu při získávání a udržování certifikací (ISO 50001) a modernizaci pro efektivnější služby zákazníkům.

21. 2. 
Rozjelo se hlasování Channeltrends Awards 2024

Vydavatelství Internet Info DG a magazín Channeltrends vyhlašují 18. ročník ankety Channeltrends Awards zastřešující ocenění IT distributor roku a IT výrobce roku. Ohodnoťte svou spokojenost s výrobci a distributory a vyberte ty nejlepší! Vydavatelství Internet Info DG, a.s. a redakce portálu Channeltrends (dříve ChannelWorld) vyhlašují 18. ročník Channeltrends Awards (dříve ChannelWorld Awards), ankety a ocenění pro nejlepší IT distributory a IT výrobce uplynulého roku. Stejně jako v předchozích ročnících bude anketa probíhat formou kvalitativního hodnocení a v našem dotazníku vás požádáme, abyste oznámkovali konkrétní aspekty obchodní spolupráce s vašimi výrobci a distributory v loňském roce. Pokud chcete v této anketě hlasovat, nejlepší to bude přes tento odkaz.

20. 2. 
Největší výzvy NIS2
Lhůtu pro zavedení směrnice NIS2 zatím splnilo pouze 7 z 27 členských států EU

Lhůta pro implementaci evropské směrnice NIS2 již uplynula, ale většina členských států má zpoždění. Pouze několik z nich – sedm z celkových 24 – již začlenilo NIS2 do svých právních předpisů. Toto zpoždění není jen procedurálním zádrhelem, ale značí širší problém při slaďování vnitrostátních rámců legislativy o kybernetické bezpečnosti. „Některé země jsou připraveny, jiné zůstávají díky zpoždění v nejistotě. Důsledky jsou naléhavé pro nadnárodní organizace, které čelí výzvě, jak se vypořádat s očekáváními v různých jurisdikcích. Toto roztříštěné prostředí pro dodržování předpisů není jen nepříjemné, ale ohrožuje i hlavní cíl směrnice, kterým je vytvoření jednotné kybernetické bezpečnosti v celé EU,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu. Harmonizace se v praxi ukazuje jako obtížná. Napětí mezi centralizovanou regulací a místními rozdíly podtrhuje zásadní výzvu, jak lze zajistit konzistentní přístup a zabránit fragmentaci trhu, aniž by se přehlížely jedinečné národní souvislosti. Vzhledem k tomu, že na transpozici pracuje stále více států, bude klíčové najít rovnováhu mezi těmito dvěma prioritami, zejména v souvislosti s digitálními službami – včetně kybernetické bezpečnosti. Směrnice NIS2 představuje důležité příležitosti k transformaci. Její důraz na řízení rizik, hlášení incidentů a bezpečnost dodavatelského řetězce poskytuje organizacím rámec pro smysluplné posílení své kybernetické bezpečnosti. Některé firmy tedy využívají tohoto okamžiku k posouzení svých postupů v oblasti kybernetické bezpečnosti, nejen aby splnily regulační povinnosti, ale také zaujaly vedoucí postavení ve svých odvětvích.

19. 2. 
Donald Trump
Rozhodnutí Donalda Trumpa o zavedení 25% cel na dovoz automobilů z EU

Donald Trump dnes oznámil zavedení 25% cel na dovoz automobilů z EU. Toto rozhodnutí může mít významné dopady na devizové trhy a českou ekonomiku. Matěj Novák, dlouholetý člen představenstva České fintechové asociace a CEO platební společnosti EasyChange to komentuje: „Plánovaná americká cla na dovoz automobilů z Evropské unie budou mít výrazný dopad na devizové trhy. Očekává se oslabení eura vůči dolaru, což by mohlo vést k posílení americké měny. Pro české exportéry to znamená nutnost připravit se na možné zhodnocení koruny vůči euru, což může razantně snížit konkurenceschopnost jejich výrobků na evropských trzích. Zavedení cel by nejvíce zasáhlo automobilový průmysl v Německu a na Slovensku, s nimiž má Česká republika úzké obchodní vazby. To by mohlo vést k řetězovým reakcím v dodavatelských řetězcích a výrazně ovlivnit českou ekonomiku.“

14. 2. 
Unicorn se stává členem České asociace umělé inteligence

Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) oznamuje, že se společnost Unicorn Systems stala novým členem této organizace. Tento krok otevírá nové příležitosti pro spolupráci v oblasti vývoje a implementace umělé inteligence nejen v České republice, ale i v celé Evropě. Od roku 2016 provozuje Unicorn výzkumné centrum (Unicorn Research Center), které se soustředí na aplikovaný výzkum nejnovějších trendů v oblasti umělé inteligence. Díky tomu Unicorn poskytuje inovativní řešení, jež firmám umožňují praktické využití umělé inteligence v různých sektorech, jako jsou bankovnictví a pojišťovnictví, retail, energetika, výroba či vzdělávací instituce.

13. 2. 
NIS 2 penetrační test
NIS2 se blíží, ale spousta firem o něm neví…

Tuzemské firmy a veřejné instituce se připravují na opatření vyžadovaná evropskou bezpečnostní směrnicí NIS2. Do českého právního řádu ji implementuje nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který by měl nabýt účinnosti v polovině letošního roku. Řada společností už provádí nezbytné analýzy a plánuje realizaci změn. Mnoho firem však novou směrnici neřeší, často proto, že o ní vůbec neví. Průzkum poradenské skupiny Moore Czech Republic mezi více než dvěma stovkami soukromých podnikatelů, vrcholových manažerů a zaměstnanců na vyšších vedoucích pozicích napříč obory ukázal, že 72 % respondentů o NIS2 dosud neslyšelo! Větší firmy a odvětví kritické infrastruktury se proaktivně staví ke směrnici NIS2. Uvědomují si, že správná aplikace legislativy vyžaduje komplexní přístup. Proces trvá 6 až 18 měsíců podle velikosti a složitosti organizace. Nedostatek zdrojů a nejasné řízení zpomalují proces. Jen čtvrtina společností má plán implementace, zatímco 29 % žádný nemá. Firmy brzdí nedostatek odborných znalostí a složitost legislativy NIS2.

12. 2. 
Novou HR ředitelkou a členkou boardu společnosti Seyfor se stala Martina Chloupková

Martina Chloupková nově vede People & Culture ve společnosti Seyfor jako Chief People Officer. Přináší zkušenosti z Edenredu a Heureka Group. Jejím prvním cílem bude nastavení HR procesů týmové spolupráce v Česku a na Slovensku. Chloupková zastává manažerskou HR roli od roku 2013, kdy byla pověřena vedením HR týmu společnosti Aramark. Největší zkušenosti získala při řízení lidských zdrojů ve společnosti Heureka během zásadních investičních IT projektů a transformace ze start-upu na mezinárodní scale-up. Do role HR ředitelky společnosti Seyfor se posouvá po necelém půlroce z pozice Enterprise & Public HR manažerky. Jejím cílem bude harmonizovat procesy napříč všemi divizemi a společnostmi pod správou Seyforu. Zaměří se na vytvoření a sjednocení procesů pro efektivní nábor, implementaci vzdělávacích programů pro rozvoj odborných dovedností a podporu leadershipu. Chloupková se stává i členkou představenstva společnosti Seyfor.

11. 2. 
Vedení rakouské ikony obranného průmyslu STEYR ARMS přebírá Milan Šlapák

STEYR ARMS, světově působící výrobní společnost, která patří pod českou investiční skupinu RSBC, nově povede Milan Šlapák. Ve své nové roli se zaměří na rozšíření produktového portfolia, zefektivnění chodu společnosti a její silnou expanzi na americkém trhu, který je klíčový pro další růst a rozvoj značky. „Americký civilní trh přesahuje hodnotu pěti miliard dolarů ročně, což z něj činí klíčovou oblast pro silnou expanzi společnosti STEYR ARMS. Rozšíření působnosti na tomto trhu je strategickým krokem, přičemž důvěryhodná reputace založená na špičkové kvalitě produktů a výrobní závod přímo v USA hrají zásadní roli pro civilní i státní zákazníky. Naším hlavním cílem je posílit lokální týmy a vytvořit produktovou strategii přizpůsobenou specifickým požadavkům amerického trhu. K tomu využijeme synergií a know-how společnosti AREX, která se specializuje na krátké palné zbraně a již patří do portfolia skupiny RSBC. Tato spolupráce rozšíří portfolio STEYR ARMS a zajistí lepší konkurenceschopnost na globálním trhu,” říká Milan Šlapák, CEO STEYR ARMS.

10. 2. 
Skupina Talers pokračuje ve svém růstu a díky akvizici posílila své postavení v oblastech daní a účetnictví.

Poradenská skupina Talers akvírovala firmy Buršíková s.r.o. a HL Daňová kancelář s.r.o., čímž posílila své služby v daňové a účetní praxi. Rozšiřují se do Přerova a Kroměříže a nově nabízejí strategické a finanční poradenství, což posiluje jejich multioborovou nabídku. S akvizicí Buršíková s.r.o. se k Talers připojil Martin Buršík jako odborník v oblasti účetnictví a také jako nový partner skupiny. S více než 18letou praxí v oblasti firemních financí a strategií a specializací na optimalizaci cash-flow, snižování nákladů a nastavování strategických cílů zároveň rozšířil služby Talers o sekci Řízení firemních financí a strategie, zaměřenou na podporu firem v klíčových okamžicích.

6. 2. 
Fin (R)Evoluce se blíží. Buďte u toho zdarma!

Jsme mediálním partnerem konference FIN (R)Evoluce. Pro naše čtenáře jsme dostali pět vstupů zdarma. Stačí na mail marketing@iinfo.cz napsat, že máte o vstupenky zájem. Prvních pět nejrychlejších získá registraci zdarma. Společně se podíváme na to, jak se finanční domy připravují na budoucnost v éře AI a představíme si využití nových technologií ve finančnictví. Program toho nabízí opravdu hodně. Akce proběhne 27. února v hotelu Jalta v centru Prahy, celým dnem nás provede šéfredaktor pořádajícího serveru Měšec.cz Dalibor Z. Chvátal.

6. 2. 
Výsledky průmyslu dle dat ČSÚ

Průmyslová produkce byla, dle nejnovějších dat ČSÚ, v roce 2024 meziročně o 1,4 % nižší. Útlum se ale netýkal všech segmentů. Meziročně rostla produkce kartonových obalů o 8 %. To je dobrým indikátorem minulého i budoucího stavu české ekonomiky – vše totiž začíná u obalového materiálu. Tahounem růstu produkce byly zejména retail a e-commerce. Mnoho firem loni přesunulo své produkce ze zahraničí zpět do Česka. Jak na tom ale bude odvětví průmyslu letos, je otázkou. Nepřímý vliv na něj mohou mít cla administrativy Donalda Trumpa. Pokud by k tomu došlo, může se to odrazit ve snížení hospodářského růstu a poklesu výroby v Evropě. Česko ale může profitovat přesunem výroby ze západních zemí do Česka. V e-commerce sektoru by se čínská tržiště mohla více zaměřit na evropský trh, což by se odrazilo v jejich rostoucím tržním podílu na úkor evropské e-commerce, tedy i české, s čímž souvisí i sektor obalových materiálů. Tak komentuje situaci Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM, která se v zabývá výrobou obalových materiálů.

5. 2. 
Ivana Brancuzká se stala partnerkou společnosti Crowe a Contract Administration v České republice

Ivana Brancuzká byla jmenována partnerkou společnosti Crowe a Contract Administration pro Českou republiku. Crowe patří do jedné z deseti největších účetních a poradenských sítí na světě a spolu s Contract Administration je součástí skupiny Advartis Group, která v Polsku, České republice a na Slovensku zaměstnává více než 500 lidí. Ivana je součástí skupiny Advartis již více než 16 let. V roce 2008 nastoupila na pozici mzdové účetní, postupně se vypracovala na vedoucí pozice a od prosince 2022 působí jako Country manažerka společnosti Crowe a Contract Administration pro ČR. Jako partnerka bude hrát klíčovou roli v dalším strategickém rozvoji obou firem.