Developerská a investiční skupina Crestyl jmenovala v únoru Andreje Zveržhanovského svým finančním ředitelem pro Českou republiku. Na této klíčové pozici se stal součástí vedení Crestylu, kde bude zodpovědný za finanční řízení českých aktivit firmy. To měl doposud na starosti CFO (Chief Financial Officer) celé skupiny Crestyl Jozef Ďurík, kterému nástup Andreje uvolní ruce a může se tak více soustředit na mezinárodní finanční rozvoj skupiny. Andrej Zveržhanovski přináší do Crestylu více než 18 let zkušeností v oblasti investic, transakcí a řízení podnikového rozvoje, které nasbíral nejen v několika evropských zemích, ale i v Asii. Jeho hlavním úkolem bude stimulovat růst společnosti prostřednictvím pečlivého plánování, financování a strukturování alokace kapitálu při současném zajištění řízení rizik a finančního souladu.
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
Ve středu 26. 2. 2025 Komerční banka uzavřela transakci se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jejímž cílem byl nákup zbývajícího podílu ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR) od SGEF SA. Zamýšlená transakce byla veřejně oznámena již v červenci 2024, kdy KB a SGEF SA podepsali Memorandum o porozumění a tímto krokem se transakce aktivuje. Pokračování dosavadní úspěšné obchodní spolupráce u klientů a dodavatelů společných pro SGEF SA a SGEF CR zajistí Smlouva o obchodní spolupráci, kterou obě společnosti v rámci celé transakce uzavřely.
Juan Canellas Balanza bude jmenován obchodním a marketingovým ředitelem NN Životní pojišťovny a členem představenstva NN Penzijní společnosti s účinností od 1. března 2025, po schválení Českou národní bankou. V rámci nové pozice bude zodpovědný za řízení všech distribučních a marketingových kanálů pojišťovny a penzijní společnosti NN. Juan má přes 25 let zkušeností ve finančním sektoru a je odborníkem na digitalizaci a transformaci obchodních procesů, plánování a implementací obchodních strategií a vedení obchodních týmů. V rámci finanční skupiny NN pracuje od roku 2000 a zastával manažerské pozice v různých zemích Evropy. Jako obchodní ředitel již působil například v Polsku, Rumunsku nebo Španělsku. Před nástupem do NN ČR byl šéfem distribuce v mezinárodní divizi NN International, kde vedl digitální transformaci a implementaci nových technologií (např. AI modely) pro podporu prodejní sítě.
Připravte se na příležitost prohloubit své znalosti v oblasti informačních technologií na konferenci Fresh IT 2025, která se uskuteční 27. března 2025 v konferenčním sále společnosti OKsystem na adrese Na Pankráci 125, Praha 4. Tato celodenní akce je navržena tak, aby nabídla nejnovější poznatky a trendy v IT sektoru, a je určena všem IT profesionálům, administrátorům, databázovým a síťovým specialistům, kteří chtějí držet krok s dynamicky se rozvíjejícím světem technologií. Program konference je nabitý přednáškami od předních odborníků z České republiky i ze zahraničí. Hlavním organizátorem konference je školicí centrum OKškolení společnosti OKsystem.
Digitální konzultační společnost FLO se v letošním roce soustředí na expanzi do Velké Británie a Irska (UKI). Tento krok představuje strategické rozšíření aktivit společnosti v jednom z nejkonkurenčnějších evropských trhů. S expanzí souvisí i personální změny – Marián Grofčík se nyní bude zaměřovat na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah. FLO se zároveň postupně začíná zaměřovat také na německy mluvící trhy (DACH). Zatímco region UKI zůstává pro FLO prioritou a expanze na tamní trh nabírá na obrátkách, společnost současně rozšiřuje svůj vliv také v regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko). Mezinárodní zkušenosti Roberta Pyraha a Justinase Pesliaka tak budou klíčové pro další rozvoj v těchto zemích.
Flip Soukup (30) se stal novým obchodním ředitelem ve společnosti Imper, jež nabízí komplexní data driven sales řešení pro B2B business. Soukup do firmy přichází z pozice nezávislého business konzultanta. V Imperu bude mít na starosti kromě obchodního týmu i udržení nebo posílení dynamického růstu společnosti založeného na akvizicích nových klientů. Filip pomáhal s lepším fungování obchodních oddělení malým startupům i velkým společnostem jako T-Mobile, Conectart a ČSOB. Předtím působil na pozicích specialisty a konzultanta business developmentu a současně obchodního ředitele v konzultační společnosti Prospirio nebo jako business development manager společnosti Keramika Soukup, retailera zaměřeného na prodej koupelnového vybavení, obkladů a dlažeb. Soukup natáčí vzdělávací videa pro obchodníky a současně je i garantem Czech On-line Expo - Sales Summit.
OKIN Facility má novou personální posilu, která povede divizi služeb v oblasti energy managementu. Andrea Štefanková, energetická specialistka, do OKIN Facility přináší dlouholeté zkušenosti ze slovenského trhu. Hlavním úkolem divize je úspora energií v budovách klientů a snížení jejich uhlíkové stopy. V OKIN Facility rozšiřují své portolio služeb, přičemž se nově více zaměřují na technologie a fungování budov. Andrea Štefanková tak zastřeší divizi energetického managementu. Činností divize EnMS je řídit energetickou politiku společností, provádět energetické audity, analyzovat spotřebu, navrhovat a realizovat úsporná opatření, optimalizovat interní procesy v oblasti energie, produktivity a kvality. Dále bude zajišťovat podporu při získávání a udržování certifikací (ISO 50001) a modernizaci pro efektivnější služby zákazníkům.
Vydavatelství Internet Info DG a magazín Channeltrends vyhlašují 18. ročník ankety Channeltrends Awards zastřešující ocenění IT distributor roku a IT výrobce roku. Ohodnoťte svou spokojenost s výrobci a distributory a vyberte ty nejlepší! Vydavatelství Internet Info DG, a.s. a redakce portálu Channeltrends (dříve ChannelWorld) vyhlašují 18. ročník Channeltrends Awards (dříve ChannelWorld Awards), ankety a ocenění pro nejlepší IT distributory a IT výrobce uplynulého roku. Stejně jako v předchozích ročnících bude anketa probíhat formou kvalitativního hodnocení a v našem dotazníku vás požádáme, abyste oznámkovali konkrétní aspekty obchodní spolupráce s vašimi výrobci a distributory v loňském roce. Pokud chcete v této anketě hlasovat, nejlepší to bude přes tento odkaz.
Lhůta pro implementaci evropské směrnice NIS2 již uplynula, ale většina členských států má zpoždění. Pouze několik z nich – sedm z celkových 24 – již začlenilo NIS2 do svých právních předpisů. Toto zpoždění není jen procedurálním zádrhelem, ale značí širší problém při slaďování vnitrostátních rámců legislativy o kybernetické bezpečnosti. „Některé země jsou připraveny, jiné zůstávají díky zpoždění v nejistotě. Důsledky jsou naléhavé pro nadnárodní organizace, které čelí výzvě, jak se vypořádat s očekáváními v různých jurisdikcích. Toto roztříštěné prostředí pro dodržování předpisů není jen nepříjemné, ale ohrožuje i hlavní cíl směrnice, kterým je vytvoření jednotné kybernetické bezpečnosti v celé EU,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu. Harmonizace se v praxi ukazuje jako obtížná. Napětí mezi centralizovanou regulací a místními rozdíly podtrhuje zásadní výzvu, jak lze zajistit konzistentní přístup a zabránit fragmentaci trhu, aniž by se přehlížely jedinečné národní souvislosti. Vzhledem k tomu, že na transpozici pracuje stále více států, bude klíčové najít rovnováhu mezi těmito dvěma prioritami, zejména v souvislosti s digitálními službami – včetně kybernetické bezpečnosti. Směrnice NIS2 představuje důležité příležitosti k transformaci. Její důraz na řízení rizik, hlášení incidentů a bezpečnost dodavatelského řetězce poskytuje organizacím rámec pro smysluplné posílení své kybernetické bezpečnosti. Některé firmy tedy využívají tohoto okamžiku k posouzení svých postupů v oblasti kybernetické bezpečnosti, nejen aby splnily regulační povinnosti, ale také zaujaly vedoucí postavení ve svých odvětvích.
Donald Trump dnes oznámil zavedení 25% cel na dovoz automobilů z EU. Toto rozhodnutí může mít významné dopady na devizové trhy a českou ekonomiku. Matěj Novák, dlouholetý člen představenstva České fintechové asociace a CEO platební společnosti EasyChange to komentuje: „Plánovaná americká cla na dovoz automobilů z Evropské unie budou mít výrazný dopad na devizové trhy. Očekává se oslabení eura vůči dolaru, což by mohlo vést k posílení americké měny. Pro české exportéry to znamená nutnost připravit se na možné zhodnocení koruny vůči euru, což může razantně snížit konkurenceschopnost jejich výrobků na evropských trzích. Zavedení cel by nejvíce zasáhlo automobilový průmysl v Německu a na Slovensku, s nimiž má Česká republika úzké obchodní vazby. To by mohlo vést k řetězovým reakcím v dodavatelských řetězcích a výrazně ovlivnit českou ekonomiku.“
Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) oznamuje, že se společnost Unicorn Systems stala novým členem této organizace. Tento krok otevírá nové příležitosti pro spolupráci v oblasti vývoje a implementace umělé inteligence nejen v České republice, ale i v celé Evropě. Od roku 2016 provozuje Unicorn výzkumné centrum (Unicorn Research Center), které se soustředí na aplikovaný výzkum nejnovějších trendů v oblasti umělé inteligence. Díky tomu Unicorn poskytuje inovativní řešení, jež firmám umožňují praktické využití umělé inteligence v různých sektorech, jako jsou bankovnictví a pojišťovnictví, retail, energetika, výroba či vzdělávací instituce.
Tuzemské firmy a veřejné instituce se připravují na opatření vyžadovaná evropskou bezpečnostní směrnicí NIS2. Do českého právního řádu ji implementuje nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který by měl nabýt účinnosti v polovině letošního roku. Řada společností už provádí nezbytné analýzy a plánuje realizaci změn. Mnoho firem však novou směrnici neřeší, často proto, že o ní vůbec neví. Průzkum poradenské skupiny Moore Czech Republic mezi více než dvěma stovkami soukromých podnikatelů, vrcholových manažerů a zaměstnanců na vyšších vedoucích pozicích napříč obory ukázal, že 72 % respondentů o NIS2 dosud neslyšelo! Větší firmy a odvětví kritické infrastruktury se proaktivně staví ke směrnici NIS2. Uvědomují si, že správná aplikace legislativy vyžaduje komplexní přístup. Proces trvá 6 až 18 měsíců podle velikosti a složitosti organizace. Nedostatek zdrojů a nejasné řízení zpomalují proces. Jen čtvrtina společností má plán implementace, zatímco 29 % žádný nemá. Firmy brzdí nedostatek odborných znalostí a složitost legislativy NIS2.
Martina Chloupková nově vede People & Culture ve společnosti Seyfor jako Chief People Officer. Přináší zkušenosti z Edenredu a Heureka Group. Jejím prvním cílem bude nastavení HR procesů týmové spolupráce v Česku a na Slovensku. Chloupková zastává manažerskou HR roli od roku 2013, kdy byla pověřena vedením HR týmu společnosti Aramark. Největší zkušenosti získala při řízení lidských zdrojů ve společnosti Heureka během zásadních investičních IT projektů a transformace ze start-upu na mezinárodní scale-up. Do role HR ředitelky společnosti Seyfor se posouvá po necelém půlroce z pozice Enterprise & Public HR manažerky. Jejím cílem bude harmonizovat procesy napříč všemi divizemi a společnostmi pod správou Seyforu. Zaměří se na vytvoření a sjednocení procesů pro efektivní nábor, implementaci vzdělávacích programů pro rozvoj odborných dovedností a podporu leadershipu. Chloupková se stává i členkou představenstva společnosti Seyfor.
STEYR ARMS, světově působící výrobní společnost, která patří pod českou investiční skupinu RSBC, nově povede Milan Šlapák. Ve své nové roli se zaměří na rozšíření produktového portfolia, zefektivnění chodu společnosti a její silnou expanzi na americkém trhu, který je klíčový pro další růst a rozvoj značky. „Americký civilní trh přesahuje hodnotu pěti miliard dolarů ročně, což z něj činí klíčovou oblast pro silnou expanzi společnosti STEYR ARMS. Rozšíření působnosti na tomto trhu je strategickým krokem, přičemž důvěryhodná reputace založená na špičkové kvalitě produktů a výrobní závod přímo v USA hrají zásadní roli pro civilní i státní zákazníky. Naším hlavním cílem je posílit lokální týmy a vytvořit produktovou strategii přizpůsobenou specifickým požadavkům amerického trhu. K tomu využijeme synergií a know-how společnosti AREX, která se specializuje na krátké palné zbraně a již patří do portfolia skupiny RSBC. Tato spolupráce rozšíří portfolio STEYR ARMS a zajistí lepší konkurenceschopnost na globálním trhu,” říká Milan Šlapák, CEO STEYR ARMS.
Poradenská skupina Talers akvírovala firmy Buršíková s.r.o. a HL Daňová kancelář s.r.o., čímž posílila své služby v daňové a účetní praxi. Rozšiřují se do Přerova a Kroměříže a nově nabízejí strategické a finanční poradenství, což posiluje jejich multioborovou nabídku. S akvizicí Buršíková s.r.o. se k Talers připojil Martin Buršík jako odborník v oblasti účetnictví a také jako nový partner skupiny. S více než 18letou praxí v oblasti firemních financí a strategií a specializací na optimalizaci cash-flow, snižování nákladů a nastavování strategických cílů zároveň rozšířil služby Talers o sekci Řízení firemních financí a strategie, zaměřenou na podporu firem v klíčových okamžicích.
Jsme mediálním partnerem konference FIN (R)Evoluce. Pro naše čtenáře jsme dostali pět vstupů zdarma. Stačí na mail marketing@iinfo.cz napsat, že máte o vstupenky zájem. Prvních pět nejrychlejších získá registraci zdarma. Společně se podíváme na to, jak se finanční domy připravují na budoucnost v éře AI a představíme si využití nových technologií ve finančnictví. Program toho nabízí opravdu hodně. Akce proběhne 27. února v hotelu Jalta v centru Prahy, celým dnem nás provede šéfredaktor pořádajícího serveru Měšec.cz Dalibor Z. Chvátal.
Průmyslová produkce byla, dle nejnovějších dat ČSÚ, v roce 2024 meziročně o 1,4 % nižší. Útlum se ale netýkal všech segmentů. Meziročně rostla produkce kartonových obalů o 8 %. To je dobrým indikátorem minulého i budoucího stavu české ekonomiky – vše totiž začíná u obalového materiálu. Tahounem růstu produkce byly zejména retail a e-commerce. Mnoho firem loni přesunulo své produkce ze zahraničí zpět do Česka. Jak na tom ale bude odvětví průmyslu letos, je otázkou. Nepřímý vliv na něj mohou mít cla administrativy Donalda Trumpa. Pokud by k tomu došlo, může se to odrazit ve snížení hospodářského růstu a poklesu výroby v Evropě. Česko ale může profitovat přesunem výroby ze západních zemí do Česka. V e-commerce sektoru by se čínská tržiště mohla více zaměřit na evropský trh, což by se odrazilo v jejich rostoucím tržním podílu na úkor evropské e-commerce, tedy i české, s čímž souvisí i sektor obalových materiálů. Tak komentuje situaci Martin Hejl, jednatel společnosti THIMM, která se v zabývá výrobou obalových materiálů.
Ivana Brancuzká byla jmenována partnerkou společnosti Crowe a Contract Administration pro Českou republiku. Crowe patří do jedné z deseti největších účetních a poradenských sítí na světě a spolu s Contract Administration je součástí skupiny Advartis Group, která v Polsku, České republice a na Slovensku zaměstnává více než 500 lidí. Ivana je součástí skupiny Advartis již více než 16 let. V roce 2008 nastoupila na pozici mzdové účetní, postupně se vypracovala na vedoucí pozice a od prosince 2022 působí jako Country manažerka společnosti Crowe a Contract Administration pro ČR. Jako partnerka bude hrát klíčovou roli v dalším strategickém rozvoji obou firem.
Obchodní divize Mobile Solutions společnosti Panasonic Connect Europe oznámila jmenování Damiena Fernandeze do role manažera pro evropské prodejní kanály a partnery pro značku Toughbook. Damien sídlí ve francouzském Lyonu a jeho hlavní odpovědností bude zlepšovat nabídku prodejních kanálů značky prostřednictvím rozvoje programů, zefektivnění operací a budování užších vztahů s prodejci, distributory a partnery. Zaměří se na obohacení partnerského ekosystému Toughbook zvýšením hodnoty svých programů a rozšířením příležitostí k partnerství na stávajících i nových trzích.
Prologis oznámil jmenování nového seniorního lídra, Jana Balcera. Ve své nové roli bude zodpovědný za vedení týmů Real Estate and Customer Experience (RECX) v České republice a na Slovensku. Tyto týmy se zaměřují na plnění individuálních potřeb a přání zákazníků prostřednictvím špičkových komplexních služeb. Propojují odborníky z různých oblastí, díky čemuž mohou nabídnout integrovaná a inovativní řešení na míru. Jan přichází do Prologis ze společnosti P3 Logistic Parks kde jako Senior Property Manager hrál klíčovou roli při správě rozmanitého portfolia logistických nemovitostí. Předtím více než pět let působil jako Property Manager ve společnosti VGP. Má mnohaleté cenné zkušenosti nejen z oblasti logistiky a nemovitostí, ale také z financí a provozu.
Sdružení pro zahraniční investice – AFI – na plenárním zasedání volilo nové vedení, členy Řídícího výboru a Kontrolní komise. Novou předsedkyní Řídícího výboru AFI se stala Gabriela Hrbáčková, CEO společnosti Hofmann Wizard, která v Řídícím výboru AFI působí už několik let. Místopředsedy sdružení byli zvolení Klára Sobotková, Development Director pro Česko ve společnosti Panattoni, která tuto roli zastávala i v předchozím období, a Blake Wittman, European Business Director firmy GoodCall. Z plenárního zasedání vzešla také nová role čestného předsedy AFI. Stal se jím Kamil Blažek, dosavadní dlouholetý předseda AFI, zároveň partner v advokátní kanceláři Kinstellar. Do Řídícího výboru Sdružení pro zahraniční investice byli dále zvoleni Martin Dittrich (Billfinger), Klára Hrubá (Hays), Dan Ledvinka (ASB Group), Bořivoj Líbal (Eversheds Sutherland) a Jan Linhart (KPMG). Ondřej Votruba zůstává členem Řídícího výboru a nadále působí jako Výkonný ředitel AFI. Nové členy přineslo plenární zasedání také do Kontrolní komise AFI. Jejím předsedou bude i nadále Luděk Hanáček (Deloitte), místopředsedou se stal Pavel Klusáček (Drees & Sommer), a třetím členem byl zvolen Jakub Lichnovský (PRK Partners).
Společnost Pure Storage oznámila rozšíření strategické spolupráce se společností Micron Technology. Tato strategická spolupráce umožňuje dodávat vysokokapacitní a energeticky úsporná úložiště, která vyžadují poskytovatelé hyperškálových řešení. Nabídka Pure Storage bude využívat nejnovější generace flash paměti Micron G9 QLC NAND pro budoucí produkty využívající modul DirectFlash od Pure. Společné úsilí je pokračováním desetileté iniciativy integrace nejnovější technologie Micron NAND do řešení Pure Storage, která zahrnuje sedm generací produktů. Generace Micron G8 QLC NAND v kombinaci modulem DirectFlash společnosti Pure Storage s kapacitou 150 TB je již odladěna pro nasazení v produkčním prostředí. V kombinaci s vyspělou platformou pro ukládání dat Pure Storage přináší toto řešení úložiště s obrovskou kapacitou disků, vysokým výkonem i nízkou latencí; zároveň umožňuje zjednodušení architektury a znamená výrazné zlepšení energetické účinnosti.
Nabírat zaměstnance plánuje v tomto čtvrtletí 43 % zaměstnavatelů, zatímco většina firem nepočítá se změnami počtu lidí. Zvyšovat mzdy se ale chystá 57 % podniků, ukázal online průzkum personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem. „Firmy teď víc sázejí na zvýšení motivace svých zaměstnanců, současně ale očekávají brzké oživení hospodářství,“ shrnuje František Boudný, ředitel personálky. Podle 29 % dotázaných manažerů současná produktivita jejich zaměstnanců roste. Současně 57 % jich očekává nejpozději do konce pololetí zlepšení ekonomické situace firmy. „Zajímavé také je, že skoro šestina zaměstnavatelů má pocit, že na trhu je méně vhodných zájemců o práci a téměř třetina hodnotí jejich kvalitu jako horší,“ uzavírá Boudný.
Společnost Gordic získala prestižní ocenění Společnost roku v oblasti kybernetické bezpečnosti. Ocenění udělila redakce magazínu Review pro obranný a bezpečnostní průmysl, který spoluvydává Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu České republiky (AOBP). Předání ocenění proběhlo 16. ledna v rámci Výročního zasedání reprezentativní redakční rady magazínu v prostorách Domu armády v Praze. Na slavnostním vyhlášení Nejlepších výrobků, společností a osobností v obranném a bezpečnostním průmyslu České republiky za rok 2024 se sešlo na 170 představitelů sektoru a státní správy, včetně zástupců vlády, Ministerstva zahraničních věcí, Ministerstva obrany, Generálního štábu Armády ČR, Policie ČR, Ministerstva průmyslu a obchodu a dalších klíčových organizací. Loni získala společnost Gordic certifikaci nejvyšší možné bezpečnostní úrovně komerčního cloudu (BÚ3). Tato certifikace, udělovaná v rámci Katalogu cloud computingu spravovaného Digitální a informační agenturou, potvrzuje, že cloudové služby společnosti Gordic postavené na integrační platformě GINIS splňují nejpřísnější kritéria bezpečnosti a ochrany dat. Gordic také v roce 2024 úspěšně uplatnil v komerčním i veřejném sektoru své aplikace pro systematické řízení kybernetické bezpečnosti a splnění požadavků vyplývajících ze směrnice NIS2.
Značku knižního secondhandu Knihobot bude mít nově na starosti Žaneta Kratochvílová. Za sebou má úspěšné působení v Rohlíku a také Plzeňském Prazdroji, kde stála za oceněnou kampaní „Frisco se vrací“. V Knihobotu povede brandovou marketingovou komunikaci napříč všemi trhy. Pod svá křídla si tak bere brandovou marketingovou komunikaci napříč všemi trhy, kde Knihobot/Bookbot působí, i těmi, kam se teprve chystá. Její vizí je představit Knihobot jako službu pro široký mainstream, která dokáže zaujmout nejen knižní komunitu. Kromě brandové komunikace v Prazdroji má Kratochvílová za sebou také působení v Rohlíku na pozici senior brand manažera. Stála zde za řadou projektů včetně kampaně Boží Vánoce s Jiřím Bartoškou v hlavní roli, která se stala součástí několika vánočních sezón.
Definovat strategii holdingu, postavit nejlepší HR tým v Česku a být oporou zakladatelům a CEO firem – to hodlá přinést české technologické skupině SatoshiLabs její nový COO Ladislav Veselý. Do nového prostředí přináší mnohaleté zkušenosti, které získal jako CEO Slevomat Group nebo vedoucí produktové divize v Seznam.cz. Téměř pět a půl roku působil Veselý ve vedení společnosti Slevomat. Zde se z provozního ředitele již po roce stal CEO a nakonec stanul ve vedení všech tří firem skupiny. Byznysové výsledky Slevomatu po skončení pandemie považuje za svůj největší kariérní úspěch. Za jednu z největších lekcí v profesním životě považuje své působení v Seznam.cz, odkud si odnesl zkušenosti z produktové práce, agilních metod a vzdělávání. Pozici CPO (chief product officer) zastával také ve vydavatelství Economia.
Poradenská skupina Talers, specializující se na poradenství pro rodinné firmy, fúze a akvizice, mezigenerační obměnu, family office a korporátní poradenství, posiluje svůj tým o nové partnery. Na pozici partnera skupiny se posunul dosavadní seniorní analytik Martin Vachata (na obrázku vlevo), který se dlouhodobě věnuje projektovému managementu, realizaci finančních a tržních analýz, odhadům tržní hodnoty firem a prodejům a nákupům společností. Jako nový partner se připojil Martin Buršík, který má za sebou více než 18 let praxe v oblasti firemních financí a strategií. Specializuje se na optimalizaci cash-flow, snižování nákladů a nastavování strategických cílů. Kromě toho má zkušenosti s návrhem motivačních schémat pro management a podporou klíčových rozhodnutí ve firmách.
Společnost Salesforce uvádí dvě novinky určené pro maloobchod: Agentforce for Retail a Retail Cloud s moderním pokladním systémem (POS). Tyto nástroje, poháněné umělou inteligencí, přinášejí revoluční změny v oblasti automatizace procesů, zefektivnění práce a poskytování personalizovaných nákupních zážitků. Agentforce for Retail zavádí předpřipravené funkce s umělou inteligencí, které automatizují úkoly, jako je správa objednávek, plánování schůzek a vytváření věrnostních kampaní. Maloobchodníkům umožňuje využívat digitální pracovní sílu ke zvýšení produktivity a snížení nákladů. Retail Cloud s moderním POS spojuje data z fyzických i digitálních kanálů na jediné platformě. To obchodníkům umožňuje poskytovat konzistentní a personalizované služby prostřednictvím funkcí, jako je nekonečné uličky, clienteling, vícekanálové plnění a bezpečný offline režim pokladen.
Konzultačně-technologická firma Logio má od ledna 2025 nového obchodního ředitele Filipa Zapletala. Dosavadní šéf obchodu Jan Jirovec zůstává jednatelem a spolumajitelem firmy – oba se nyní společně soustředí na mezinárodní expanzi. Pod Filipovým vedením se Logio soustředí na pronájem licencí softwaru VERITICO, což znamená přechod z jednorázového prodeje licencí na model Software as a Service. Jako integrátor pro logistiku či výrobu plánuje Logio převzít kompletní odpovědnost za celé projekty klientů a znatelně tak rozšířit svou působnost. Cílem je také rozšíření automatizačních projektů, které přesahují středoevropský region. Filip pracuje v obchodním týmu Logio pět let. Dříve působil v agenturách McShakespeare a Boticelli PR, kde měl na starosti rozvoj nového byznysu. V oblasti sales se pohybuje už od roku 2009.
Martina Jůzová posílí na pozici investiční ředitelky realitní divizi Wood & Company. Jako zkušená profesionálka s dlouholetou praxí v oblasti realit a financí zde povede rozvoj investičních aktivit se zaměřením na rezidenční segment.
Ve finančním a realitním sektoru působívíce než dvě dekády. Svou profesní dráhu zahájila v Bank Austria jako analytička úvěrových rizik. Na stejné pozici dále působila u HVB Banky, kde se vypracovala do vedení oddělení financování nemovitostí. V roce 2003 vstoupila do světa realitního developmentu a na pozici ředitelky akvizic v AIG/Lincoln řídila akviziční aktivity v ČR a na Slovensku. Posledních třináct let se v pozici vedoucí oddělení věnovala seniornímu financování nemovitostí v České spořitelně.
Martina je absolventkou oboru mezinárodních vztahů a korporátních financí na VŠE v Praze. Své vzdělání později doplnila o magisterský titul MBA na Prague International Business School.
Od 1. července fulfillmentová společnost Skladon změnila své vedení. Do čela společnosti byl jmenován Martin Kolouch, který přináší rozsáhlé zkušenosti z vrcholového managementu v bankovnictví, logistice a finančních službách. Je zároveň dlouholetým investorem Skladonu a v minulosti zde působil jako finanční ředitel. Vedení společnosti nadále tvoří CTO Miloš Halecký, CLO Max Kovář a CFO Dalibor Knecht.
Na pozici HR manažerky nastupuje Kateřina Funk, která přichází se zkušenostmi z průmyslových a logistických společností z České republiky i zahraničí a která nahradí Zuzanu Wojewodovou. Kateřina má hluboké znalosti specifik pracovního prostředí v oblasti logistiky a fulfillmentu.
Po deseti letech od založení firmy dochází také ke změnám v působení zakladatelů, přičemž Konstantin Margaretis přechází na pozici manažera Improvement Teamu, kde se ve spolupráci s Funk Engineering zaměřuje na optimalizaci skladových procesů. Patrik Babinec se rozhodl odejít z výkonného managementu, nadále však zůstává spoluvlastníkem Skladonu a bude se věnovat vybraným projektům zaměřeným na rozvoj služeb pro klienty.
Novým B2C ředitelem, tedy obchodním ředitelem segmentu rezidentních zákazníků a členem management boardu společnosti T-Mobile Czech Republic, se od 1. září stane Petar Babić. Maximiliano Bellassai se přesouvá do T-Mobile Polsko, kde se rovněž k 1. září ujme řízení divize B2C a zaujme tam stejnou pozici.
Petar Babić přichází ze Slovak Telekomu, kde tři roky působil jako vedoucí segmentu domácností a kde výrazně pomohl při řízení agilní transformace, zrychlení růstu tržeb i zákaznické zkušenosti. Jeho strategické myšlení a praktické vedení významně přispělo k největší transformaci portfolia na Slovensku, která přinesla radikální zjednodušení nabídky a výrazný růst. Babić má více než 20 let mezinárodních zkušeností z různých zemí Evropy a dalších trhů – působil mimo jiné v srbském Telenoru, partnerských trzích britského Vodafone nebo kuvajtském Ooredo.
Maximiliano Bellassai v českém T-Mobile působí čtyři roky. Soustředil se primárně na oblast zákaznické zkušenosti, úspěšně repozicionoval značku T-Mobile s konceptem #MeziSvými, spustil zákaznický program Magenta Moments, zajistil stabilní růst v mobilním segmentu a dosáhl výrazného rozvoje v oblasti fixních služeb.
Pražský tým mezinárodní advokátní kanceláře CEE Attorneys rozšířil od 1. července Jan Šleis, advokát s bohatými zkušenostmi z oblasti real estate. Během své dosavadní praxe působil mimo jiné ve společnosti Skanska, kde se podílel na akvizicích, správě a prodeji developerských projektů.
Profesní zkušenosti dále získal v německé advokátní kanceláři v Praze a rovněž ve Velké Británii, kde je kvalifikován jako Solicitor. Ve své právní praxi se dlouhodobě věnuje také právu obchodních korporací, mezinárodnímu právu a sporové agendě.
Je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a City University London.
Indikátor důvěry se v červenci znovu kosmeticky propadl, když klesala důvěra podnikatelů a naopak narostla u domácností, kde je nyní nejvyšší za poslední čtyři krizové roky. V průmyslu firmy krotí svá očekávání pro následující tři měsíce, přičemž hlavní překážkou, která trápí téměř polovinu podniků, je nedostatečná poptávka. Problém se zásobováním vstupy téměř pominul a stejně tak firmy ve větší míře nebrzdí ani nedostatek pracovníků.
„Není to vlastně ani překvapivé s ohledem na fakt, že v průmyslu se dlouhodobě propouští. Korekce výhledů průmyslových firem jde nejspíš na vrub obavám z cel i slabé evropské poptávky,“ komentuje aktuální data hlavní ekonom Banky Creditas Petr s tím, že svá pozitivní očekávání korigují směrem dolů i podnikatelé ve službách, kde se neočekává až tak silná poptávka jako ještě před měsícem.
„Dlužno dodat, že hodnocení vychází ze sezónně očištěných dat, takže žádné zdůvodnění koncem prázdnin a podobně není relevantní. Vedle toho je brzo na hodnocení, zda byla letošní letní sezóna výrazně lepší či horší než ta předchozí. V každém případě téměř polovina firem ve službách žádné překážky pro svůj růst nevidí ani nyní,“ uzavírá Dufek.