Společnost Penta Hospitals CZ rozšiřuje vrcholové řízení společnosti o novou pozici Chief Commercial Officer (CCO), která zastřeší marketing, komunikaci a obchod v rámci celé skupiny. Této role se ujímá zkušená manažerka Lenka Slezáková, která přichází po téměř jedenácti letech v Makro Cash & Carry ČR, kde vedla oddělení marketingu a komunikace.
Lenka Slezáková působí v obchodu, marketingu a komunikaci více než dvacet let. Před svým působením ve společnosti Makro prošla mimo jiné i výzkumem trhu nebo brand managamentem. V Makro Cash & Carry ČR se podílela také na rozvoji privátních značekMetro ChefaFine Life a na projektechČeské Pole,MakroGen,Naděje české gastroscényči festivalu Makro Czech Gastro Fest. Byla též součástí projektového týmu zaměřeného na zvyšování kvality stravy ve zdravotnictví a školství, jehož cílem byla podpora zdravějšího a udržitelnějšího stravování v těchto sektorech.
Jejím klíčovým úkolem bude v Penta Hospitals CZ vybudovat centrální obchodní tým, který sjednotí a rozvine obchodní, marketingové a komunikační aktivity napříč skupinou s cílem posílit pozici značky jako lídra českého zdravotnictví.
Konzultačně-technologická firma Logio mění po intenzivním růstu v posledních letech své nejvyšší vedení. Od října přebírá pozici CEO Oto Hausmann, který dosud působil jako COO. Od září se zároveň novým finančním ředitelem stal Petr Marzin, který do společnosti přišel z finančního startupu Symfio. Dosavadní generální ředitel Marek Šucha se přesouvá do představenstva a jako jeden z pěti spolumajitelů Logio nadále zůstává aktivní ve vlastnické struktuře.
Firma chce dlouhodobě rozvíjet kvalitu a pozici svých služeb nejen ve střední Evropě, ale zároveň pracuje na rozběhu prodeje ve Španělsku a postupně i na dalších trzích. Pětice spolumajitelů Logio, sdružených ve skupině Patero, bude i nadále s vedením firmy udávat směr, podporovat inovace a strategické směřování rozvoje firmy.
Marek Šucha, který doposud Logio jako CEO vedl, k tomu dodává: „V Patero se nyní více zaměřujeme na řízení a rozvoj všech svých dalších investic a současně na budování nových projektů. Logio dospělo a nyní je na dlouhodobě, systematicky budovaném týmu, aby hýbal firmou dopředu. Ale jsme tady jako aktivní majitelé, kteří se těší na další podporování firmy, zákazníků i zaměstnanců.“
Česká národní banka na dnešním zasedání v souladu s očekáváními ponechala úrokové sazby opět beze změny. Základní repo sazba tak nadále zůstává na 3,5 %, kam se dostala po posledním květnovém snížení. Bankovní rada přitom ve svých prohlášeních pokračuje ve zdůrazňování proinflačních rizik, jako jsou zvýšený růst cen služeb a rychlý růst cen nemovitostí. Centrální bankéři v čele guvernérem Michlem rovněž dlouhodobě upozorňují na rizika spojená s expanzivní fiskální politikou. Nyní, kdy prohlášení pravděpodobné nové vlády indikují navýšení výdajů do ekonomiky, a tedy i riziko více expanzivní fiskální politiky nabývá reálných rozměrů, by tedy obezřetnost ČNB měla být o to větší.
„V důsledku toho tak již v naší nové prognóze neočekáváme další snížení úrokových sazeb ČNB. Základní repo sazba by podle nás měla po delší dobu zůstat na současných 3,5 %. Důvodem je právě předpokládaná fiskální expanze, která by na horizontu měnové politiky, tedy na přelomu let 2026 a 2027, mohla proměnit trend vývoje ekonomiky i inflace. Ekonomika by sice rostla rychleji, inflace by se ale po poklesu pod 2 % v roce 2026, který předpovídáme hlavně vlivem levnějších energií, následně v důsledku vyšší vládních výdajů zřejmě vrátila nad dvouprocentní cíl centrální banky,“ říká analytik Komerční banky Martin Gürtler.
Ten větší pravděpodobnost z hlediska dalšího pohybu úrokových sazeb stále přisuzuje jejich snížení než zvýšení. Kolem přelomu roku, kdy by mělo dojít ke vzniku nové vlády a schválení státního rozpočtu na rok 2026, by tak mělo být jasné, zda se výhled více expanzivní fiskální politiky naplňuje. „Pokud by k tomu nedošlo, je možné, že dezinflační tendence ekonomiky v příštím roce přetrvají a centrální banka bude v důsledku toho muset úrokové sazby dále snížit,“ uzavírá Gürtler.
Společnost Cleevio sází vše na AI, zároveň se mění na holdingovou skupinu. Do čela nově vzniklé Cleevio Group se vrací původní zakladatelé Lukáš Stibor a Jan Částek. Cleevio Group kromě IT firmy Cleevio sdružuje také web3 vývojáře CleevioX, Cleevio Labs zaměřené na služby AI agentů a nově spuštěnou platformu Surprizz.ai. Klientům nabízí různé formy pomoci s jejich AI transformací.
„AI je největší byznysová příležitost za posledních 23 let, vracíme se, abychom ji využili na maximum. Našim cílem je využít naše know-how v digitalizaci velkých firem a hands-on zkušenosti z budování startupů k úspěšné AI transformaci Cleevia i byznysů našich klientů,“ říká CEO Cleevio Group Lukáš Stibor.
Stibor založili Cleevio v roce 2007 s Miroslavem Chmelkou a během následující dekády z něj vytvořili globální IT agenturu. V roce 2017 se pak mezi společníky přidal Jan Částek. Mezi značkami, se kterými Cleevio spolupracovalo, jsou mimo jiné Coca-Cola, Volkswagen, Deloitte, O2, Prima nebo třeba McDonald’s. Poslední roky se trojice zakladatelů věnovala zejména spin-off projektům, které svým potenciálem vývojářskou agenturu přerostly, jako je trojice startupů Spendee, Angee a Gamee.
Privatbanka ze skupiny Penta Investments jmenovala Petra Řeháka do funkce generálního ředitele a předsedy představenstva, který nahrazuje na této pozici Ľuboše Ševčíka. Ten po 18 letech odchází. Řehák je zkušený lídr s téměř 30letou praxí, přičemž Privatbanky přichází s jasnou vizí posílit její pozici jako moderní digitální privátní finanční instituce ve středoevropském regionu.
Pod novým vedením plánuje banka rozšířit individualizovanou nabídku produktů a služeb, rozvine distribuční síť, ve které zvýší úroveň osobního přístupu ke klientům, a bude investovat do inovativních digitálních řešení. Součástí strategie je také segment malých a středních podniků, pro který Privatbanka připravuje novou, na míru šitou nabídku.
Petr Řehák přináší bohaté zkušenosti z vedení významných finančních institucí a consultingu, například z Equa bank, Citibank a Deloitte. V Equa bank se podílel na vybudování jedné z nejúspěšnějších „challenger“ bank v regionu s důrazem na digitální bankovnictví a klientskou zkušenost. V Citibank úspěšně transformoval privátní bankovnictví a wealth management.